Lijf & Lijn alle pijlers

trage schildklier &vervroegde overgang =niet kunnen afva

18-02-2017 11:59 48 berichten
Is het nu zo dat ik nooit meer iets kan afvallen? Moet ik er maar mee leren leven ( het gaat om 5 tot 10 kilo ). Of is er nog ergens hoop?
anoniem_212391 wijzigde dit bericht op 20-04-2018 01:23
78.72% gewijzigd
Volgens mij kan je na de overgang weer makkelijker afvallen. het zal ook wel verbeteren als je schildklier weer in orde is. Maar na de overgang is de vetverdeling wel anders. Reken maar op meer vet op je buik en minder op de heupen
en het is natuurlijk wel je lichaam. het stelt je in staat te lopen, slapen, sporten, eten, ademen, leuke dingen te doen met je gezin, te werken. het is jouw lichaam. echt
ik zou wegblijven bij de shakes, het effect blijft alleen als je dat de rest van je leven blijft doen, dat is niet haalbaar
Eerst moeten de medicijnen ingeregeld zijn, kan wel een half jaar duren.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn schildklier (nog) niet laten testen, maar ik zit ook aan het begin van de menopause ellende.

Ik ben zo'n 15 kilo te zwaar, en ik krijg er geen gram vanaf. Ik eet al een paar maanden niet meer dan 1500 calorieen per dag, en hiermee kom ik iig niet meer aan.

Ik wil niet nog minder gaan eten, dat kan toch ook de oplossing niet zijn.

Nou ja, ik heb dus ook geen oplossing, maar ik wilde je even laten weten dat je niet alleen bent.

Het is kut. Een ander woord heb ik er niet voor.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Lijkt me echt dat het je schildklier is. Ik zit volop in de overgang (ben 51) en het afgelopen jaar ben ik bijna 30 kilo afgevallen met 1500/1600 kcal per dag. Ik zou niet weten waarom de overgang ervoor zorgt dat je niet afvalt.
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 18 februari 2017 @ 12:02:

en het is natuurlijk wel je lichaam. het stelt je in staat te lopen, slapen, sporten, eten, ademen, leuke dingen te doen met je gezin, te werken. het is jouw lichaam. echt





Kijk, dit is een advies waar je wat aan hebt.



Probeer zo gezond mogelijk te leven, dat is sowieso het beste cadeau voor jezelf, en koester je lichaam zoals het is.





We kunnen niet allemaal maatje zero zijn, accepteer dat. En je maat/gewicht zegt lang niet altijd dat je het 'goed' doet, of je nu zwaarder of lichter bent.
Hoe weten julie van die vervroegde overgang? Waaraan merk je dat?
Onregelmatige menstruatie, opvliegers, stemmingswisselingen ...
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 18 februari 2017 @ 12:03:

ik zou wegblijven bij de shakes, het effect blijft alleen als je dat de rest van je leven blijft doen, dat is niet haalbaar

Shakes zijn echt het domste wat je kan doen als je schildklierproblemen hebt.



Afvallen is jaren niet gelukt, nu mondjesmaat sinds ik andere schildkliertabletten slik.
Alle reacties Link kopieren
Het kan schelen om de oorzaken aan te pakken, zoals insulineresistentie en oestrogeendominantie en bepaalde tekorten, zoals selenium en zink. Niet in plaats van medicijnen maar aanvullend. Een verstoorde hormoonhuishouding maakt het lastig om af te vallen dus als je die wat kan bijsturen kan dat schelen in de slanke(re) lijn.

http://rinekedijkinga.nl/ ... -een-te-lage-werking.html
Alle reacties Link kopieren
quote:Schapewolkje schreef op 18 februari 2017 @ 13:32:

Het kan schelen om de oorzaken aan te pakken, zoals insulineresistentie en oestrogeendominantie en bepaalde tekorten, zoals selenium en zink. Niet in plaats van medicijnen maar aanvullend. Een verstoorde hormoonhuishouding maakt het lastig om af te vallen dus als je die wat kan bijsturen kan dat schelen in de slanke(re) lijn.

http://rinekedijkinga.nl/ ... -een-te-lage-werking.htmlBidden kan ook helpen.
Het enige dat ervoor zorgt dat ik af kan vallen is een koolhydraatarm dieet. Sinds ik dit volg kan ik zoveel eten als ik wil en val toch af. Ben in 6 weken tijd 6 kilo afgevallen. Ik ben 55 en volop in de overgang.

Lees je eens in.
quote:Schapewolkje schreef op 18 februari 2017 @ 13:32:

Het kan schelen om de oorzaken aan te pakken, zoals insulineresistentie en oestrogeendominantie en bepaalde tekorten, zoals selenium en zink. Niet in plaats van medicijnen maar aanvullend. Een verstoorde hormoonhuishouding maakt het lastig om af te vallen dus als je die wat kan bijsturen kan dat schelen in de slanke(re) lijn.

http://rinekedijkinga.nl/ ... -een-te-lage-werking.htmlWow. Echt? Een diagnose op basis van lichaamstemperatuur? Daarmee is het hele artikel voor mij verworden tot kwakzalverij. Jammer.
..
anoniem_212391 wijzigde dit bericht op 20-04-2018 01:26
98.99% gewijzigd
quote:S-Meds schreef op 18 februari 2017 @ 12:02:

en het is natuurlijk wel je lichaam. het stelt je in staat te lopen, slapen, sporten, eten, ademen, leuke dingen te doen met je gezin, te werken. het is jouw lichaam. echtDat is waar, maar ik kan nu echt wel janken als ik in de spiegel kijk. Het is ook niet meer in verhouding en het zit me gewoon in de weg.
quote:Schapewolkje schreef op 18 februari 2017 @ 13:32:

Het kan schelen om de oorzaken aan te pakken, zoals insulineresistentie en oestrogeendominantie en bepaalde tekorten, zoals selenium en zink. Niet in plaats van medicijnen maar aanvullend. Een verstoorde hormoonhuishouding maakt het lastig om af te vallen dus als je die wat kan bijsturen kan dat schelen in de slanke(re) lijn.

http://rinekedijkinga.nl/ ... -een-te-lage-werking.htmlrineke dijkinga is endocrinoloog?
quote:MinionX schreef op 19 februari 2017 @ 10:54:

[...]



Dat is waar, maar ik kan nu echt wel janken als ik in de spiegel kijk. Het is ook niet meer in verhouding en het zit me gewoon in de weg.maakt dat eens concreet, waar zit het je in de weg? Kan je niet meer omdraaien in bed omdat je te dik bent? Of pas je niet meer in je fauteuil?
Alle reacties Link kopieren
quote:MinionX schreef op 19 februari 2017 @ 10:54:

[...]



Dat is waar, maar ik kan nu echt wel janken als ik in de spiegel kijk. Het is ook niet meer in verhouding en het zit me gewoon in de weg.Dit herken ik wel. Ik ben op plekken aangekomen waar ik echt nooit aankwam, waardoor mijn figuur totaal anders van vorm is geworden.
quote:Phaedra__ schreef op 19 februari 2017 @ 10:59:

[...]



Dit herken ik wel. Ik ben op plekken aangekomen waar ik echt nooit aankwam, waardoor mijn figuur totaal anders van vorm is geworden.dat hoort echt bij de overgang
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 19 februari 2017 @ 11:01:

[...]



dat hoort echt bij de overgangIk was toen 35 en absoluut niet in de overgang (nog niet). Wel een schildklier die volledig stil lag.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou shakes ook niet proberen, er zit vaak veel soja in. In de bijsluiter van mijn schildkliermedicatie wordt het gebruik van soja afgeraden, het kan namelijk de werking teniet doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Phaedra__ schreef op 18 februari 2017 @ 13:39:

[...]



Bidden kan ook helpen.Ligt eraan waar je het meeste geloof in hebt. In een god, de medische wetenschap of gezondheid via de natuurlijke weg. soms zijn pillen nodig maar lang niet altijd.
Alle reacties Link kopieren
quote:Schapewolkje schreef op 02 maart 2017 @ 15:05:

[...]



Ligt eraan waar je het meeste geloof in hebt. In een god, de medische wetenschap of gezondheid via de natuurlijke weg. soms zijn pillen nodig maar lang niet altijd.Dat neem ik dan aan van iemand die er voor gestudeerd heeft

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven