Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes

30-04-2017 13:04 538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo! Zijn er mensen die net als ik zin hebben om hun eetlijstjes een tijdje bij te houden? Ik ben vorig jaar 10kg afgevallen, en het lukte me om mooi stabiel te blijven, inmiddels met vrij intensief sporten erbij (kayla itsines programma). Maar sinds kort is het mis...het lukt me gewoon niet om mijn eten onder controle te houden. En ik ben daardoor inmiddels ook alweer een kilo aangekomen. Ik wil niet dat dit doorzet, maar het lukt me steeds niet om te stoppen met eten.

Ik probeer zoveel mogelijk wel gezonde keuzes te maken, maar ook dat lukt de laatste tijd maar slecht en ik snoep best wel . Op werkdagen ging het altijd wel goed, met na het diner mijn absoluut zwakke plek, maar nu snoep ik zelfs weer op het werk (er is ook steeds overal taart en bonbons enzo).

Ik hoop dat het helpt om weer even een eetlijstje te gaan bijhouden. Misschien een stok achter de deur om maar niet alles in mijn mond te stoppen wat ik tegenkom, als ik het hier moet opschrijven! Er zijn andere topics over weet ik, maar die zijn niet echt actief. Iemand die een zelfde stok achter de deur zoekt misschien?



TO trapt af, maar de dag is nog niet compleet, dus een half lijstje:

O: aardbeien/kiwi/blauwe bessen met yoghurt en noten/zaden

T: koffie met veel halfvolle melk, een plak zelfgemaakte ontbijtkoek met rozijnen

L: pannenkoekjes van 1 ei met roggemeel, met veel spinazie en 2 plakjes ontbijtspek, en een drupje honing

D: vanavond krijg ik een etentje kado in een restaurant....ik ga met de auto, dus max 1 glas wijn
Alle reacties Link kopieren
Goed idee, ik doe mee! Ben sinds januari weer gezond aan het eten en daardoor langzaam maar zekee aan het afvallen, maar heb na het Paasweekend mijn motivatie nog niet terug gevonden. Ik zal vanaf maandag mijn lijstje posten. Mijn doel is om voor mijn vakantie half juni nog zo'n 3 kilo kwijt te raken.
Alle reacties Link kopieren
Aangevuld lijstje:



T: muntthee met koekje

D: allerlei tapashapjes: vlees, vis, groente, brood. En als dessert ook allemaal hapjes van can alles: ijs, tiramisu, chocoladetaart, chocomousse, met een cappuchino. En een glas witte wijn.

Best wel weer veel gegeten, was wel erg lekker. Morgen weer in het gareel.
Alle reacties Link kopieren
Hm weinig amimo nog, jammer! Ik post mijn lijstje toch, misschien zijn er toch nog die aan willen sluiten!



O: yoghurt, granola, mango/blauwe bessen

T: 2 mandarijnen

L: volkoren wrap met humus, kwart avocado, verschillende groene blaadjes en bietenrasp, en een cappucino

T: tomaatjes, komkommer, 5 paranoten, cafe latte

D: volkoren wrap met kaas, sojaboontjes, verschillende groene blaadjes. Tomatensoep

T: rijstwafel met pindakaas, pruim
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf vanaf morgen met je mee



Ik wil niet zo zeer afvallen (mja, een kilo of 2) maar ben sinds kort over op een vegan/vegetarische lifestyle en merk dat ik het plannen hierdoor loslaat (omdat ik nog een beetje zoekende ben) en ook meer koolhydraten eet dan ik eigenlijk wil (ik heb diabetes type 1, en hoe minder koolhydraten, hoe beter het gaat met mijn suikers en hoe minder ik mezelf hoef te injecteren, dus een win/win) - mijn doel is dan ook gezonder, meer groenten en meer plantaardige eiwitten - en weer m'n koolhydraten beperken, dus het plaatsen van eetlijstjes moet daarbij wel helpen denk ik.



Ik ben zelf van 81 naar 63-65 kilo gegaan in anderhalf jaar, waar ik dus wel echt tussen blijf schommelen. Wil eerder richting 61-63, dus toch weer wat strenger en minder snoepen - haha, ik heb nu heel vaak 'oh hé, dit mag ik ook!!!' terwijl dat eigenlijk (ongezonde) producten zien die ik normaal helemaal niet eet.

Weer even pas op de plaats dus!



Morgenochtend post ik m'n eetlijstje voor die dag.

Ik zie lekkere dingen voorbij komen in jouw lijstjes Eefje!
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig Judith! Ik wil graag ook nog een paar kilo eraf, 3-5kg ofzo, maar op dit moment is het vooral zaak het eten weer een beetje onder controle te krijgen, en vooral weer minder te snoepen. Vandaag gaat vast goed .



Maria, leuk als je ook meedoet!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Judith! Mooi lijstje hoor Eefje!



Ik heb ook wel een redelijk dag achter de rug:

O: knäckebröd met jam

T: bakje magere yoghurt met wat blauwe bessen

L: 2 volkoren boterhammen met een gebakken ei

T: 2 knäckebröd met 20+ smeerkaas en later nog een brosse eierkoek van Bolletje

A: 2 grote kommen courgette-broccoli soep + een paar sneetjes stokbrood.

T: 2 kletskoppen en een half AH fruitbakje.
Alle reacties Link kopieren
Haha Eefje; beetje hetzelfde schuitje dus! Eerst stap 1 en dan weer verder kijken

Maria: Klinkt lekker die soep!! (en kletskoppen natuurlijk ook <3)



Mijn lijstje voor vandaag (gepland, dus):

O: 2 (dunne!) sneetjes 'muesli bonkje' - brood met noten, zaden en gedroogd fruit met aardbeien, met een glas skinny orange, een glas warme soy macchiato en een grote kop thee (a la 0,5 ltr)

T: Niet nodig

L: zakje havermout met ongezoete amandelmelk, hennepzaad, handje amandelen en wat cranberries

T: tomaatjes en komkommer

D: broccoli burger, met pompoenblokjes, snijbonen met witte bonen en ijsbergsla met augurk, tomaat komkommer

T: ongezoete soja yoghurt met rozijntjes en kaneel <- deze is meer als ik trek heb, haha ik hou er van om niet te hoeven nadenken op het moment zelf ;)
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Vooral je diner klinkt heel erg lekker Judith!



Mijn lijstje van vandaag:

O: 200g magere yoghurt met 25g muesli

T: 2 handjes rode druiven

L: 1 volkoren boterham met runderrookvlews + anderhalve kom courgette-broccoli soep, was nog over van gisteren dus vandaag in een thermoskan mee naar het werk.

T: 125 gram blauwe bessen, snelle jelle zero sugar + 3 dropjes

A: gebakken aardappels met broccoli en een kipsatéschnitzel. En een klein beetje ketchup.

T: vanavond langs vrienden, ik probeer het bij thee en misschien 1 glas rosé te houden en verder niets... zulke momenten zijn natuurlijk wel echte valkuilen
Alle reacties Link kopieren
Succes vanavond Maria! Dat zijn inderdaad de moeilijke momenten. Soep vind ik ook altijd fijn, lekker, warm en vult goed.



Judith, dat laatste wat je zegt is zo herkenbaar! Beter van te voren bedenken wat je evt wilt eten, op het moment zelf als je honger hebt maak je minder verstandige keuzes. Tenminste, ik wel
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje van vandaag (lijkt behoorlijk op gisteren )

O: mango/blauwe bessen, yoghurt, zelfgemaakte granola

T: 2 mandarijnen

L: volkoren wrap met humus, kwart avocado, groente blaadjes, en een cappuccino

T: tomaatjes, komkommer, 5 paranoten

D: volkoren wrap met kaas, groene blaadjes, sojaboontjes. En een peer, warm gemaakt, met een beetje ongezoete sojayoghurt en wat pecannoten

Zo heb ik dansles, als ik daar van terugkom heb ik altijd honger, dus nog een aardig tussendoortje straks:

T: een beker warme melk en een plak zelfgemaakte roggehavermout ontbijtkoek met rozijntjes



Als ik het zo opschrijf vind ik het best veel, maar ik probeer vooral niet te snoepen nu en gezonde dingen te eten. Te weinig werkt niet, daar krijg ik vreetbuien van. En daar heb ik er de laatste tijd te veel van gehad, dus ik probeer juist niet te weinig te eten.



Judith, heb je je aan je lijstje kunnen houden?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind jullie lijstjes er echt super lekker uit zien haha.

Succes straks Maria! Maar komt vast goed!!



Eefje, die granola, is dat moeilijk zelf klaar te maken? Ik vind zelf zoooooo veel opties en recepten dat ik eigenlijk elke keer maar denk 'joh, laat maar'

Tot nu toe heb ik m'n lijstje perfect volgehouden, alleen als tussendoortje nog wat extra aardbeien op - maar die gooi ik onder de noemer 'zo weinig kcal/koolhydraten, dat telt niet mee'

De yoghurt ook nog niet op, en zit eigenlijk nog vol dus denk ook niet dat ik die nog neem.



Wat voor dansles doe je?
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
http://www.francescakookt.nl/zelf-granola-maken/



Dat is de granola die ik maak. Supersimpel en superlekker. Ik doe er wat minder honing door en geen gedroogd fruit, ter koolhydraat/suikersparing en ik eet het toch altijd met vers fruit.

Laatste keer overigens wel wat aangebrand na 20 min, dus niet te lang id oven!
Alle reacties Link kopieren
Wat een lekker recept Eefje! Misschien ga ik dit in het weekend eens proberen te maken.



Gisteravond heb ik me helaas niet aan mijn lijstje gehouden. 1 glas rosé werd 2 glazen en ik heb ook wat borrelhapjes op. Maar het was wel gezellig Vanavond heb ik gelijk na het werk nog een soort workshop en we krijgen daar wat te eten, ik ben benieuwd wat dat zal zijn. Mijn geplande lijstje:

O: 200g magere yoghurt + 25g muesli

T: appel

L: 3 volkorenboterhammen, 2 met runderrookvlees en 1 met kipfilet.

T: 3 handjes druiven

A: ??

T: Mocht ik nog trek hebben een bakje magere yoghurt met perzik.
Alle reacties Link kopieren
Thanks Eefje, ik ga het (binnenkort eens) een keer proberen!

Maria haha jammer dat je je niet aan je lijstje hebt gehouden, maar goed dat het in ieder geval gezellig was Wat voor workshop ga je doen? Iets actiefs? Haha spannend hoor!



Ik ben net pas wakker - voor mijn doen dus echt heel laat haha, daarom ook een wat ander lijstje dan anders.



O (10:30): 1 1/2 snee mueslibrood met (100%) pindakaas, een grote schaal aardbeien (denk aan 300 gram), glas coolbest skinny orange, kop soja macchiato, grote kop thee en een groot glas water - jeetje, wat een hoop drinken, bedenk ik me nu zo als ik het typ....

T: x

L (13.00): kom ongezoete soya yoghurt met hennepzaad, lijnzaad, psylliumvezels en een schep Co-Q10 van Linwoods (gemalen lijnzaad, amandelen, paranoten, walnoten en dan Q10), handje rozijnen en handje amandelen

T (16.00): volkoren cracker met pure chocolade pasta & handje tomaatjes

D (18.30): bietenwrap pizza: bietenwrap tortilla met wat tomaten-lentenui sandwich spread, met paprika, champignons (moet ik nog halen), soya gehakt en vegan kaas <3

T (20.00): eventueel bij trek: kommetje geroerbakte bloemkool of een kop soja macchiato



Ik merk (bv. aan de aarbeien en chocopasta) dat ik echt zoete trek heb - maar vind dat ik nog aardig netjes blijf haha
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
En wat was de workshop Maria? En wat kreeg je te eten?



Judith, jouw lijstjes klinken ook erg lekker. Best lastig, afvallen als je diabetes hebt, knap hoor. Wat is jouw reden om veganistisch te gaan eten?



Mijn lijstje voor vandaag:

O: kwark, sinaasappel, granola

T: een slagroomgebakje en een cappuccino. Mijn baas trakteerde, en het was zo'n hele doos vol verschillende gebakjes van een goede banketbakker. Er is bijna niks dat ik lekkerder vind dan dat. Dus dan is het het waard vind ik (half zachte vlaaipunten daar doe ik het niet meer voor, maar iets wat ik echt heel lekker vind wel). En het moet ook kunnen af en toe. Vaak heb ik dan alleen de neiging om er ook nog maar 3 bonbons achteraan te eten (die er ook stonden de hele dag), maar dat niet gedaan nu.

L: volkorenwrap met humus en groente

T: tomaatjes, komkommer, 10 amandelen, 3 frambozen

D: bloemkool-bonen-zoete aardappel soep, niet teveel want kort erna sporten

T na het sporten (zwaaaaar, ging weer met hangen en wurgen): shake van kokosmelk, halve bevroren banaan, schepje eiwitpoeder, veel spinazie, schepje lijnzaad

T: misschien nog een kamutwafel (soort rijstwafel, ander graantje) met/zonder pindakaas



Oja, om helemaal volledig/eerlijk te blijven heb ik gisteravond laat ook nog een kale kamutwafel gegeten. Ik kon niet slapen oa door trek.
Alle reacties Link kopieren
Haha, het is een beetje heftig Eefje, maar door de diabetes heb ik andere problemen gekregen zoals vervroegde overgang, verminderde functie van schildklieren en bijnieren. Ik ben op een veganistisch dieet (rijk aan soja en plantaardige proteïne) uitgekomen door verschillende bronnen die aangeven hier profijt bij te hebben. Ik ben pas een paar weken bezig, dus kan niet echt zeggen of ik oprecht verandering merk. Ik heb wel meer energie en m'n huid is mooier, dat dan weer wel haha.



Ik vind het afvallen vooral nu moeilijk. Ik was dus tot 58 kwijt, toen naar 68 door die overgang (lang verhaal) en nu dus weer naar 63-65 - maar dit kost me een hoop meer moeite. Hiervoor at ik veel makkelijker koolhydraatarm ook, plakje vleeswaren, meer vis, eieren... Ik vind het moeilijk daar echt goede vervangers voor te vinden, dus ben ook zoekende.



Haha wat jij zegt over die lekkere gebak herken ik wel, dat heb ik ook; het moet het wel waard zijn. (Nu scheelt het dat gebak over het algemeen niet vegan is haha, dat red mij op het moment wel)

Ik heb vandaag ook extra tussendoortjes op :( 2x een bakje ongezoete soja yoghurt, met mango. Weer niet kha haha, maar wel lekker.
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Jullie lijstjes zien er super gezond uit zeg! Jouw verhaal over die gebakjes komt mij inderdaad ook bekend voor Eefje, het moet het wel echt waard zijn inderdaad.



De workshop was erg leuk en inspirerend. Was gericht op hospitality & klantvriendelijkheid. Mijn aangevulde lijstje van gisteren (wel heel ongezond)

A: tijdens de workshop een mini hamburgertje, klein kopje tomatensoep en een bakje nasi met kipsaté en kroepoek.

T: toch nog trek! Stukje Mona pudding van de maand.



Ondanks dit woog ik vanochtend al een kilo minder dan maandagochtend dus dat is heel motiverend
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Maria, kan me voorstellen dat dat motiveert inderdaad. Dat eten was toch niet zo heeeel ongezond? Kan best hoor!



O: schaaltje ongezoete soya yoghurt met lijnzaad, hennepzaad, handje amandelen, half handje (haha) cranberry's en een beetje kellogs nourish cornflakes

T: x

L: twee kickstarter boterhammen (gisteren ontdekt bij de jumbo, is echt heel laag in koolhydraten doordat het grotendeels bestaat uit lijnzaad en soja, lager nog dan hun eigen kha-brood) met pindakaas en pure chocopasta, glas skinny orange en een glas soy macchiato

T: 'ontbijtcracker' van bolletje met pindakaas

D: 100gr bloemkool, 100gr broccoli, 100gr gegrilde groenten (is een mix-zak, met champignons, paprika, aubergine etc.), avocadoblokjes met tomaat en een mc2Donald's burger van de vegetarische slager - megadiner dus, maar wel low-carb en veeeeeeeeeeel groente haha.

T: kop soy macchiato, evt. met halve ontbijtcracker met chocopasta bij erge trek



Heb er verder een uur hoelahoepen opzitten en wat gewichttraining voor m'n armen, heb vandaag om 1 of andere reden echt superveel energie haha. Misschien ga ik nog een eind lopen, is toch mooi weer (nog).
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Wat goed Maria, die kilo! En idd, zo superongezond nou ook weer niet, zeker omdat het ook niet zo superveel was volgens mij.



Judith, die kickstarter boterhammen klinken wel interessant. Waren ze ook lekker? Ik kom nooit bij de Jumbo, maar misschien moet ik daar toch eens heen dan. Een uur hoepelen!! Jeetje...Ik heb er na 15 min altijd al genoeg van . Lekker dat je zoveel energie hebt.



Ik heb vandaag juist heel weinig energie: hele dag hoofdpijn, vanuit stijve nek/schouderspieren (wsl van gisteravond door veel opdrukken enzo). Zelfs combi paracetamol/diclofenac hielp niet .



Lijstje van vandaag

O: nectarine, frambozen, kwark, granola

T: 2 mandarijnen

L: volkoren wrap humus/groente

T: tomaatjes, paprika, 10 amandelen

D: bij Spirit gegeten, zo lekker! Kennen jullie dat? Zit in Amsterdam en Rotterdam, is een biologisch vegetarisch buffetrestaurant. We eten er vrij regelmatig, blijft superlekker. Redelijk bescheiden bordje opgeschept met allerlei verschillende hapjes (is altijd veel groente, met tempe/tofu/ei/noten etc), en ook een mini-frambozentaartje van het toetjesbuffet en een beetje rabarbercrumble (is ook altijd allemaal zonder tafelsuiker, maar wel gezoet met dadels en volgens mij ook honing ed)

T: ongezoete chai soy latte met een koekje



Dat was wel weer genoeg

(vanaf morgen wordt mijn lijstje iets afwisselender ivm weekend (vrijdag vrij)).
Alle reacties Link kopieren
Ook nog een handje blauwe bessen gegeten.
Alle reacties Link kopieren
Die boterhammen vielen echt superzwaar - weet niet echt of ik dat heel lekker vind. Vind ik m'n sprinter brood (met noten en zaden) lekkerder. Het hoepelen vind ik echt leuk, ik doe dat dan terwijl ik m'n series kijk haha, soort van bezigheidstherapie - ik merk wel dat m'n taille echt smaller wordt ervan, bizar gewoon, maar krijg nu echt zo'n zandloper figuurtje (nu nog de rest even wat strakker krijgen...)



Spirit vind ik super, (Rotterdam), ook om mee te nemen. Heerlijk!! En zooooooo veel opties haha.

Pas wel op met je nek/schouders hè? Dan kun je beter planken misschien??



De ontbijtcracker is een lolly geworden - maar heb dan ook geen soja macchiato op. Dus al met al toch netjes. Soort van... denk ik.
It's not always easy, but it's worth it.
Alle reacties Link kopieren
Spirit ken ik niet, klinkt wel heel goed!



Mijn lijstje van gisteren:

O: bakje yoghurt met 25g muesli

T: appel

L: 3 volkoren boterhammen, 2 met kipfilet en 1 met runderrookvlees.

T: bakje blauwe bessen, snelle jelle zero, 5 dropjes

A: gebakken aardappeltjes + gekookte witlof + kipkrokantschnitzel en een klein beetje pindasaus.

T: cornetto



Mijn lijstje van vandaag(deels dus in de planning)

O: bakje yoghurt met 25g muesli

T: appel

L: 2 volkoren boterhammen met kipfilet en 1 witte boterham met nutella

T: bakje blauwe bessen, brosse eierkoek en waarschijnlijk zwicht ik weer voor wat dropjes die op het bureau van mijn collega staan.

A: 1 bescheiden bord macaroni ham/20+ kaas.

T: ?
Alle reacties Link kopieren
Leuk, lijstjes! Ik post mee als dat goed is.



Gisteren:

O: grote smoothie van spinazie, halve avocado, magere Franse kwark, kaneel, blauwe bessen, frambozen en sinaasappel

t: grote appel

L: 300 gram Griekse yoghurt (2% vet), een eetlepel chiazaad, theelepel kaneel en cacaopoeder erdoor heen. Daarnaast een volkoren boterham met halvarine en biologische pindakaas.

t: wat snackworteltjes en een rijstwafel met komkommer, zout & peper. Toen ik thuiskwam en toen ik aan het koken was nog wat druiven uit de fruitschaal gegeten.

D: gebakken aardappels uit de airfryer, gebakken kabeljauwfilet en salade met veel groenten en een beetje balsamico crème als dressing.



Vandaag:

O: smoothie van Griekse yoghurt, een bevroren banaan, blauwe bessen, aardbeien en een beetje kokosmelk. Ik at het uit een kom omdat het vrij dik was, dan lijkt het meer op een heerlijk toetje haha. Daaroverheen een passievrucht uitgelepeld.

t: grote appel

L: salade van spinazie, zongedroogde tomaat, komkommer, augurk, feta, gekookt ei, tomaat en dressing van balsamico crème. Daarnaast kipbouillon, niet al te best vanwege het zout - maar af en toe is het wel lekker.

t: twee rijstwafels met komkommer + zout en peper

D (van plan): zilvervliesrijst met gebakken kipfiletblokjes, groene curry saus, broccoli en haricot verts (vreemde combi, maar het moet op haha).
Alle reacties Link kopieren
Muzje, gezellig als je mee komt schrijven!



Maria, ga eens kijken bij een Spirit, echt supperlekker



Judith, een wespentaille wil ik ook! Misschien toch weer vaker doen . Het ontbreekt me vaak aan tijd. Wat voor hoepel heb jij?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven