Lijf & Lijn alle pijlers

Sporten na stoppen met roken ! Ervaringen

07-11-2008 08:50 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gestopt met roken en om het aantal kilo's dat ik daarmee aan dreig te komen tegen te houden ben ik ook meteen meer gaan sporten. Ik sportte eerst 1 a 2 keer per week nu ben ik deze week op 1 dag na elke dag geweest. Volgens mij goed tegen de kilo's en ik denk terwijl niet aan een sigaret. wie heeft dit nog gedaan en kan mij zijn/haar ervaringen vertellen? Ben namelijk bang dat ik het niet volhoud of dat ik net ga overdrijven, vind het tot nu toe erg leuk, zeker omdat ik ook merk dat sporten beter gaat dan wanneer je rookt. En vind een paar kilo aankomen niet opwegen tegen roken maar wil het wel zoveel mogelijk beperken. Graag jullie reacties, tips, ervaringen !!!
Ik ben gestopt met roken, (cold turkey), begonnen met sporten 2 tot 3 keer in de week en heb 2 kledingmaten kleiner.

Voordelen: zie er strakker uit, heb uithoudingsvermogen, betere conditie, betere huid en ik voel me geweldig. Nadelen: geen!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook gestopt met roken (iets meer dan een maand nu)

Ook meteen begonnen met sporten.

Nog niks aangekomen
Ik denk dat het aankomen na het stoppen met roken ook iets is wat je zelf in de hand hebt. Als je stoppen met roken ziet als een vrijbriefje om alles te eten wat los en vast zit......dan vraag je erom.....



Gewoon gezond en gevarieerd eten en af en toe een tussendoortje.
Alle reacties Link kopieren
Yesss ... dit is alvast geweldig motiverend !!!!! Ik ga vanavond weer sporten wil in begin zo snel mogelijk conditie opbouwen. Mandarijn hoe dikwijls per week sport jij ? Welke sporten doen jullie, kracht, cardio, groepslessen ?? Ikzelf momenteel kracht (45 min) en dan cardio (ook 45 min) maar wil mee gaan doen met groepslessen ook.
Kracht en cardio en gewoon dingen die ik leuk vind (fietsen, wandelen enzo) en af en toe flink los op de dansvloer
Alle reacties Link kopieren
Ja, kaatje helemaal eens .. enkel sporten en verder alles eten waar je zin in hebt zou weinig uithalen. Ik eet niet zoveel meer nu, enkel meer water en voor tussendoor heb ik hoofdzakelijk kauwgom en worteltjes mee naar m'n werk. Hopelijk gaat het dit weekend ook goed. Heb in elk geval genoeg gezonde dingen in huis gehaald. En natuurlijk ook weer tijd ingepland om te gaan sporten
Alle reacties Link kopieren
Voor 2008 had ik twee goede voornemens: ik wilde gezond leven (eetpatroon aanpassen in combinatie met sporten) maar eigenlijk wilde ik ook stoppen met roken. Omdat ik mezelf goed genoeg ken, leek het me niet handig om alles tegelijkertijd te doen. Daarom ben ik in januari begonnen met sporten en inderdaad m'n eetgewoontes aan te passen. Na vier maanden was m'n nieuwe leefstijl een vanzelfsprekendheid en besloot ik dat ik wilde stoppen met roken.



Eenmaal gestopt met roken raakte ik nog meer gefikseerd op m'n sport- en eetgedrag waarbij ik uiteindelijk ben doorgeslagen naar een vrij extreem eet- en sportpatroon. En dit alles vooral omdat ik enorm bezig was met gezond eten (voor mij was het toen zo min mogelijk eten) en veel bewegen omdat ik als de dood was om kilo's aan te komen. Uiteindelijk ben ik vier kilo afgevallen de eerste tien weken maar niet echt op een gezonde manier. Wees dus liever zuinig op jezelf met twee tot vier kilo's meer dan dat je je lichaam naar de kl*te sport. Of probeer gewoon een balans te vinden. Daar had ik dus wat meer moeite mee
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic



Heel toevallig was het eergisteren alweer een jaar geleden dat ook ik stopte met roken. Ik kwam 8 kilo aan. Maar ik ging mij ook te buiten aan alles wat lekker was! Ik voelde me echt zo ellendig toen ik stopte maar wist wel dat dat tijdelijk zou zijn. Na een aantal maanden en die kilo's aangekomen te zijn besloot ik dat het snoepen, overmatig eten ook genoeg was en met dezelfde kracht waarmee ik stopte met roken, besloot ik ineens gezond te gaan leven en daarbij ook te gaan sporten! De kilo's heb ik er allemaal af gesport/gelijnd. Er zitten er nu wel weer twee aan, maar hoop dat dat het gewicht van spieren is???



Ik loop 3x per week hard. 2x per week 5 tot 6,5 km en 1 keer per week 10 km. Daarnaast probeer ik zo vaak mogelijk op de fiets naar het werk te gaan (iets van 13 km heen en terug). Elke dag toch wel iets van beweging te doen.



Hoelang zijn jullie nu gestopt met roken?
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames... ik denk er hard over om te stoppen met roken maar ben dus op zoek naar motivatie en lees dus effe mee als jullie het niet erg vinden. Hoe lang ben jij al gestopt met roken Kaatje?



Ik ben zelf al 2x gestopt... 1x voor 2,5 jaar en 1x voor 4 jaar. Ik weet dus dat ik het kan en ook super stom van mezelf om weer te beginnen maar goed...
Ik ben nu ruim 2,5 maand gestopt met roken.
Alle reacties Link kopieren
Zo dat doe je goed! Maar ben je in die 2,5 maand nou 2 kledingmaten afgevallen? Of begrijp ik je verkeerd?
Alle reacties Link kopieren
inmiddels meer dan 1 jaar, 2 maanden gestopt.

Eerste paar maanden niets aangekomen, daarna niet meer op gelet. Ook niet meer gaan eten, maar ik bleek toch wat aangekomen te zijn toen ik weer eens op de weegschaal stond.

Ik ben ook meer gaan sporten en dan vooral hardlopen.

In omvang ben ik neit aangekomen (of niet veel?), want ik pas gewoon alle kleding nog, dus denk toch dat vet plaats heeft gemaakt voor spier.

Dus, probeer je niet te druk te maken en vooral te genieten van het sporten en niet-roken. Komt goed.
Computer says nooooo
Alle reacties Link kopieren
Liondevil76, dit is wat ik in m'n eerste berichtje bedoelde met of niet volhouden of net ga overdrijven, ik ken mezelf en vind het ook meestal lastig om iets in een middenmood te doen. Zo gaat het meestal met mij, alles of niks. Ik moet dus echt die balans zien te vinden, daarom was ik ook al blij dat ik van kaatje hoorde dat ze 3 keer per week sport, ikzelf zat al te denken 5 of 6 keer per week, wat ik sowieso de eerste 2 weken wel wil doen maar dan later toch misschien beter wat minder. Voor het eten ben ik voor mezelf wat minder bang, eet veel te graag en vind het allemaal veel te lekker, ook de gezonde dingen gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Dankje Summer 73, dat is echt wat ik op het moment ook doe ... blij zijn omdat ik en ga sporten en niet meer rook ... heerlijk is dat, daarom wil ik het ook zo graag volhouden. Vind sporten nu zelfs leuk. nooit van mezelf gedacht dat ik dat nog s zou zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kapara schreef op 07 november 2008 @ 09:59:

Hallo dames... ik denk er hard over om te stoppen met roken maar ben dus op zoek naar motivatie en lees dus effe mee als jullie het niet erg vinden. Hoe lang ben jij al gestopt met roken Kaatje?



Ik ben zelf al 2x gestopt... 1x voor 2,5 jaar en 1x voor 4 jaar. Ik weet dus dat ik het kan en ook super stom van mezelf om weer te beginnen maar goed...Wat waren voor jou dan de redenen om weer te gaan roken? I.d.d. zonde van al die rookloze jaren.. Ik heb met mezelf afgesproken nooit meer te gaan roken, maar ja dat dacht jij op dat moment waarschijnlijk ook?
quote:Kapara schreef op 07 november 2008 @ 10:02:

Zo dat doe je goed! Maar ben je in die 2,5 maand nou 2 kledingmaten afgevallen? Of begrijp ik je verkeerd?Yezzzzz maar heb niet extreem gesport hoor, gewoon krachttraining voor het grootste deel, en ik doe niet aan dieeten want daar geloof ik niet in. Ben gewoon wat liever voor mijn lijf.
Alle reacties Link kopieren
quote:Audrey2201 schreef op 07 november 2008 @ 10:08:

[...]





Wat waren voor jou dan de redenen om weer te gaan roken? I.d.d. zonde van al die rookloze jaren.. Ik heb met mezelf afgesproken nooit meer te gaan roken, maar ja dat dacht jij op dat moment waarschijnlijk ook?Ja ik dacht ook nu begin ik er nooooooit meer aan... En toen kwam ik in een fase in mijn leven dat het me allemaal niet zoveel meer kon schelen. Als ik nou graag wil roken, dan mag ik roken.... Jammer... Maar nu probeer ik dus weer genoeg motivatie te vinden om weer te stoppen!
Ik ben vijf jaar geleden gestopt met roken en heb ook gelijk een paar hardloopschoenen en een hartslagmeter gekocht. Ik ben 2x per week gaan hardlopen. Dat leidde me af van de sigaretten en in plaats van aan te komen viel ik af. 3 kilo in 3 maanden!

Helaas ben ik daarna een maand op vakantie gegaan naar Zuid-Afrika. We zaten de hele dag in de bus, en kregen weinig beweging. Tel daarbij alle ontbijten, lunches en diners met wijn op en dan ben je 5 kilo zwaarder! Dat was wel jammer.

Maar goed, ik heb het sporten thuis weer opgepakt in de vorm van fitness, zwemmen en later nog aerobics. De vijf kilo ben ik niet meer kwijtgeraakt, maar ik zit sinds die tijd nog wel steeds op hetzelfde gewicht. En dat heb ik er dan ook wel voor over, want stoppen met roken is het beste wat ik ooit gedaan heb!
Alle reacties Link kopieren
quote:soonie schreef op 07 november 2008 @ 10:03:

Liondevil76, dit is wat ik in m'n eerste berichtje bedoelde met of niet volhouden of net ga overdrijven, ik ken mezelf en vind het ook meestal lastig om iets in een middenmood te doen. Zo gaat het meestal met mij, alles of niks. Ik moet dus echt die balans zien te vinden, daarom was ik ook al blij dat ik van kaatje hoorde dat ze 3 keer per week sport, ikzelf zat al te denken 5 of 6 keer per week, wat ik sowieso de eerste 2 weken wel wil doen maar dan later toch misschien beter wat minder. Voor het eten ben ik voor mezelf wat minder bang, eet veel te graag en vind het allemaal veel te lekker, ook de gezonde dingen gelukkig.



Daarom waarschuwde ik je ook, ik herkende namelijk heel veel in je verhaal. Op zich kan het geen kwaad om vijf keer in de week te sporten, maar zorg dat je voldoende variatie aanbrengt en je lichaam ook voldoende rust gunt. Heb je bijvoorbeeld op maandag krachttraining gedaan, dan kun je op dinsdag echt wel sporten maar beperk je dan tot matige cardio.



Heel belangrijk is in ieder geval dat je plezier houdt in het sporten. Zodra je merkt dat het dwangmatig wordt of dat je vindt dat je moet omdat je per ongeluk teveel gesnoept hebt, wees dan alert want ik ben vanaf dat punt écht doorgeslagen.
Alle reacties Link kopieren
ooooo.....jaloers.....



Goed hoor, stoppen en gaan sporten.....



Ik ben gestopt met roken (3 maanden geleden) omdat ik een operatie kreeg. Nu zit ik in een rolstoel...

Ben denk ik zo'n 8 kilo aangekomen????

Maar goed, ik kán ook niet gaan sporten nu, zo frustrerend!!!

GRRRRR......



Maar dat ga ik strax wel doen als het kan. Maar dat zal pas februari zijn en lichte sport...dus....helaas.....
Alle reacties Link kopieren
Dank voor je tip ... weet ik in elk geval dat ik dus echt bewust mee om moet gaan ... en verstandig ... ik heb niet zoveel sport ervaring maar afwisseling en opletten hoe ik me voel zal me wel lukken !!! En dat compenseren van ff langer voor dat extra wat ik vandaag gegeten heb herken ik alvast dus dat is niet zo mooi dan. Dacht dat dat gewoon logisch was maar is dus eerder beangstigend en moet ik ook maar proberen te vermijden, gewoon schema volgen dan maar en niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Aster, als ik jou berichtje lees dan denk ik dat dat heel erg frustrerend moet zijn om niet te kunnen sporten terwijl je wel wil. En daarom nog knapper dat je in deze situatie van de sigaretten kan afblijven lijkt me. Gelukkig lees ik ook dat het tijdelijk is en dat je straks weer wel kan beginnen met sporten, is in elk geval iets om naar uit te kijken en je op te focussen.
Alle reacties Link kopieren
Niet meer mensen meer in deze situatie en die nog tips of ervaringen hebben ???
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag precies 2 weken gestopt met roken en ik sport nog steeds. doe het meest wel rustig aan, eerst kracht en dan cardio ... meestal uurtje en kwartier samen. ga 5 keer per week waarvan ik er 2 iets fanatieker doe (meer gewicht en hogere hartslag) en de andere 3 keer iets rustiger aan en meer om te relaxen en niet aan de sigaretten te hoeven denken. Maar eten gaat steeds beter heb ik het idee ... eet wel allemaal gezonde dingen maar wel de hele dag door. Maar ja, alles ineens valt interdaad niet mee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven