Lijf & Lijn alle pijlers

Gewoon (een beetje) gezonder :)

19-07-2017 20:55 39 berichten
Gezond eten en meer bewegen, kun je natuurlijk doen om vooral gewicht te verliezen, maar er zijn nog zo veel meer redenen. Wie is ook bezig met (een beetje) gezonder leven en vindt het leuk om daar over te kletsen? Of je wilt afvallen of juist wil aankomen of wat dan ook, maakt mij niet uit!

Voor mij is het doel vooral meer energie en vooruit, iets strakker in mijn lijf zitten mag ook wel. Het lijkt me leuk om lekkere gezonde tussendoortjes te delen of te kunnen hoera-en na een fijne workout bijvoorbeeld :)

Meteen een eerste vraag: Waar ben je trots op of blij mee vandaag?
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik doe graag mee want ik wil wat gezonder gaan eten (eet nog te vaak en te veel chips, chocola & ijs) en wil ook wat meer in beweging komen.
Iets strakker (ook al ben ik zwanger) oftewel minder vet en een betere conditie zou ik fijn vinden.

Ik ben er trots op dat ik vandaag genoeg groente & fruit heb binnengekregen. En jij?
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf plakken..en eh mijn blijheidsmoment kwam toch echt van een lolly af...niet heel goed maar af en toe zo fijn.
Leuk direct wat reacties. Welkom!

Intothewoods, niet te veel aankomen in een zwangerschap is zeker fijn. En gezond eten is voor je mini natuurlijk ook goed. Heb je een concreet plan? Een kleine eerste stap ofzo?

Die lolly haha. Fijn als je er ook echt van kan genieten. Dan doe je het tenminste echt ergens voor.

Ik ben blij dat het is gelukt om vandaag 15 minuten te hoepelen terwijl mijn dochter danste op monique smit ;-)
anoniem_639cb7fe70daf wijzigde dit bericht op 19-07-2017 21:56
0.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik wil ook mee hoera-en na een fijne workout! Ik werd vandaag blij van het weer. Vanmiddag een stukje gezwommen. Hoera!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga proberen morgen 10.000 stappen te lopen en te yoga'en thuis.

En een concreet plan heb ik nog niet. Ik heb wel gehoord van MyFitnessPal. Misschien dat ik dat ga nemen om te zien hoeveel vitamines etc ik binnenkrijg :) En heerlijk hoepelen! Ik zie het zo voor me :D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een kickboks-workout gedaan! Hoera!
Alle reacties Link kopieren
Fijn topic! Sluit me aan 😁 helaas vandaag geen dagje om trots op te zijn ;) ik bakte cupcakes vanmorgen.. 😁lekker van genoten maar past dus niet bij het doel van dit topic;) hihi
Ik wil (en moet) ook gezonder gaan leven. Die extra kilo's van de zwangerschap aan mijn toch al te zware lichaam gaan eraf!
Workout bestaat momenteel uit het liften en tillen van mijn baby (6 maanden) :$

Geluksmoment was dat ik om 21.00 eindelijk even met een kopje thee op de bank kon ploffen. Baby krijgt waarschijnlijk tanden en was hele dag humeurig. Nadat hij eindelijk op bed lag en sliep, moest ik nog het huis opruimen.
Hier ook!
Eigenlijk vooral een beetje zelfdiscipline kweken.
Positief is dat ik wel altijd met een heel gezond ontbijt start. De lunch gaat dan ook wel. Maar de laatste paar weken heb ik een paar keer per weel dat ik 'opeens' in de supermarkt sta met dat heerlijke kaasbroodje of die nieuwe chocoladereep, of dit of dat. Kom vamwege mn werk regelmatig langs een supermarkt.
En voor het eerst van mn leven heb ik een te hoog bmi. (Ben begin 30)

Hoe ga ik dit beter doen 🤔 haha
Meubeltje schreef:
19-07-2017 22:38
Maar de laatste paar weken heb ik een paar keer per weel dat ik 'opeens' in de supermarkt sta met dat heerlijke kaasbroodje of die nieuwe chocoladereep, of dit of dat. Kom vamwege mn werk regelmatig langs een supermarkt.
En voor het eerst van mn leven heb ik een te hoog bmi. (Ben begin 30)

Hoe ga ik dit beter doen 🤔 haha
Ik doe tegenwoordig mijn boodschappen voornamelijk online. Zo kom ik ook niet in de verleiding.
Ik wil me ook graag aansluiten! Van het voorjaar een periode super gezond gegaan, maar door drukte op werk is er de klad ingekomen. Ik probeer weer in het gezonde ritme te komen, maar het wilt niet lukken :-(
Selin, je hebt je hier gemeld! Ik ben iig trots op je ;)

Zo herkenbaar zus! Gelukkig is mijn meisje inmiddels 3 en ben ik meestal iets eerder klaar en minder dood.

Meubeltje, misschien helpt het om ons eerlijk te vertellen wat je gegeten hebt? Wie weet houdt dat je uit de super :-p

Morgen een frisse start Kraaienpootje? Leuk om te lezen wat je gaat eten en doen.

Ik heb vandaag trouwens een goddelijke halloumi salade gegeten (recept Jamie). Daar werd ik ook blij van. Ik vind dat eten vooral heel lekker moet zijn. Dat maakt het zo veel makkelijker om geen gekke dingen te eten. Zo eet ik graag ook het allerlekkerste volkoren brood. Al kost het me 3 Euro.
Vergeet ik nog te juichen voor Sins en Roelien. Hoera! ;-)
Alle reacties Link kopieren
MEUBELTJE DAT IS ZO HERKENBAAR!! Mijn ontbijt en lunch is altijd prima, tussendoortjes ook, maar dan rond 17uur na het werk krijg ik honger en als ik dan nog langs de supermarkt moet is het verloren. Ik ga vooral 's avonds in de mist, na het avondeten, rond 20uur krijg ik dan toch terug een hongertje en haal ik vanalles uit de kast :(

hopelijk kunnen we elkaar hier een beetje motiveren!
Goedemorgen!

Lastig Selin. Ik eet eigenlijk bijna nooit wat na het eten. Dat is een afspraak met mezelf. Ik drink dan wel eens een droge witte wijn nog. Vaker neem ik gewoon een glas (koud) water. In minder gezonde tijden lonkt de BenenJerries ook wel (en een loopje naar de super om half 8 is mij niet vreemd :-p ). Bij mij is het vaak geen honger, maar alleen trek in zoet. Door minder/geen suiker te eten verdwijnt dat bij mij volledig. Ik ben nu op dag 3, dus ik hoop dat het weer net zo werkt als eerder iig ;-)

Wat is jullie voornemen voor vandaag?

Ik bedenk vaak van te voren ongeveer wat ik ga eten. Daar kan ik me dan echt op verheugen. Zo yoghurt of havermout als ontbijt (kan nog niet kiezen), dan als snack druifjes, vanmiddag 2 volkoren boterhammen. Daarna ga ik sporten en neem ik een eiwitshake. Dan heb ik vast later vanmiddag nog trek. Nog even bedenken wat dat wordt. Vanavond kookt mijn moeder. Luxe! Ik let verder niet zo op wat ik bijvoorbeeld op mijn brood doe of wat ik als avondeten eet. Dat is standaard wel oké denk ik én vooral lekker :) Verder net koffie op met havermelk (even wennen zonder suiker, maar het begint al beter te smaken) en er gaan vast 1 of 2 wijntjes genuttigd worden :-D Voor de rest drink ik water. Dat doe ik al heel lang.
Alle reacties Link kopieren
Josephine wauw dat is wel héél sterk dat je na het avondeten niets meer eet!! Dat lukt mij echt nooit :( maar wij eten tamelijk vroeg, rond 18uur ten laatste, dus als je dan wakker blijft tot 22u zit daar alweer 4uur tussen en ga niet graag met honger slapen..

Ik heb net Skyr yoghurt gegeten met een kiwi, paar druifjes en stukjes watermeloen en wat muesli. Ook een koffie. Voor de voormiddag heb ik een banaantje bij en voor 's middags 2 volkorenboterhammen, dat is er iig 1 minder dan normaal! Ook kerstomaatjes en komkommer mee voor bij de lunch :D namiddag heb ik nog een yoghurtje op het werk staan denk ik. Voor vanavond weet ik het nog niet, maar dat is misschien het probleem en waar het misgaat 's avonds :( heb altijd een planning tot en met men werk, maar dan 's avonds ga ik total loss :D
Voor degene die niet met een lege maag kunnen slapen: Ik werk heel onregelmatig en kom daardoor vaak laat in de nacht of tegen de ochtend pas thuis van werk. Omdat ik dan ook altijd honger heb maak ik vaak voor het slapen gaan wat warme havermoutpap. Vaak gewoon havermout met water en kaneel en kardemom. Soms ook een beetje warme melk erdoor heen (half melk-half water). Gezond en je slaapt er heerlijk op :-)

Ik ga aan het eind van de middag snaaien. Of in de avond. Of allebei :-$ Van de winter en voorjaar heb ik een poos heel netjes en gezond gegeten en veel gesport. Maar afgelopen 2 maanden was het idioot druk op werk en heel veel heel ontregelmatig moeten werken. Nu heb ik als 1,5 week niet gesport en ik blijf eetbuien hebben. De dicipline moet weer even terug!

Vandaag weer fietsen naar mijn werk! (20 km enkele weg). Het is weer een begin :-) En afgelopen 3 dagen eigenlijk ook al heel netjes gegeten :-)
Dat is een flinke afstand Kraaienpootje. respect!

Selin, wij eten meestal om 17 uur. En ook ik slaap niet voor 22/23 uur. Misschien ligt het aan mij maar het zou ook gewenning kunnen zijn natuurlijk. Bedoel ons hele eetrimte is ons zo aangeleerd als kind. Denk dat het er ook van afhangt hoe actief je bent savonds. Eerder werkte ik savonds vaak door en dan kreeg ik ook echt honger. Een idee om de avond wel door te plannen? In ieder geval dingen in huis te halen die savonds een goed idee zijn? Je overdagtrommeltje klinkt top.

Het is havermout geworden.. mjam... Heb gingerbread van mymuesli (met nootjes en kaneel enzo). Super makkelijk en echt lekker. Alleen een beetje duur...
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook nog mee komen doen?

Ik heb gezond leven ondertussen redelijk onder controle. Ik sport 2 á 3 keer per week (kickboksen, ik zag dat ik hier niet de enige ben) en kom gemiddeld genomen ruim aan mijn 10.000 stappen. Mijn basis eetpatroon is oke, niet geweldig maar gezond genoeg. Alleen dat snoepen blijft een probleem.
Dat is niet alleen genieten van lekker eten, maar vooral ook het gedachteloos in mijn mond stoppen van eten met een hoop calorieën wat ik eigenlijk niet eens echt lekker vind. En aangezien ik opschrijf wat ik eet weet ik ook dat als het leuk om daar mee te stoppen het ook geen probleem zou zijn om nog een klein beetje gewicht kwijt te raken.

Over plannen, ik merk dat ik op werk dagen ook meer plan wat ik eet en dat ik dan gezonder eet dus dat werkt ook voor mij wel. Op dagen dat ik niet werk plan ik minder en dan gaat het ook eerder mis.
Welkom Zwartvlekje. Jij gaat ook al lekker :)

Heeft iedereen het al weer opgegeven? :-p

Gisteren idd gesport. Gekozen voor wat blogilates via youtibe, want het onweerde toen ik wilde gaan rennen. Eten ging verder prima en die voorspelling van de wijntjes was ook zeker op zijn plaats ;-)

Vandaag een niet werkdag, dus even goed opletten. Vanavond maak ik iig een salade met quinoa, linzen en geitenkaas. Sporten sla ik vandaag over denk ik. Of zou het nog lukken om weer te hoepelen? In ieder geval thuis met dochter, dan sport ik minder.
Alle reacties Link kopieren
Josephine, welke youtube workout gebruik je? :)

Pff, bij mij geen goed vooruitzicht: vanavond op resto, morgenmiddag lunchen met een vriendin en op de koffie bij men ouders, dus dat wordt zeker weer taart :D
Alle reacties Link kopieren
Klinkt als een gezond avondmaal Josephine. Wat staat er voor de rest op de planning vandaag?

Wij zitten in hetzelfde schuitje Selin, ik heb ook een lastig weekend. Ik ben jarig volgende week en dat vier ik zondag met een bbq (met veel meer mensen dan ik van plan was) Mijn ouders zijn gescheiden en willen het perse niet samen vieren dus die zie ik allebei apart dit weekend dus dat zijn in het totaal 3 taartmomenten. En dan volgende week nog op werk.

En mijn vriend is dit weekend weg voor werk en is zondag pas weer terug. Normaal mag ik op dat soort avonden iets lekkers bestellen van mezelf. In plaats daarvan ga ik ook dat maar een beetje gezond proberen te houden dit keer. Iemand nog inspiratie voor een lekkere gezonde eenpersoons maaltijd?
Kleine stukjes taart dames ;-) En niet helemaal opgeven.

Braaf broodjes gegeten, wat nootjes, een smoothie, een half koekje zonder suiker. Minder braaf ook weer een wijntje gedaan.

Een lekker stuk gelopen met mijn dochter in de buggy en 10 minuten gehoepelt. Tevreden weer :)
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dit topic nog even door terwijl ik een bak Ben & Jerry's leeg eet :rolling:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven