Lijf & Lijn alle pijlers

Buikvet! Arghhh

15-07-2017 22:18 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word er tureluurs van. Het gaat maar niet weg. Overal mooi slank geworden, maar die buik is nog echt enorm! Liposuctie is echt het allerlaatste redmiddel, maar wat is er nog meer?
Specifieke voeding?
Bevriezen?
Laser?
Nog meer?

Iemand goede ervaring met het één of ander?
Alle reacties Link kopieren
Same here! Ik heb m'n buikje geaccepteerd. Was ook de goedkoopste optie.

Maar nee, ff serieus, want op mijn antwoord hierboven zit je niet te wachten. Wat voor sport doe je/heb je gedaan om er van af te komen?
Afslanken op één deel van je lichaam bestaat niet (was het maar waar :hihi: ). Is het echt buikvet of heb je een opgezwollen buik? Vet gaat dus niet plaatselijk weg, bij opgezwollen buik kun je eens nagaan wat je eet en of er iets tussen zit waar je niet goed tegen kan.
Alle reacties Link kopieren
Zwemmen! Sinds ik 2x in de week een uur ga baantjes trekken is mijn buik, maar ook mijn lichaam in het algemeen een stuk strakker geworden.
Maybe.. wat is je lengte en wat weeg je? Wat jij mooi slank noemt is mss toch nog gewoon te zwaar ;) helaas verdwijnt vet vaak pas het laatst op de plaatsen waar je het niet wilt hebben.
Ken iemand die gewoon nog heel wat kilo's kwijt moet voordat dat bolle buikje verdwijnt maar zelf krampachtig vasthoudt aan: ik ben al .. kilo afgevallen.
Ja, is ook zo maar neemt niet weg dat ze nog steeds teveel weegt en dat zit dus vooral rond haar buik/billen/bovenbenen. Toen ze ooit nog een kilo of 15 minder woog was die buik er niet maar als ik dat zeg ontploft ze dus voortaan hou ik mijn mond maar.
Ze is nog geen 1.70 lang en weegt zo'n 75 kilo -ik denk eerder 80 maar goed- en dat is gewoon teveel om een platte strakke buik te hebben.
Geeft niks, ze ziet er goed uit en hoeft van niemand af te vallen maar ze ziet volgens mij écht niet in dat ze gewoon te zwaar is om een strakke platte buik te hebben ook al beweegt ze volgens eigen zeggen(!!) voldoende. Een patatje speciaal werk je niet weg met even een boodschapje doen (met de auto) ;)
Alle reacties Link kopieren
Koolhydraatarm dieet volgen. Meer eiwitten, gezonde vetten en weinig koolhydraten. Werkt echt!
Alle reacties Link kopieren
Bestaardigopzich schreef:
15-07-2017 22:50
Maybe.. wat is je lengte en wat weeg je? Wat jij mooi slank noemt is mss toch nog gewoon te zwaar ;) helaas verdwijnt vet vaak pas het laatst op de plaatsen waar je het niet wilt hebben.
Ken iemand die gewoon nog heel wat kilo's kwijt moet voordat dat bolle buikje verdwijnt maar zelf krampachtig vasthoudt aan: ik ben al .. kilo afgevallen.
Ja, is ook zo maar neemt niet weg dat ze nog steeds teveel weegt en dat zit dus vooral rond haar buik/billen/bovenbenen. Toen ze ooit nog een kilo of 15 minder woog was die buik er niet maar als ik dat zeg ontploft ze dus voortaan hou ik mijn mond maar.
Ze is nog geen 1.70 lang en weegt zo'n 75 kilo -ik denk eerder 80 maar goed- en dat is gewoon teveel om een platte strakke buik te hebben.
Geeft niks, ze ziet er goed uit en hoeft van niemand af te vallen maar ze ziet volgens mij écht niet in dat ze gewoon te zwaar is om een strakke platte buik te hebben ook al beweegt ze volgens eigen zeggen(!!) voldoende. Een patatje speciaal werk je niet weg met even een boodschapje doen (met de auto) ;)
Het geeft allemaal niks, tuurlijk, geloof je het zelf :facepalm: . Jezus wat een bende aan oordelen in jouw bericht. Ipv haar te stimuleren breek je haar volledig af. Heel effectief hoor.

To, afvallen op een bepaalde plek is lastig, je kunt wel wat strakker worden door buikspieroefeningen (als je mazzel hebt) en zwemmen zoals iemand anders al zei. Ik zou eens langs de sportschool gaan om advies te vragen. Wellicht kunnen ze ook nog iets met je dieet.
Kia aka brandhout voor de hel, aangenaam.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me nog best lastig om koolhydraatarm te eten. Uit koolhydraten haal je toch je energie en smaakt een koolhydraat arm brood net zo lekker als een gewoon brood.
-Kia-Ora- schreef:
15-07-2017 23:26
Het geeft allemaal niks, tuurlijk, geloof je het zelf :facepalm: . Jezus wat een bende aan oordelen in jouw bericht. Ipv haar te stimuleren breek je haar volledig af. Heel effectief hoor.

To, afvallen op een bepaalde plek is lastig, je kunt wel wat strakker worden door buikspieroefeningen (als je mazzel hebt) en zwemmen zoals iemand anders al zei. Ik zou eens langs de sportschool gaan om advies te vragen. Wellicht kunnen ze ook nog iets met je dieet.
Pardon?? Als iemand gewoon te zwaar is voor haar lengte en klaagt dat ze niet dezelfde platte buik heeft als 15 a 20 kilo geleden mag je dat niet zeggen? :facepalm:
Dan moet ze mijn mening niet vragen. En hoezo 'breek ik haar helemaal af'?
Bullshit....
Alle reacties Link kopieren
Bestaardigopzich schreef:
15-07-2017 23:33
Pardon?? Als iemand gewoon te zwaar is voor haar lengte en klaagt dat ze niet dezelfde platte buik heeft als 15 a 20 kilo geleden mag je dat niet zeggen? :facepalm:
Dan moet ze mijn mening niet vragen. En hoezo 'breek ik haar helemaal af'?
Bullshit....
Echt totaal niet relevant voor dit topic.
jippie55 schreef:
15-07-2017 23:33
Echt totaal niet relevant voor dit topic.
:proud: Nee je hebt gelijk, je gewicht heeft niets, maar dan ook NIETS met je figuur te maken. Dream on....

Ik weet waar ik over praat, namelijk uit ervaring. Dat mensen dan aan me komen vragen 'hoe ik dat toch ooit gedaan heb' en het antwoord niet waarderen is uiterst relevant.
Als je me om een tovermiddel vraagt en of het zou helpen om je buik te bevriezen zou ik zeggen: nee, ik weet geen tovermiddel en je buik bevriezen zou ik niemand aanraden.

Maar goed, ik ben inmiddels wel gewend aan dit soort opmerkingen, maakt mij niet uit verder al ben ik wel verbaasd dat ik nu al commentaar krijg zonder dat mensen me kunnen zien... tot nog toe gaat er altijd een nijdige blik naar mijn buik aan vooraf en de opmerking dat ik zeker op blaadjes sla leef. Ja, ik eet veel groente/fruit/volkoren brood en snoep niet, beweeg veel.
Wat anderen daarvan vinden??

Lekker belangrijk.. :puh:
Alle reacties Link kopieren
Tja, accepteren of liposuccen.....
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Pinkiepink schreef:
15-07-2017 22:54
Koolhydraatarm dieet volgen. Meer eiwitten, gezonde vetten en weinig koolhydraten. Werkt echt!
+1. Werkt zoveel beter hier dan calorie-arm en sporten.
Buikspieroefeningen kunnen helpen wanneer het een lichtelijk slappe en daardoor wat blubberige buik betreft. Maar voor blijvende, verhoudingsgewijs mooie contouren is een levenslang strak fitnessregime nodig.

Ik denk dat de buik bij jou gewoon de meest "lastige" regio is, waar in verhouding veel vetcellen zitten. Bij iemand anders kan dat weer een andere plek zijn: benen, billen, armen, rug. Ik ken iemand die zich in haar jeugd kapot getraind heeft om van haar dikke benen af te komen, maar hoe slank ze verder ook werd, haar benen bleven verhoudingsgewijs dik.
Natuurlijk kun je je curves omarmen, maar je bent er duidelijk niet blij mee,

Als het om vet gaat (dus niet opgeblazenheid) heb je verschillende methoden om het te verminderen, maar bedenk wel dat het resultaat niet altijd mooi of spectaculair zal zijn.
Een liposuctie/liposculpture-behandeling (je laat vet wegzuigen) is een mogelijkheid, maar wat klinieken ook beweren...het resultaat is vaak bobbelig en deukerig, vooral wanneer het een groot gebied betreft.
Ook kun je vet laten wegvriezen (cryolipolyse), maar dat geeft bij de meeste mensen maar een matig resultaat (of helemaal geen resultaat).
Verder heb je nog cavitatie. Hierbij worden van buitenaf je vetcellen kapotgemaakt met geluidsgolven. Maar ook hierover zijn de meeste mensen niet tevreden.
En dan heb je ook nog een methode waarbij er met injecties een goedje dat je vetcellen afbreekt in je vet wordt gespoten: derma-lipolyse. Tja, ook hier is men niet unaniem enthousiast over!

Je kunt dit allemaal proberen, maar je raakt veel geld kwijt en meestal is het resultaat niet wat je ervan verwacht had. Liposuctie/ liposculpture zorgt er sowieso voor dat je vet op die plaats vermindert, maar of je contouren ook echt strakker zullen zijn is nog maar de vraag.
Een buikcorrectie (operatief) heeft zeker resultaat, maar het is een zware operatie en je zult flinke littekens houden.
Alle reacties Link kopieren
Okay, toch kh arm gaan eten.

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben in twee jaar tijd zo'n 20 kg afgevallen. Van een bmi van 27 naar een bmi van 21. Dit heb ik gedaan door flink te sporten (hardlopen, personal trainer, bootcamp). Mijn lijf is nu mooi gespierd (niet te), maar alleen die buik blijft zo'n vreselijk uitstulpsel. Als ik kleding aan doe, dan draag ik altijd corrigerende hemdjes, maar in mijn bikini kan dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Fleet, het is echt vet/vel. Ik kan het altijd vastpakken. Hand vol.
Alle reacties Link kopieren
Sporten doe ik al voldoende, beweging krijg ik al genoeg (ik doe alles op de fiets). Drie kinderen krijgen zal ook niet meehelpen.

Ik ben trouwens 1.77 en weeg 67 kg
Voor de mensen die kHA fan zijn..
Doen jullie dit al lang? Hoe lastig is het om dit lange termijn vol te houden? Wat nemen jullie mee naar het werk? Ik heb me dit altijd afgevraagd nl. Als jullie willen reageren, bedankt alvast
Bestaardigopzich schreef:
15-07-2017 22:50
Maybe.. wat is je lengte en wat weeg je? Wat jij mooi slank noemt is mss toch nog gewoon te zwaar ;) helaas verdwijnt vet vaak pas het laatst op de plaatsen waar je het niet wilt hebben.
Ken iemand die gewoon nog heel wat kilo's kwijt moet voordat dat bolle buikje verdwijnt maar zelf krampachtig vasthoudt aan: ik ben al .. kilo afgevallen.
Ja, is ook zo maar neemt niet weg dat ze nog steeds teveel weegt en dat zit dus vooral rond haar buik/billen/bovenbenen. Toen ze ooit nog een kilo of 15 minder woog was die buik er niet maar als ik dat zeg ontploft ze dus voortaan hou ik mijn mond maar.
Ze is nog geen 1.70 lang en weegt zo'n 75 kilo -ik denk eerder 80 maar goed- en dat is gewoon teveel om een platte strakke buik te hebben.
Geeft niks, ze ziet er goed uit en hoeft van niemand af te vallen maar ze ziet volgens mij écht niet in dat ze gewoon te zwaar is om een strakke platte buik te hebben ook al beweegt ze volgens eigen zeggen(!!) voldoende. Een patatje speciaal werk je niet weg met even een boodschapje doen (met de auto) ;)
Wat een afkraak post.

TO, plaatselijk afvallen gaat helaas niet. Ik ken een vrouw die behoorlijk fanatiek sport en overal slank en strak is, behalve bij haar buik.
Ik heb ook een buikje waar ik graag vanaf wil. Volgens mijn trainer is buikvet het lastigste onderdeel bij vrouwen.

Ik zou proberen je er niet zo druk over te maken. Het hoort ook vaak bij de leeftijd en vrouw zijn. Maar dat je het niet leuk vind, snap ik!
Alle reacties Link kopieren
Heb mn buik vol van al dat sporten...niet lekkere dingen mogen eten/ drinken...is het strak zijn ècht een levensdoel ?
Bimzarellio...what else
Ik heb na mijn jongste ook meer buikvet overgehouden, mijn ooit altijd platte buik staat nu altijd een beetje bol. Al moet ik zeggen, man en ik eten nu bijna een week 'plant based' (als je meer info wil: bekijk de docu Fork Over Knives op Netflix/online eens) en ik merk wel al best wat verschil.

Wel ontzettend knap dat je al zoveel afgevallen bent Jules, petje af!
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe dik. En ook niet waar het vet zit: gaat het over het omentum of over onderhuids vet? Dat laatste is zichtbaar door in je vel te knijpen. Het omentum is een natuurlijke bescherming van je darmen en een veel gebruikte energieopslag.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Die docu ga ik eens kijken, Fleet!

Wat ik alleen altijd lastig vind is om echt lekker te koken, kh-arm, dat iedereen het lekker vindt. Ontbijt en lunch kan wel apart. Lekkere recepten zijn welkom :-D
anoniem_8858 wijzigde dit bericht op 16-07-2017 08:04
Reden: Nog een grote aanvulling
71.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bimzarellio schreef:
16-07-2017 07:56
Heb mn buik vol van al dat sporten...niet lekkere dingen mogen eten/ drinken...is het strak zijn ècht een levensdoel ?
Je hebt zo'n gelijk! Ik probeer daarom ook echt een goede balans te vinden en dat lukt, op mijn buik na, prima. Ik eet alleen wat ik echt lekker vind, zonder alles maar achteloos naar binnen te werken. Overigens heb ik er die twee jaar wel keihard voor gewerkt.
Bimzarellio schreef:
16-07-2017 07:56
Heb mn buik vol van al dat sporten...niet lekkere dingen mogen eten/ drinken...is het strak zijn ècht een levensdoel ?
Goede post!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven