Lijf & Lijn alle pijlers

afvallen door 3x per week te sporten. Wie heeft ervaring??

18-10-2008 11:24 1090 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



De knop is om! Ik weeg nu 80 kg en ben het zat! Ik ben sinds twee weken lid van de sportschool en ben elke keer 3 keer per week geweest! Ik vind het leuk (tot mijn verbazing... maar ben dan ook echt gemotiveerd).



Ik zou graag wat ervaringen lezen van jullie. Wie is er ook afgevallen door ongeveer 3 x per week te sporten? En natuurlijk gewoon gezond te eten.



Bedankt!!



Groetjes,



Roos
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu 2 maanden bezig en ik moet zeggen dat het qua kilos nogal tegenvalt (ik weet, spieren zijn zwaarder dan vet, maar dan nog. Ik ben niet aangekomen maar ook niet veel afgevallen, hoogstens 2 kilo). Maar mijn lijf wordt wel strakker en ik kan mijn riem al een gaatje verder zetten.



Ik ga om de dag naar de sportschool (en soms zelfs elke dag) en wissel allerlei activiteiten af. De ene dag intensiever, de andere dag wat rustiger. Als je er echt snel bij wil afvallen moet je ook dieten. Dat heb ik al eens gedaan in combi met sporten en toen viel ik wel harder af. Bij mij helpt het al als ik stop met wijntjes drinken... Maar op dit moment heb ik geen zin in een dieet en ben ik tevreden met het resultaat dat ik nu heb.



Door het sporten voel ik me in het algemeen ook beter en kan ik meer aan. Dat is ook een fijn resultaat. Ik begin er zelfs een beetje verslaafd aan te raken. Nooit gedacht dat dat mij zou overkomen!
.
Alle reacties Link kopieren
Het klopt niet hoor dat spieren zwaarder zijn dan vet. Een kilo spieren is even zwaar als een kilo vet, nl. een kilo.

Wat wel een verschil maakt, is dat een kilo vet meer plaats inneemt. Vandaar dus dat je hoewel je niet veel afgevallen bent, er wel strakker en dunner uitziet....



Ik sport ongeveer 4 maal per week een half uur maar dat is niet intensief, en ik dieet ook niet, dus kan je verder niet helpen...
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde wat zwangerschapskilo's kwijt en ben 3x per week een half uur tot drie kwartier gaan joggen. Snoep, koekjes en alcohol waren tijdelijk even verboden. Verder at ik gewoon drie maaltijden overdag: 6-8 boterhammen, een lekker bord warm eten en een toetje. Na anderhalve maand was ik zo'n drie kilo kwijt.



De effecten van het sporten zijn inderdaad groot. Je voelt je geestelijk en lichamelijk beter. Het is alleen zo moeilijk om het vol te houden, vooral in je eentje. Het is 's avonds weer vroeger donker en ook kouder en dat weerhoudt me ervan om m'n rondje te lopen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook iemand met ervaring. Zo'n 2 jaar geleden begon ik met 3x per week sporten bij de sportschool (hoofdzakelijk cardio en af en toe fitness). Na een halfjaar was ik 8 kilo kwijt en woog een keurige 66 kg. Dat gaf me een enorme boost en ook veel complimentjes in m'n omgeving. Ik moet zeggen dat ik weinig aan dieet heb gedaan. Natuurlijk ga je niet overmatig eten want dan helpt het geen fluit, maar het was niet zo dat ik er iets voor liet staan als ik er zin in had. Zolang je maar meer verbrandt dan eet, zo simpel is het.

Door drukte kwam de klad er een beetje in en sportte ik veel minder. En daar kwamen de kilo's dus heel langzaam er weer bij. Gelukkig niet tot mijn oude gewicht maar je kleding zit toch ineens wel een stukje strakker...

Inmiddels heb ik m'n oude sportgedrag weer opgepakt en gaat het weer de goede kant op. Het is dus inderdaad mogelijk maar je moet volhouden en toch ook wel letten op wat je eet.
Alle reacties Link kopieren
Vanaf januarii ben ik 3x per week gaan sporten en ben 2 kilo afgevallen, dat lijkt niet veel maar ik zit wel veel strakker in mijn vel, en voel me lekker energiek.

Ik heb daarnaast geen dieet gevolgd, sterker nog, ik ga graag een pizza eten als ik uit de sportschool kom! : )
Alle reacties Link kopieren
Wel na het sporten gelijk naar huis en niet aan de wijn en bittergarnituur.
Hier had uw advertentie kunnen staan.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Leuk en heel fijn dat er al gereageerd is!!! En prettig om jullie ervaringen te lezen, dat geeft de mens moed!!!



Vandaag weer naar de sportschool geweest. Een uur getraind. Het geeft echt een goed gevoel! Heerlijk!!



Ik heb daarna ook maar de centimeters gemeten op verschillende plaatsen. zodat ik daar ook kan zien of ik 'afval'. Ik hoop op nog meer ervaringen.



groetjes Roos
Alle reacties Link kopieren
Ik zou juist de centimeters en weegschaal laten voor wat ze zijn....je merkt het snel genoeg aan je kleding. En als je dan in een winkel kleding past waarbij je ineens in een broekmaat 38 past, dan voel je je super! (ik wel tenminste). Dus niet teveel op je gewicht en centimeters focussen maar gewoon lekker sporten....
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds 1,5 jaar 3 keer per week aan het sporten. En dat merk ik nu wel, al is het niet zo dat ik opeens drie maten kwijt ben. Maar wel dat mijn broeken wat losser zitten en dat mijn sleutelbenen er mooier uitkomen. Ook in mijn gezicht is het nu wel te zien. Ik doe overigens een vrij pittige cardio training en fitness.



Ik ben niet erg aan het dieten erbij. Ik let wel op wat ik eet, maar niet zo dat alle producten perse light of mager moeten zijn. Ik ben ook single dus dan vind ik soms ook lastiger, qua gevarieerd eten etc.



Ik weeg me hierbij niet. Ik heb me denk ik in geen 10 jaar gewogen, en ben dus meer gefocust op mijn conditie die beter wordt dan het aantal kilo's dat ik kwijt ben. Daar voel ik me prettiger bij. Ik wil niet gefixeerd raken op hoeveel kilo ik 'moet' wegen, maar meer op hoe ik graag eruit wil zien en hoe ik graag wil dat mijn conditie is. Ik vind dat een positiever gevoel geven zeg maar, dan het gevoel dat er nog perse zoveel kilo's afmoeten.
Alle reacties Link kopieren
Nog in aanvulling hierop: ik ben met name gaan sporten om na mijn werk een gezonde manier te vinden om me te ontspannen en stress van het werk te ontladen. Nu ik in dit ritme zit merk ik dat ik daar ook echt naar toe leef, het soort van nodig heb. Na het sporten is mijn hoofd leeg en kan ik me ontspannen richten op andere dingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanaf april aan het sporten. Begon met 2 keer per week en sport nu bijna dagelijks. Ik combineer cardio, kracht, flexibiliteit en balans.

Ik eet gezond, drink bijna geen alchohol meer. Ben ruim 12 kilo kwijt en 1 tot 2 maten kleiner.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:tanagra schreef op 18 oktober 2008 @ 12:12:

Het klopt niet hoor dat spieren zwaarder zijn dan vet. Een kilo spieren is even zwaar als een kilo vet, nl. een kilo.

Wat wel een verschil maakt, is dat een kilo vet meer plaats inneemt.



Sjongejonge. Dan weegt lood ook niet meer dan veren, want een kilo veren weegt evenveel als een kilo lood. Alleen nemen de veren meer plaats in.

quote:whopper schreef op 18 oktober 2008 @ 19:11:

[...]





Sjongejonge. Dan weegt lood ook niet meer dan veren, want een kilo veren weegt evenveel als een kilo lood. Alleen nemen de veren meer plaats in.

Alle reacties Link kopieren
Verwacht niet teveel, de meeste mensen vallen nl. niet af van alleen sporten, je wordt er wel slanker van, maar verwacht pas resultaat als je een jaar ofzo bezig bent.

het gaat om de regelmaat, mijn ervaring dat beginners die 3 keer per week willen sporten al heel snel afhaken gewoon omdat dit een veel te hoog doel is. Begin eens met 1 keer, dat is makkelijker vol te houden, en in te passen in je leven, als dat goed gaat ga je naar 2 keer etc
Alle reacties Link kopieren
spieren zijn natuurlijk zwaarder dan vet.

Maar een kilo blijft een kilo
quote:tanagra schreef op 18 oktober 2008 @ 12:12:

Het klopt niet hoor dat spieren zwaarder zijn dan vet. Een kilo spieren is even zwaar als een kilo vet, nl. een kilo.

Wat wel een verschil maakt, is dat een kilo vet meer plaats inneemt. Vandaar dus dat je hoewel je niet veel afgevallen bent, er wel strakker en dunner uitziet....



...ehhh goh zeg
Alle reacties Link kopieren
Sinds augustus sport ik 2 a 3 keer per week. Soms cardio/fitness, soms een groepsles. In elk geval lekker afwisselend. In het begin is mijn vetpercentage gemeten en afgelopen week weer. De kilo's gaan niet hard (bijna 2 kilo eraf), maar het vetpercentage was wel al lekker een stukje naar beneden. Ik merk het voornamelijk aan mijn spijkerbroeken. Na mijn zwangerschap kan ik er weer een paar aan.

Volhouden is in elk geval het (zware) advies. Go for it!
Alle reacties Link kopieren
Roos, door sporten kun je voorkomen dat je gewicht naar boven blijft gaan.

Je bent lekker bezig en ver weg van de koelkast.
Alle reacties Link kopieren
Ik zwem sinds een aantal jaar 2-3 keer per week. Ik ben voornamelijk begonnen vanwege stressverschijnselen (agv werkloosheid). Het lost mijn problemen niet op maar het wordt allemaal wat behapbaarder. Sinds juli ben ik ook op dieet. Ik ben dan ook 7 kilo afgevallen. Er moeten nog 4-5 kilo vanaf. Volhouden is het moeilijkste. De sportschool vond ik niks, zwemmen bevalt een stuk beter. Ik vind het leuker.
Alle reacties Link kopieren
hey ik ben ook jaar bezig (met pauze van 2x 2 weken/vakantie & blessure) 5x per week, uur cardiooen en dan echt intensief. Ik heb een gezond gewicht..ook startgewicht dus in feite was het niet echt nodig, maar meer omdat ik niet blij was met dat gewicht...daarom was ik begonnen.

Nu een jaar later...ja alles is wel wat strakker, ja her en der zijn een paar cm vanaf, maar superresultaat zoals ik verwacht had..nee absoluut niet. Ben misschien 2 kg afgevallen. Ja, ik heb spieren ervoor in de plaats gekregen, maar er is nog wel genoeg wat eraf kan (benen/heupen/billen/bovenarmen)

Het houdt je gezond, het houdt je fit, maar slanker wordt je niet, mits je niet op de lijn let.
Wat voor sporten zijn voor mij haalbaar? Ik heb last van evenwichtsstoornis, deed altijd aan steps en bbb. Heel leuk en ik voelde me goed, maar door die bewegingen wordt ik erg duizelig en moest stoppen. Zelfs cardiofitness maakt me beroerd. Ik wil graag bewegen maar weet niet wat. Ben ook ruim 40+ dus wil de boel wel gezond houden, de kilootjes vlieger er aan.
Alle reacties Link kopieren
Hee Lammy,



misschien sporten waarbij je "steun" hebt aan iets, waarbij je je vast kunt houden? Dus spinning -dan heb je gewoon het stuur vast-, op de crosstrainer, zulk soort dingen? Maar ik weet niet hoe je er aan toe bent wanneer je dan van het apparaat afstapt... Misschien zou je dat eens aan een sportarts kunnen voorleggen, ik kan niet zo goed inschatten in hoeverre jij "rekening" moet houden met je evenwichtsstoornis.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik heb alles zo gelezen en ik word er blij van! Ik blijf zo

gemotiveerd.



Ik ga ook niet echt lijnen, maar de chips en taartjes enz blijven even staan. Verder ga ik ook proberen zo gezond mogelijk te eten en mijn snaaimomenten in toom te houden. Tot nu toe (lees afgelopen twee weken ) is het gelukt. Ik wil alleen niet aan de Sonja ofzo.



Afgelopen vrijdag zat ik film te kijken met een vriendin. En dan is het ook gezellig en hoort daar natuurlijk een chippie bij.. NOT!!! We hebben worteltjes en komkommer in leuke bakjes gedaan en dat was dus ook prima!



Nou ik ga morgenavond weer bodypumpen. De start is er, maar nu volhouden. Gezien jullie ervaringen zal ik mezelf nog beter kunnen motiveren. Al is het alleen maar het strakker worden!!



Nog meer ervaringen zijn van harte welkom!!!



Groetjes,



Roos
Alle reacties Link kopieren
quote:meds schreef op 19 oktober 2008 @ 00:26:

mijn ervaring dat beginners die 3 keer per week willen sporten al heel snel afhaken gewoon omdat dit een veel te hoog doel is. Begin eens met 1 keer, dat is makkelijker vol te houden, en in te passen in je leven, als dat goed gaat ga je naar 2 keer etcBen ik het niet mee eens. Ik merk juist dat als ik váák ga, dat ik dan veel meer in de sport-flow kom. Als ik maar 1x per week ga kom ik niet in het ritme. Nu ik om de dag ga, kost het me gek genoeg veel minder moeite. Sterker nog, soms wil ik elke dag wel... Het is een prettige gewoonte geworden. Bovendien krijg je van 1x per week nauwelijks resultaat en dat motiveert ook niet.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven