Lijf & Lijn alle pijlers

Hulp bij afvallen

27-08-2017 16:35 22 berichten
İk heb veel geprobeerd, en hoe meer ik probeer hoe molliger ik word. İk val gewoon niet af. Heb al veel geprobeerd. Mijn levensstijl veranderen lukt me niet. İk kan geen chino, avocado, noten, salade met geroosterd kip e.d. opnemen in mijn eetpatroon. Het is te duur. Dus moet ik het gewoon doen met brood, groente en fruit uit de aanbieding, veel water en maaltijden bereid met minder vet en minder suiker.

Dit is wat ik als lijstje ongeveer wil aanhouden( en eigenlijk wat ik altijd al deed)

O: boterham met kipfilet, of halvajam. Of yoghurt met een handje vol muesli.

T: fruit of groente of yoghurt als ik die in de ochtend niet heb gegeten. Boterham kan ook

L: 2 boterhammen met een stuk groente erbij, 20+ kaas of kipfilet als beleg.

T: zelfde als hierboven, of een cracker als ik veel honger heb.

D: een gezonde maaltijd. Bv agf, bruine bonen gerecht, groente schotel, salade met vis. Iets in deze richting.

Ik ben 37, sinds een week of 6 sport ik 3 keer per week. Cardio en krachttraining combinatie. Drink 2 tot 2;5 liter water. Een maand of 8 geleden ben ik gestopt met de pil. Ik had echt verwacht dat ik minimaal een paar kilo zou afvallen. Helemaal niet dus. Ik weet verder echt niet meer hoe en wat. Oh en ik ben al blij met ong 5 kilo eraf.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt mij wel oké in de oren. Misschien is een diëtist wel een optie voor je, die kan samen met jou mooi uitpluizen waarom het niet werkt.
als je die boterhammen tussendoor neemt zijn het wel veel koolhydraten. Ik zou hoger in de eiwitten en lager in de koolhydraten zitten. Ook voor beter resultaat bij het sporten. Magere kwark bevat veel meer eiwitten dan yoghurt bijvoorbeeld. Dus als je de dag begint met een bak kwark met fruit en evt muesli (zelf doe ik er ook zoetstof in) zit je flink vol. Na het sporten ook eiwitten nemen.
Alle reacties Link kopieren
Drie of vier boterhammen op een dag is prima, helemaal niet teveel.

Het klinkt als een prima eetpatroon TO. Ik denk dat een dietist een goed idee is.
Ok magere kwark is te doen. Brood wil ik dan koolhydraten arm brood nemen om het dus te beperken.

Diëtist kost dan weer geld helaas.
Maar met dit eetpatroon ( heb ik al heel lang) veranderd er niks. Ik houd diëtist wel in mijn achterhoofd.
Alle reacties Link kopieren
Kan me bijna niet voorstellen dat je hiermee niet afvalt. Ben je wel helemaal eerlijk To? Niet lullig bedoeld hoor, maar ken je het programma 'Secret eaters'? Daar krijgen mensen ook heeeel veel meer binnen dan ze denken. Ze zijn zich er alleen niet bewust van.
Alle reacties Link kopieren
Als je nog even wilt wachten met de diëtist kan je ook beginnen met een maand lang iedere dag op te schrijven wat je eet. Gedetailleerd, dus of je volkoren brood eet, doe je er boter op etc. Weeg ook af hoeveel je van alles eet. Hoeveel gram is die plak kaas, hoeveel gram gekookte aardappels 's avonds etc. Als je dat doet kun je vaak al merken waar je toch anders eet dan je denkt, bijv nog ff die extra kop chocolade melk op het werk, dat gebakje dat aangeboden werd, die plak ontbijtkoek toen je 's avonds nog honger had etc. Eventueel kun je alles invoeren in een app zodat je nog beter kunt zien wat en hoeveel je eigenlijk eet. Kost niks, alleen even wat moeite en kan wel helpen met verschaffen van inzicht.
gaultier schreef:
27-08-2017 17:12
Ok magere kwark is te doen. Brood wil ik dan koolhydraten arm brood nemen om het dus te beperken.

Diëtist kost dan weer geld helaas.
Als koplhydraatarm brood in je budget past. Is nu wel beter verkrijgbaar. Koolhydraten zijn niet helemaal fout he. voordeel van meer eiwitten nemen is dat je lichaam uiteindelijk minder vraagt om koolhydraten. Weleens trillend en slapjes naar huis gefietst omdat je écht moest eten? Ik wel hoor. Daar heb ik nu nooit meer last van.
Elle1976 schreef:
27-08-2017 17:14
Kan me bijna niet voorstellen dat je hiermee niet afvalt. Ben je wel helemaal eerlijk To? Niet lullig bedoeld hoor, maar ken je het programma 'Secret eaters'? Daar krijgen mensen ook heeeel veel meer binnen dan ze denken. Ze zijn zich er alleen niet bewust van.
Ok ik eet weleens een koekje of een handje chips. Lange tijd heb ik de eetmeter bijgehouden en daar zat ik op gemiddeld 1300-1500 calorieën. Zou toch goed moeten zijn.
Het is zo misschien niet te merken maar ik ben echt radeloos op dit moment wat betreft afvallen. Dit is ook mijn laatste probeerfase. Mocht het niet lukken dan diëtist. Lukt het dan nog niet dan stop ik ermee 😲
Alle reacties Link kopieren
Ik zou langs de huisarts gaan. Door een te lage schildklier en veels te hoge cortisol waarden viel ik ook niet af op een dieet van 1400-1500 cal.
gaultier schreef:
27-08-2017 17:23
Ok ik eet weleens een koekje of een handje chips. Lange tijd heb ik de eetmeter bijgehouden en daar zat ik op gemiddeld 1300-1500 calorieën. Zou toch goed moeten zijn.
Het is zo misschien niet te merken maar ik ben echt radeloos op dit moment wat betreft afvallen. Dit is ook mijn laatste probeerfase. Mocht het niet lukken dan diëtist. Lukt het dan nog niet dan stop ik ermee 😲
Een vriendin van mij had ook een eetpartoon waarin ze dat aantal calorieën at. Toen ze naar een diëtiste ging, kwam bij het eerste bezoek (ze had al een eetdagboek bijgehouden) eruit dat ze te weinig at. Haar lichaam ging in de spaarstand en ze bleef 'hangen' in haar gewicht.

Wat betreft de diëtiste: vaak is het zo dat, als je een verwijzing van de huisarts hebt, je de eerste paar sessies vergoed krijgt. Misschien is het een idee om je verzekering eens te checken?

Overigens hoefde die vriendin niet aan de quinoa, de chiazaadjes, de noten en de avocado.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je erg weinig eet (of ben je niet zo lang?). Vooral wanneer je ook 3x per week sport.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
gaultier schreef:
27-08-2017 17:23
Ok ik eet weleens een koekje of een handje chips. Lange tijd heb ik de eetmeter bijgehouden en daar zat ik op gemiddeld 1300-1500 calorieën. Zou toch goed moeten zijn.
Het is zo misschien niet te merken maar ik ben echt radeloos op dit moment wat betreft afvallen. Dit is ook mijn laatste probeerfase. Mocht het niet lukken dan diëtist. Lukt het dan nog niet dan stop ik ermee 😲
Wat drink je dan op een dag? Zit er nog verschil in doordeweeks en het weekend?
Alle reacties Link kopieren
Onderschat niet de invloed van de pil en hormonen.
Ik ben zelf ook plots aangekomen, houd veel vocht vast, nadat ik eerder dit jaar met de (prik)pil ben gestopt.
En dat je 'ermee' wilt stoppen, ik denk dat volhouden wel belangrijk is, ondanks dat je geen positieve resultaten ziet, maar misschien kunnen een paar veranderingen in je eetpatroon wel net de sleutel zijn.
RoseMexicali schreef:
27-08-2017 18:38
Onderschat niet de invloed van de pil en hormonen.
Ik ben zelf ook plots aangekomen, houd veel vocht vast, nadat ik eerder dit jaar met de (prik)pil ben gestopt.
En dat je 'ermee' wilt stoppen, ik denk dat volhouden wel belangrijk is, ondanks dat je geen positieve resultaten ziet, maar misschien kunnen een paar veranderingen in je eetpatroon wel net de sleutel zijn.
En heb je er iets aan kunnen doen, want dit is herkenbaar. Dat vocht vasthouden.
Ik ben 1.58 en 69 kilo . Ik denk dat 1400 calorieën genoeg is.
Ik heb morgen toevallig een afspraak bij de huisarts en ga dit zeker ook aankaarten
Alle reacties Link kopieren
Ook wel een goeie vraag: hoeveel drink je en wat? Er zitten ongemerkt veel calorieën in sapjes en zo.
_Marana_ schreef:
27-08-2017 20:45
Ook wel een goeie vraag: hoeveel drink je en wat? Er zitten ongemerkt veel calorieën in sapjes en zo.
Nee geen sapjes. Heel af en toe. De rest water, thee en 1 a 2 kopjes koffie met scheutje melk. Geen alcohol. Ik drink zo 2 of meer liter. Ik probeer meer te drinken.
Ik heb nu ook gewoon een blubber buik, terwijl die altijd ondanks 3 zwangerschappen redelijk plat was.
Sporten zou dan toch moeten helpen zou je denken. Maar ik ga het sowieso overleggen met de huisarts want ik voel me gewoon niet goed in mijn vel zitten.
blueeyes*3 schreef:
27-08-2017 17:57
Een vriendin van mij had ook een eetpartoon waarin ze dat aantal calorieën at. Toen ze naar een diëtiste ging, kwam bij het eerste bezoek (ze had al een eetdagboek bijgehouden) eruit dat ze te weinig at. Haar lichaam ging in de spaarstand en ze bleef 'hangen' in haar gewicht.

Wat betreft de diëtiste: vaak is het zo dat, als je een verwijzing van de huisarts hebt, je de eerste paar sessies vergoed krijgt. Misschien is het een idee om je verzekering eens te checken?

Overigens hoefde die vriendin niet aan de quinoa, de chiazaadjes, de noten en de avocado.
Ja een vriendin vertelde mij dat ook. Te weinig. Ik durf gewoon niet meer te gaan eten. Echt alleen onder begeleiding van een deskundige. Anders no way hoor. Daarvoor heb ik een te turbulente verleden met eten.
Alle reacties Link kopieren
Heel vreemd dat je niet afvalt. Laat je bloed onderzoeken op TSH en T4 (schildklier). Wellicht dat je schildklier niet goed werkt (alhoewel je niet dik hoeft te zijn met schildklierproblemen). Maar ik denk dat je het beste professionele hulp kan zoeken om dit probleem aan te pakken. Succes!
Elle1976 schreef:
28-08-2017 00:04
Heel vreemd dat je niet afvalt. Laat je bloed onderzoeken op TSH en T4 (schildklier). Wellicht dat je schildklier niet goed werkt (alhoewel je niet dik hoeft te zijn met schildklierproblemen). Maar ik denk dat je het beste professionele hulp kan zoeken om dit probleem aan te pakken. Succes!
Ga ik doen
gaultier schreef:
28-08-2017 18:49
Ga ik doen
Nou heb ik allemaal laten controleren en was goed. Dus als er hier dietisten of voedingsconsulenten aanwezig zijn mogen die heel graag met mij meekijken. Dietist heb ik nu even uitgesteld omdat het geld kost, en dat heb ik nu even niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven