Lijf & Lijn alle pijlers

Gestopt met antidepressiva, nu afvallen

10-05-2017 15:19 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik heb in totaal 4,5 jaar antidepressiva gebruikt voor paniekaanvallen na een heftig verlies. Het gaat nu veel beter, ik heb een stabiel gelukkig leven en helemaal klaar met die pillen. Ik ben sinds maart helemaal gestopt, en dit gaat verrassend goed! Ik ben in deze jaren wel veel aangekomen. Ik woog 58 kilo toen ik begon (en dit was een stabiel gewicht van jaren), en toen ik in maart op de weegschaal durfde te gaan staan wees deze een schokkend gewicht van 71,5 aan. Ik heb in die 4,5 jaar bewuster en gezonder gegeten dan ooit daarvoor, maar het mocht niet baten.



Ik ben nu anderhalve maand bezig met lijnen en veel sporten, maar er gaat nauwelijks wat af. Ik ben nu bang dat de antidepressiva mijn stofwisseling zodanig heeft verpest dat het gewicht er niet afgaat, ook al gebruik ik ze niet meer.



Zijn er mensen die mij wat hoop kunnen geven, die het gewicht door medicatiegebruik wel zijn kwijtgeraakt? En hoe heb je dit dan gedaan/hoe lang duurde het voordat dit vanzelf gebeurde?



Super bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat die AD de oorzaak zijn dan? Kan het niet gewoon leeftijd of iets anders zijn?
Alle reacties Link kopieren
Dat weet ik zeker, ik heb het grootste gedeelte van die jaren een dieet van 1500 kcal per dag gegeten (en ik hield een voedingsdagboek bij). De leeftijd zou het deels kunnen zijn, ik was toen 21 en nu 25, dus een paar kilo zou het wel kunnen verklaren. Niet 13,5 kilo. Bovendien vind ik het erg vreemd dat er geen gram afgaat, ook al doe ik alles wat ik maar kan (sapkuren, HIIT training, hardlopen, noem maar op). Schijnt iets te maken te hebben met veranderde hormoonhuishouding.



Heb al mijn hoop gevestigd op stoppen met de Prozac, en stort wel een beetje in nu ik erachter kom dat het er nu alsnog niet afgaat.
Alle reacties Link kopieren
Geduld zal je wel moeten hebben. Gaat wel lukken. :-)
Maar als je jaren op 1500 kcal hebt gezeten, heb je je lichaam dan niet getraind in het omgaan met minimale input? Oftewel: houdt je lichaam niet gewoon alles vast wat je eet, omdat het bang is dat het weer te weinig krijgt?



Ik zou contact opnemen met een goede diëtist(e) als ik jou was, in je eentje is dit echt lastig, vooral met je medicatiegeschiedenis erbij.
Alle reacties Link kopieren
Heb je ervaring Ikhierhuh?
Alle reacties Link kopieren
quote:thankyouforthedays schreef op 10 mei 2017 @ 15:56:

Heb je ervaring Ikhierhuh?

Ja, ik ging van 55 naar... huh,... veel.



55 ben ik niet meer geworden, nu weeg ik 56
Alle reacties Link kopieren
Tja Bloemetjesolifant, het was kiezen of delen, als ik meer at kwam ik nóg meer aan. Het is zo moeilijk om zonder reden elke keer weer kilo's te zien verschijnen op de weegschaal. Toen ik stopte hoopte ik dan ook dat mijn metabolisme weer op gang zou komen, en misschien gebeurt dit ook nog wel (pas 1,5 maand geleden gestopt). Helaas gaan er op internet heeel veel verhalen rond van mensen die het gewicht niet meer kwijtraken.
Alle reacties Link kopieren
Ikhierhuh, wat fijn!! Hoe lang heeft dat geduurd? En natuurlijk ook super goed dat je ze niet meer nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Gaat je wel lukken, echt. Ik naam andere AD, maar ik ga van uit dat je ook zal lukken als je lichaam weer 'clean' is.

IK zou een tijdje iets meer mijn best voor doen, meer bewegen en heel gezond blijven eten.



Niet opgeven!
Alle reacties Link kopieren
quote:thankyouforthedays schreef op 10 mei 2017 @ 16:00:

Ikhierhuh, wat fijn!! Hoe lang heeft dat geduurd? En natuurlijk ook super goed dat je ze niet meer nodig hebt!Ik deed 6 of 7 maanden over.
Alle reacties Link kopieren
Ah je hebt geen idee hoe fijn dat is om te horen. Ik eet super gezond en mager, en sport 4-5 x per week, dus daar zal het niet aan liggen!
Alle reacties Link kopieren
quote:thankyouforthedays schreef op 10 mei 2017 @ 16:05:

Ah je hebt geen idee hoe fijn dat is om te horen. Ik eet super gezond en mager, en sport 4-5 x per week, dus daar zal het niet aan liggen!Zet hem op!!
Alle reacties Link kopieren
Wat eet je dan? Sapkuren klinkt mij namelijk helemaal niet gezond in de oren.
Alle reacties Link kopieren
Dat is niet mijn basisdieet Drackie, maar een jaar geleden heb ik dat een paar dagen gedaan om te kijken of er uberhaupt iets van schot in de kilo's te krijgen was (nee dus). Normaal eet ik gewoon veel fruit en groenten, veel eiwit, beperkt vet en koolhydraten.
Alle reacties Link kopieren
ik wist niet dat je van prozac kiloos aankwam.Van Seroxat hoor ik dat wel vaak
Alle reacties Link kopieren
Helaas hebben alle SSRI's dat als mogelijke bijwerking. Had zelf ook niet verwacht dat het bij mij zou gebeuren, omdat mijn metabolisme altijd razendsnel is geweest. Met mijn lengte van 1.77 zat ik dan ook vaak op het randje van ondergewicht, maar nu zit ik toch aan de andere kant van het spectrum.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog steeds aan de AD, doe nu het Cambridge dieet, weet dat het niet de beste keuze is maar na héél veel andere opties geprobeerd te hebben, was dit het enige wat bij mij werkt.
Autism is not a processing error. It’s a different operating system
.
anoniem_190819 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 14:27
98.37% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wow Witchy, Cambridge klinkt wel heftig! Bedankt voor de tip, ik hoop alleen dat ik met gezond eten al ergens kom en niet zulke drastische maatregelen hoef te nemen! Ik heb het een half jaar gegeven, en dan kan ik nog een stap verder gaan mocht er niets gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Nalysa, ik had met 58 kilo een gezond gewicht en nu ook. Het verschil zit hem vooral in mijn silhouet. Eerst was ik atletisch en fit, nu heb ik veel hardnekkig vet rond mijn middel en heupen. Als ik mijn vetpercentage omlaag zou krijgen zonder kilo's te verliezen, zou ik het ook prima vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee. De eerste keer bij AD gebruik ben ik 10 kilo blijvend aangekomen. Hier had ik vrede mee, mollig zijn vond ik niet zo erg.

Nu ik AD helaas voor de tweede keer nodig heb, ben ik het afgelopen jaar 12 kilo aangekomen tijdens gebruik. Ik hoop heel erg dat deze er wel afgaan maar gezien de historie vrees ik het ergste. Dan zouden het totaal 22 erbij zijn en ik ben maar 1.65...
Alle reacties Link kopieren
Zusvanbroer oh nee! Wat rot zeg. Maar dat je je nu weer goed gaat voelen is belangrijker natuurlijk. Heb je toentertijd wel geprobeerd om de tien kilo te verliezen? Of omdat je het toch niet zo erg vond, heb je het maar zo gelaten?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zie dat mijn bericht niet zo compleet was. Kwam 15 aan, en 5 kreeg ik er uiteindelijk af met pijn en moeite. Daarna besloot ik het mollig zijn maar te accepteren :-)

Maar nu... ik ben ook 30 geworden,dus ben echt bang dat het deze keer nog lastiger wordt.
Alle reacties Link kopieren
Balen zeg..Hoe lang was je periode tussen ADs? Ik heb namelijk nog de hoop dat het gewoon een tijd duurt voordat ons systeem zich weer helemaal hersteld heeft, dus dat het een paar maanden duurt en dan *poef* weg zijn de rolletjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven