Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen, maar zonder sporten kan dat en hoe doe je dat?

30-09-2008 14:34 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om maar meteen met de deur in huis te vallen wil ik er 10 kilo af hebben.

Dit mag best ff duren das niet erg.

Ik bedacht me als eerste wat kan ik zelf alvast doen.

Ten 1e gewoon 3 x per dag eten genoeg water erbij, en geen tussendoortjes en mijn cola laten voor wat het is en de flessen die ik dronk per dag om te zetten naar water.

Ik wil niet sporten, ik geef eerlijk toe dat ik daar geen zin in en heb ook niet erg de behoefte het uit te leggen.

Wel kan ik wat vaker de fiets pakken dat lijkt geen problemen.

Dus mensen deze niet sportende dame wil wel afvallen.. tips zijn welkom.

Commentaar op waarom ik niet ga sporten.. laat die maar achterwege aub!



ben benieuwd
Juist niet drie keer op een dag eten, maar bijvoorbeeld vijf keer per dag een klein beetje.
Alle reacties Link kopieren
Van sporten val je niet echt af, je vet verdwijnt en er wordt spiermassa opgebouwd waardoor er feitelijk niet echt gewichtsverandering optreedt. Je gaat er alleen strakker van uitzien (schijnt, ik sport ook niet, beweeg al genoeg met werk en gezin).



Het lijkt me een goed begin zoals je nu aan de gang gaat. Normaal eten en goed water drinken. En geduld is ook belangrijk.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Haha, ik moet wel lachen om je laatste zin. Ik ben zelf ook zo vreselijk anti-sportief en het is niet leuk als mensen constant tegen je aan zeiken dat je eerst maar eens naar de sportschool moet gaan. Trouwens fietsen en wandelen is ook bewegen!

Of je op deze manier snel resultaat krijgt... ik denk dat het wat trager gaat maar uiteindelijk kom je er wel hoor. Zolang je dus wel af en toe de fiets pakt en met de trap naar kantoor ipv de lift enzo.
Alle reacties Link kopieren
niet 3x per dag eten met veel water, maar 5x een gezond iets eten wat wat minder groot is, zo hou je je stofwisseling op gang en geen trek in andere dingen (dus makkelijker vol te houden)

water drinken tussen de maaltijden/snacks door in plaats van erbij, dan moet je lijf meer moeite doen het te verwerken (beter voor je darmen ook) en tussen door drinken voorkomt ook weer trek. (niet overdrijven met water)



geen suiker in koffie of thee en niet snoepen uiteraard. vaker lopen ipv de auto of lift oid, en niet te vet eten. witte vis en stoomgroentes zijn ideaal daar voor en kip en mager rundvlees.



op zich zou je wel wat moeten afvallen als je echt gezond en regelmatig eet, maar als je niet afvalt zit er toch niks anders op dan meer te bewegen (hoeft niet eens perse in de vorm van sport te zijn)
Als je op deze wijze afvalt, val je wel eerst spiermassa af en geen vet. Het resultaat zal slanker zijn, want je zult heus wel afvallen, maar met een beetje pech blubberiger. Wat niet perse hoeft te zijn hoor, ligt aan je bouw.



Als jij het niet erg vind om meer te fietsen dan is dat toch ook ok? Of je nu op de loopband staat of gaat fietsen maakt niet uit. Minimaal 30 min wat intensiever bewegen is de norm volgens mij. Dan sport je toch, ook al neem je het woord niet in de mond en sta je niet in de sportschool.



Feit is, met sporten beter, sneller en strakker resultaat. Bovendien verloopt je stofwisseling beter en je gaat er overall beter uitzien. Huid beter doorbloed enz enz.



Als je echt niet wil sporten en alleen wil afvallen moet je wel realistisch zijn wat resultaten betreft. Het scheelt dat je geen 10 kilo in een week wil afvallen maar langzaam aan. Das de beste (en meest frustrerende) manier. Dan past je huid zich ook langzaam aan.



Ik moet zelf nu 15 kilo afvallen na zwangerschap, blubber aan alle kanten, moet wel sporten van mezelf wetende dat het ellendig gaat worden dus leef met je mee :)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Chiclo,



Als je niet wilt sporten om af te vallen, dan wil je niet sporten, klaar, toch? Wat vaker de fiets pakken is ook meer bewegen, en dat is al goed.

Ik weet niet wat voor werk je doet, maar als je een zittend beroep hebt verbruik je natuurlijk minder dan iemand die in een winkel werkt bijv. of een huismoeder (noem maar wat).

Bewegen kan ook inderdaad zijn wat meer wandelen en fietsen, wat vaker de trap pakken ipv de roltrap of lift.



Wat je alvast zelf kan doen, ben je op de goede weg.

Ik vind het ook prima van je dat het wat langer mag duren, want mijn eigen ervaring was ook: hoe langer ik er over deed om het eraf te krijgen, hoe makkelijker het is om het er af te houden.



Waar ik het niet helemaal mee eens ben, is dat je je tussendoortjes helemaal wilt skippen. Dat zou ik niet doen. Neem gewoon 3 keer per dag (tussen ontbijt-lunch, tussen lunch-avondeten en tussen avondeten- naar bed gaan) een verantwoord tussendoortje. En met verantwoord bedoel ik niet van die hippe zogenaamd zo gezond koeken etc. maar gewoon fruit, een plakje ontbijtkoek, een volkoren cracker, een plakje vleeswaar etc.etc.

Tussendoortjes zijn belangrijk om je verbranding op gang te houden.

Belangrijker dan je tussendoortjes skippen is dat je je bewust bent van hoeveel en wát je eet tijdens de hoofdmaaltijden. Niet teveel (verzadigd) vet (vet vlees, veel boter, room etc) maar wel goede koolhydraten ( dus geen koekjes, suiker met mate, cake, wel volkorenbrood, pasta, aardappelen). Veel groenten.



Probeer 1,5 liter water per dag te drinken. Dit kan je makkelijk bijhouden met flesjes of de inhoud van een glas die je vaak gebruikt, op te meten en uitrekenen hoeveel je van die glazen moet drinken.



Pak een keer in de zoveel tijd (ik deed 1 keer per week) een moment dat je wat lekkers van jezelf mag. Werkt alleen maar positief op je verbranding en het houdt het moraal hoog.



Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik was al een beetje mosterd, geloof ik....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eens de tip gekregen om qua koolhydraten alleen te kiezen voor produkten met 'langzame' koolhydraten. Langzaam in de zin van: de suikers worden geleidelijk in je lichaam opgenomen waardoor je langer met minder door kunt/ vol kunt houden. Dus langer een 'vol' gevoel. Langzame koolhydraten zitten in voedingsmiddelen waar van nature al suikers in zitten. ( Als je interesse hebt kan ik een lijstje opzoeken)

Dus bv...wel (een niet al te grote portie! ;) ) pasta eten...maar met zelfgemaakte saus (in die potten zit veel suiker toegevoegd)...

Op deze manier modder ik al een poosje, ben wel al 15 kilo (langzaam) kwijt...heb nog even te gaan...(kilootje of 15)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gaan Sout Beachen en ben sinds 6 augustus 7.5 kilo afgevallen zonder te sporten.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
fléssen cola per dag??

dat lees ik toch verkeerd hoop ik?
Alle reacties Link kopieren
Haha geweldig!!



'De antisportclub'

Ik wordt ook al zo lang zo moe van dat gezeik over sporten!! Okee, de mensen die het doen omdat ze het echt leuk en lekker vinden, alla! Maar als je wilt afvallen moet je toch echt je eetgewoonten aanpassen hoor. Het percentage wat je door extra beweging verbrand is ook te verwaarlozen in vergelijking met je ruststofwisseling. Zonde van je tijd dus om als een idioot op een apparaat te trappen zonder dat je ergens komt, met als enige uitzicht vadsige zwetende mensen.( die na een jaar nog e ven vadsig zijn,want tja, ze sporten, dus kunnen ze extra eten he..)

Oke als je alleen maar in je nest ligt zal je er niet mooier op worden, maar gewone lichamelijke inspanning is meer dan genoeg. Denk maar aan boodschappen doen, shoppen, huishouden(jus persen bv;)).

En bovendien,als je minder, of minder vet, minder zoet, kortom minder calorieen eet, zie je vrijwel meteen resultaat, wat motiverend werkt, waardoor je t dus volhoudt!!

Dus eh tips: begin met schrappen van overbodige dingen als suiker in drankjes, frisdranken, koek en snoep.

Verminder de hoeveelheden die je eet en vervang waar mogelijk voor magere producten, dus bv geen slavink maar gegrild tartaartje..

Als je eenmaal op je streefgewicht zit kan je echt wel weer van al het lekkers genieten, als je t dan bv de volgende dag compenseert.

En geloof me, als je eenmaal je droomfiguur bereikt hebt ben je daar zo blij mee dat je dat wilt behouden hoor!

Dus als je je een dag tegoed doet( waar je dan ook weer echt van kan genieten, want zonder schuldgevoel, je ben t immers toch mooi slank!) dan kost t je weinig moeite de volgende dag je enigszins in te houden

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hi!



Ben de afgelopen 5 maanden 24 kilo afgevallen, zonder sporten. Wandel wel regelmatig en pak ook regelmatig de fiets, maar dat deed ik ook toen ik nog niet aan het lijnen was.



Ik eet inderdaad 5 tot 6 keer per dag, belangrijkste is: weinig suiker en weinig slechte vetten.

's Morgens een goed ontbijt (yoghurt met muesli en zemelen, beetje zoetstof voor de smaak). Halverwege de ochtend een snackje (Sultana of ontbijtkoek suikervrij). Lunch: 2 boterhammen (1 met hartig, 1 met pindakaas) en fruit, bekertje Optimel erbij. Halverwege de middag iets van zoute popcorn of een paar Tucjes (ben een hartige snoeper en dit stilt mijn zucht naar chips e.d.). 's Avonds gewoon avondeten (aardappelen, groenten, vlees of rijst of sla).



Ik drink idd veel water. Heb een sportflesje van 75 cl en dat vul ik 3x. Daarnaast nog ongeveer 2 glazen lightdrank. Geen cola, de cafeïne zorgt dat je vocht vasthoudt.



Wat ook een hele goede tip is: 's avonds na 20 uur niet meer eten. Dat werkt bij mij echt goed.



Ik wens je heel veel succes. Probeer het ook niet te zien als afvallen, maar als (nieuwe) manier van met eten omgaan. Dan is het risico dat je los gaat als de 10 kilo eraf is een stuk kleiner!
Alle reacties Link kopieren
Oh, heel herkenbaar, wil nog niet dood gevonden worden in een fitnesscentrum, vind ik zulke enge dingen. Bleeh. Ik wandel wel eens wat vaker of doe mee aan die bejaardengymnastiek op tv (en daar krijg ik zelfs spierpijn van :-$ ).

1 goede tip heb ik voor je, eet niet meer dan 30 gram vet per dag. Dat is dus erg op verpakkingen enzo kijken. Ga ook niet minder vet eten want vet heb je natuurlijk wel nodig. 2 a 3 pond per maand kan je zo ongeveer afvallen als je alleen al daar op let. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Dat s'avonds na 20.00 uur niet eten werkt juist weer niet bij mij. Ik lig soms best lang wakker en dan ga ik juist aan lekker eten denken. Een uurtje voordat ik ga slapen eet ik een banaan of een boterham met mager beleg, zo lig ik niet over cake en bakjes chips te fantaseren maar over leukere dingen :-P
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorig jaar zonder sporten dertien kilo afgevallen. Het afvallen op zich ging niet zo heel erg lastig zonder sporten, misschien zelfs wel beter dan nu (terwijl ik nu wel sport) maar ik merkte wel dat mijn huid heel erg ging hangen en flubberen toen het vet verdween.



Dit jaar ben ik (nadat ik in het tweede deel van 2007 weer acht kilo was aangekomen) weer gaan lijnen maar dit keer wél in combinatie met sporten. De kilo's vlogen/vliegen er minder snel van af maar het resultaat is desondanks wel stukken beter dan vorig jaar: strak velletje, ook op de voor vrouwen doorgaans onmogelijk geachte plekken.



Het is maar net waar je voor kiest maar zonder sporten is het zeker mogelijk om af te vallen alleen kan het resultaat je wellicht tegenvallen omdat alles blijft hangen en flubberen.
Alle reacties Link kopieren
Speciaal voor de anti sport club:



Bewegingsadvies helpt niet bij afvallen'



29 September 2008 13:01: Sonja Crielaard



Hoe val je af? Door minder te eten en meer te bewegen. Daardoor krijg je minder calorieën binnen en verbrand je er tegelijkertijd meer. Klinkt eigenlijk heel logisch.





Toch concludeert Esther Molenaar, epidemioloog van het Universitair Medisch Centrum Utrecht, dat bewegingsadvies van een fysiotherapeut naast een diëtist niet helpt om extra kilo's kwijt te raken!



In haar promotieonderzoek vroeg ze 130 mensen met overgewicht een half jaar af te vallen met de hulp van een diëtist. De helft van de deelnemers kreeg daarbij ook hulp van een bewegingsadviseur.



De eerste groep viel 2 kilo af en verloor 2 centimeter tailleomvang. De groep met bewegingsadvies verloor 3 kilo. Hun tailleomvang nam 4 centimeter af. Het verschil is volgens Molenaar niet significant. Het is natuurlijk wel de vraag wat ze met het bewegingsadvies hebben gedaan!



Het dieetadvies hielp volgens de wetenschapper wel om het gewichtsverlies vast te houden. De afname van gewicht en taille bleef in beide groepen tot een half jaar na afloop van het onderzoeksprogramma.



(Bron: gezondheidsblog)
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren
De helft meer centimeters kwijt (en daar gaat het toch om) en dan nóg niet significant. Dan moet het wel een enorm flutonderzoek geweest zijn .
.
Alle reacties Link kopieren
HoiPippiLangkous schreef op 30 september 2008 @ 20:46:

Speciaal voor de anti sport club





In haar promotieonderzoek vroeg ze 130 mensen met overgewicht een half jaar af te vallen met de hulp van een diëtist. De helft van de deelnemers kreeg daarbij ook hulp van een bewegingsadviseur.



De eerste groep viel 2 kilo af en verloor 2 centimeter tailleomvang. De groep met bewegingsadvies verloor 3 kilo. Hun tailleomvang nam 4 centimeter af. Het verschil is volgens Molenaar niet significant. Het is natuurlijk wel de vraag wat ze met het bewegingsadvies hebben gedaan!



Het dieetadvies hielp volgens de wetenschapper wel om het gewichtsverlies vast te houden. De afname van gewicht en taille bleef in beide groepen tot een half jaar na afloop van het onderzoeksprogramma.



(Bron: gezondheidsblog)




In een half jaar tijd 2 en 3 kilo kwijt...dat geeft hoop en moed...

;-)
Alle reacties Link kopieren
Lady, ik ben in een half jaar 12 kilo kwijt en ruim 2 maten kleiner. Hoe? Oa door veel te sporten.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Alle reacties Link kopieren
@ pippi..: Aangezien ik zowiezo afleiding nodig heb wil ik me zeker toch wel gaan aanmelden bij een fitness centrum. Ik wil van die zwembanden af. Afgelopen dagen best stress gehad, helpt ook wel mee .. ;-), ..ik wil van die zwembandjes af. Had ik al veel eerder strenger moeten doen...maargoed, beter laat dan nooit.
Alle reacties Link kopieren
Strenger eetpatroon en bewegen door bv te wandelen of andere activiteiten.



Beweging: Tijd: Aantal calorieën:

Aerobics 30 minuten 297 calorieën

Basketbal 30 minuten 405 calorieën

Biljarten 30 minuten 87 calorieën

Boodschappen doen 30 minuten 94 calorieën

Fietsen 30 minuten 267 calorieën

Dansen 30 minuten 180 calorieën

Golven 30 minuten 120 calorieën

Handbal 30 minuten 418 calorieën

Joggen 30 minuten 298 calorieën

Paardrijden 30 minuten 81 calorieën

Seks 30 minuten 115 calorieën

Squash 30 minuten 415 calorieën

Steps 30 minuten 354 calorieën

Stofzuigen 30 minuten 90 calorieën

Tennis 30 minuten 432 calorieën

Voetbal 30 minuten 415 calorieën

Volleybal 30 minuten 270 calorieën

Wandelen 30 minuten 150 calorieën

Zwemmen 30 minuten 333 calorieën
Alle reacties Link kopieren
Succes Lady37! Ik weet hoe moeilijk het is!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Noh, wat aardig dat je in een 4! jaar oud topic even het brood komt spammen!
Alle reacties Link kopieren
Aardig van mij he;)

het is dat ik deze topic ook pas net zie, en ik dacht voor eventuele lezers zoals ik die bezig zijn met afvallen en het nu pas lezen.. is het wel handig om mijn bericht te plaatsen.

Maar bedankt voor je 'verwelkomende' ontvangst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven