Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen dmv wandelen

22-08-2017 00:16 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort wandel ik minimaal 2 keer in de week 10 km om gewicht te verliezen. Dit ga ik de komende maanden opbouwen en hoop volgend jaar mee te doen aan de Nijmeegse 4 daagse.
Nu vroeg ik mij af of dit wel een goede manier is om af te vallen.
Zijn hier misschien leden die door middel van wandelen gewicht hebben verloren?
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen.
Alle reacties Link kopieren
Jazeker is dat goed, als je wel ook op je voedingspatroon let!
Ligt er helemaal aan wat je erbij eet en wat je verder aan beweging krijgt. Als je vanuit niets 2x per week 10 km gaat wandelen zul je misschien wat afvallen maar verwacht geen kilo's. Als je daarbij minder (of beter; anders) gaat eten zul je meer afvallen.

Wandelen is wel heel gezond en goed voor je!
Alle reacties Link kopieren
Precies wat hierboven eigenlijk al gezegd wordt: afhankelijk van wat je met je voedingspatroon doet. Ik kan niet zeggen dat ik door de trainingskilometers extra veel afviel (maar ik heb mijn voedingspatroon aangepast en verlies heel langzaam gewicht, dus wie zal zeggen hoe het wel/niet heeft bijgedragen), maar na de vierdaagse was ik wel ineens 1,5 kilo kwijt die er nog steeds niet aan zit.
Alle reacties Link kopieren
eigenlijk zou je elke dag moeten wandelen. Dus 2x in de week 10 km, en de rest van de week dagelijks een uurtje.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds maart 16 kilo afgevallen door mijn eetpatroon aan te passen en veel te wandelen, verder tot nu geen andere sporten.
Maar ik was dus echt veel te zwaar en dan gaat afvallen natuurlijk makkelijker, ben gestopt met ongezonde tussendoortjes en loop minstens zo'n 45 km per week, verspreid over verschillende dagen.
Ik wandel tussen de 30 en 40 km per week, verspreid over 5-6 dagen en als ik daarbij op m'n voedselinname let dan val ik gewoon 1 kilo per week af.
Stel dat je 700 kcal verbrandt met 10 km wandelen. Om 1 kg af te vallen moet je 7000 kcal verbranden. Dus, als je dit 2x per week doet val je in 5 weken 1 kilo af. In theorie dus, want afhankelijk van je eetpatroon.

Als je elke dag een uur wandelt:
7 * 350 = 2450 per week, dus 7500 kcal per 3 weken. Dan val je dus elke 3 weken een kilo af.
Alle reacties Link kopieren
In mijn geval niet maar beweging houdt de spieren actief. Je beweegt daardoor thuis ook meer en het houdt je van een depressie af. En je ziet nogeens wat! En er is veel te zien momenteel. Prachtige nazomerzon en af en toe zie je al een geel blad.

In mijn geval maakt het zo'n 100 kcal uit als ik anderhalf uur loop in plaats van een halfuur. In die orde moet je denken. Moet wel zeggen dat ik een dunnetje ben en dat het optillen en neerzetten van mijn lichtgewicht benen niet een bijster grote krachtsinspanning is.

En tenzij je de hele weg op snoep loopt te kauwen houdt het je af van eten. Honger verdwijnt naar de achtergrond.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven