Lijf & Lijn alle pijlers

Gezond afvallen

14-08-2017 09:14 370 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic helpen we elkaar om van die vervelende extra kilo's af te komen. Gezellig met elkaar kletsen, tips geven en advies vragen, elkaar motiveren en af en toe ook gewoon lekker klagen, het mag hier allemaal! Wel vallen we op een gezonde manier af, geen crashdieeten, maar we veranderen onze levenstijl.

Op maandag wegen we, geef dan je nieuwe gewicht dikgedrukt door, dan wordt het aangepast in de tabel.
NaamLengteGestartStartgewichtHuidig gewichtStreefgewichtTotaal
Summernight1.6414-08-201774,473,565-0,9
Julia65??21-08-201772,169,562-2,6
Treurniet121.6715-07-201763,256,956-6,3
Leyla181.6814-08-20179393,580+0,5
Gekopbloemen1.7014-08-201763,362,459-0,7
HermoineG1.8114-08-201795,095,085-0
Lievezuster1.7014-08-201775,070,365-4,7
Lilly19701.7414-08-201768,067,763-0,3
Banaaninmijnoor1.7017-08-201770,070,062-0
Misslotus171.7921-08-201773,271,069-2,2
Spiritinthesky1.8028-08-201782,683,275+0,6
Afya1.7828-08-201792,19078-2,1
Dutch_trien1.7828-08-2017100100??-0
Paarsmetroze1.7528-08-20178887,178-0,9
Bam_19841.6929-08-201792,990,775-2,3
Phloxx1.6723-08-201768,56762-1,5
Thankyouforthedays1.7712-04-201771,564,260-7,3
Kyreza????59,7??????
anoniem_352714 wijzigde dit bericht op 11-09-2017 13:46
91.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ja ik doe mee! Ik ben een klein tijdje bezig. Ik ben kleiner dan jij bent en ik was bijna even zwaar. Ik ben nu een paar weken bezig en 2,5 kilo afgevallen....tja nog niet veel ...maaaarrrr...in die tijd ook een week op vakantie geweest (en toen 0.6 aangekomen). Die is er weer af....alleen heb ik in september nog een vakantie. Met mijn vriend afgesproken dat we iedere ochtend eerst een paar baantjes trekken in het zwembad...verder wil ik wel gewoon genieten tijdens mijn vakantie maar het niet TE gek maken.

Vorige week ben ik weer eens naar de sportschool geweest. Hier geen crashdieet, geen snelle fixes (stiekem wil ik volgende week wel 5 kilo eraf zijn en in al mijn oude jurkjes passen, hihi) maar langzaam maar zeker afvallen en vooral energie opbouwen.

Gek genoeg vind ik gezond eten veel lekkerder. Ik besteed nu wat meer aandacht aan mijn eten....en dat proef je. Iets meer planning....vanavond sportschool? Gister voor 2 keer gekookt dus eten is snel klaar vanavond.
Alle reacties Link kopieren
Hi Ellenz!

Wat leuk dat je meeschrijft! Wat goed dat je al 2,5 kilo kwijt bent. Ik vind het al hartstikke goed!
Hoeveel zou je kwijt willen in totaal?

Ik ken het, ik vind gezond eten uiteindelijk ook veel lekkerder. Vaak denk ik dat het lang duurt, dus dan maar even snel en makkelijk. Terwijl ook gezond eten zo klaar kan zijn. Ik word ook zo moe van die oneindige lijst met smoesjes die ik kan bedenken om ongezond te eten (alleen vandaag nog, ik heb het verdiend etc.) en om niet te sporten (ik ben moe, het is druk, het is warm). Ik ga straks naar de sportschool, ben nog een weekje vrij en ga eens bedenken wat ik vanavond voor gezonds kan koken!
Alle reacties Link kopieren
Op voedingscentrum.nl kan je recepten zoeken die je snel klaar kan maken. Ook Optimavita.nl heeft lekkere en snelle recepten.

Stiekem wil ik onder de 60 kg wegen....dus nog 10 eraf. Ben alleen bang dat dit gewicht heel moeilijk blijft in stand te houden. Ik heb nu besloten dat ik (ruim) onder de 65 wil wegen, dus nog ruim 5 kg te gaan (eerder 6 a 7)....en dat goed volhouden. Dat lijkt mij beter te doen dan blijvend knokken onder de 60 kg.
Alle reacties Link kopieren
Ah, dat is een beetje hetzelfde als ik! Ik wil er eerst 5 af, en dan nog 5. Dat is echt het minimale wat er af moet. Het liefst daarna nog 5, maar ik weet dat dat lastig is en ik er heel veel voor moet laten. Dan is het inderdaad fijner om een gezond gewicht te hebben wat je goed vol kunt houden. Anders is de kans dat je 'terugvalt' groter.

Thnx voor de linkjes! Ga straks eens kijken. Mijn vriend houdt vooral van pasta's etc, maar zal er nu toch echt aan moeten geloven om wat vaker rijst e.d. te eten!
summernight schreef:
14-08-2017 10:01
Ah, dat is een beetje hetzelfde als ik! Ik wil er eerst 5 af, en dan nog 5. Dat is echt het minimale wat er af moet. Het liefst daarna nog 5, maar ik weet dat dat lastig is en ik er heel veel voor moet laten. Dan is het inderdaad fijner om een gezond gewicht te hebben wat je goed vol kunt houden. Anders is de kans dat je 'terugvalt' groter.

Thnx voor de linkjes! Ga straks eens kijken. Mijn vriend houdt vooral van pasta's etc, maar zal er nu toch echt aan moeten geloven om wat vaker rijst e.d. te eten!
Waarom denk je dat pasta slechter is dan rijst?
Ja ik ben ook bezig met afvallen. Ik ben nu in week 3 van Sonja Bakker boek 5 en in de eerste week 2,4 kg kwijt. Ik ben erg blij met Sonja Bakker boek omdat ik dan niet hoef na te denken wat wel en wat niet en op vrijdagavond eten wij gewoon zelfgemaakte pizza maar dan met een bloemkoolbodem.
Alle reacties Link kopieren
Fee-de-Goede schreef:
14-08-2017 10:04
Waarom denk je dat pasta slechter is dan rijst?
Hi Fee! Niet perse slechter hoor, maar er zit toch wel een verschil in witte pasta en zilvervliesrijst. Daarnaast merk ik dat ik sneller vol zit van rijst, pasta kan ik blijven eten. Dus heeft ook met eigen grenzen te maken. :-)
Alle reacties Link kopieren
nena78 schreef:
14-08-2017 10:39
Ja ik ben ook bezig met afvallen. Ik ben nu in week 3 van Sonja Bakker boek 5 en in de eerste week 2,4 kg kwijt. Ik ben erg blij met Sonja Bakker boek omdat ik dan niet hoef na te denken wat wel en wat niet en op vrijdagavond eten wij gewoon zelfgemaakte pizza maar dan met een bloemkoolbodem.
Hi Nena! Wat goed zeg. Heb al meer mensen gehoord over die bloemkoolbodem, is het echt zo lekker?
Ik moet eerlijk zeggen hij valt mij 300% mee. Smaakt gewoon naar pizza en de bodem alleen (dus de randjes waar geen saus ligt) smaakt wel wat naar bloemkool maar niet overheersend. Ik zag op tasty (via fb) ook een recept om de bodem zelf te maken. Ik kan hem nu niet zo snel terugvinden maar was vrij simpel.

En bij SB mag je als vrouw gewoon 225 gram pasta incl groenten, 75 gram rundergehakt en 2 lepels pastasaus, voor man is het 250 gram. Vandaag zou ik 225 gr bereide nasi mogen
Alle reacties Link kopieren
Dat merk je toch meteen als je broekband strak gaat zitten? En als je je elke dag weegt kan je je hoogstens één kg schommeling toestaan. Niets is zo belangrijk dat jij jezelf niet goed meer verzorgt (in de betekenis van te dik worden).

Ik stel voor het magere naturel Franse kwark-dieet. Eén zo'n pondsbeker per dag (mag je naar believen verdelen over de dag), dat is dus rond de 250 kcal) en 's avonds een maaltijd van 75 gram magere kip, 5 gram olijfolie en groenten + kruiden naar keus. Maximaal 600 gram groenten zoals sperziebonen, peen, broccoli, courgette, bloemkool, spitskool en prei. Peulvruchten mag ook, maximaal 150 gram, maar dan geen kip die dag. Dat is rond de 300 kcal.

Mocht je 's avonds omkomen van de honger dan is nog een halve beker magere kwark toegestaan. Neem een multivitaminentablet erbij.

Als je iets tegen speed-diëten hebt dan kan je ook het 5:2-dieet volgen, in dat geval doe je per week vijf dagen lang gezond eten en niet snoepen naar eigen inzicht (wel beperkt maar niet zodat je honger hebt), en twee dagen zo'n magere kwark-dieet als boven beschreven. Vooral als je al aardig zwaar bent moet dat ook goed werken. Succes.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
nena78 schreef:
14-08-2017 12:04
Ik moet eerlijk zeggen hij valt mij 300% mee. Smaakt gewoon naar pizza en de bodem alleen (dus de randjes waar geen saus ligt) smaakt wel wat naar bloemkool maar niet overheersend. Ik zag op tasty (via fb) ook een recept om de bodem zelf te maken. Ik kan hem nu niet zo snel terugvinden maar was vrij simpel.

En bij SB mag je als vrouw gewoon 225 gram pasta incl groenten, 75 gram rundergehakt en 2 lepels pastasaus, voor man is het 250 gram. Vandaag zou ik 225 gr bereide nasi mogen
Klinkt goed!! Ga ik ook eens proberen! Vanavond wordt het hier nasi! Ik ben net terug van sporten, heb het behoorlijk zwaar gehad, maar ben blij dat ik geweest ben!
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
14-08-2017 12:51
Dat merk je toch meteen als je broekband strak gaat zitten? En als je je elke dag weegt kan je je hoogstens één kg schommeling toestaan. Niets is zo belangrijk dat jij jezelf niet goed meer verzorgt (in de betekenis van te dik worden).

Ik stel voor het magere naturel Franse kwark-dieet. Eén zo'n pondsbeker per dag (mag je naar believen verdelen over de dag), dat is dus rond de 250 kcal) en 's avonds een maaltijd van 75 gram magere kip, 5 gram olijfolie en groenten + kruiden naar keus. Maximaal 600 gram groenten zoals sperziebonen, peen, broccoli, courgette, bloemkool, spitskool en prei. Peulvruchten mag ook, maximaal 150 gram, maar dan geen kip die dag. Dat is rond de 300 kcal.

Mocht je 's avonds omkomen van de honger dan is nog een halve beker magere kwark toegestaan. Neem een multivitaminentablet erbij.

Als je iets tegen speed-diëten hebt dan kan je ook het 5:2-dieet volgen, in dat geval doe je per week vijf dagen lang gezond eten en niet snoepen naar eigen inzicht (wel beperkt maar niet zodat je honger hebt), en twee dagen zo'n magere kwark-dieet als boven beschreven. Vooral als je al aardig zwaar bent moet dat ook goed werken. Succes.
Klopt hoor, en ik heb dat genegeerd. Ik geef mezelf er ook volledig de schuld van, en niet de omstandigheden ;-)! Ik eet gewoon gezonde dingen, eet met regelmaat en afwisselend. Dat vind ik het fijnste en dat kan een levensstijl worden.
Alle reacties Link kopieren
dit was toch voor gezond afvallen zonder crashdieten? Dus dan toch ook geen gesonjabakker, waarvan bekend is dat je dan echt veels te weinig calorieën binnen krijgt, ongezond!

en als je dieet is iedere dag op de weegschaal teveel, je gewichts schommelt nu eenmaal. 1 keer per week is voldoende (oke, ik smokkel, ik doe twee keer...maar ik weersta vaker te gaan)
Alle reacties Link kopieren
ellenz schreef:
14-08-2017 14:14
dit was toch voor gezond afvallen zonder crashdieten? Dus dan toch ook geen gesonjabakker, waarvan bekend is dat je dan echt veels te weinig calorieën binnen krijgt, ongezond!

en als je dieet is iedere dag op de weegschaal teveel, je gewichts schommelt nu eenmaal. 1 keer per week is voldoende (oke, ik smokkel, ik doe twee keer...maar ik weersta vaker te gaan)
Klopt hoor, dat is hoe ik in ieder geval af wil vallen. Dat moet ieder voor zich weten.
Ik vind het soms wel lastig hoor, om echt maar 1 keer per week te wegen. Wil eigenlijk gewoon een vaste dag hebben waarop ik weeg, denk dat ik de maandag aan hou.

Sport jij ook?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ga sinds een week weer naar de sportschool (waar ik jaren lang sponsor van was":-) )

Vanavond weer een groepsles meedoen. Na mijn vakantie ga ik in een traject waarbij ik steeds schema's ook krijg. Ik ben benieuwd!

Wat doe jij aan sport?
Alle reacties Link kopieren
Ik las in je OP dat je wel gewoon koolhydraten wilt eten. Groot gelijk, maar je zou wel kunnen proberen om af en toe de bloemkoolrijst en courgettespaghetti als vervanger voor rijst en pasta te gebruiken.

Niet per se om van de koolhydraten af te komen, maar misschien wel een manier om meer groenten te eten?

Ik kan soms een moeilijke eter zijn, maar vind dit echt goede vervangers!
Alle reacties Link kopieren
ellenz schreef:
14-08-2017 15:01
Ja ik ga sinds een week weer naar de sportschool (waar ik jaren lang sponsor van was":-) )

Vanavond weer een groepsles meedoen. Na mijn vakantie ga ik in een traject waarbij ik steeds schema's ook krijg. Ik ben benieuwd!

Wat doe jij aan sport?
Hahaha, ik ken het!! Van februari tot nu ook sponsor geweest. Af en toe wel gegaan, maar geen regelmaat in het sporten. Wil dat nu wel weer doen. Ik doe krachttraining, maar soms ook cardio. Net waar ik zin in heb en een beetje afhankelijk van hoe druk het is. Groepslessen doe ik eigenlijk nooit. Goed dat je vanavond gaat! En dat traject klinkt goed!! Fijn als iemand je gewoon zegt wat je moet doen, dan hoef je dat niet allemaal zelf uit te zoeken!
Alle reacties Link kopieren
vitamined schreef:
14-08-2017 15:10
Ik las in je OP dat je wel gewoon koolhydraten wilt eten. Groot gelijk, maar je zou wel kunnen proberen om af en toe de bloemkoolrijst en courgettespaghetti als vervanger voor rijst en pasta te gebruiken.

Niet per se om van de koolhydraten af te komen, maar misschien wel een manier om meer groenten te eten?

Ik kan soms een moeilijke eter zijn, maar vind dit echt goede vervangers!
Thnx voor je tips! Gelukkig ben ik een hele makkelijke eter (of misschien is dat juist geen geluk ;-) ) Ik vervang wel vaker koolhydraten voor groenten inderdaad, maar wil dit max 2 keer per week doen. Zou graag een 'gewone' eetstijl willen vinden die ik gewoon vol kan houden zonder die eeuwige strijd.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag mee schrijven!
Moet er minimaal 5 kilo van af, eigenlijk 10, maar motivatie is ver te zoeken..
Misschien helpt het als ik hier af en toe wat lees en schrijf.
Ik weet wat gezond is, maar eet toch te vaak ongezonde tussendoortjes en beweging mag wel wat meer.
In weken dat ik tijd heb ga ik 2/3 x naar de sportschool, (alleen groepslessen) nu in het hoogseizoen iets minder maar dan moet ik de beweging ergens anders gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Julia65 schreef:
14-08-2017 17:03
Ik wil graag mee schrijven!
Moet er minimaal 5 kilo van af, eigenlijk 10, maar motivatie is ver te zoeken..
Misschien helpt het als ik hier af en toe wat lees en schrijf.
Ik weet wat gezond is, maar eet toch te vaak ongezonde tussendoortjes en beweging mag wel wat meer.
In weken dat ik tijd heb ga ik 2/3 x naar de sportschool, (alleen groepslessen) nu in het hoogseizoen iets minder maar dan moet ik de beweging ergens anders gaan doen.
Hi Julia! Leuk dat je meeschrijft. Ik ken het hoor, weten hoe het moet, maar het toch niet doen. Eerst maar eens starten met 5 kilo toch? Helpt mij altijd wel, om het op te delen in kleine stapjes!
Ik wil ook wel mee schrijven/ lezen.
Ook ik weet precies wat gezond is maar de ongezonde tussendoortjes...
Sporten doe ik op dit moment niet.
Ik loop wel dik 3 kwartier met de hond 's morgens.

Ik heb al verschillende dieten gedaan.
Sonja bakker, weight watchers ( al is dat niet echt een dieet) , etc. etc.
Elke keer viel ik af maar toch kwamen de oude gewoontes er weer doorheen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb vanmorgen gewogen en weeg nu 70,8 kilo.
Eerst maar even weer onder de 70 en vanaf daar kleine stapjes.
Mijn plan is (deze week nog best vol sociaal programma en sportschool zit dicht i.v.m. vakantie) deze week zoveel mogelijk gezonde keuzes te maken en vanaf volgende week echt te beginnen. Dus dan kan ik ook fanatieker meeschrijven denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag meeschrijven. Weeg nu 75 kg door mijn zwangerschap en mindere bewegen waardoor ook meteen slechter eten soort spiraal waar je in komt.

Vandaag gestart met gezonder eten en verantwoord! Heb een app waar ik alles wat ik eet in zet wat heel handig is, zodat je minder snel iets ongezonds eet omdat je dat er ook in moet zetten, dit helpt bij mij:)

En gezond eten is zoveel lekkerder..
Wil ook meer bewegen, straks weer hardlopen als ik weer mag

Die courgette tagiatella kan je dat gewoon in de supermarkt kopen? Lijkt me lekker
Alle reacties Link kopieren
Flower2017 schreef:
14-08-2017 17:11
Ik wil ook wel mee schrijven/ lezen.
Ook ik weet precies wat gezond is maar de ongezonde tussendoortjes...
Sporten doe ik op dit moment niet.
Ik loop wel dik 3 kwartier met de hond 's morgens.

Ik heb al verschillende dieten gedaan.
Sonja bakker, weight watchers ( al is dat niet echt een dieet) , etc. etc.
Elke keer viel ik af maar toch kwamen de oude gewoontes er weer doorheen.
Welkom!! Lastig he. Wat ga je nu doen? Die drie kwartier lopen 's morgens is al heel goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven