Lijf & Lijn alle pijlers

Aankomen door fitness

09-12-2016 08:00 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een maandje ben ik aan het trainen op een sportschool. Combi van cardio en coretraining. T voelt goed en ik begin resultaten te voelen. Super tot zo ver.



Nu ben ik voor die tijd behoorlijk wat kilo's afgevallen. Zwanger geweest, borstvoeding gegeven en fysiek actief werk gevonden. Toen ik begon met sporten woog ik 77kg maar nu 79kg De weegmomenten zijn vergelijkbaar.

Ik staar me niet suf op deze cijfertjes maar hoe lang duurt t als je door sport wat aankomt voordat de dalende lijn weer komt? Ik zou liever 75kg zien nl.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Je komt volgens mij geen twee kilo aan op een maand door sporten.

Zo snel gaat de spieropbouw niet , denk ik.



Er zal dus iets anders aan de oorzaak liggen.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij staar je je wel suf op de cijfertjes. Gewicht is maar een getal.........
Oh dear, how sad, never mind.
Alle reacties Link kopieren
Een maandje trainen...train je dagelijks?

Maar ik denk niet dat je van een maandje trainen 2 kilo aankomt.
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je deze maand zoal gegeten?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
2 a 3x per week waar van 1x spinning



Sinterklaas zal ook geholpen hebben maar ik heb t gevoel dat er vocht vastgezet wordt in mn spieren. Kan dat? Ik heb nog regelmatig spierpijn
Been there, done that, got the T-shirt.
Dat je spierpijn hebt is normaal, dat heb ik ook en ik train al jaren regelmatig. Hoe zitten je kleren en hoe zie je er uit in vergelijking met voor je ging sporten?
Alle reacties Link kopieren
Spierpijn betekend dat je goed bezig ben geweest....

Misschien is je lichaam reserves aan het opslaan.
Van het sporten kom je niet aan, kijk eens kritisch naar je eetpatroon maar bedenk ook dat hormonen kunnen zorgen dat je tijdelijk vocht vasthoudt. Gewoon doorgaan
Alle reacties Link kopieren
Van spierontwikkeling moet je je niet veel voorstellen. Alleen als je spieren haast niet gebruikt zoals tijdens ernstige ziekte, dan vervallen ze. Meestal zie je geen verschil als gevolg van normale fitness, bij krachttraining wél maar misschien na een jaar pas. Dat wil niet zeggen dat je niet sterker wordt, maar de eerste maanden worden de bestaande spieren alleen maar efficiënter gemaakt.



Dus ik denk dat je door al die beweging meer honger hebt en teveel eet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Eet je veel zout? Want dan houdt je lichaam tijdelijk wat meer vocht vast. De nieren horen dat vrij snel weer uit te scheiden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wat heb je liever dat je 80 kilo weegt, je fit voelt, makkelijk beweegt en er afgetraind uitziet. Of dat je 74 kilo weet, je moe en futloos voelt, moe bent als je naar de trein rent en een beetje pafferig bent?



Ik weeg liever 80 en voel me fit en energiek. En als ik wat minder naar de weegschaal kijk en meer naar de spiegel ben ik een gelukkiger mens.
Alle reacties Link kopieren
quote:Apatura schreef op 09 december 2016 @ 08:18:

2 a 3x per week waar van 1x spinning



Sinterklaas zal ook geholpen hebben maar ik heb t gevoel dat er vocht vastgezet wordt in mn spieren. Kan dat? Ik heb nog regelmatig spierpijn Ja dat is zo. Als je spierpijn hebt, heb je kleine scheurtjes in je spieren en die vullen zich met vocht. Of dat twee kilo kan zijn weet ik niet. Lijkt me sterk. Maar het zal zeker schelen.
.
Alle reacties Link kopieren
Weegschaal weggooien en doorgaan.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Doorgaan sowieso ik voel me er veel te lekker bij.



T viel me vooral op. Ik ga mn eetpatroon even onder de loep nemen en ondertussen lekker door sporten. En ja liever 77 en strak dan 74 en futloos.
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:S-Meds schreef op 09 december 2016 @ 08:50:

Van het sporten kom je niet aan, kijk eens kritisch naar je eetpatroon maar bedenk ook dat hormonen kunnen zorgen dat je tijdelijk vocht vasthoudt. Gewoon doorgaanMeds, ik snap het even niet meer. Als je bijvoorbeeld alleen maar krachttraining doet, dan kan je toch in gewicht aankomen? Even mijn situatie, een half jaar geleden begonnen met krachttraining en sindsdien 3 kilo aangekomen. Die kilo's zal wel hoewel ik nog nooit eerder zo'n toename heb gehad dus dat is nieuw voor mij. Mijn armen en schouders zijn een stuk breder (kleding zit een stuk strak bij schouders en armen) en benen harder. Bij mijn sportmaatjes is dat veel minder dus blijkbaar kun je toch iets van aanleg hebben?
Alle reacties Link kopieren
@ Gaya, er zit een verschil in 6 maanden 3x pw krachttraining en net een maandje fitness.

En aanleg kan je zeker hebben, ervaar hetzelfde als jij. Ik ga als een tierelier mbt kracht, spieropbouw, etc. Sinds ik een half jaar geleden ben begonnen met krachttraining 2/3x per week.
quote:gaya76 schreef op 09 december 2016 @ 11:07:

[...]



Meds, ik snap het even niet meer. Als je bijvoorbeeld alleen maar krachttraining doet, dan kan je toch in gewicht aankomen? Even mijn situatie, een half jaar geleden begonnen met krachttraining en sindsdien 3 kilo aangekomen. Die kilo's zal wel hoewel ik nog nooit eerder zo'n toename heb gehad dus dat is nieuw voor mij. Mijn armen en schouders zijn een stuk breder (kleding zit een stuk strak bij schouders en armen) en benen harder. Bij mijn sportmaatjes is dat veel minder dus blijkbaar kun je toch iets van aanleg hebben?ja dat kan. Maar TO doet cardio. niet logisch dat ze hiervan aankomt. Aanleg kan je zeker hebben. 3 kilo massa winnen in een half jaar is wel heel heel heel erg veel. Ga er maar vanuit dat er ook wat vet bij is gekomen. Dat is niet erg. Hoort er bij. Die train je wel weg als je gaat cutten
quote:S-Meds schreef op 09 december 2016 @ 13:10:

[...]





ja dat kan. Maar TO doet cardio. niet logisch dat ze hiervan aankomt. Aanleg kan je zeker hebben. 3 kilo massa winnen in een half jaar is wel heel heel heel erg veel. Ga er maar vanuit dat er ook wat vet bij is gekomen. Dat is niet erg. Hoort er bij. Die train je wel weg als je gaat cutten

Ja natuurlijk, ik las eroverheen dat ze ook cardio doet. Dank je voor je reactie. Ik lees ook allerlei oude fitness topics waarin je veel uitlegt. Heel prettig.

Het is ook erg veel kilo erbij omdat ik jaren hetzelfde woog en vooral de laatste maand gaat het ineens hard. Wel anderhalf jaar geleden gestopt met pil en de 40 gepasseerd dus het zou kunnen dat er van alles in m'n lichaam verandert. Wel heeft m'n moeder hetzelfde met die brede schouders dus zal wel iets genetisch zijn. Ik voel naast spieren ook echt wel meer vet.

Besloten om nu 2x per week Pilates en/of krachttraining te doen en 1 a 2 keer per week matige cardio met wat interval. Conditie kan echt weer wat beter ondanks dat ik veel loop Sinds een half jaar fiets ik niet meer naar mijn week wat toch zo'n 20km was. Nu ik daarover nadenk ook wel logisch dat er dus wat meer vet is bijgekomen. Ach, ik vind het al een vooruitgang dat ik al half jaar naar de sportschool ga en er plezier in heb. Dat is weleens anders geweest. Nog wel een beetje aan het onderzoeken wat er zoal allemaal is. Misschien binnenkort starten met rennen met Evy.
Alle reacties Link kopieren
Krachttraining is trouwens nog geen Bodybuilding, alhoewel je wel gedurende de opbouwfase bij de krachttraining door de spiermassa opbouw fase heen gaat waar bodybuilding zich juist specifiek op richt.



Kijk ook je voedingsschema na. Voor optimaal herstel zal je wel de juiste dingen moeten eten. En dat zit gewoonlijk niet in sport/energie drankjes.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
quote:MEFunny schreef op 09 december 2016 @ 13:05:

@ Gaya, er zit een verschil in 6 maanden 3x pw krachttraining en net een maandje fitness.

En aanleg kan je zeker hebben, ervaar hetzelfde als jij. Ik ga als een tierelier mbt kracht, spieropbouw, etc. Sinds ik een half jaar geleden ben begonnen met krachttraining 2/3x per week.En hoe vind je het? Ben je zelfstandig begonnen of heb je er begeleiding bij gehad? Ik ben begonnen omdat een vriendin Personal Body Plan deed. Hierdoor deed ik mee met haar schema's. Maar zodra ik het me financieel kan permitteren, wil ik wel een personal trainer of betere sportschool met meer begeleiding om de houdingen goed uit te voeren. We corrigeren elkaar wel maar een deadlift met zware gewichten durf ik nog niet zo goed.
quote:jaw schreef op 09 december 2016 @ 13:30:

Krachttraining is trouwens nog geen Bodybuilding, alhoewel je wel gedurende de opbouwfase bij de krachttraining door de spiermassa opbouw fase heen gaat waar bodybuilding zich juist specifiek op richt.



Kijk ook je voedingsschema na. Voor optimaal herstel zal je wel de juiste dingen moeten eten. En dat zit gewoonlijk niet in sport/energie drankjes.

Dus in principe stagneert bij gewoon krachttraining de spieropbouw op een gegeven moment? Hoe moet ik dat zien?

Ik eet elke dag m'n bak havermout met kwark of Griekse yoghurt, boterhammen (in het weekend met gebakken eitjes), veel volkoren pasta en zilvervliesrijst (125 gram), stukje vlees of vis en wat groenten en ik eet met name in het weekend een taartje. Volgens m'n omgeving eet ik veel maar dat doe ik al jaren, alleen zet het nu wat meer aan. Sportdrankjes vind ik niet lekker. Heel soms eiwitpoeder door de melk na een zware training maar dat schijnt niet te hoeven want bak kwark voldoet ook dus ik maak de bus maar braaf leeg. Ben wat dat betreft nog een nitwit.
quote:Apatura schreef op 09 december 2016 @ 10:51:

Doorgaan sowieso ik voel me er veel te lekker bij.



T viel me vooral op. Ik ga mn eetpatroon even onder de loep nemen en ondertussen lekker door sporten. En ja liever 77 en strak dan 74 en futloos.Die weegschaal is echt geen motivator. Laatst zag ik ergens op instagram een foto van iemand die een foto plaatste van dat ze 75kg woog maar futloos en oogde veel zwaarder dan een foto van dezelfde persoon een paar jaar later, nog steeds 75kg maar wel gespierder en gestroomlijnder. Dat vond ik best een eye opener.
Alle reacties Link kopieren
quote:gaya76 schreef op 09 december 2016 @ 13:32:

[...]



En hoe vind je het? Ben je zelfstandig begonnen of heb je er begeleiding bij gehad? Ik ben begonnen omdat een vriendin Personal Body Plan deed. Hierdoor deed ik mee met haar schema's. Maar zodra ik het me financieel kan permitteren, wil ik wel een personal trainer of betere sportschool met meer begeleiding om de houdingen goed uit te voeren. We corrigeren elkaar wel maar een deadlift met zware gewichten durf ik nog niet zo goed.



Ik doe aan crossfit bij een sportschooltje bij mij in de buurt. Krijg goede begeleiding tijdens de groepslessen van mijn trainer. Bij crossfit train ik kracht, core, conditie en elke keer is het weer anders. Ik begon met 1x, dat werd al snel 2 en voor ik het wist 3x pw.

Zonder goede uitleg en begeleiding zou ik niet zover zijn gekomen en waarschijnlijk al snel blessures hebben gehad. Ik heb artrose en een slechte rug, oefeningen moest ik anders doen in het begin. Nu kan ik alles en gaat het ook zwaarder. Het is verslavend
Leuk om te lezen en gaaf dat je alles kan. Het is inderdaad verslavend als je eenmaal de smaak te pakken hebt. Jaren geleden ook weleens begonnen maar toen had ik een saai schema voor de hele maand (of langer). Geen wonder dat de klad erin kwam. Nu elke keer wat anders en de maanden vliegen voorbij en het voelt niet meer zo als moeten. Humeur verbeterd en minder vaak ziek dus daar doe ik het wel voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven