Lijf & Lijn alle pijlers

Maagverkleining ervaringen?

09-04-2015 17:31 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eindelijk de knoop voor mezelf doorgehakt dat ik voor een maagverkleining wil gaan. Morgen ga ik na de huisarts voor een verwijzing.



Hoewel ik al veel op internet heb gelezen vraag ik me af hoe t verder gaat zo'n voortraject en wat de wachttijd is.

Ik weet dat t per ziekenhuis verschilt, maar wil graag wat meer ervaringen horen. Ik ben van plan om me aan te melden bij het Maasstad. Iemand die wat meer wil vertellen over hoe t ging/gaat? Of wellicht mensen die ook het traject in willen en mee willen kletsen?
Geen idee, geen ervaring, maar ik wens je heel veel sterkte en succes. Het is niet niks, zo'n beslissing.
Alle reacties Link kopieren
Dank je voor je reactie Whopper. Ik heb lang getwijfeld maar ik weet dat dit t beste is. Ik wil m'n kindjes groot zien worden en niet door blijven modderen tot ik ernstige ziektes krijg.
Alle reacties Link kopieren
Nou, mijn collega heeft het gedaan. Die ligt al 4 maanden in het ziekenhuis. Het gaat niet goed. Allemaal complicaties als lek in darmwand, vocht achter long, nieren die stoppen met functioneren....Afwisselend ligt ze op een gewone afd en dan weer op ic.... Verder ken ik nog twee zeer negatieve verhalen....met bijna dood tot gevolg.

Dit hoeft natuurlijk bij jou niet zo te gaan, maar het kan wel.



Ik ben er zelf geen voorstander van. Een gezond eetpatroon aanmeten is veel beter. Je wordt niet voor niks zo dik. Dan is er iets mis met je voedingspatroon. Pak dat aan. Geen dieet maar gewoon: leer gezond eten!!!



Als je het toch doet; heel veel succes!
Ik heb mijn maagverkleining 2 jaar geleden gehad, en ben er nog steeds enorm blij mee. Had het 10 jaar eerder moeten doen.

Ik ben 60 kilo lichter dan voor de operatie, voel me fit en happy, en ik kan weer sporten. Ik heb onlangs mijn eerste hardloopwedstrijd gelopen, 5 km.

De operatie is pittig, je voelt je of er een vrachtwagen over je heen is gereden. Maar als je hersteld bent ben je je eerste kilo's al kwijt, en ga je je steeds beter voelen.

Het traject is in elk ziekenhuis anders. Ik ben begeleid via de obesitas kliniek, en geopereerd in Beverwijk.



Zie hier een ander topic over maagverkleiningen: Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!
Alle reacties Link kopieren
Laatst nog een reportage over gezien.



Je valt de eerste tijd zonder er veel moeite voor te hoeven doen, heel erg veel af.

Na een poosje ebt het effect van die kleinere maag weg, kun je weer grotere hoeveelheden eten aan en kom je vele kilo's aan.

Het heeft dus een korte termijn effect.

Want je voedingspatroon verander je er niet mee, dan blijft meestal hetzelfde als tijdens de gewichtstoename.

Ga naar de Weight Watchers (schijnt echt als enige op termijn succesvol te zijn) en leer afvallen en dieten onder begeleiding



Gaat niet zo snel, maar is wel blijvend en je hoeft er niet voor geopereerd te worden.
Bullshit Dubbeltje
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 09 april 2015 @ 17:50:

Bullshit DubbeltjeMisschien ben jij wel een uitzondering.
Alle reacties Link kopieren
............
Ten eerste raad je iemand die obees is aan om maar naar Weight Watchers te gaan. Dacht je echt dat ze nog nooit een dieet gedaan had? Als je voor zo'n operatie in aanmerking komt heb je zo'n beetje alle dieeten al eens uitgeprobeerd, meerdere keren.

Soms val je er wat mee af, en zodra je stopt kom je net zo hard weer aan.



Ten tweede: het effect van de kleinere maag gaat niet weg als je je houdt aan wat je leert in het voor- en natraject. Je kunt inderdaad weer een grotere maag krijgen als je weer grote porties gaat eten. Maar door de over het algemeen zeer goede begeleiding leer je je lijf goed kennen en leer je wat je mogelijkheden en onmogelijkheden zijn qua eten.



Als het grote afvallen afgelopen is kom je inderdaad weer een paar kilo aan, dit is normaal. Maar als je gewoon blijft eten zoals je geleerd hebt en naar je maagje luistert dan kom je verder niets meer aan en blijf je stabiel.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor ook wel eens over zo'n maagband. Is dat niet minder ingrijpend of helpt

dat minder goed?
http://gastricbypass.forum2go.nl/index.php



Hier zitten ervaringsdeskundigen, heel veel succes TO
quote:salinarosseno schreef op 09 april 2015 @ 18:18:

Ik hoor ook wel eens over zo'n maagband. Is dat niet minder ingrijpend of helpt

dat minder goed?



Maagbanden worden momenteel massaal omgezet in maagverkleiningen, en dat is niet omdat ze zo goed werken...

Ik heb ook een maagband gehad, en ook flinke complicaties.
Alle reacties Link kopieren
Waarom in je lichaam laten snijden (met alle risico's) als je ook gewoon gezond (normaal eten en bewegen) kan gaan leven?
Life is fun. Live it.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik me bij dit soort topics altijd afvraag is of er al geprobeerd is af te vallen met medicijnen. Ik heb wel eens het idee dat het hier in Nederland gemakkelijker is om een operatie te krijgen i.p.v de veel minder ingrijpende optie van afvallen met medicatie.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zebraa schreef op 09 april 2015 @ 18:26:

Waarom in je lichaam laten snijden (met alle risico's) als je ook gewoon gezond (normaal eten en bewegen) kan gaan leven?



Misschien omdat to dat al tig keer heeft geprobeerd en het niet is gelukt?



Blijvend afvallen, je eetpratroon veranderen is erg moeilijk. Dus wat jij aanbeveelt, kan wel de verstandigste weg zijn, maar het is makkelijker gezegd dan gedaan.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Omdat normaal eten en bewegen voor sommige mensen niet weggelegd is om welke reden dan ook.

Een arts snijdt niet voor niets, alleen als er een indicatie is.
quote:nimbus schreef op 09 april 2015 @ 18:31:

Wat ik me bij dit soort topics altijd afvraag is of er al geprobeerd is af te vallen met medicijnen. Ik heb wel eens het idee dat het hier in Nederland gemakkelijker is om een operatie te krijgen i.p.v de veel minder ingrijpende optie van afvallen met medicatie.Afvallen met medicatie is een hel. Je ontlasting loopt vloeibaar weg, met incontinentie tot gevolg.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 vriendinnen die ook deze operatie hebben gedaan. Zijn allebei meer dan 50KG afgevallen

en gaan nu een stuk gezonder door het leven. Hun hebben allebei weinig complicaties gehad

en alles liep eigenlijk heel voorspoedig. Voor beide is het nu ongeveer 3 jaar geleden.

Ik moet er wel bij zeggen, ik heb geen idee hoe het met de ene zal gaan, aangezien

die best wel veel verkeerde lekkere dingen naar binnen werkt. Maar net zoals iedereen

zul je je na die tijd echt wel anders moeten gaan opstellen qua eten en bewegen, anders is het in

mijn ogen inderdaad alleen een tijdelijke oplossing.



Heel veel succes!
Just breathe
Er zijn zo veel mensen die denken dat je zo maar even beslist om je maag te laten verkleinen en dat een arts je zo maar even op de operatietafel legt.

Er gaat een selectie aan vooraf voor dat je uberhaupt aan het voortraject mag beginnen. Je wordt gescreend door een arts, bewegingsdeskundige, psycholoog en dietist. Voldoe je niet aan de voorwaarden, dan kun je het wel vergeten.

Dan begint een traject waarin je intensief voorbereid wordt op de operatie. Wederom door arts, psycholoog, bewegingsdeskundige en dietist. Dan is het wachten tot het zo ver is dat je geopereerd wordt. Dan volgt het herstel, opnieuw leren eten, en in een flink tempo afvallen. Na enkele weken het natraject, in mijn geval duurde dat bijna anderhalf jaar. En wederom begeleiding door eerder genoemde deskundigen. Samen met een groep mensen die net zo ver in het traject zijn als jij. Na dit natraject is er nog steeds begeleiding als dat nodig is, en jaarlijkse controles.



Hoezo je even makkelijk laten opereren?
quote:Zebraa schreef op 09 april 2015 @ 18:26:

Waarom in je lichaam laten snijden (met alle risico's) als je ook gewoon gezond (normaal eten en bewegen) kan gaan leven?Ruggengraat
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een maagband gehad, viel er in een half jaar tijd 30 kilo mee af, maar ook doordat ik mijn eetpatroon niet veranderde en daardoor 10x per dag boven de wc hing had ik op een gegeven moment zwaar bloedarmoede en andere tekorten.. Mede door het vele overgeven verschoof het bandje langzaam maar zeker waardoor ik weer meer kon eten/binnen houden en weer aan kwam.. Operatie in België laten uitvoeren en gewoon voor betaald dus 0,0 begeleiding gehad verder.. Na 7 jaar heb ik het bandje laten verwijderen, en ja, ben weer terug op m'n oude gewicht. Hou er goed rekening mee dat het altijd een gevecht blijft..! Succes!
Alle reacties Link kopieren
Maagband gehad en 50 kilo afgevallen. Enorme complicatie gehad. 20 kilo eraan omdat het ding eruit moest.

Maagverkleining gehad en niks meer afgevallen. Noppes.

Dus in totaal "maar" 30 kilo afgevallen en nog steeds zwaar overgewicht.



Ik kan lijnen. Wat ik wil, ik val geen gram af.



Maar goed, met die maagband kotste ik al na een hapje, dus ik had gewoon boulimia. Tja, zo val je wel af ja.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
quote:Zebraa schreef op 09 april 2015 @ 18:26:

Waarom in je lichaam laten snijden (met alle risico's) als je ook gewoon gezond (normaal eten en bewegen) kan gaan leven?Vind ik ook. Maar blijkbaar lukt dat deze mensen niet. Ik hou zelf van gezond eten (vind het echt lekker) en ik zit snel vol. Ik eet echt niet weinig, maar ben toch slank. Ik weet niet hoe het voelt om altijd zin in eten te hebben en niet te kunnen stoppen na een kleine portie, blijkbaar is dat heel moeilijk.
Alle reacties Link kopieren
dubbel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven