Lijf & Lijn alle pijlers

Menstruatie cup problemen

13-07-2017 22:58 217 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een diva cup en het bevalt me goed! Maar ik heb nog wel last van lekken... En het vervelendste is dat als ik wakker word meteen naar de wc moet. Het loopt er gewoon bij langs. Het klinkt misschien een beetje raar, maar het 'pruttelt' daar dan ook. Ik vind het heel vervelend. Heeft iemand advies?!
Alle reacties Link kopieren
Tampon erin, waarom toch dat vieze gedoe
Hoi, ik gebruik ook een menstruatiecup. Zit je cup niet gewoon vol dan? Heb je dat gecheckt? Zo klinkt het namelijk..
Cherubijn schreef:
13-07-2017 22:58
Tampon erin, waarom toch dat vieze gedoe
Ja ga lekker bleekmiddelen en andere chemische troep in je vagina stoppen.
En wat bevalt er precies goed?
(Niet bekend met cups dus geen tips)
Alle reacties Link kopieren
Bleekmiddelen?

En een cup is gemaakt van gevlochten tarwegras ofzo?
Als ik je topic even mag kapen: ik krijg bij het dragen van mijn menstruatiecup een moe, spierpijnerig gevoel in mijn vagina. Ik ben benieuwd of mensen daar oplossingen voor hebben welke cup ik beter kan kopen. Ik heb nu een merkloze, dus lastig te vergelijken.
CarmiggelT schreef:
13-07-2017 23:02
En wat bevalt er precies goed?
(Niet bekend met cups dus geen tips)
Geen geïrriteerde of droge vagina (tampon en maandverband zuigen vocht op), minder vaak verwisselen, minder geld uitgeven, voelt gezonder dan tampons en maandverband waar allerlei chemische stoffen inzitten.
anoniem_350303 wijzigde dit bericht op 13-07-2017 23:06
25.85% gewijzigd
absor schreef:
13-07-2017 23:02
Bleekmiddelen?

En een cup is gemaakt van gevlochten tarwegras ofzo?
Siliconen. Maar TO komt hier voor advies over cup-gebruik.
@foods: ik zou even bij de webshop van cutecotton kijken. Daar is veel uitleg over de cups. En je kan ook bellen voor advies. Klinkt alsof je constant aanspant? Misschien dus van minder soepel materiaal?
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je een andere maat cup nodig.
33Ariel schreef:
13-07-2017 23:07
Misschien heb je een andere maat cup nodig.
Ik heb de 30+ versie, dus de grotere maat, obv mijn leeftijd.

En bedankt To:
Ik zal inderdaad bij cutecotton kijken

Ik vind het wat zonde om in te investeren met meerdere cups omdat ik hoop zwanger te worden. Daarna gaat er weer een mirena in en verwacht ik niet meer ongesteld te worden. Dat zwanger worden duurt alleen nu al zo lang, dat het denk ik toch de moeite waard is meer cups te proberen
Alle reacties Link kopieren
Waar spoel je een cup dan uit als je bvb op je werk bent? Gewoon in de wasbak terwijl iedereen op dat moment naar binnen kan lopen?
Alle reacties Link kopieren
@myladh, weet je zeker dat deze goed uitgevouwen is? Misschien heb je een andere maat nodig, het kan ook zijn dat hij al helemaal vol zit en overstroomt.

@foodsandbeats, dat heb ik ook gehad, het bleek achteraf dat ik een te grote cup had gekocht, heb nu een net iets kleinere die ook net even iets minder stug is en nergens last meer van.
Alle reacties Link kopieren
Cherubijn schreef:
13-07-2017 23:11
Waar spoel je een cup dan uit als je bvb op je werk bent? Gewoon in de wasbak terwijl iedereen op dat moment naar binnen kan lopen?
Hahaha, dat is precies wat ik me ook altijd afvraag als het over die dingen gaat!
Alle reacties Link kopieren
Cherubijn schreef:
13-07-2017 23:11
Waar spoel je een cup dan uit als je bvb op je werk bent? Gewoon in de wasbak terwijl iedereen op dat moment naar binnen kan lopen?
Bij mij zit de wasbak ook op het werk gewoon bij het toilet zelf. Als ik ergens ben zonder kraan neem ik een flesje water mee
saartje- wijzigde dit bericht op 13-07-2017 23:20
0.89% gewijzigd
Het gaat veel minder om leeftijd dan of je al eens vaginaal bevallen bent. Die 30+ is dus eigenlijk niet ideaal voor jou als je (nog) geen kinderen hebt.

En in reactie op de zure opmerking: ja! Gewoon op werk. Overdag flesje water mee naar de wc, even droogdeppen met een wcpapiertje en hij gaat er zo weer in. Zou het gewoon eens een maandje proberen.
Droogdeppen hoeft niet eens eigenlijk. Vagina is ook vochtig. En ja, ik gebruik m ook op werk, camping etc.
En je kunt hem twaalf uur inhouden. De keren dat ik ermee naar werk ben gegaan, heb ik hem daar niet uitgedaan. Maar ik heb niet zo'n heftige menstruatie
Myladh, ben je er nog? Vroeg me af of je cup niet gewoon volzit en overstroomt?
Enne bedankt voor de tips, ik heb net een me-Luna soft medium gekocht. Hij was ook helemaal niet duur, maar 15,iets. Ik dacht dat de meeste cups iets van 40 euro waren, dus dikke meevaller.
Bij mij hielp een andere manier van vouwen om de cup in te kunnen brengen. De manier die ik eerst gebruikte zorgde ervoor dat de cup niet helemaal uitvouwde in de vagina. Als je echt lekt terwijl de cup wel goed is uitgevouwen, zit ie dan niet gewoon vol (heb ik 1x gehad in de vijf jaar dat ik de cup gebruik en toen zat ie echt vol, zo heftig ongesteld ben ik alleen die ene keer geweest)?
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin had eerst een ander merk dat ook lekte. Misschien wel de Diva cup, weet ik niet zeker.
Nu heeft ze net als ik een Me Luna en geen lekproblemen meer. Ik heb ook geen lekkage, terwijl ik dat met tampons wel had tijdens de zwaardere dagen.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Cherubijn schreef:
13-07-2017 23:11
Waar spoel je een cup dan uit als je bvb op je werk bent? Gewoon in de wasbak terwijl iedereen op dat moment naar binnen kan lopen?
Je kan hem ook weer inbrengen zonder omspoelen. Of er overheen plassen, urine werkt ontsmettend.
Bovendien kan je hem 12 uur in houden dus hoef je hem helemaal niet uit te halen op je werk.

Ik wou dat ik jaaaaren eerder zo'n ding had gekocht. Het voelt als een veel 'schonere' ervaring met rood bloed in plaats van stinkende bruinige tampons die toch ook wat pluizen (dus wat bljft er achter???). En het scheelt bakken met geld en milieuvervuiling.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die zo sceptisch is, of nog niet goed weet hoe het allemaal werkt, er is al jaren een topic met honderden reacties over menstruatiecups. gezondheid/menstruatiecup/list_messages/216254
You can never have too many hats, gloves and shoes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven