Lijf & Lijn alle pijlers

Borstverkleining ervaring

18-01-2017 16:56 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,



Ik loop al een aantal jaar te twijfelen om een borstverkleining te ondergaan. Ik heb heel erge rugklachten en denk dat dit misschien komt door m'n borsten.



Echter ben ik een beetje bang voor zo'n operatie.. Heeft iemand hier ervaring mee?
I used to be an adventurer like you, but then I took an arrow to the knee..
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb er ervaring mee. Wat wil je precies weten?
Alle reacties Link kopieren
Likt me erg heftig maar heb wel eens gehoord dat vrouwen erg opgelucht zijn erna. Hoe oud ben je en wat is je cupmaat?



Mijn ervaring is dat als je nog erg jong bent (zeg jonger dan 25) dat borsten hormonaler zijn dan daarna. Dit kan ook leiden tot klachten.



Zelf heb ik tegenwoordig 80G oid maar nergens last van. Vroeger wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:apiejapie schreef op 18 januari 2017 @ 17:04:

Ja, ik heb er ervaring mee. Wat wil je precies weten?Dit. Heb je gerichte vragen?
Alle reacties Link kopieren
Yep, ervaring. Prima operatie, beste beslissing ooit. Stikzenuwachtig vooraf maar nog steeds erg blij mee.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ook hier ervaring, 1,5 jaar geleden. Wat wil je weten?
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb sinds mn 14de 70F, ben nu 19.



Ik vroeg me af of je er achteraf ook last van hebt? Qua pijn.. Het lijkt me heel erg eng. En hoe zit het met borstvoeding. Kan je dat nog geven als ik zo'n operatie hebt ondergaan?
I used to be an adventurer like you, but then I took an arrow to the knee..
Alle reacties Link kopieren
De pijn achteraf viel me mee. Was voornamelijk beurs, maar als ik me hield aan wat ik wel en niet mocht was het okay. Ik was 16 jaar en had 70F/G. Ben naar een 70C gegaan. Zeer tevreden. Rug, nek- en hoofdpijnklachten gingen weg. Ook me normaal kunnen kleden, een bikini bij de HM kunnen kopen en geen vervelende blikken meer krijgen is me goed bevallen.



Kans op bv geven is tegenwoordig toegenomen t.o.v. 15 jaar geleden. Ze halen nu de tepel er niet meer helemaal af, maar laten die op een steel van bloedvaten, zenuwen en melkkanalen staan. Toch worden er klieren weggehaald en is het de vraag of alle resterende klieren goede afvloed naar de tepel hebben. Als de borstverkleining meer dan 10 jaar geleden is zijn de kansen weer iets groter.



Ik hoop bv te kunnen geven, maar als niet, zijn alle jaren plezier het alsnog waard geweest.
Alle reacties Link kopieren
Heb het twee jaar geleden laten doen! Was toen net 20.

Zag er als een berg tegenop, maar is me gelukkig alles meegevallen.



Toen ik terug was op de kamer kon ik/mocht ik gelijk zelfstandig naar het toilet. Hele verademing om niet op zo'n poo te moeten zoals ik vooraf dacht. Daarna ging helaas niet meer omdat één drain niet goed zat. Gelukkig hebben ze die er meteen uitgehaald waardoor ik weer 'alles' kon. Wond zag er netjes uit en heelde goed. Na vier dagen mocht ik naar huis!



Raad je wel aan om goed pijnstillers te blijven slikken en echt niet te denken dat je 'het wel even zelf doet'. Het is een heftige ingreep waar die zes weken herstel ook echt geen overdreven iets is.



Ik heb ook op latere leeftijd (17 jr) mijn keelamandelen laten knippen, ik zeg je eerlijk dan geef mij maar 100x liever een borstverkleining dan nog 1x zo'n operatie!!
Alle reacties Link kopieren
quote:El0ise schreef op 18 januari 2017 @ 17:17:

Ik hoop bv te kunnen geven, maar als niet, zijn alle jaren plezier het alsnog waard geweest.



Dit inderdaad ook!

Arts gaf mij mee dat er zeker een kans was dat ik gewoon borstvoeding kon gaan geven, juist omdat je jong bent. Maar als het niet lukt dan treur ik niet. Ben blij dat deze stap heb durven nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:loempiadawg schreef op 18 januari 2017 @ 17:14:

Nou ik heb sinds mn 14de 70F, ben nu 19.



Ik vroeg me af of je er achteraf ook last van hebt? Qua pijn.. Het lijkt me heel erg eng. En hoe zit het met borstvoeding. Kan je dat nog geven als ik zo'n operatie hebt ondergaan?

Mij is de pijn heel erg meegevallen.



Borstvoeding bleek niet te gaan. Chirurg heeft het wel geprobeerd hoor, en de eerste week had het gekund, maar daarna was de productie echt te weinig.

Bedenk echter aan de andere kant; als je het pas doet nadat je kinderen hebt gekregen moet je nog een hele tijd wachten, tenzij je goede hulp kunt krijgen, want de eerste weken mag je niet bukken en tillen en sommigen kunnen ook de eerste tijd geen autorijden.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:El0ise schreef op 18 januari 2017 @ 17:17:

Ik was 16 jaar en had 70F/G. Ben naar een 70C gegaan. Mag je zelf bepalen naar welke cup je teruggaat? Zou je bijvoorbeeld ook naar een A cup kunnen gaan? Of B?
I used to be an adventurer like you, but then I took an arrow to the knee..
Alle reacties Link kopieren
quote:Ceylon schreef op 18 januari 2017 @ 17:23:

[...]

Bedenk echter aan de andere kant; als je het pas doet nadat je kinderen hebt gekregen moet je nog een hele tijd wachten, tenzij je goede hulp kunt krijgen, want de eerste weken mag je niet bukken en tillen en sommigen kunnen ook de eerste tijd geen autorijden.Misschien een domme vraag.. Maar waarom kan je (soms) tijdelijk niet meer autorijden?
I used to be an adventurer like you, but then I took an arrow to the knee..
Alle reacties Link kopieren
quote:loempiadawg schreef op 18 januari 2017 @ 17:23:

[...]





Mag je zelf bepalen naar welke cup je teruggaat? Zou je bijvoorbeeld ook naar een A cup kunnen gaan? Of B?Mijn chirurg zei dat hij voor mij ging maken wat bij me zou passen. Ik wilde eigenljik een D overhouden omdat ik flinke heupen en benen heb. Ik wilde een zandloper blijven ipv een peer worden. Ik vind ze nu dus ook nét een half maatje te klein. Maar daar kan ik goed mee leven.
Alle reacties Link kopieren
quote:El0ise schreef op 18 januari 2017 @ 17:28:

[...]





Mijn chirurg zei dat hij voor mij ging maken wat bij me zou passen. Ik wilde eigenljik een D overhouden omdat ik flinke heupen en benen heb. Ik wilde een zandloper blijven ipv een peer worden. Ik vind ze nu dus ook nét een half maatje te klein. Maar daar kan ik goed mee leven.Kleiner zou ook niet gekund hebben?
I used to be an adventurer like you, but then I took an arrow to the knee..
Alle reacties Link kopieren
quote:loempiadawg schreef op 18 januari 2017 @ 17:29:

[...]





Kleiner zou ook niet gekund hebben?Mijn chirurg is met pensioen. Bespreek het eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:loempiadawg schreef op 18 januari 2017 @ 17:23:

[...]





Mag je zelf bepalen naar welke cup je teruggaat? Zou je bijvoorbeeld ook naar een A cup kunnen gaan? Of B?Waarom zou je terug willen gaan naar een A? Heb je zo'n hekel aan je borsten?
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
De manier van vragen stellen doet me denken aan iemand die eerder dit soort topics geopend heeft en vervolgens overging op pb's sturen..
Alle reacties Link kopieren
quote:hamerhaai schreef op 18 januari 2017 @ 17:34:

[...]





Waarom zou je terug willen gaan naar een A? Heb je zo'n hekel aan je borsten?Haha, ik vind het altijd zo lastig om iets van kleding te vinden wat ik echt mooi vind en soms denk ik dat als ik ze niet had dat het dan 100 keer makkelijker zou gaan
I used to be an adventurer like you, but then I took an arrow to the knee..
Alle reacties Link kopieren
quote:El0ise schreef op 18 januari 2017 @ 17:35:

De manier van vragen stellen doet me denken aan iemand die eerder dit soort topics geopend heeft en vervolgens overging op pb's sturen..Ik weet niet over wie je het hebt, maar dat ben ik niet. Ik zit nog niet zo heel lang op het forum, of een forum uberhaupt. Misschien komt het daarom raar over, sorry in ieder geval. Ik ben gewoon best wel benieuwd naar iedereens ervaringen.
I used to be an adventurer like you, but then I took an arrow to the knee..
Alle reacties Link kopieren
Okay, naja het is wel bijzonder om te zeggen dat je van een F naar een A wilt. Kun je wat met de rest van de antwoorden?
Alle reacties Link kopieren
quote:El0ise schreef op 18 januari 2017 @ 17:55:

Okay, naja het is wel bijzonder om te zeggen dat je van een F naar een A wilt. Kun je wat met de rest van de antwoorden?Ik vind dat denk ik mooier, als ik het bij anderen zie in ieder geval wel.. Ja de rest van de antwoorden zijn erg hulpvol. Ik denk dat ik binnenkort naar de huisarts ga om er wat dieper op in te gaan.
I used to be an adventurer like you, but then I took an arrow to the knee..
Alle reacties Link kopieren
Alweer7 jaar geleden van een dubbele F naar een bescheiden C.

Na manlief en kinderen de beste beslissing die ik ooit gemaakt heb :-)



En de maat mocht ik zelf bepalen. Heb voor een C gekozen want qua lichaamsbouw leek me dat het beste passen. Bijna anderhalf kilo borstweefsel verwijdert en ik kan weer zonder pijn in de rij bij de kassa staan.

Borstvoeding was voor mij niet meer aan de orde want de jongste was toen 2. Daar hebben we dus geen rekening mee hoeven houden. Napijn is mij mee gevallen. Maar met 2 jonge kinderen in huis heb ik toen wel mams en schoonmoeder ingeschakeld om mij te helpen. Die eerste 6 weken rustig aan doen moet je ook echt doen anders heb je kans dat je hechtingen erg vervelend worden.



Succes met je beslissing!
Herinner gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
Alle reacties Link kopieren
ik ben eigenlijk wel benieuwd of er ook iemand is die een borstverkleining heeft gehad en daarna nog zwanger is geweest/ borstvoeding heeft gegeven.



ik ben 21 en wil 'later' ook een verkleining, maar ik stel het uit omdat ik vaak gehoord heb dat borstvoeding daardoor moeilijk is.
Alle reacties Link kopieren
Mijn chirurg zei dat ze kijken naar je gewicht en lengte, daar passen ze het op aan! Als je volslank bent dan gaan ze niet naar een A, want dat past niet. Het moet wel in verhouding blijven.



Maar maak eens een afspraak bij de chirurg! Kun je al je vragen stellen en helpen ze je graag... ze gaan heus niet meteen snijden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven