Lijf & Lijn alle pijlers

Meteen sporten na het werk - wat te eten in de trein?!

24-06-2017 17:00 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik ben altijd pas laat thuis van werk, rond half 8, en merk dan dat ik na het eten geen zin meer heb om 20 minuten terug te fietsen naar het centrum waar ik net vandaan kom om te gaan sporten.

Ik reis met de trein naar mijn werk en zit ongeveer 12 minuten in de trein. Na het werk wil ik meteen gaan sporten, aangezien ik dan toch al in het centrum ben. Ik ben alleen een beetje inspiratieloos als het gaat om gezonde, vegan voeding dat ik snel (in die 12 min) kan opeten in de trein en ook nog een fijn voor m'n maag is als ik daarna ga sporten.

Ik ben benieuwd hoe jullie dat precies doen! Ik denk niet dat ik het uithou om tot 9 s'avonds uur niets te eten en daarnaast is het ook niet fijn om een mega maaltijd op dat tijdstip te eten. Tips zijn welkom :)
anoniem_337325 wijzigde dit bericht op 24-06-2017 18:22
0.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een bakje kwark eten denk ik of een boterham . En dan na het sporten ook zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Die Nakd bars zijn lekker en vullen goed.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van een banaan voor het sporten. En dan erna nog iets lichts zoals een bakje yoghurt, een salade of kip met groenten.
Alle reacties Link kopieren
Banaan.
Of een uur voordat je vertrekt een (lichte) maaltijdsalade
Alle reacties Link kopieren
@dolfje, dat is als vegan helaas uitgesloten, maar toch bedankt!
@Studentje95, thanks! Van dit merk was ik nog niet op ge hoofte. Eens kijken of ze helemaal vegan zijn :D
@prinses30, ik ben bang dat alleen een banaan niet voldoende is als ik rond een uur of 12 al lunch. Daarnaast is het laaste als vegan uitgesloten. Maar toch bedankt!
@Shine_bright101, heb niet echt de mogelijkheid om te eten buiten mijn lunchpauze om tijdens mijn werk. Sta in een winkel namelijk :( Maar ik ga eens een banaan proberen, kijken of dat genoeg vult.
Alle reacties Link kopieren
Wat je goed van te voren kan maken en in een bakje kan doen is couscous met kruiden ( ik doe munt, chilipoeder, zout, peper, oregano en peterselie) en courgette, of risottorijst met komkommer en sojasaus. Je kan ook wortels met humus meenemen, vult goed.
Die dagen tussen de middag warm lunchen, even opwarmen en dan wat je normaal als lunch eet in de trein eten.
Alle reacties Link kopieren
Alpro heeft sinds kort een plantaardige versie van kwark, het heet Go on en het vult erg goed vind ik.
Keep on, keep keepin' on....
Alle reacties Link kopieren
Als vegan mag je ook geen salade?
als je een zak walnoten standaard in je tas hebt dan kun je daar wat van nemen en dan met een banaan erbij.
Kan je niet wat langer blijven op je werk en daar dan eten?
Wat zelfgemaakte soep opwarmen, stukje quiche (zelfgemaakt, anders niet vegan) of wat salade.

Ik zelf vind het belangrijk om het avondeten met aandacht te eten. Zou het niet frequent snel snel naar binnen willen schuiven.
Alle reacties Link kopieren
Een wraps die je vult met avocado, sla en tomaat en walnoot?
Alle reacties Link kopieren
- Zelfgemaakte soep, koud/kamertempratuur prima te eten of eventueel opwarmen op je werk als je die mogelijkheid hebt.
- Noodles in en bakje/mason jar, groente erbij en dan kokend water erop gieten en de deksel erop paar minuten en het is klaar.
- Zoete aardappel is koud/kamertempratuur ook prima, kan je wat groentes bij doen of bijvorbeeld banaan voor een zoete versie.
- Couscous/quinoa/pasta/aardappel salade kan je van alles doorheen doen.
- Kikkerwten ''omelet''/pannekoek met groentes erin.
- Rijstvellen wrapjes
- Restje avond eten van de dag ervoor.
- Een avocado met wat tomaatjes peper en zout.
- Rauwkost/groente dippen in hummus.
- Gerookte tofu, black forest tofu van taifun erg lekker om gewoon zo te snacken, hoeft niet verwarmd te worden en heel smaakval.
- Edemamme boontjes snacken.
- Chia pudding of overnight oats met fruit of wat je maar lekker vind.
- Weetabix mee en wat soja melk, in de trein melk erover en opeten maar.
- Fruit, fruitsalade, of bijvoorbeeld appel dippen in pindakaas, gedroogd fruit
- Fruit, fruitsalade, of bijvoorbeeld appel dippen in pindakaas
- Havermout bananen koekjes kan je nog vanalles doorheen doen zoals gedroogd fruit, noten/zaden, specerijen etc
- Dadel balletjes kan je ook van alles doorheen doen, havermout, noten/zaden, kokos, pindakaas etc
Alle reacties Link kopieren
Ik doe altijd een flinke banaan of een krentenbol. Het hangt er ook per persoon een beetje vanaf, ik kan yoghurt voor het sporten niet goed hebben, dat komt tijdens het sporten weer omhoog. Sowieso kan ik niet teveel eten voor het sporten. Ik zou om dezelfde reden sowieso geen dingen met sterke smaken of sterk gekruid eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben grote fan van havermoutcake, ik maak hem in twee varianten: appel en vijgenpeperkoek.

Het is lekker, sappig genoeg om zonder toevoegingen te eten, vult goed en is toch niet zwaar.

Bereidingstijd: 20 minuten klaarmaken, ong een uur bakken.

Ik maak er meestal 2 tegelijkertijd en vries ze in halfjes in.

Het recept vraagt wel om melk en ei. De melk kan je makkelijk vervangen door sojamelk, het ei weet ik niet meteen, maar mss jij wel?

Als het je interesseert wil ik het recept hier wel plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
aliva schreef:
21-07-2017 21:44
Ik ben grote fan van havermoutcake, ik maak hem in twee varianten: appel en vijgenpeperkoek.

Het is lekker, sappig genoeg om zonder toevoegingen te eten, vult goed en is toch niet zwaar.

Bereidingstijd: 20 minuten klaarmaken, ong een uur bakken.

Ik maak er meestal 2 tegelijkertijd en vries ze in halfjes in.

Het recept vraagt wel om melk en ei. De melk kan je makkelijk vervangen door sojamelk, het ei weet ik niet meteen, maar mss jij wel?

Als het je interesseert wil ik het recept hier wel plaatsen.
Dit klinkt heel goed! Zou je de recepten willen plaatsen?
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Dichter bij huis gaan werken?
Alle reacties Link kopieren
Broodje pindakaas.
Alle reacties Link kopieren
spraakwaterval schreef:
21-07-2017 22:21
Dichter bij huis gaan werken?
12 minuten in de trein is toch niet lang??
Ze werkt gewoon tot lang.
Alle reacties Link kopieren
OpenHaardVuur schreef:
21-07-2017 22:03
Dit klinkt heel goed! Zou je de recepten willen plaatsen?
Jazeker!

Voor 1 cake
- 350 gram havermout
- 3,5 dl melk
- 2 eieren
- 1 zakje bakpoeder

Voor de appelvariant
- 2 flinke eetlepels kaneel
- 2 appels in stukjes
- vanille extract

Voor de peperkoek variant
- 1 eetlepel kaneel
- 2 eetlepel koekkruiden of speculooskruiden of 4kruiden
- 200 gr vijgen (geen verse, maar zachte in een zakje oa in Lidl te vinden) in stukjes (ik knip ze met een schaar in 4)

Melk en eieren kloppen.

Havermout erbij + kruiden en de rest.
Ik zoet met vloeibaar zoetmiddel, gewoon suiker erbij kan natuurlijk ook (naar smaak).

Mengen en in bakblik doen (ik doe er eerst bakpapier in).

(Ik verdubbel de hoeveelheden en doe twee bakblikken)

Dan in de voorverwarmde oven.

Volgens het originele recept een uur op 160.
Mijn oven haalt niet de correcte temperaturen, dus ik doe een uur op 200 voor de peperkoek, een uur en een kwartier op 200 voor de appelvariant
(Die is"natter" door de appel)

Ik ken de hoeveelheden ondertussen van buiten, dus op 20 minuten stazt de cake in de oven (de appels/vijgen snijden en toevoegen is nog het meeste werk)

Als ontbijt neem ik meestal een flink stuk van 3 a 4 cm dik.

Het originele recept vind je hier, je zal zien dat ik nogal vereenvoudigd heb:

https://chickslovefood.com/recept/healt ... tbijtkoek/
aliva wijzigde dit bericht op 21-07-2017 22:57
5.72% gewijzigd
spraakwaterval schreef:
21-07-2017 22:21
Dichter bij huis gaan werken?
Nou, ik trein 65 min (excl overstaptijd) enkele reis en fiets nog 25 min. van en naar huis. Dus voor 12 minuten zou ik tekenen :proud:

TO, kan je niet iets later lunchen, met bijv. een kom soep erbij? En dan voor vertrek een bakje druiven met walnoten eten achter je bureau? Dat doe ik meestal als ik nog moet sporten. Of kan je echt pas op de trein nogiets eten?
Thuis kikkererwten roosteren en die, samen met noten en/of edamameboontjes opeten. (Roosteren dus eerder doen)

Groente met hummus

Rijstwafels met pindakaas

Zelf energyballs maken

GORP of studentenhaver

Overigens eet ik voor het sporten licht, en eet daarna nog een gezonde vullende snack.
Alle reacties Link kopieren
aliva schreef:
21-07-2017 22:53
Jazeker!

Voor 1 cake
- 350 gram havermout
- 3,5 dl melk
- 2 eieren
- 1 zakje bakpoeder

Voor de appelvariant
- 2 flinke eetlepels kaneel
- 2 appels in stukjes
- vanille extract

Voor de peperkoek variant
- 1 eetlepel kaneel
- 2 eetlepel koekkruiden of speculooskruiden of 4kruiden
- 200 gr vijgen (geen verse, maar zachte in een zakje oa in Lidl te vinden) in stukjes (ik knip ze met een schaar in 4)

Melk en eieren kloppen.

Havermout erbij + kruiden en de rest.
Ik zoet met vloeibaar zoetmiddel, gewoon suiker erbij kan natuurlijk ook (naar smaak).

Mengen en in bakblik doen (ik doe er eerst bakpapier in).

(Ik verdubbel de hoeveelheden en doe twee bakblikken)

Dan in de voorverwarmde oven.

Volgens het originele recept een uur op 160.
Mijn oven haalt niet de correcte temperaturen, dus ik doe een uur op 200 voor de peperkoek, een uur en een kwartier op 200 voor de appelvariant
(Die is"natter" door de appel)

Ik ken de hoeveelheden ondertussen van buiten, dus op 20 minuten stazt de cake in de oven (de appels/vijgen snijden en toevoegen is nog het meeste werk)

Als ontbijt neem ik meestal een flink stuk van 3 a 4 cm dik.

Het originele recept vind je hier, je zal zien dat ik nogal vereenvoudigd heb:

https://chickslovefood.com/recept/healt ... tbijtkoek/
Het klinkt heerlijk! Ik ga dit woensdag zeker proberen :yes:
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijke recepten! Inmiddels ook geregeld dat ik iets eerder kan beginnen 2 van de 3 dagen dat ik graag sport! Ideaal dus :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven