Lijf & Lijn alle pijlers

Prodimed

19-02-2016 10:44 154 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat de oude topics behoorlijk gedateerd zijn probeer ik het met een nieuwe.



Binnenkort ga ik starten met dit dieet. Zijn er meer mensen die gaan starten of bezig zijn? Mogelijk dat we hier tips kunnen uitwisselen, elkaar kunnen helpen en uiteraard steunen



Ik hoop 25 kilo kwijt te raken, maar met 20 kilo zou mijn bmi al op een gezond niveau zitten, ben dus met dit aantal ook tevreden.





Nb; prima als dit niet jouw dieet is, maar reacties dat dit slecht is, niet werkt etc mag je plaatsen, maar ga ik niet op in. Ik zoek juist mensen die dit ook gebruiken of gaan gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Het is nog steeds net zo'n onzindieet als in die oude topics. Gewoon gezond eten, dan heb je die geldklopperij niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit dieet ook gevolgd.

15 kilo kwijt. Jaar later +40 kilo en een kapotte schildklier. Of het verband heeft?

Maar ik zou het je dus niet aanraden.
Alle reacties Link kopieren
Op de site ziet het er allemaal wel mooi uit, maar ik blijf ook voorstander van gezond eten en meer bewegen.



Waarom ga je met dit dieet beginnen?
Alle reacties Link kopieren
(Bericht aangepast; correctie op de kilo's)



Ik ben een paar jaar geleden 15 kilo kwijt geraakt met dit dieet. Ik heb het dieet toen niet afgemaakt.

Na te zijn gestopt met roken en een knieblessure + operatie en te veel van het goede leven genoten zit er weer 20 kilo bij. Ik heb echt heel ongezond geleefd en amper bewogen.



Ik weet dat eten volgens de schrijf van 5, de snoep, koek en snacks laten staan en sporten beter is. Echter dat lukt me niet. Dit heb ik het afgelopen jaar geprobeerd en ik val snel terug in oude gewoontes. Met prodimed mag je naast groente (tijdelijk) niks anders en dat werkt voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het 3,5 jaar geleden gedaan, 23 kilo afgevallen, zonder veel moeite en voelde me heerlijk fit. Helaas maand geleden er weer 17 kilo terug aan. Ligt niet aan het dieet ofzo, maar aan mezelf, kan gewoon het snoepen niet laten. Van alles geprobeerd: "gewoon" gezond eten, weightwatchers, minder koolhydraten etc, maar het lukt me niet. En dat heeft alles met mijn gebrek aan discipline te maken, niks met welk dieet dan ook. Nu ben ik toch maar weer begonnen en weer 6 kilo kwijt. Heb nu geen einddoel, ga gewoon door zolang ik me er lekker bij voel en minder streng, heb maar kort in fase 1 gezeten en daarna al snel naar fase 2. Ik weeg dan mijn vlees of vis niet af. Ik ga ook heel lang over de afbouwfases doen, zodat ik rustiger kan experimenteren met welke hoeveelheden ik op gewicht blijf en welke manier van eten voor mij werkt. Mijn dietiste vindt bijvoorbeeld dat je best een stukje chocola kunt eten ofzo, maar ze is er inmiddels achter dat dat bij mij niet werkt. Waarschijnlijk gaan we daarom straks naar 80/20 toe, doordeweek heel streng, dus ook niet 1 blokje chocola en in het weekend vantevoren bedenken wat ik mag van mezelf en dan het liefst bij een ander, zodat ik geen tweede portie kan nemen. Dus bijvoorbeeld dat ik een gebakje mag op een verjaardag.

Ik zou dus zeggen, zoek goede begeleiding, die helpt je ook goed met de periode daarna. Je kunt nu ook online begeleiding krijgen, maar dat heeft niet mijn voorkeur. Voordeel van Prodimed tov bijv Cambridge is dat je het alleen via dietisten of artsen kunt verkrijgen. Zo'n Cambridge consulent is iemand die het zelf gebruikt heeft en een cursusje heeft gehad. En die kan je alleen maar alles vertellen over Cambridge niet over eten in het algemeen. Toen ik vorige keer prodimed deed deden 2 familie-leden van mij Cambridge. Die hadden beiden alles er weer aan binnen een jaar, terwijl bij mij het eerste jaar nog best goed ging en ik nu n 3,5 jaar nog steeds niet op mijn oude gewicht zit van toen. Ik ben ook naar de dietiste blijven gaan al die tijd. En dat ga ik straks ook weer doen. Zij heeft gezien waar het fout is gegaan en kent me nu door en door, daarom heb ik er vertrouwen in dat ik straks wel op gewicht zal blijven. Ik neem gewoon een strippenkaart. Een ander gaat maandelijks naar de kapper, nou dat doe ik niet zo vaak, dus ik ga naar de dietiste.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga ook naar de diëtiste. Leuk als je mee zou schrijven latte
Alle reacties Link kopieren
Zal het proberen, ligt ook aan of er veel reacties komen. Dit dieet is niet zo bekend. En als het alleen maar reacties zijn, van je moet "gewoon" gezond eten is dat ook niet heel bemoedigend. Alleen maar frustrererend, dat blijkbaar de hele wereld in staat is "gewoon" gezond te eten, behalve ik.



Ik ben trouwens nu aan het afkicken van het wegen. Moet van de dietiste. Ik weeg echt elke dag en soms vaker en dat is mijn valkuil. Dan ben ik helemaal los gegaan en niet aan gekomen en dan geeft me dat een vrijbrief om nog een keer los te gaan. Of ik heb heel erg mijn best gedaan en toch aan gekomen (je houdt wel eens vocht vast) en dan denk ik: ach zie je, maakt toch allemaal niks uit, en neem nog een twix. Dit is alvast vooruitlopend op later als ik weer normaal ga eten, dat ik ga wennen aan 1x per week wegen en misschien zelfs minder, zodat ik ooit weer eens op een normale manier om kan gaan met eten en gewicht. Ik heb de weegschaal uit het zicht moeten zetten en mag nu om de dag. Ik was woensdag bij de dietiste geweest en gister is het me de hele dag gelukt niet te wegen. Vanochtend 0,4 kg lichter dan woensdag, yess. Het is echt een verslaving dat wegen, bizar gewoon. Dus dat is nu mijn doel voor de komende 4 weken. Dat prodimed gaat min of meer vanzelf bij mij, heb ik geen moeite mee, vandaar dat we dit extra doel gesteld hebben. Bovendien is nu de goeie tijd om minder te gaan wegen, omdat je je gewoon aan de prodimed houdt dus gewoon zeker weet dat je niet aan komt. Ik word er eigenlijk gewoon blij van, zo'n idioot doel te hebben, dat ik gewoon trots ben op mezelf dat ik een hele dag niet gewogen heb.
Alle reacties Link kopieren
quote:Claudia2010 schreef op 19 februari 2016 @ 11:04:

(Bericht aangepast; correctie op de kilo's)



Ik ben een paar jaar geleden 15 kilo kwijt geraakt met dit dieet. Ik heb het dieet toen niet afgemaakt.

Na te zijn gestopt met roken en een knieblessure + operatie en te veel van het goede leven genoten zit er weer 20 kilo bij. Ik heb echt heel ongezond geleefd en amper bewogen.



Ik weet dat eten volgens de schrijf van 5, de snoep, koek en snacks laten staan en sporten beter is. Echter dat lukt me niet. Dit heb ik het afgelopen jaar geprobeerd en ik val snel terug in oude gewoontes. Met prodimed mag je naast groente (tijdelijk) niks anders en dat werkt voor mij.Waarom heb je het niet afgemaakt dan? Precies, omdat het niet vol te houden is. Die kilo's komen er dus terug bij en waarschijnlijk nog een paar extra ook.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
quote:Claudia2010 schreef op 19 februari 2016 @ 11:04:

(Bericht aangepast; correctie op de kilo's)



Ik ben een paar jaar geleden 15 kilo kwijt geraakt met dit dieet. Ik heb het dieet toen niet afgemaakt.

Na te zijn gestopt met roken en een knieblessure + operatie en te veel van het goede leven genoten zit er weer 20 kilo bij. Ik heb echt heel ongezond geleefd en amper bewogen.



Ik weet dat eten volgens de schrijf van 5, de snoep, koek en snacks laten staan en sporten beter is. Echter dat lukt me niet. Dit heb ik het afgelopen jaar geprobeerd en ik val snel terug in oude gewoontes. Met prodimed mag je naast groente (tijdelijk) niks anders en dat werkt voor mij.



Tijdelijk, ja. En als je snel in oude gewoontes terugvalt, gaat het er na dit dieet weer net zo hard aankomen. Júist met een dieet als dit, omdat je niet leert gezond te eten. Zodra je ermee klaar bent, ga je echt niet opeens niet meer snoepen en aan de worteltjes. A waste of money dus.



Een nieuw leefpatroon moet een gewoonte worden. Langzaamaan starten en steeds iets aanpassen, zodat je op een gegeven moment niets anders meer wilt.



Dit prodimed dieet is nu al gedoemd te mislukken, dat geloof ik serieus.
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 19 februari 2016 @ 11:21:

[...]





Waarom heb je het niet afgemaakt dan? Precies, omdat het niet vol te houden is. Die kilo's komen er dus terug bij en waarschijnlijk nog een paar extra ook.



Dat is met elk dieet dat de kilo's weer terug komen. En ook met "gewoon" gezonder eten en meer bewegen, wat in principe natuurlijk ook een dieet is, want je eet gewoon wat minder dan je verbrandt. Dat meer bewegen als advies wordt ik trouwens altijd zo moe van. Ik maak elke dag minimaal 15.000 stappen (heb een hond) en sport 3x per week, bootcamp en bodypump. Weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen om meer te bewegen.



Ik heb het overigens 3,5 jaar geleden wel afgemaakt, was toen zelfs nog 3 kilo meer afgevallen dan mijn oorspronkelijke streefgewicht. Ik ben eigenlijk gestopt omdat iedereen aan mijn hoofd zat te zeuren dat ik niet meer af moest vallen. Was 72 kilo bij 1.74m, niet dat je denkt dat ik volslagen doorgeslagen was, maar misschien door veel beweging toonde ik dunner, ik had toen maat 36/38.
Alle reacties Link kopieren
quote:lattemachiato schreef op 19 februari 2016 @ 11:30:

[...]





Dat is met elk dieet dat de kilo's weer terug komen. En ook met "gewoon" gezonder eten en meer bewegen, wat in principe natuurlijk ook een dieet is, want je eet gewoon wat minder dan je verbrandt. Dat meer bewegen als advies wordt ik trouwens altijd zo moe van. Ik maak elke dag minimaal 15.000 stappen (heb een hond) en sport 3x per week, bootcamp en bodypump. Weet niet waar ik de tijd vandaan moet halen om meer te bewegen.



Ik heb het overigens 3,5 jaar geleden wel afgemaakt, was toen zelfs nog 3 kilo meer afgevallen dan mijn oorspronkelijke streefgewicht. Ik ben eigenlijk gestopt omdat iedereen aan mijn hoofd zat te zeuren dat ik niet meer af moest vallen. Was 72 kilo bij 1.74m, niet dat je denkt dat ik volslagen doorgeslagen was, maar misschien door veel beweging toonde ik dunner, ik had toen maat 36/38.Daarom moet je ook geen dieet volgen, maar je voedingspatroon aanpassen zodat je dat kan volhouden, heel je leven lang. Dus niet alle 'lekkere' dingen schrappen, maar alles met mate.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind jullie allemaal echt heel aardig, maar hier reageren met dat dit niet werkt heeft voor mij geen zin en ik ga er ook niet meer op reageren.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel wil je kwijt Latte? En heb je nog tips wat betreft groente?
Alle reacties Link kopieren
quote:Claudia2010 schreef op 19 februari 2016 @ 11:36:

Ik vind jullie allemaal echt heel aardig, maar hier reageren met dat dit niet werkt heeft voor mij geen zin en ik ga er ook niet meer op reageren.Nou, dat stond niet in de OP. Excuseer voor mijn goedbedoelde opmerkingen.
Life is short. Eat dessert first.
quote:lattemachiato schreef op 19 februari 2016 @ 11:20:

Zal het proberen, ligt ook aan of er veel reacties komen. Dit dieet is niet zo bekend. En als het alleen maar reacties zijn, van je moet "gewoon" gezond eten is dat ook niet heel bemoedigend. Alleen maar frustrererend, dat blijkbaar de hele wereld in staat is "gewoon" gezond te eten, behalve ik. Waarom zou je wel in staat zijn om je aan dit dieet te houden (vol met pakjes en zakjes, maar dat terzijde) en niet aan "gewoon" gezond eten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Claudia2010 schreef op 19 februari 2016 @ 11:04:

Ik weet dat eten volgens de schrijf van 5, de snoep, koek en snacks laten staan en sporten beter is. Echter dat lukt me niet. Dit heb ik het afgelopen jaar geprobeerd en ik val snel terug in oude gewoontes. Met prodimed mag je naast groente (tijdelijk) niks anders en dat werkt voor mij.Jemig. Maar dan weet je toch ook dat je die kilo's alleen maar tijdelijk kwijt bent?! Hoezo zou je het dan doen dat is toch alleen maar de pest voor je stofwisseling en je lijf?! Waarom zou een normaal eetpatroon met af en toe gewoon iets lekkers en lekker regelmatig bewegen voor jou niet werken dan?!
Alle reacties Link kopieren
quote:doornroosje9 schreef op 19 februari 2016 @ 11:42:

[...]





Nou, dat stond niet in de OP. Excuseer voor mijn goedbedoelde opmerkingen.Ik zal het erbij zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet doen ga voor een gezond advies naar een dietist.
Diëten werkt niet om dat de mens er achter het niet vol houdt. Welke mensen gaan op zo'n dieet? Dat zijn niet de mensen die al slank zijn. Je kan dus beter het eet patroon aan nemen van slanke mensen, dan een dieet beginnen.



Maar als je toch met zakjes en zo wil af vallen, zou ik die zakjes gewoon zelf maken. Goedkoper en vast ook wat gezonder.
Door dit soort diëten krijg je problemen met o.a. je schildklier. Waardoor afvallen over een paar jaar helemaal niet meer lukt en je alleen maar in gewicht toe gaat nemen. Ga gewoon gezond eten, dan heb je die troep niet nodig, val je geleidelijk aan, én blijvend, af.
Alle reacties Link kopieren
quote:nerdopviva schreef op 19 februari 2016 @ 11:46:

[...]





Waarom zou je wel in staat zijn om je aan dit dieet te houden (vol met pakjes en zakjes, maar dat terzijde) en niet aan "gewoon" gezond eten?Bij mij werkt het zo, dat als ik bijvoorbeeld 1 paaseitje neem, dat ik dan de halve zak op eet. Een verstoorde verhouding met eten denk ik en ook met de weegschaal (lees mijn eerdere post). Voor een exacte diagnose zou ik naar een psycholoog moeten.
Ik lees trouwens dat slimdieet ongeveer het zelfde is, maar goedkoper. Ik las dat Prodimed ¤112,- per week kost! Ik zou toch eerder bekijken waar om jij vindt dat de hele wereld wel gezond kan eten en jij niet, want dat is natuurlijk niet waar en je legt de verantwoordelijkheid dan wel erg buiten je zelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:lolly-pop schreef op 19 februari 2016 @ 12:26:

Door dit soort diëten krijg je problemen met o.a. je schildklier. Waardoor afvallen over een paar jaar helemaal niet meer lukt en je alleen maar in gewicht toe gaat nemen. Ga gewoon gezond eten, dan heb je die troep niet nodig, val je geleidelijk aan, én blijvend, af.Dit word inmiddels door wetenschappelijk onderzoek ontkracht. http://www.maastrichtuniv ... GroterNaEenCrashdieet.htm
quote:strikjemetstippels schreef op 19 februari 2016 @ 12:29:

Ik lees trouwens dat slimdieet ongeveer het zelfde is, maar goedkoper. Ik las dat Prodimed ¤112,- per week kost!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven