Lijf & Lijn alle pijlers

Hamertenen / klauwtenen

28-05-2015 15:05 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met een hamerteencorrectie aan meerdere tenen via minimale invasieve chirurgie.



Ik ben twee jaar geleden in de Bergman Kliniek aan mijn Hallux Valgus geopereerd (beide voeten) en één hamerteen waar een pin in is gezet. Maar ook de drie kleinste tenen aan beide voeten staan in extreme klauwstand. Nu wil de chirurg deze corrigeren maar ik heb geen idee wat ik moet verwachten. Ik heb nu namelijk erg veel last van de tenen en hoop dat die pijn natuurlijk wordt weggenomen. Nu kan ik niet goed afwikkelen, lukt dat straks wel weer? De tenen worden stijf, wat voor effect heeft dit? Ik heb lastige voeten; heel breed (K), spreidtenen. Kortom, een en al ellende.



Iemand in een soortgelijke situatie (gezeten)? Ik ben benieuwd naar ervaringen!



Groetjes,

Eva
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maar 1 teen laten doen, die naast de kleine teen. Geen pinnetje in gehad. Wel erg lang dik, stijf en gevoelig geweest.

De chirurg heeft een deel van het PIP gewricht verwijderd.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
tsja, ik heb ook al een bericht geplaatst, ik weet dat tegenwoordig ze geen botjes meer hoeven in te korten / te verwijderen omdat de de pees onder de voet aan de teen een stukje loshalen, dan splitsen en op die manier de pees verlengen als de pees langer is dan strekt de teen vanzelf weer op volle lengte, dus dat botjes verwijderen is gewoon een makkelijkere oplossing
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal jaar geleden een pip resectie ondergaan omdat mijn strekpeesjes na een stoot tegen de deur waren afgescheurd.
Ben met een plexusblok en roesje geopereerd en had een week of 4 pinnetjes in de tenen. Het uittrekken daarvan is vrijwel pijnloos.
Tenen zijn nu inderdaad stijf, dat is wennen maar te doen.
Computer says nooooo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven