Lijf & Lijn alle pijlers

In plaats van brood

17-09-2017 10:38 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik doe nu aan de lijn..en eet als lunch graag eens iets anders dan 2 boterhammen.
Zou ik ...denken jullie die 2 boterhammen 's kunnen vervangen door "1" tortillawrap of "2 'a 3" volkoren crackers ?
Wat denken jullie ?
Ik zou dan de hoeveelheden van vetten enz vergelijken. Zelf eet ik salades als ik geen zin heb on brood.
Alle reacties Link kopieren
Ja waarom niet?
Kun je rekenen? Iets met calorieëntabel enzo.
Ik vind roggebrood erg lekker, vooral met bv pindakaas en banaan.
Of rijstwafels/maiswafels.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je het brood vervangen voor volkoren crackers? Ik denk niet dat je daar iets mee opschiet.

Tortillawrap met veel groente zou wel iets op kunnen leveren denk ik.

Je zou ook een maaltijdsalade kunnen maken en die mee nemen naar je werk, of soep (die kan je meenemen in een speciale voedselthermoskan) en daarnaast 1 boterham oid.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 19:47
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat ik wel eens in plaats van brood doe: zelfgemaakte muslie met kwark. Of rijstwafels, erg lekker.
Ik eet vaak zelfgemaakte linzensalade
Roos_04 schreef:
17-09-2017 10:43
Wat ik wel eens in plaats van brood doe: zelfgemaakte muslie met kwark. Of rijstwafels, erg lekker.
Rijstwafels zijn "loze" calorieën. Daar zitten totaal geen voedingsstoffen in.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken iemand die altijd een bak vlaktes met fruit eet.

Of mensen die pasta salade meenemen naar het werk.mof yoghurt met allerlei vulsel.
Mevrouw75 schreef:
17-09-2017 10:48
Ik ken iemand die altijd een bak vlaktes met fruit eet.

Of mensen die pasta salade meenemen naar het werk.mof yoghurt met allerlei vulsel.
Vlaktes?

Gewoon eten wat je lekker vindt en binnen je kcal past. Of dat nou brood, crackers of salade is.
Alle reacties Link kopieren
De hoeveelheid calorieën staat achterop de verpakking.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Lady_Vintage schreef:
17-09-2017 11:02
Vlaktes?

Gewoon eten wat je lekker vindt en binnen je kcal past. Of dat nou brood, crackers of salade is.
Oh, oeps, flakes. Van die all bran dingen enzo.
Mevrouw75 schreef:
17-09-2017 11:19
Oh, oeps, flakes. Van die all bran dingen enzo.
Hahahaha. Ik ging al van een autocorrect fout uit maar kon niet bedenken wat het moest zijn :rofl:
Alle reacties Link kopieren
FiIee schreef:
17-09-2017 10:45
Rijstwafels zijn "loze" calorieën. Daar zitten totaal geen voedingsstoffen in.
Oh. Nouja, ze zijn wel heel lekker. Met pindakaas. :shame:
Alle reacties Link kopieren
Een goedgevulde omelet.
Lady_Vintage schreef:
17-09-2017 11:22
Hahahaha. Ik ging al van een autocorrect fout uit maar kon niet bedenken wat het moest zijn :rofl:
Ik dacht dat ze vla bedoelde :-D
Ik deed wel eens aan de lijn door minder koolhydraten te eten.

Dus dan nam ik bvb volle yoghurt met amandelen of walnoten, maar dan zonder honing (wat ik er nu wel in doe).
Of een avocado met een gekookt ei en/of een plakje ham.
Of een haring.

Allemaal dingen met juist veel voedingsstoffen, maar zonder overtollige (pure-brandstof) calorieën.
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
17-09-2017 11:36
Ik dacht dat ze vla bedoelde :-D
Kan ook;). Maar in het geval van dieet misschien niet de beste optie.
Alle reacties Link kopieren
shisha schreef:
17-09-2017 11:40
Ik deed wel eens aan de lijn door minder koolhydraten te eten.

Dus dan nam ik bvb volle yoghurt met amandelen of walnoten, maar dan zonder honing (wat ik er nu wel in doe).
Of een avocado met een gekookt ei en/of een plakje ham.
Of een haring.

Allemaal dingen met juist veel voedingsstoffen, maar zonder overtollige (pure-brandstof) calorieën.
Bedankt voor je goedbedoelde advies , maar ik wil juist een variatie op de broodmaaltijd ipv brood , koolhydraatarm is lastig.
Ik doe ook zwaar lichamelijk werk , dus denk ik niet dat ik dat trek.
Alle reacties Link kopieren
Ginerva schreef:
17-09-2017 10:42
Waarom wil je het brood vervangen voor volkoren crackers? Ik denk niet dat je daar iets mee opschiet.

Tortillawrap met veel groente zou wel iets op kunnen leveren denk ik.

Je zou ook een maaltijdsalade kunnen maken en die mee nemen naar je werk, of soep (die kan je meenemen in een speciale voedselthermoskan) en daarnaast 1 boterham oid.
Is in mijn werk qua tijd en verschillende locaties niet erg handig. Ik lunch nl in de auto..op een Parkeerplaats (of soms onder het rijden)
Alle reacties Link kopieren
Als koolhydraatarm niet je vraag is, dan kun je toch 'gewoon' je bammetjes blijven eten? Alleen kijken naar hoe je ze belegt. En naast je bammetjes bijv snoeptomaatjes, schijfjes komkommer enz meenemen, kun je ook gemakkelijk in de auto eten.
Crackers en wraps in de auto lijken me niet zo handig.
Rode_trui schreef:
17-09-2017 11:47
Is in mijn werk qua tijd en verschillende locaties niet erg handig. Ik lunch nl in de auto..op een Parkeerplaats (of soms onder het rijden)
Dan zijn crackers toch ook geen goed idee. Kruimelen als de ziekte en je beleg vliegt overal heen. Of ze zijn al slof geworden door het vocht in het beleg.
Alle reacties Link kopieren
Rode_trui schreef:
17-09-2017 11:45
Bedankt voor je goedbedoelde advies , maar ik wil juist een variatie op de broodmaaltijd ipv brood , koolhydraatarm is lastig.
Ik doe ook zwaar lichamelijk werk , dus denk ik niet dat ik dat trek.
Je zou een flinke bak magere kwark met havervlokken en wat fruit kunnen nemen. En dan bedoel ik 250 gram kwark bijvoorbeeld.
Mijn ervaring is dat dat goed kan werken na training,( hardlopen of met gewichten). Dat is ook een soort zwaar werk, toch ? ;-D
Zelf ben ik helemaal niet van het brood mijden, of koolhydraat-mijden vanwege afvallen, hoewel er best een paar kilo af mag, maar door het hoge gehalte aan eiwitten verzadigt en voedt kwark goed.
Kijk wel even in de winkel welke naturelkwark je neemt, want sommige soorten kwark zijn gemengd met yoghurt, waardoor het eiwitgehalte veel lager is.
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven