Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen - start 29 mei a.s. Wie doet mee?

24-05-2017 11:53 281 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, weer een afval-topic. Ik open een nieuw, omdat de andere topics al een poos bestaan en het dan toch lastig aansluiten is.

Mijn verhaal in een notendop: ik ben 49 jaar en wil zo'n 20 kg afvallen. Sinds mijn puberteit ben ik stevig, heel langzaam is dat overgegaan in toch wel echt te dik (ondanks dat ik nota bene ben opgeleid tot onder andere diëtist en psychosociaal therapeut, haha, boerin-met-kiespijn-lach). Vier jaar geleden is me dat gelukt met behulp van, in eerste instantie, Cambridge 500 en daarna nog een behoorlijke periode zeer matig, koolhydraatbeperkt eten. Ik wist zeker dat ik nooit meer aan zou komen. Helaas heb ik ondanks mijn voornemen dat wél te doen, verzuimd mezelf regelmatig te wegen. Natuurlijk kwamen er zeer drukke periodes, met volle dagen waarin de maaltijden voor mij de rustpunten zijn en waarin ik er niet aan toekom te bewegen. In die periodes zijn de kilo's er langzaam maar zeker weer bij gekomen en ik wil het niet meer. Ik ben weer op het punt dat ik schrik van mijn silhouet als ik langs een raam loop, dat ik met een hand voor mijn ogen langs de grote spiegel in mijn kast loop als ik geen kleding aan heb, om maar te voorkomen dat ik mezelf zie en daar de rest van de dag dan gedeprimeerd door ben.
Ik heb voor maandag de 29e mei een afspraak staan bij een Cambridge consulente. Ik wil de producten gebruiken zo lang ik het volhoud, tot maximaal zes weken. Van mijn vorige keer weet ik dat ik dan al heel veel gewicht kwijt kan zijn. Het is vanuit die positie voor mij een stuk gemakkelijker om dan op een gezonde manier verder te gaan. Overigens is gezond eten voor mij heel belangrijk en doe ik dat ook; ik kom aan in de genoemde periodes van lichamelijke inactiviteit in combinatie met heel veel werk. De komende maanden heb ik het qua werk wat rustiger; mijn man gaat drie maanden naar het buitenland en ik neem in die tijd minder opdrachten aan (ik heb een tekstbedrijf), omdat we twee zoons hebben waar ik in die maanden dan natuurlijk in mijn eentje de zorg voor heb.
Ik heb de afgelopen vier jaar gedacht dat ik het afvallen echt wel alleen kon, maar ik ben nu dus toch weer op dit punt beland... Vandaar dat ik de steun zoek van een consulente, hoewel ik daar niet zo veel van verwacht. En dan dit topic natuurlijk: wie wil meepraten ? Elkaar steunen, motiveren, ons aan elkaar optrekken?
Ik word over een klein jaar 50 en dan wil ik "fifty and fitter than ever before" zijn.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil zelf ook nog wel iets strakker zijn voordat de zomer echt begint, ik zal meelezen :-)
Alle reacties Link kopieren
Heb je al een plan voor als je je streefgewicht hebt bereikt? Want je moet ervan uitgaan dat je, tenzij je ziek wordt, dan volkomen los gaat op alle lekkernijen die je nu moet ontberen..

Ik wil je niet ontmoedigen, integendeel, maar zo zit een mens nu eenmaal in elkaar. Dus je moet dat te slim afzijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee!

Op dit moment geen flauw idee wat mijn gewicht is, bewust geen weegschaal in huis.
Omdat het wel handig is om een weegschaal te hebben, haal ik er vanmiddag eentje op.

Ik denk dat ik op dit moment 75 weeg, misschien iets minder.
Omdat ik zo klein ben wil ik 10 kg afvallen.
Alle reacties Link kopieren
Ha,

Ik doe ook mee, startte zelf paar dagen geleden een draadje Afvallen en toch koolhydraten blijven eten. Ik heb ook ervaring met koolhydraatarm eten dus. Maar bij mij zijn er na het stoppen met roken 8 kilo bijgekomen. Die hoef ik niet allemaal meer kwijt maar graag toch zeker 5. Ik wil niet meer strikt koolhydraatarm, ik wil ook fruit en af en toe een taartje kunnen eten op een feestje en weer (zoals mijn kinderen zeggen) normaal eten. Maar beperk wel brood, pasta en rijst (en kies volkoren) en vul dat op met veel groente. Ik eet geen toevoegde suiker en kook niet uit pakjes en zakjes. Geen chips, koekjes enz. Mijn valkuilen zijn Bourgondische kaasplankjes met wijn en te gezellig gezelschap dat van een wijntje houdt. Ben van plan een boek van Mieke Kosters aan te schaffen en houd nu in fat secret bij wat ik eet en drink.

@yella78 succes bij de consulente. Ik heb me nooit verdiept in Camebridge.
Alle reacties Link kopieren
Mijn valkuil is vooral ook wijn. Bij een etentje, op vakantie elke dag wel twee of drie... Het probleem daarmee is natuurlijk dat het allemaal extra is. En, ook een belangrijk punt, ik word na een wijntje altijd heel makkelijk. Ah joh, we gaan lekker uit eten. En wat maakt die keer nou uit... Maar tel het eens op en het is niet 'een keer'. Eigenlijk ben ik er wel van overtuigd dat 90% van alles wat ik weer aangekomen ben in de afgelopen jaren, komt door wijn. Dat is de grote uitdaging dus, dat zo goed als laten staan nadat het gewicht eraf is. Het is sowieso een stuk gezonder om niet of nauwelijks alcohol te drinken, I know. Maar toch ben ik er ook wel aan gehecht, al weet ik eigenlijk niet goed waarom. Want het gaat me er niet om dat ik aangeschoten raak of zo, daar kan ik helemaal niet tegen. Als ik er echt iets van voel, ben ik al te laat en word ik ziek.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag begonnen met Cambridge :-D ! Mijn eerste smoothy en pap zitten erin. Omdat ik in stap 3 ingestapt ben, mag ik vanavond groenten en eiwit met een zuiveltoetje na. Dit maakt het wat makkelijker denk ik.. alleen maar maaltijdvervangers zou ik niet trekken. Totaal mag er 7-10 kg af, ik ben erg benieuwd hoe het gaat!! Heel veel succes Yella78! En ja, die wijn ga ik ook zoooo vreselijk missen :-o
Alle reacties Link kopieren
Hallo Yella78, hallo dames,
Ik sluit graag aan. Ik ben 160 en bij mij zie je een extra kilo al. Daardoor ben ik altijd een beetje stevig geweest. 2 jaar geleden ben ik enorm afgevallen door streng te lijnen en veel te sporten. Dat heb ik lang stabiel kunnen houden tot deze kerst. In een korte tijd kwam ik 7 kilo aan. Voor mijn lengte is dat best veel. Ik kan niet meer wennen aan het extra gewicht maar afvallen lukt niet. Nu het weer lekker weer wordt heb ik geen zin om naar buiten te gaan. Omdat ik mij ongemakkelijk voel in zomer kleding. Nu is voor mij de maat vol. Ik ben weer begonnen met regelmatig sporten en gezonder eten. Ik ben weer gemotiveerd en hoop snel op mijn oude gewicht te komen. Mijn doel is 10 kilo. Een beetje steun in de rug is zeker welkom. :)).
Alle reacties Link kopieren
Ps @yella78 en @Gisjel succes met het cambridge dieet :)
Alle reacties Link kopieren
Leuk weer twee erbij.
@Loulou hoe pak jij het aan met eten? En wat doe je aan sport? Ik ben weer met hardlopen begonnen, maar hoor daar zulke tegenstrijdige dingen over voor wat betreft afvallen. Dus liever steek ik energie in strakker worden, maar ik heb zo'n hekel aan de sportschool... iemand tips voor goede youtube filmpjes met oefeningen bijvoorbeeld?
Alle reacties Link kopieren
De sportschool, zucht, ja... Ik ben al vele jaren lid, maar ga bijna nooit. Ik heb 3/4 jaar personal training gehad een aantal jaren geleden, maar vond dat ik dat als 'doorsnee' mens niet al te lang zou moeten doen. Die trainer was peperduur, en aangezien ik geen lichamelijke klachten had en geen topsporter was, had ik hem ook eigenlijk niet nodig voor wat mijn vraag was. Een beetje als naar een sterrenrestaurant gaan terwijl je eigenlijk gewoon even een hapje wilde eten. Of naar een topkapper gaan die 150 euro kost, terwijl je gewoon wat wilt laten bijpunten en hetzelfde resultaat kunt krijgen bij de kapster op de hoek voor 25 euro. Ik vind nog steeds dat er een enorm gat zit tussen professionele personal training, en iemand waar je een afspraak mee maakt dat je er zult zijn, en die een halfuurtje samen met je sport en je wat motiveert. Echt hoor, als je een gat in de markt zoekt, dan is het dat. Maar ik ben een roepende in de woestijn volgens mij, want ik heb dit al bij meerdere sportscholen aangekaart en ze snappen het gewoon niet.

Vandaag was de laatste dag dat ik even niet echt hoefde opletten van mezelf, want we waren een dagje uit met mijn ouders, mijn man en zoons en mijn zus en haar dochtertje. Dat was het cadeau van ons voor het 50-jarig huwelijk van mijn ouders. Omdat de kinderen dat zo graag wilden, zijn we als afsluiting gaan eten bij een all-you-can-eatrestaurant en hoewel ik gedimd heb, was het natuurlijk niet een schoolvoorbeeld van matig eten. Wel heb ik acht verschillende soorten groente op ;-)
Heerlijk, ik ben echt dol op groente.
Van morgen t/m zondag ga ik restjes opmaken. Ik heb nog veel groente van mijn biologische groentetas in de koelkast liggen die alleen ik belief (o.a. witlof en tuinbonen). Overdag ga ik dan al aan de shakes. Maar, daar twijfel ik nog wel een beetje over. Misschien is het toch beter om dat niet te doen en maandag bam, meteen all the way te gaan, cold turkey?

Loulou, ik ben ook klein, ongeveer 1.62 m. Met mijn korte beentjes zie ik er dan heel snel plomp uit. Hoeveel ik nu weeg, weet ik niet. Ik vrees ver boven de 80 kg. Het feit alleen al dat ik me niet wil wegen, zegt mij genoeg. Toen ik die bijna 4 jaar geleden aan de Cambridge ging, was mijn gewicht maar liefst 88 kg. Dat had ik toen niet verwacht, ik dacht dat het minder was. Bij de personal trainer woog ik destijds ook en was het 83 kg. Ik bleek dus toch nog 5 kg te zijn aangekomen tussen toen en het starten van het dieet en dat vond ik echt ongelooflijk. Ik dacht serieus dat ik gelijk gebleven was. Maar ja, als je nooit echt goed naar jezelf kijkt en nooit weegt en lekker rekbare kleding draagt, zoals ik...
Pffff. Weg ermee, met dat overtollige vet. WEG WEG WEG
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hallo @yella78, @mamanne,
@mamanne, ik heb ooit een weight watcher cursus gevolgd en heb het punten boekje nog. Dat hou aan als leidraad. Het is even wennen, maar op en duur weet je precies wat je wel en niet kan eten. Als sport fitness ik. Ik volgde ook lessen, maar dat kan niet meer door een nek blessure. Nu doe ik 30 min cardio en daarna de apparaten. Op en duur wil ik weer na 45 min cardio. Dat werkt heel goed. Ik kan helaas niet hardlopen vanwege de blessure. Wel heb ik begrepen dat het prima kan mits je de juiste sportschoenen draagt. Mocht je het niets vinden dan kan je ook gaan (snel) wandelen op de loopband.
Dat doe ik ook. Ik herken de neiging mbt wijntjes en kaasjes. Heb ik ook. 😂. Wel goed dat je weer gaat beginnen.
@yella78 ik herken wat je zegt: die vetrollen moeten weg. Die ben ik nu ook zat. Grappig dat jij ook niet zo lang bent. Ik weeg nu 70kg met de kerst was dit 61 een heel ander gevoel dus. Ik was op mijn op mijn top 76 kg. Dat gaat niet gebeuren. Daarom nu ook de knop om. Jammer dat het nu net mooi weer is, maar als ik nu mijzelf vrij geef dan dan kom ik dit weekend al weer een kg of 2 aan. Ik voel mij niet meer lekker in mijn fel. En dat helpt. Van harte met het 50 jarig huwelijk van je ouders. Heel bijzonder. Wat bedoel je met cold turkey ? Truste voor nu dames :)
Alle reacties Link kopieren
@yella78 ik ben ook gestart in stap 3, dus in de avond mag ik een lichte maaltijd (200 Gr groente, 125 Gr vlees en 150 Gr zuivel). Daarbij drie CB producten.

Vanmorgen op de weegschaal gaan staan en ben na 1 dag echt al teveel afgevallen: 2.5 kg. Lekker natuurlijk, maar het moet wel verantwoord blijven. Ik wil er uiteindelijk ong 10 kg af. Ik ben 178 en woog (bij consulent) 77,7 kg.

De afgelopen twee jaar heb ik nauwelijks gezwommen met mijn kindjes omdat ik niet in een bikini durf. Dat wordt nu mijn doel :-)!

Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ooooh, frustrerend om te lezen hoor, Loulou nu 70 kg en wil afvallen... Ik wou dat ik 70 kg woog...
Gisje, jij ben ruim 15 cm langer dan ik en weegt mss wel 10 kg minder... Boehoe, in concludeer dat ik hier letterlijk en figuurlijk het zwaarste geval ben ;-)
Bij mij zit het hem niet in het weten hoe het moet. Dat weet ik uiteraard heel goed, als diëtist (al praktiseer ik dan al 12 jaar niet meer) en als ervaringsdeskundige. Ik ben heel erg goed in het mijzelf 'voor deze keer' toestaan van dingen die ik niet zou moeten eten of drinken, dat wil zeggen niet te vaak. En letterlijk elke dag weer zeker te weten dat ik ga sporten, om dan bij het naar bed gaan te moeten concluderen dat het er helaas niet van gekomen is, maar dat ik morgen zéker ga. En zo gaan de dagen, weken, soms maanden voorbij.

Gisje, in een dag al 2,5 kg eraf kan natuurlijk nooit vet zijn, want een kilo vet representeert zo'n 9.000 kcal. Die zou je - in theorie - minder moeten eten dan wel meer moeten verbranden om die kg puur vet te verliezen. Die 2,5 kg is vooral vocht. In je spieren zit bijvoorbeeld glycogeen opgeslagen, een koolhydraat dat je kunt aanwenden voor energievoorziening van het lichaam. Bij sporten wordt dat bijvoorbeeld grotendeels als eerste bron aangesproken. Aan glycogeen zit ook water gebonden. Als je het verbrandt, komt dat water vrij en wordt afgedreven, en dat alleen al kan wel 1,5 kg schelen. Verder houdt minder eten automatisch in dat je minder zout binnenkrijgt, ook een reden waarom je wat minder vocht vasthoudt. En dan maakt het ook nog uit of je gegeten of gedronken hebt voor je weegmoment en hoeveel dat was, of je naar de wc bent geweest of niet. Het gewicht per dag bijhouden heeft daarom geen enkele zin, want dat zegt helemaal niets over je vetverlies.
Sorry, ik zal proberen de colleges achterwege te laten. Maar dit is wel een belangrijk feit hoor, je kunt echt niet meer dan hooguit een ons of zo per dag aan vet verliezen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt, heb de batterijen er al uit gehaald ;-)! Woensdag zien we het wel op het officiële weegmomentje.

Een aantal jaar geleden woog ik 87 kilo en ben ik bijna 20 kg afgevallen. Om te zien dat ik hier alweer 10 van ben aangekomen is niet fijn.

Heb je nog tips hoe ik vanavond het sporten door kan komen? Ik heb laatste competitie avond, waarbij ik twee tenniswedstrijden mag spelen. Ben bang dat ik plat ga zoals ik me nu voel :lol:
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik lees ook mee! Zoals mijn naam verklapt ben ik klein en met 72 kilo op de schaal is dat toch écht zo'n 10 kilo teveel..

Niet véel te zwaar, wel zwaar genoeg om me niet lekker in m'n vel te voelen.

Let's go for it!
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Alle reacties Link kopieren
Hoi kleineschnitzel (geweldige naam btw :lol: )! Welk dieet ben je (of ga je) aan het doen? Heel veel succes!!
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Zojuist een hele tekst getypt en toen door een verkeerde beweging ... alles weg 😂. Dus hier komt de samenvatting:

@yella78 : Wil je jou niet ongemakkelijk laten voelen. 😱. Zit hier omdat ik ook steun nodig heb. Zit niet lekker in mijn fel. Blijf dit weekend ook binnen omdat mijn zomer kleding van vorig jaar niet meer past :( Ben heel blij met deze topic:). Beschouw het als een steuntje in de rug. Ik herken je stuggles maar je hebt nu weer een eerste stap gezet. Heel goed dus. 😊

@Gisjel succes met sporten vandaag. Wat voor sport doe jij?

@kleinesnitschel, welkom :). Hoe ga jij het aanpakken?

Ik ben vandaag weer gaan sporten. Zondag wil ik ook weer gaan dan heb ik 3x gesport. Vandaag ben ik ook begonnen met het tellen van mijn punten zodat ik weet wat ik eet. Het begin is er weer :). Fijne avond dames.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde ook echt gaan sporten deze ochtend. Maar ik ben in bed blijven liggen en heb drie afleveringen gekeken van The Good Wife. En nu even zitten werken. Zitten, liggen... Zo meteen even bij een vriendin langs die jarig is. Gisteravond gebarbecued bij vrienden, heb wel gedimd en heerlijk vis gegeten. Helaas had mijn man de tonijnbiefstukjes gegrild en wist hij niet dat die maar heel even moeten en ik had niet opgelet, waren helemaal doorbakken dus...
Het voelt wel echt een beetje als nog even toeslaan, nog even eten voor ik het straks weken niet of in elk geval nauwelijks ga doen. Ik ben me er goed mentaal op aan het voorbereiden en ik krijg het gevoel dat ik het echt ga doen en ga volhouden.

Qua kleding draag ik sinds ik weer echt te zwaar ben altijd hetzelfde. Comfortabele zwarte sportbroeken van Nike, een pantalonmodel. Die kan ik ook bij alle gelegenheden dragen, bi het sporten natuurlijk, maar ook heel goed bij een werkopdracht. Het zijn immers gewoon simpele zwarte broeken, en als je er een mooie top op draagt met sjaaltje en nette schoenen, is het een gewone pantalon, haha. Ik draag er wijde shirts van het merk Rimini op, lange modellen die ruim over mijn billen en bovenbenen vallen. Ik draag dat zomer en winter. In de zomer dan alleen met korte mouwen, de rest blijft hetzelfde, haha.
Ik ben nu dus het laatste seizoen van The Good Wife aan het kijken, en het valt me steeds op dat met name een personage (Lucca Quinn, voor degenen die het kennen) zulke prachtige kleding draagt. Dat wil ik ook. Niet altijd maar hetzelfde. Toen ik de vorige keer zo flink was afgevallen, heb ik heel mooie, kleurige tops gekocht die minder lang waren. Ik herinner me dat ik een daarvan draag op foto's die gemaakt werden voor de kieslijst van de partij waar ik lid van ben (als ex-voorzitter en ex-fractievoorzitter ben ik lijstduwer). Ik HAAT het om op de foto te moeten, omdat ik mezelf er niet op herken. Maar die foto was mooi. Zoveel kilo minder maakt enorm veel uit. Een vriendin van mij is in gewicht gehalveerd sinds haar gastric bypass, nu een jaar of drie geleden. We hebben het weleens gehad over hoe je jezelf ziet. Ik zie mezelf heeeeeel anders dan op foto's. Zij vertelde dat, ook toen ze nog extreem dik was, ze in haar eigen beeldvorming en bijvoorbeeld ook in dromen, niet dik was. Haar lichaam was dik, maar haar geest niet, zeg maar. Zoiets. Dat ervaar ik ook. Als ik mezelf op een onbewaakt moment zie, schrik ik. En dat is het punt waarop ik blijkbaar moet geraken om drastische maatregelen te kunnen nemen.
Bla bla. Ja, ik kan lang van stof zijn. Ik hoop dat jullie ook flink willen vertellen. Ik vind het sowieso fascinerend hoe dat allemaal in elkaar zit, eten en psyche en hoe en waarom (dat was natuurlijk ook de reden dat ik diëtetiek ben gaan studeren en later psychosociale therapie).
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Wat leuk dit topic, ik wil ook morgen weer beginnen met afvallen! Ik ben vorig jaar 12 kg afgevallen door gezonder te eten en meer te sporten. Tot enkele weken geleden heb ik dit zonder extreem veel moeite stabiel weten te houden. Echter de laatste weken is het mis gegaan en zijn er weer een paar kilo's bijgekomen. Ik wil nu graag nog +/- 7 kilo afvallen.

Ik lees mee!😁
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook graag mee.
De laatste weken snoep ik meer dan ik eigenlijk zou willen, dus dat wil ik minderen. Sporten doe ik 2 a 3 keer per week, daar ga ik zo mee door.
Momenteel weeg ik 68 kg bij een lengte van 1.73. Het prettigst voel ik me bij 65 kg. Mijn doel is om dit over 7 weken behaald te hebben, zo'n 0.5 kg per week eraf zou fijn zijn dus.

Let's do this!
Hallo dames,

Met enige schroom meld ik me hier ook. Je openingspost sprak me aan, Yella! Ik wil graag meeschrijven, hoop dat we elkaar met z'n allen kunnen motiveren.
Mijn dieetverhaal in het kort: Ik ben ook niet groot; 1,63m. Altijd al licht overgewicht gehad, het grootste deel van mijn volwassen leven (en da's al zo'n 20 jaar ;-)) heb ik rond de 72 gewogen. Ontzettend vaak gelijnd. Mijn probleem is niet zozeer op gewicht blijven, maar het afvallen zelf. Dus paar kilo eraf, paar kilo erbij en dat al 20 jaar lang. Met een kleine periode van glorie; ik was op een gegeven moment afgevallen tot 64 kilo en voelde me heerlijk.
Maar daarna kreeg ik kinderen. Na de zwangerschappen woog ik 83. Wat voelde ik me ongelukkig. Nu, vier jaar later, ben ik best blij dat ik weer 70 a 71 kilo weeg. Maar dat had veel minder kunnen zijn als ik niet iedere keer opnieuw los ga met ongezond eten.
Valkuil: uitstellen. Morgen begin ik echt! Dus vandaag mag ik nog 'los'. Het is bij mij alles of niets. Of streng lijnen, of vreten. Een tussenweg bestaat niet.

Als ik lijn, is dat met koolhydraatarm eten. Op zich werkt het prima, maar het gaat me meer en meer tegenstaan. Veel vlees bij gebrek aan inspiratie, weinig fruit en ik vergrijp me vaak aan zoetstof-producten. Niet gezond dus.
Ook Cambridge heb ik 2 keer gedaan. Veel buikpijn kreeg ik daarvan.
De nieuwe tactiek (vandaag begonnen!): zoveel mogelijk onbewerkt voedsel. Proberen te luisteren naar wat mijn lichaam nodig heeft, waar ik echt trek in heb. De tussenweg vinden die ik nooit heb gekend. En daarnaast veel water en veel bewegen.

Eetlijstje van vandaag:

Kokosyoghurt met veel aardbeien en een beetje granola
Handje onbewerkte noten en rozijnen
Plak vijgenbrood met grasboter en kaas
Salade van bladsla, tomaat, spekreepjes, pijnboompitten, volkoren speltpasta en pesto
2 light chocoladeroomijsjes (shit, daar ga ik weer)
Heel veel water en groene thee

Op de ijsjes na helemaal prima! ;-)

Oh ja, mijn streefgewicht is 65 kilo. Dat heb ik in geen 10 jaar meer gewogen en daar zou ik al erg tevreden mee zijn!

Allemaal succes, fijn om jullie verhalen te lezen!
Alle reacties Link kopieren
Daar wil ik ook naartoe, Blauwe Framboos (haha, hoe kom je op die nick?).
Ik heb mijn laatste eetdag wel aardig besteed. Uitgeslapen, in bed ontbeten met een pistoletje, ene helft met ham en andere helft met gekookt ei en wat mayo, een sinaasappel en een appel. 's Middags ben ik naar het winkelcentrum gefietst, heb daar wat kleding voor de kinderen gekocht en een paar wijde flodderbroeken voor mezelf, bij C&A. Kost weinig, hopelijk kunnen ze over een paar maanden allemaal in de kledingzak en voor altijd weg. Maar dan heb ik toch een keer wat anders aan dan die Nike broeken; ik vond die overigens voor vandaag ook wel aan de warme kant hoor, maar ja, zulke temperaturen hebben we immers maar zelden. In het centrum kon ik het niet laten een heerlijk schepijsje te kopen, voorlopig voor het laatst...
Thuis als 'laatste avondmaal' mijn lievelingskostje van dit moment gemaakt: in tomatensaus gestoofde aubergineplakken met op het laatst, als ze heel zacht zijn, wat jonge kaas erop, die laten smelten en dan eten. O, wat een heerlijkheid. Ik eet dan gerust een hele aubergine en baal dan dat het op is. Wat dat betreft moet ik bekennen dat ik veel kan eten, ook van asperges schil ik voor mezelf gerust een kilo en zou twee keer zo veel op kunnen. Ik doe dit tegenwoordig alleen nog met groente, dus dan is het ook niet zo erg.
Als ik zo terugkijk naar wat ik allemaal al veranderd heb in de loop der tijd, dan vind ik dat ik echt gezond eet. Heel veel groente, heel weinig vlees, vaak vis en ei, weinig brood. Alleen bij periodes... nou ja, dat heb ik al geschreven. In periodes van veel werk en geen beweging, dan komt het erbij. En de wijn, niet zo heel veel, maar voor mij allemaal extra's en lijkt wel rechtstreeks naar mijn buik en benen te vliegen.
Vandaag trouwens na de aubergine nog wat pasta genomen; er was nog saus over waar ik de aubergine in had gestoofd en daar heb ik nog wat pasta die over was van gisteren door geroerd. Verder nog een halve bagel vanmiddag, met een heel dikke laag krabsalade, zodat het bakje leeg was. Restjes opmaken hè... Ik had nog een salade willen maken, maar ik hoef nu niets meer. Het is beslecht, de vastenperiode begint. Ik zal maar vaak denken aan mensen die nu de Ramadan houden, in deze maand met lange dagen en korte nachten, dat zal niet meevallen... Ik mag in elk geval overdag lekkere shakes (ik vind ze ook echt lekker van Cambridge, ik maak ze met gecrushed ijs en dat is dan gewoon een dikke milkshake)... En veel water.
Krijg wel heel wat uitdagingen trouwens. Dinsdag voorlichting op het werk van mijn man, over zijn buitenlandperiode, met buffet. Waar ik dus nul van mag eten. Dan in de week daarna een avondje met een aantal buurtgenoten bij mij thuis, moet ik hapjes en drankjes verzorgen. Het weekend daarna een feestje van de man van een vriendin en de dag daarna een borrel van mijn man, als afscheid. En het ergste, de week daarna en dat moet ik organiseren, een barbecue van een groep waar ik in zit, en waar ook een professioneel barbecuekok in zit, die gaat dus grillen, en ik... mag dan niks... Heb nog getwijfeld, of ik er dan niet een soort time out na twee weken van zal maken. Iets om naar uit te kijken op korte termijn. Maar dat is te vroeg. Ik weet nog van de vorige keer Cambridge dat ik er niet meer in kon komen, althans niet om all the way te gaan, na de 'eetweek'. Dus die wil ik nu zo lang mogelijk uitstellen en ook niet één keertje eten al na twee weken. Poeh...
Maar allez, er is altijd wel iets, een reden om nog niet te starten. Ik wil van die pens en van die heipaalbenen af.
Laat maar komen dat dieet, bring it on!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Heipaalbenen, ghe ghe! Ik noem de mijne stalpoten. Wil ik ook vanaf. Maar ook van mijn buikje, lovehandles, dikke bovenarmen...

Die aubergine in tomatensaus klinkt goed! En ook gezond. Receptje? ;-)

Lastig ja, al die eetmomenten die er aan zitten te komen. Ik zou het maar gewoon met 1 dag tegelijk aangaan, niet teveel vooruit kijken. En als je eenmaal een paar dagen in het ritme zit, wil je niet eens zondigen.
Is het trouwens niet extra lastig, nu je man naar het buitenland gaat? Want dan zul je elke dag zelf voor je zoons moeten koken. Maar wel weer een leuk vooruitzicht dat hij je over 3 maanden niet terug kent. ;-)

Zo, net mijn tweede emmer groene thee weggeslagen, nu lekker slapen.

Morgen wegen? Andere dames ook?
Ik lees ook graag mee! En doe graag mee :)
Dat lekkere weer afgelopen dagen is ook wel erg confronterend haha.
Ik wil graag nog ca. 6kilo kwijt, na het stoppen met roken 8kilo aangekomen. Ben er dus al ong 2 kwijt maar blijf nu al een maand op het zelfde gewicht hangen :( even extra mijn best doen dus!
Ik wil dit graag bereiken door zo gezond mogelijk te eten. Hoe puurder hoe beter zeg maar en net als blauwe framboos zo min mogelijk pakjes en zakjes! Lekkere recepten zijn dus erg welkom hihih.
Ik zal me morgen ook wegen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven