Lijf & Lijn alle pijlers

Fitbit hij gezonde levensstijl

20-05-2017 23:02 11 berichten
Hallo iedereen,

Ik ben bezig met afvallen en ben tot nu toe 10 kg kwijt. Nu wil ik graag nog preciezer mijn eten invoeren en mijn kcal verbruik en inname registreren. Ik lees overal dat een fitbit een uitkomst is, omdat 'ie ook samenwerkt met MyFitnessPal.

Wie van jullie heeft ervaring in dit apparaatje, welke fitbit hebben jullie en gebruiken jullie hem nog steeds? Ik zit zelf te denken aan de Alta HR, maar misschien hebben jullie nog een goede tip?
Waarom?
Je valt toch af?
Pure geldverspilling. De nauwkeurigheid van dat calorieverbruik slaat toch nergens op.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen Fitbit, maar een Polar A360. Sinds kort kun je die ook koppelen aan MyFitnessPal, maar dat heb ik niet gedaan. Mijn Polar is een activitytracker met een sporthorloge in één. Hij heeft dus ook een hartslagmeter.

Hij houdt het volgende bij: slaapritme, kcal verbruik, stappen en afgelegde kilometers. Helaas zit er geen GPS in, waardoor de stappenteller en de kilometers niet helemaal accuraat zijn. Hij geeft een signaaltje als je te lang stilzit en je krijgt dag- week- en maandoverzichten. Elke dag moet je proberen om aan de 100% te komen. Dit is in te stellen in 3 nivo's.
Alle reacties Link kopieren
Mwah, ik kocht vorig jaar eentje bij de aldi voor drie tientjes. Hij houdt mijn stappen, calorien, kilometers en slaapritme bij. Dat is voor mij meer dan genoeg om te weten, het boeit me niet zoveel of ik vandaag 6.34 of 6.35 km gelopen heb.

Jammer dat het ding zo lelijk is ;-D
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet; ik denk dat fanatisme niets toevoegt aan je levenskwaliteit. Voedselkeuze en beweging zijn belangrijk, maar je moet niet gaan doen of het je grootste prioriteit is áls het zonder fanatisme ook lukt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk word ik kierewiet van een stappenteller. Ik denk dat ik meer en van harte loop als het niet moet. Ik loop vanzelf al graag en als er een domme controleur om mijn pols zit dan wordt het minder ontspanning en meer een moeten.

En je moet al zoveel tegenwoordig. Slaat echt nergens op.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de fitbit charge 2 en ben erg enthousiast. Het motiveert mij tot meer bewegen etc. Mijn fitbit registreert slaap (sinds kort ook licht/diep/REM), hartslag, activiteiten, stappen etc.
retrostar schreef:
21-05-2017 08:48
Persoonlijk word ik kierewiet van een stappenteller. Ik denk dat ik meer en van harte loop als het niet moet. Ik loop vanzelf al graag en als er een domme controleur om mijn pols zit dan wordt het minder ontspanning en meer een moeten.

En je moet al zoveel tegenwoordig. Slaat echt nergens op.
Het is meer dat als ik aan het sporten ben, ik mijn krachttraining niet kan invoeren in MFP. De fitbit moet als het goed is bewegingen gaan herkennen en adhv mijn hartslag calorieën gaan berekenen.

Er moet nog wel 20kg af, en dat is ook de reden dat ik zo'n apparaatje best kan gebruiken. Het is toch die stok achter de deur.
Alle reacties Link kopieren
SpringDing schreef:
20-05-2017 23:10
Waarom?
Je valt toch af?
Pure geldverspilling. De nauwkeurigheid van dat calorieverbruik slaat toch nergens op.
Mijn Polar a360 is anders nauwkeurig genoeg.

Het is misschien niet echt nodig, maar mij motiveert het wel extra.
Het is ergens een bevestiging dat je goed bezig bent en dat is fijn.
Alle reacties Link kopieren
jubelientje schreef:
20-05-2017 23:12
Ik heb geen Fitbit, maar een Polar A360. Sinds kort kun je die ook koppelen aan MyFitnessPal, maar dat heb ik niet gedaan.
Nog niet voor Android, helaas
Ik heb de Charge 2, had hiervoor de Charge HR en het heeft mij zeker geholpen bij een gezondere levensstijl !
Sinds ik een FitBit draag ben ik ruim 18 kg afgevallen, in combinatie met gezonder eten en opletten wat je in je mond stopt.
Ik vind het fijn om te weten hoeveel calorieën ik heb verbrand op een dag dan kan ik eventueel nog wat lekkers eten als ik dat wil. Als ik te lang stil zit krijg ik een seintje dat ik moet gaan bewegen, als ik ga lopen dan kan ik de route volgen die ik gelopen heb en heb ik de app Looptijden niet meer nodig. Je moet wel opletten dat als je je FitBit koppelt aan MFP dat je niet handmatig je stappen en sporten invoert want dan komt het er dubbel in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven