Lijf & Lijn alle pijlers

Afval/proteine shake zonder vitamines toegevoegd?

23-07-2017 21:13 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik gebruik al een paar maanden shakes om oa af te vallen, eerst de Skinny Protein en daarna de Smart Protein van B&F. Ik heb al een paar jaar een verhoogde b6, vorige week weer b12, b6 en b1 etc laten controleren en nu bleek mijn b6 en nu ook b1 nog meer te zijn verhoogd! Advies van de huisarts was (uiteraard) de vitamine inname te verlagen. Deze zitten ook in de shakes en nu ben ik dus opzoek naar een shake die géén toevoegingen heeft. Ik heb de Fit Green Protein van OrangeFit geprobeerd maaar.. ik vind hem erg vies ):

Dus vroeg ik me af, is er nog een andere optie?

Thanks!
Alle reacties Link kopieren
Je eet al een paar maanden niets anders dan die shakes? Hoeveel ben je al afgevallen en hoeveel wil je nog kwijt? Is het niet een idee om langzamerhand weer eens gewoon te gaan eten?
Alle reacties Link kopieren
Shakes zijn geen vervanging maar een toevoeging op je eetpatroon mocht je eiwitten tekort komen.
Alle reacties Link kopieren
_Marana_ schreef:
23-07-2017 21:16
Je eet al een paar maanden niets anders dan die shakes? Hoeveel ben je al afgevallen en hoeveel wil je nog kwijt? Is het niet een idee om langzamerhand weer eens gewoon te gaan eten?

Nee hoor, niet alleen maar shakes! Ik gebruik ze voornamelijk als ontbijt/lunch, in de avond eet ik gewoon vlees en groente. Ook tussendoortjes zoals fruit, crackers etc. Ik shake ook onder andere om aminozuren binnen te krijgen, ik heb nogal een lang medisch verhaal maar heb gemerkt dat aminozuren helpen voor energie en minder pijn. Voor mij zijn shakes als ontbijt/lunch fijn omdat ik liever geen brood eet en zoveel mogelijk glutenvrij (geen coeliakie maar soms wel last van brood).. vandaar dus! Maar goed met zulke verhoogde waardes word het lastig. :roll:
Alle reacties Link kopieren
Voor aminozuren heb je geen shakes nodig,dit haal je gewoon uit je voeding
Alle reacties Link kopieren
mano28 schreef:
23-07-2017 21:36
Voor aminozuren heb je geen shakes nodig,dit haal je gewoon uit je voeding
Dat zou je denken, maar in mijn geval is dat niet zo. Is allemaal over de jaren heen medisch gecontroleerd in het ziekenhuis en dit was het advies van de mdl-arts, heb er baat bij en zodoende.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het risico met die te hoge vitamine B gehaltes? Zou je die Mdl-arts daar weer advies over kunnen vragen?
_Marana_ schreef:
23-07-2017 21:43
Wat is het risico met die te hoge vitamine B gehaltes? Zou je die Mdl-arts daar weer advies over kunnen vragen?
Van te hoog vit b6 kun je o.a neurologische klachten krijgen. Wil je echt niet, zeg ik uit ervaring. Hier kwam het door een medische samenloop van omstandigheden en niet zoiets als wat TO aan het doen is.
Alle reacties Link kopieren
_Marana_ schreef:
23-07-2017 21:43
Wat is het risico met die te hoge vitamine B gehaltes? Zou je die Mdl-arts daar weer advies over kunnen vragen?
Ben op het moment niet meer in behandeling bij een van de ziekenhuizen, omdat het eigenlijk best goed gaat. Huisarts heeft verteld dat van een te hoog B1 niks bekend is qua risico's klachten, echter B6 te hoog voor lange tijd, neuropathische klachten. Hier heb ik inderdaad ook wel last van, dacht eigenlijk in eerste instantie dat me B12 weer gezakt was. (Wat ook zo is, maar dat word nu in de gaten gehouden). Hij adviseerde dus vitamine inname hiervan te beperken, en het makkelijkste is natuurlijk de shake te veranderen. Zit nu op een van OrangeFit maar vind hem eerrrruug vies, maar goed als er geen alternatief is, dat word het dat :)
Alle reacties Link kopieren
Lady_Vintage schreef:
23-07-2017 21:46
Van te hoog vit b6 kun je o.a neurologische klachten krijgen. Wil je echt niet, zeg ik uit ervaring. Hier kwam het door een medische samenloop van omstandigheden en niet zoiets als wat TO aan het doen is.
Bij mij is hij al lange tijd "aan de hoge kant", dit omdat mijn b12 te laag was en ik een combinatietablet kreeg voorgeschreven. B12 nam amper op, b6 schoot omhoog. Daarom gestopt met de pillen en tijd niks meer ingenomen.. Nu wou ik dus opnieuw controlen hoe het ervoor stond, en kwam er dus uit dat b6 nóg hoger is, terwijl in de shakes veel minder mg zit dan in de pillen.. maar goed, zal wel een opstapeling zijn.
Alle reacties Link kopieren
En de isolaat van van body en fit?

https://www.bodyenfitshop.nl/eiwittenwh ... erfection/
mylifeasraisa schreef:
23-07-2017 21:55
Bij mij is hij al lange tijd "aan de hoge kant", dit omdat mijn b12 te laag was en ik een combinatietablet kreeg voorgeschreven. B12 nam amper op, b6 schoot omhoog. Daarom gestopt met de pillen en tijd niks meer ingenomen.. Nu wou ik dus opnieuw controlen hoe het ervoor stond, en kwam er dus uit dat b6 nóg hoger is, terwijl in de shakes veel minder mg zit dan in de pillen.. maar goed, zal wel een opstapeling zijn.
Teveel b6 terwijl je te laag b12 hebt, verergert de klachten van het b6 teveel. Krijg je nu wel op een goede manier b12 toegediend?
Alle reacties Link kopieren
Gewone wei of wheypoeder.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Bevat ongeveer 400 kcal per 100 gr poeder, dus simpel rekenen is dat.

Je kan ook magere (franse) kwark nemen trouwens. Dat vult wat meer. 200 gr kwark is 100 kcal.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven