Lijf & Lijn alle pijlers

Motiveer elkaar met afvallen! Juli 2017

10-07-2017 14:38 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Vanaf MORGEN (10 juli) begin ik weer met sporten.
Ik hou gewoon van koken, eten, genieten op een terrasje.. je kent het wel elk jaar een paar kilo's erbij. Voor je het weet ben ik 100 kilo.

Wie wil ook afvallen en elkaar elke week op de hoogte houden van zijn nieuwe gewicht en tips/tricks/steun. Zou heel leuk en fijn kunnen zijn!

Naam: Amber
Leeftijd: 28
Lengte: 1,80
Start gewicht: 90 kg
Doel: 80 kg
Afgevallen week 1:
Nieuw gewicht:

Groeten Amber
anoniem_349299 wijzigde dit bericht op 12-07-2017 22:57
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik ben Turquasi en ik heb net 2 stukken taart op...

Leeftijd 35, lengte 175, gewicht nu 73 kilo wil naar 68
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Haha super lekker! Moest wel lachen om je post. Maar hoezo 2 stukken? Hihi
Ik wil ook wel meeschrijven
Ik ben al even bezig, maar heb nog een kilo of vier a vijf te gaan
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_350397 wijzigde dit bericht op 13-07-2017 22:13
97.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mijn collega dreigde ze weg te gooien en daar kan ik slecht tegen... ik zal het toch moeten leren dat nee zeggen en dan maar de andere kant opkijken... aanvulling; ooh pizzza
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik ben vlekje en ik ga vanavond onbeperkt spareribs eten...

leeftijd 24
lengte 152
gewicht 60
doel 55

Ik ben een jaar geleden begonnen actiever met sporten en het plan was om af te vallen. Ik Mijn conditie is een stuk beter geworden ik ben ruim een kleding maat kwijt en ben ook echt straker, maar de kilo's zijn blijven plekken.
Ik ben langzaam aan best tevreden over mijn lichaam maar ik blijf een klein buikje houden en daar wil ik nu toch echt graag vanaf.
Alle reacties Link kopieren
Als ik van 90 naar 80 zou willen dan zou ik er voor de motivatie flink de snelheid in zetten en de eerste twee weken alleen voor drie glazen eiwitdrank per dag gaan. De volgende weken hetzelfde met wat groenten erbij en vermoedelijk heb je je doel dan bereikt en kan je wat componenten toevoegen die je lekker vindt totdat je niet meer afvalt en niet aankomt. Succes!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
10-07-2017 19:02
Als ik van 90 naar 80 zou willen dan zou ik er voor de motivatie flink de snelheid in zetten en de eerste twee weken alleen voor drie glazen eiwitdrank per dag gaan. De volgende weken hetzelfde met wat groenten erbij en vermoedelijk heb je je doel dan bereikt en kan je wat componenten toevoegen die je lekker vindt totdat je niet meer afvalt en niet aankomt. Succes!
Dat is dus gewoon een crahdieet en totaal niet gezond. Als je lichaam ineens met 10% van de oude calorieën toe moet, gaat het in survivalmodus en houd het dus alles vast. Dan lijkt het eerst wel te helpen, maar het is niet goed voor je lichaam. Daarbij komt dat, mocht je dan toch een keer wat meer eten, dat dus allemaal blijft plakken.

Minder je calorieinname, maar eet wel genoeg en dus zeker niet drie eiwitshakes per dag.
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik zou ook graag me willen doen.
Ongeveer twee jaar geleden ben ik bij een diëtist geweest,en ben met haar menu van 80 naar 63 kilo afgevallen.
Helaas ging het begin vorig jaar met mijn vaders gezondheid niet goed en begin dit jaar verloor ik mijn (gelukkig start ik in september wel met een nieuwe baan)
En als een echt emotie eter vlogen de kilo's er weer aan.
Gelukkig niet terug na de 80,want zo nu en dan lukte het mij om weer een weekje of 2,3 op te letten.
Maar om de een of andere reden lukt het mij niet meer om het vol te houden.
Dus vandaag weer eens op nieuw een poging,en hopelijk met wat praten met lotgenoten lukt het nu weer wel.

Leeftijd: 31
Lengte: 163
Gewicht: 74
Doel: 63
Alle reacties Link kopieren
MrsTwirre schreef:
10-07-2017 19:06
Dat is dus gewoon een crahdieet en totaal niet gezond. Als je lichaam ineens met 10% van de oude calorieën toe moet, gaat het in survivalmodus en houd het dus alles vast. Dan lijkt het eerst wel te helpen, maar het is niet goed voor je lichaam. Daarbij komt dat, mocht je dan toch een keer wat meer eten, dat dus allemaal blijft plakken.

Minder je calorieinname, maar eet wel genoeg en dus zeker niet drie eiwitshakes per dag.
Voor enige weken kan dit prima; je lichaam kan uitstekend met magere tijden overweg. Zou wat zijn zeg! De meeste vitaminen heeft je lichaam in voorraad maar je kan natuurlijk ook een pil nemen.

Ikzelf hoef overigens niet af te vallen, daaruit kan je al opmaken dat ik beter met voedsel kan omgaan dan de meesten. :) Maar zo zou ik het doen als ik ooit zo zwaar zou worden (waar weinig kans op is). Succes.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
10-07-2017 19:15
Voor enige weken kan dit prima; je lichaam kan uitstekend met magere tijden overweg. Zou wat zijn zeg! De meeste vitaminen heeft je lichaam in voorraad maar je kan natuurlijk ook een pil nemen.

Ikzelf hoef overigens niet af te vallen, daaruit kan je al opmaken dat ik beter met voedsel kan omgaan dan de meesten. :) Maar zo zou ik het doen als ik ooit zo zwaar zou worden (waar weinig kans op is). Succes.

Het kan ook prima. Die paar weken. Je spieren worden afgebroken zodat er energie vrijkomt, het eerste gewichtverlies is vooral vochtverlies & je houdt het gewoonweg niet vol. Je hebt alles in voorraad. Toch kan je niet een crash dieet volgen. Je krijgt dan een enorm jojo effect. Mocht iemand echt willen afvallen, dan moet dat door een gezonde levensstijl.
Jij hebt die al, dus hoeft niet meer af te vallen. Maar mensen die wel overgewicht hebben worden er, al helemaal op lange termijn, niet beter op met zo'n crashdieet.

Hier een linkje zodat je het nalezen kan, mocht je mij niet geloven.

https://www.verantwoord-afvallen.nl/afv ... eet-schema
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/die ... werkt.html
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/die ... ffect.html

Daarbij komt dat ik het toch wel een ontzettende sneer vindt dat jij wel rond voedsel kunt gedragen en daarom niet hoeft af te vallen en nooit zó zwaar zal zijn. Niet iedereen heeft zichzelf "dik" gemaakt. Denk aan voedselintoleranties & allergiën, een slecht voorbeeld in de jeugd of zwangerschapskilo's. Maar dat kan ik verkeerd geïnterpreteerd hebben.
Alle reacties Link kopieren
wat doen jullie aan sporten?

ik fiets veel en zwem graag, ben nooit in de sportschool te vinden maar zou het nu overwegen als ik met iemand samen kon gaan...

(en ik doe al helemaal niet aan shakes, poeders en repen maar voor wie dat wel wil prachtig dat het er is, vind het best knap zelfs)
Lorem Ipsum
Ik sport thuis en probeer steeds meer op de fiets te doen
Sportschool past niet zo bij mij. Ik heb ook een tijd gezwommen. Dat vond ik op zich heel leuk. Maar in combinatie met een extreme eczeem huid niet vol te houden.

Ik wil zelf ook niet aan shakes en dergelijke.
Ik was de goede weg, maar nu weer even een terugval gehad.
Geen calorieën meer drinken en geen zak(ken) chips en dergelijke meer wegwerken
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik schrijf ook graag mee! Ik ben zo'n 2 jaar geleden ruim 10 kilo afgevallen, maar die laatste paar kilo's willen er maar niet af. Ik ben nu weer terug van vakantie (helaas met een paar extra kilo's) en wil de draad weer oppakken. Hoe? Door een 'normaal' eetpatroon (ontbijt - lunch - diner, 2 tot 3 keer per dag een verantwoord tussendoortje) en lekker veel te bewegen/sporten. Ik wil graag een halve kilo per week afvallen op deze manier, rustig aan maar blijvend dus.

Leeftijd: 23
Lengte: 1m60
Gewicht: 67,5 kilo
Streefgewicht: 60 kilo
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.

Ik kickboks 2 á 3 keer in de week. Het is nu alleen helaas dicht voor de zomer, we beginnen ergens de tweede week van augustus weer en het lukt me nog niet echt om het zelf in te vullen op dit moment. Ik zwem ook af en toe (1x in de week) met een vriendin maar dat voelt niet echt als genoeg. Daarnaast fiets ik gewoon en zet ik gemiddeld genomen over een week mijn 10.000 stappen per dag ruim.

Voor mij ook geen shakes en zo. Dan weet ik zeker dat ieder beetje spiermassa wat ik over dit jaar heb opgebouwd zo weer weg is.

Houden jullie bij wat jullie eten? Ik heb net mijn ontbijt en avond eten vast braaf in myfitnesspal gezet. Voor nu als ontbijt een bakje skyr en vanavond een stukje zalm met gebakken aardappels en groente. Ik had verder niet heel veel in huis dus voor tussendoor en lunch moet ik straks even langs de supermarkt naast mijn werk.
Alle reacties Link kopieren
ik moet een dagboek gaan bijhouden maar daar hik ik al eventjes tegenaan... ik heb een leuk schrift gekocht :hihi:
een app is ook wel handig denk ik
Lorem Ipsum
Hmmm ik wil eigenlijk ook meeschrijven. Ik heb al 2 maanden mijn sportschoolabo op pauze staan en dat slaat nergens op want ik mis het zelfs. Ik moet gewoon weer beginnen met sporten!
En ik wil ook weer in mijn lievelingsbroek passen.
Alle reacties Link kopieren
ja doe mee clumsyninja

uberhaupt in een oude broek passen zou leuk zijn
ik heb de afgelopen maanden uiteindelijk maar een paar gekocht met een elastieken band, begin van het einde natuurlijk

dus mijn motivational post van vandaag is, koop niks wat rekt :idee:
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ik wil eerst weer mijn voeding onder controle hebben en dan ga ik ook weer sporten.
Ik wandel graag en heb sport dvd's om thuis te kunnen sporten.
Hier ook geen shakes od,ik houd mezelf weer streng aan het menu die ik van mijn diëtist heb gekregen.
Dat werkte twee jaar geleden ook heel goed en ik had toen alleen de eerste2/3 een hongerig gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Welkom ClumsyNinja
Vandaag dan maar bellen om het weer op te starten?

Turquasi, zet anders je eetlijstjes hier neer? Dan is het nog steeds verstandig om je precieze calorie inname op te schrijven maar het is misschien wel een begin?
Zou voor mij eigenlijk ook wel goed zijn. Ik ben echt zo'n sufferd die als andere het zien best gezond eet en als ik in mijn eentje (of met vriend) ben ineens zakken chips weg gaat zitten kanen.
Ik houd niet precies bij wat ik eet, maar ben wel begonnen met het lezen van verpakkingen.
Zo heb ik een globaal idee hoeveel calorieën ik binnen krijg.

Bij te streng bijhouden is doorslaan nog wel eens een gevaar voor mij
Alle reacties Link kopieren
mijn dietiste is helaas helemaal niet streng en mijn vriend rent nog net niet met de slagroom en een lepel achter me aan, de feeder

Ja mag dat hier, eetlijstjes noteren... vind iedereen dat ok?

verpakkingen lezen is echt een super eerste stap, bewust eten is zo belangrijk, helaas maken fabrikanten het lastig soms
kunnen we elkaar wel bij helpen natuurlijk
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
11-07-2017 11:04
mijn dietiste is helaas helemaal niet streng en mijn vriend rent nog net niet met de slagroom en een lepel achter me aan, de feeder

Ja mag dat hier, eetlijstjes noteren... vind iedereen dat ok?

verpakkingen lezen is echt een super eerste stap, bewust eten is zo belangrijk, helaas maken fabrikanten het lastig soms
kunnen we elkaar wel bij helpen natuurlijk
Haha zo herkenbaar! Als ik zeg ahhh ben ongesteld, komt hij aanzetten met een chocolade reep Haha.

Tuurlijk! Ben benieuwd naar wat jullie eten!
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
11-07-2017 11:04
mijn dietiste is helaas helemaal niet streng en mijn vriend rent nog net niet met de slagroom en een lepel achter me aan, de feeder

Ja mag dat hier, eetlijstjes noteren... vind iedereen dat ok?

verpakkingen lezen is echt een super eerste stap, bewust eten is zo belangrijk, helaas maken fabrikanten het lastig soms
kunnen we elkaar wel bij helpen natuurlijk
Haha zo herkenbaar! Als ik zeg ahhh ben ongesteld, komt hij aanzetten met een chocolade reep Haha.

Tuurlijk! Ben benieuwd naar wat jullie eten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven