Lijf & Lijn alle pijlers

Ik snap mijn borsten niet helemaal

07-10-2014 17:17 37 berichten
Dames! Ik heb jullie hulp en ervaringen nodig.



Ik heb echt geen flauw idee welke bh maat ik echt heb.

Als ik het laat opmeten in een lingeriezaak zeggen ze vaak een D/E.

Nu draag ik dus meestal D75, bij de meeste (bekende) winkels zit die wel prima.



Maar mijn borsten staan een beetje uit elkaar, waardoor ik vaak heb dat de buitenkant van de beugel op mijn borst zit, maar de binnenkant van de beugel juist niet genoeg opgevuld word door mijn borsten.



Hierdoor zit eigenlijk geen één bh echt goed en lekker.

Omdat ik geen decollete heb, en dan heb ik het over dat leuke bescheiden spleetje , maar dus wel een D draag (C zit bijna altijd te strak, al heel vaak geprobeerd!) voel ik me net een soort 'bedrieger' omdat mijn borsten totaal geen D uitstralen!

Ik zou ze eerder een C schatten als ik mezelf vanuit iemand anders zou zien, en dan nog niet eens een hele volle. Maar die past dus niet..



Hebben meer meiden hier last van?

Als ik die bhmaat richtlijnen gebruik komt er namelijk uit dat ik een 75B heb.. Als een C al 9 vd 10 keer te klein is, is een B dat al helemaal.

Ik word hier echt moe van want doe heel vaak miskopen.

Dan heb ik de bh een paar dagen en de kaartjes er dus afgehaald, en na 2 weken voel ik pas dat die eigenlijk niet echt fijn zit.



Wat ik dus ook niet snap is dat mijn vriendin ongeveer dezelfde maat als mij heeft, maar zij heeft dus wél (meestal) een klein spleetje.

Haar borsten staan dichter bij elkaar waardoor haar bh's wel mooi worden opgevuld aan de binnenkanten van de beugel, terwijl we dezelfde maat hebben.

Er is bij mij ook niet veel ruimte over, de bh die ik nu draag (75D) past precies. Maar heb ook vaak bh's die echt bij dat middenstukje niet genoeg opgevuld worden, terwijl de buitenzijde perfect zit.



Duss wat ik eigenlijk van jullie wil horen is;

Hebben jullie dit ook en is het dus normaal?

Of moet ik dan toch maar een te kleine maat pakken die wel opgevuld word?

Ik heb namelijk niet het gevoel dat mijn borsten écht ondersteund worden nu, maar bij een kleinere maat worden ze platgedrukt.



Alvast bedankt!!



Oh en btw ik draag geen pushup dus daar kan het niet aan liggen.
Wat is voor jou een lingeriezaak?



En misschien heel praktisch gedacht: een bredere omvangsmaat kopen en die (laten) inkorten zodat de cups wat verder uit elkaar staan?
Alle reacties Link kopieren
Doe jezelf (en jouw borsten) een lol en ga eens naar een echte speciaalzaak. Geen Hunkemöller of livera, geen verveelde verkoopster bij de Bijenkorf maar een echte speciaalzaak. Neem er ook de tijd voor. Er zijn zoveel modellen in 1 maat, ook het model maakt veel verschil uit. Balconetbh, t-shirtbh, coupenaden a la de fifties of juist een ouderwets triangelmodel met beugels.



Wat mij 'mooi' staat is juist een verschrikking onder shirts of blouse. Wat mooi onder een wikkelvest staat kan weer nooit bij een t-shirt. Ik heb dus veel verschillende modellen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Als je ook in een speciaalzaak niet slaagt: je kunt bh's ook op maat (laten) maken. Niet eens zo moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga bijna altijd naar kleinere speciaalzaak voor mijn lingerie (dus niet die grote bekende ketens) Ik heb een G cup maar taille 60/ 65 dus dat lijkt op een D betekent niet dat ik een bedrieger ben Fijne BH vind ik superbelangrijk, en mag ook wat kosten. Te kleine BH waar vanalles uitpuilt is geen gezicht, beugel over je borst lijkt me pijnlijk...
Alle reacties Link kopieren
Daarbij 1x naar een lingerspeciaal zaak en je loopt neet buitenbmet allerlei trucs die je ook bij een gewone lingeriezaak kunt uitvoeren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Het maakt toch niet uit wat het etiket zegt? Jullie hebben andere borsten, dus dan zit het anders.
Alle reacties Link kopieren
Dit is een klusje voor piep de muis.
Alle reacties Link kopieren
quote:piepdemuis schreef op 07 oktober 2014 @ 17:55:

Dit is een klusje voor piep de muis.Afknapper
Alle reacties Link kopieren
BH's zijn ook wel kwestie van je merk vinden hoor. Wat de een heerlijk vindt zitten en gerust via internet kan bestellen, zit de ander voor geen meter.

Gewoon naar een GOEDE lingeriezaak gaan, en je daar laten helpen.

Hou er rekening mee dat een goede bh niet voor een paar tientjes te koop is.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 07 oktober 2014 @ 17:59:

[...]



AfknapperDan niet
Bedriegende maten en geen cup D-uitstralende borsten? Je maakt het jezelf wel een beetje lastig zo natuurlijk.



De BH die nu draagt zit precies goed, ik zou dat merk blijven kopen dan.
Pas had iemand hier zo'n filmpje geplakt, met hoe je een bh moet aantrekken. Dat helpt natuurlijk ook!
Alle reacties Link kopieren
http://www.cupslingerie.be/nieuws-borsten.php





Onze borsten bestaan in verschillende maten en vormen.



Welke borstvorm heb jij? Ontdek hier de acht verschillen!



Hoge borstinzet versus lage borstinzet



Bij een hoge borstinzet beginnen de borsten dicht bij de schouders. Deze dames moeten vaak de bandjes op de kleinste stand dragen of zelfs laten aanpassen.

Opgelet ! de BH-bandjes mogen niet in de huid snijden. Ook sommige voorgevormde modelletjes kunnen bij deze dames met een diepe cup (vanaf D) vaak bombastisch overkomen.



De lage borstinzet is meer voorkomend dan de hoge borstinzet. Daarom is het voor dames met een hoge borstinzet moeilijker om modelletjes te vinden dan voor dames met een lage borstinzet.



Vol bovenaan versus vol onderaan



Bij volle borsten bovenaan kunnen vaak alle modelletjes worden gedragen. Een halve BH of strapless dient echter goed te worden overwogen. Dames met een bolle borst hebben vaak het gevoel dat hun borsten er zullen “ uitrollen “. Niets is minder waar natuurlijk, maar een BH dient bovenal jezelf een mooi, verleidelijk en sensueel gevoel te geven. Deze dames gaan dan beter voor een BH die eerder ¾ vasthoudt dan een halve BH.



Vol onderaan betekent dat het volume vooral onderaan zit. In combinatie met een lage borstinzet heb je vaak het probleem om de modelletjes met een hoge cup te vullen.



Wijde borstinzet versus smalle borstinzet



Bij een wijde borstinzet neemt de inplanting van de borsten veel plaats in . Deze borsten staan vaak ook dicht bij elkaar. Een laag frontje (tussenstukje tussen de cups) kan een oplossing bieden. Tegelijkertijd dient ook de cup onder de armen voldoende hoog te zijn, zodat het borstweefsel (dat zich onder de arm bevindt) ook in de cup past. Komt vooral voor bij dames die veel sporten of die een brede borstkas hebben.



Bij een smalle borstinzet neemt de inplanting van de borsten weinig plaats in en lopen de borsten dus minder ver door onder de arm. De smalle borstinzet komt veel meer voor bij een bescheiden buste. Een voorgevormde halve cup zal bij hen ook vaak openstaan.



Wijde borsten versus smalle borsten



Bij wijde borsten loopt het borstweefsel door onder de armen. Meestal gaat dit gepaard met een heel smalle omtrek en een diepere cup. (vanaf D –cup) Samen met een hoge borstinzet hebben deze dames vaak moeite om het juiste model en/of merk te vinden.



Smalle borsten komen vaker voor bij een bescheiden buste. Zij hebben vaak een wijde borstinzet, maar lopen niet door onder de armen.



Hooggeplaatst tepelhof versus laaggeplaatst tepelhof



Wanneer dames met een hooggeplaatst tepelhof een BH willen dat gedeeltelijk uit kant bestaat, kan het dat de tepels niet mooi in de scheiding van de kant vallen.



Bij borsten met een laaggeplaatst tepelhof wijzen de tepels niet noodzakelijk naar beneden, maar het komt wel vaker voor. Ze zitten gewoon op het laagste deel van je borst.



Gescheiden borsten versus dicht bij elkaar staande borsten



Bij gescheiden borsten kan je min. 2 vingers tussen je borsten plaatsen zonder dat je het borstweefsel raakt.. Een hoog front is bij deze dames aangewezen. Een plunge BH kan de borsten meer naar elkaar brengen, maar komt bij dames met een diepe cup (vanaf D-cup) vaak te volumineus over.



Bij dicht bij elkaar staande borsten is een lager frontje nodig of een softcup (BH zonder beugels). Ook kan het frontje bij deze dames (indien ze echt de borsten van elkaar willen scheiden) niet perfect tegen het lichaam aansluiten, waardoor deze dames vaak moeite hebben om de correcte maat te bepalen.



Weinig volume versus veel volume



Met volume bedoelen we de mate van stevige tot harde borsten tot borsten met een zacht weefsel.

Borsten met een zachter weefsel passen gemakkelijker in een vorm. Terwijl bij een vastere borst maar enkele voorgevormde modelletjes perfect zullen zitten.



Onder weinig volume vallen ook de borsten die door de natuur meer huid gekregen hebben. (kan bvb door groot gewichtsverlies, veroudering of zwangerschap) Een voorgevormde full cup kan voor deze dames een oplossing bieden.



Smalle schouders versus brede schouders



Heb je smalle schouders let dan op de stand van de bandjes. Zijn ze naar elkaar toe gepositioneerd op de rug, dan gaan ze minder vlug afglijden. Natuurlijk bestaan er ook hulpmiddeltjes om dit te voorkomen.



Let wel indien je de verkeerde maat draagt, kunnen de bandjes zelfs bij rechte schouders gaan afglijden.





De hier bovenvermelde informatie is slechts een richtlijn, dus zeker niet de regel waar je je kunt/moet aan houden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een heel lastige boezem en het klinkt alsof jij die ook hebt: ik heb een hoge borstinzet (ik zeg altijd: onder de kin ), wijde borsten en dicht bij elkaar staande borsten. Ik heb echt aan elke kant qua borsten het oppervlak van een kleine pannenkoek, hoewel niemand dat mijn borsten zou geven. Ik heb een omtrek van 70 en een G-cup. Ik heb vaak het merk Elomi, dat heeft een beugel tot onder de oksel, een lage inzet op het borstbeen en een ruime cup, daarbij kun je de bandjes 'eindeloos' verstellen, dus helemaal naar voren toe door-verstellen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lilalinda schreef op 07 oktober 2014 @ 17:59:

[...]



Afknapper



hahahahaha.



En TO, zoals al eerder is gezegt, bh's zijn er in verschillende vormen en maten. Sommige hebben juist een iets breder tussenstukje, misschien kun je daar eens naar kijken, misschien dat die beter passen.
Alle reacties Link kopieren
quote:piepdemuis schreef op 07 oktober 2014 @ 17:55:

Dit is een klusje voor piep de muis.Doe es effe niet zo idioot zeg.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Nou ik ben juist in een speciaalzaak overgehaald om een 80A te kopen (die ik nooit meer draag wegens te groot). En bij de Hunkemöller hebben ze me fantastisch geholpen met een 70B die wel goed zit. (Omvang is 72 cm, hoe komen ze er dan bij dat ik 80 nodig heb?)



Ik geloof sindsdien niet meer in speciaalzaken. Ondanks dat iedereen op viva het aanraadt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als ik jou was naar een lingeriezaak gaan die je de juiste BH kunnen aanmeten.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ja! Same here. Sinds ik het merk Freya heb ontdekt, deaag ik bh's die wel goed en fijn zitten. Wel duurder, maar ze blijven lang goed.
Alle reacties Link kopieren
Tip:

Freya bh's online bestellen in Engeland, scheelt meer dan de helft met NL qua prijs!



Leuke interessant blog over de juiste bh-maat:

http://www.leesvoer.net/je-doet-het-fout

Zelf veel aan gehad, succes!
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook, heb daardoor ook een hekel aan nieuwe bh's kopen. Normaal gesproken pas ik de hele hunkemoller eens in de tijd en dan NOG zit er geen een goed. Precies wat jij zegt, tussen de borsten in zit net iets teveel ruimte waardoor de cup niet voldoende gevuld is.



Bij mij is het dan voornamelijk de linkerborst, de rechter past weer wel. Vind het bijna een borstcorrectie waard, zit er zelf al jaren mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:diamondgloss schreef op 08 oktober 2014 @ 10:07:

Bij mij is het dan voornamelijk de linkerborst, de rechter past weer wel. Vind het bijna een borstcorrectie waard, zit er zelf al jaren mee.Is het misschien een optie om zo'n uitneembaar vulling-ding erin te doen? Borsten zijn bijna nooit precies gelijk van grootte. Als je een bh koopt moet hij goed passen om de grootste borst. De kleine kun je dan opvullen met zo'n 'kipfilet'.
quote:diamondgloss schreef op 08 oktober 2014 @ 10:07:

Heb ik ook, heb daardoor ook een hekel aan nieuwe bh's kopen. Normaal gesproken pas ik de hele hunkemoller eens in de tijd en dan NOG zit er geen een goed. Precies wat jij zegt, tussen de borsten in zit net iets teveel ruimte waardoor de cup niet voldoende gevuld is.



Bij mij is het dan voornamelijk de linkerborst, de rechter past weer wel. Vind het bijna een borstcorrectie waard, zit er zelf al jaren mee.



Ja ik moet toegeven dat een borstcorrectie of vergroting behoorlijk vaak door mn gedachten is gegaan.. vind t alleen best zonde van het geld.



Ik zal eens op die site kijken die hier boven is geplaatst bedankt iedereen!
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolol schreef op 08 oktober 2014 @ 12:58:

[...]





Is het misschien een optie om zo'n uitneembaar vulling-ding erin te doen? Borsten zijn bijna nooit precies gelijk van grootte. Als je een bh koopt moet hij goed passen om de grootste borst. De kleine kun je dan opvullen met zo'n 'kipfilet'.



Hmm, geen idee dat heb ik nooit geprobeerd. Kan je die gewoon kopen bij bijv. hunkemoller?



Ik vind het vervelend dat ik die kleinere vaak 'recht moet trekken' omdat ik anders vind dat het decolete er niet mooi uit ziet.



Sowieso wil ik ooit een borst correctie/lift, aangezien ik ook een D cup heb, soms zelfs E, maar ik vind dat er bovenop weinig vulling zit. Ik heb geen theezakjes maar die wil ik ook zeker niet krijgen.



Dan heb ik ook nog straie op mijn borsten door snelle groei in pubertijd, dus al met al ben ik totaal teleurgesteld in mijn voorgevel en het beperkt me ook wel in mijn zelfverzekerdheid of seksueel gebied. Maar voor de rest ben ik prima tevreden met mezelf hoor, maar ik snap TO helemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven