Lijf & Lijn alle pijlers

Menstruatie blijft uit

03-05-2017 14:29 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een klein vraagje over mijn menstruatie. Ik ben sinds kort gestopt met de pil in de hoop zwanger te raken.

Na het stoppen was ik meteen na drie weken ongesteld, daarna had ik twee cyclussen van 28 en 29 dagen. Ik was blij dat het meteen aardig regelmatig bleek, alleen ben ik nu sinds afgelopen zaterdag dus 4 dagen overtijd. De zwangerschapstest pakte gisteren negatief uit en op dit moment zit ik in een redelijke stressperiode, kan het zijn dat het daardoor uitblijft? Of was het te voorbarig om er al vanuit te gaan dat ik redelijk regelmatig was?

Graag jullie mening... (al weet ik dat jullie ook niet in jullie glazen bol kunnen kijken )
Is er kans? (heb je onbeschermde sex gehad?)

Wanneer heb je de test gedaan?

Meestal is negatief negatief.
Alle reacties Link kopieren
Ja we hebben onbeschermde seks gehad dus de kans is er dan automatisch. Sorry dat had ik niet vermeld, gisteren de test gedaan. Ik ga er niet vanuit, gezien de zwangerschapstest gisteren negatief aangaf



*aangepast in OP
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel eens 10 dagen overtijd geweest terwijl ik een vrij regelmatige cyclus had. Testen allemaal negatief.
Alle reacties Link kopieren
Soms duurt het wat langer voor de test positief is. Veel vrouwen hebben geen regelmatige cyclus van 28 dagen. Even wachten en dan nog eens testen.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
Ja, door stress kan je menstruatie ook uitblijven. Test is negatief, maar als je over een paar dagen nog niet ongesteld bent kun je nog eens testen. Als het langer uitblijft en de testen blijven ook negatief dan kun je naar de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie voor de snelle antwoorden!



Ok dan kan ik voor nu beter nog even afwachten en het over een weekje, als het nog steeds niet gebeurd is, nog eens testen. Naar de huisarts vind ik op dit moment denk ik nog iets te voorbarig, dat kan ik inderdaad eventueel later nog altijd doen als het echt uitblijft
Alle reacties Link kopieren
Toen ik was gestopt met de pil ben ik in een kaar maar twee keer ongesteld geweest... nu loopt alles weer prima!
Stress heeft invloed op je cyclus en na stoppen met de pil mag je gerust een half jaar rekenen voor je cyclus echt regelmatig is. Je zou kunnen bijhouden wanneer je eisprong is door te temperaturen en/of cervixslijm/ afscheiding in de gaten te houden. De tijd tussen eisprong en menstruatie is meestal gelijk. Succes met zwanger raken.
Alle reacties Link kopieren
Een half jaar, dan was ik dus zeker voorbarig om te denken dat ik wel aardig regelmatig was



Bedankt voor de tips ga ik zeker doen
Alle reacties Link kopieren
Even een update, vandaag getest en een positieve test in handen. Ik kan het niet geloven dat zwanger worden zo snel gelukt zou kunnen zijn!! Vanmiddag voor de zekerheid test nr twee doen, om zeker te weten dat ie niet loog...
Wauw! Van harte gefeliciteerd!
Alle reacties Link kopieren
Dankje
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allen,

15 december 2017 gister dus zou het begin moeten zijn van mijn menstruatie. Ik zit maar af te wachten wanneer deze komt en raak er best overstuur door dat ik nog niet ongesteld ben. Ik word zelf altijd regelmatig en netjes op tijd ongesteld. Gister heb ik in de middaguren een zwangerschapstest gedaan deze was negatief..ik heb op 27 nov beschermd seks gehad en op 1 dec ( dag van de ovulatie ) ook beschermd seks gehad. Ik heb de condoom zelfs nog gecontroleerd of alles nog in tact was dat was wel het geval..nu zit ik nog steeds te mokken dat ik nog niet ongesteld ben! Wat mijn plan is om morgenochtend met de ochtend urine nogmaals een test te doen..hebben jullie misschien advies voor mij?

Groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven