Lijf & Lijn alle pijlers

Bloeding 1 week na "menstruatie"

17-09-2017 19:57 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Er is iets met mijn lijf gaand en ik kan het niet plaatsen. Misschien is er hier iemand die iets herkend in mijn verhaal en duidelijkheid kan geven?

Een week geleden ben ik "ongesteld" geworden. Normaal kan ik de klok erop gelijk zetten wanneer ik ongesteld zou zijn. Maar deze keer heb ik een week het gevoel gehad en een week "te laat" ongesteld geworden. Wel heftig last gehad van bloeding en rug en buikpijn. Ik heb gedacht zal wel komen omdat ik een week later ben. Maar nu ik thuis ben ik er toch over na blijf denken vraag ik me af of het "gewoon" ongesteld zijn was of toch wat anders. Mijn vriend en ik hebben een kinderwens en hebben het geprobeerd in mijn vruchtbare periode voor de menstruatie die ik beschreef. Maar hij is niet in mij klaargekomen en ik merkte zelf ook niks dus ik ging ervan uit dat het leuk geprobeerd was maar niks op zou leveren. Maar na deze bloeding vraag ik me af of het geen miskraam zou kunnen zijn geweest. Ik heb nooit getest of ik zwanger was.

Vandaag. Een week na mijn vorige heftige menstruatie verlies ik opnieuw bloed maar wel heel weinig. Ik voel me al de hele week sinds de menstruatie de hele dag misselijk en ziek.

Is het gewoon toevallig dat dit samen loopt? Kan het een nabloeding zijn? Ben ik dan toch zwanger? Of opnieuw ongesteld?

Ik weet het niet goed en blijf er over malen in mijn hoofd. Iemand die hier iets over kan zeggen?

Groetjes
marieke_210 wijzigde dit bericht op 17-09-2017 20:00
1.32% gewijzigd
Wat zegt je huisarts?
Alle reacties Link kopieren
Nog niet geweest. Ben er pas vandaag over gaan nadenken.
Je hebt een kinderwens, maar hij komt niet in jou klaar en nu vraag je of je zwanger kunt zijn? Dat je van voorvocht zwanger kunt raken is allang achterhaald, dus als hij op tijd terugtrok, dan kun je niet zwanger zijn. Misschien een stomme vraag, maar waarom komt hij niet in jou klaar als je zwanger wilt worden?

Ben je net gestopt met anticonceptie?

Verder wat Filee zegt: wij zijn geen artsen, maar misschien heeft iemand hier ervaring mee. Ik niet. Succes in elk geval!
Testje doen.
Je kunt altijd een test doen en verder zijn er allerlei redenen waardoor je menstruatiecyclus verstoord kan raken.
Alle reacties Link kopieren
Nav__ schreef:
17-09-2017 20:05
Je hebt een kinderwens, maar hij komt niet in jou klaar en nu vraag je of je zwanger kunt zijn? Dat je van voorvocht zwanger kunt raken is allang achterhaald, dus als hij op tijd terugtrok, dan kun je niet zwanger zijn. Misschien een stomme vraag, maar waarom komt hij niet in jou klaar als je zwanger wilt worden?

Ben je net gestopt met anticonceptie?

Verder wat Filee zegt: wij zijn geen artsen, maar misschien heeft iemand hier ervaring mee. Ik niet. Succes in elk geval!
Waar haal jij vandaan dat je van voorvocht niet zwanger kan raken? Of is dit sarcastisch bedoeld?
Nala2013 schreef:
24-09-2017 08:00
Waar haal jij vandaan dat je van voorvocht niet zwanger kan raken? Of is dit sarcastisch bedoeld?
Nee dat is zo. Voorvocht komt uit een ander plekje dan zaad. Als een man klaarkomt gaat het deurtje van zaad pas open. Er zit dus geen zaad in voorvocht. Wat wel kan is dat er nog zaad in de urinebuis zit, omdat een man klaargekomen is en je weer seks gaat hebben. Dat kan dan meekomen met voorvocht. Dat zaad gaat uit de urinebuis als de man na klaarkomen even plast.
Nala2013 schreef:
24-09-2017 08:00
Waar haal jij vandaan dat je van voorvocht niet zwanger kan raken? Of is dit sarcastisch bedoeld?
Nee, misschien moet je de nieuwste wetenschappelijke artikelen er even op na slaan. Niet alles wat wij vroeger leerden met biologie is nog up to date. Dat je van voorvocht zwanger kunt raken is achterhaald en inmiddels weerlegd :).
Saga_Röversdotter schreef:
24-09-2017 14:16
Nee dat is zo. Voorvocht komt uit een ander plekje dan zaad. Als een man klaarkomt gaat het deurtje van zaad pas open. Er zit dus geen zaad in voorvocht. Wat wel kan is dat er nog zaad in de urinebuis zit, omdat een man klaargekomen is en je weer seks gaat hebben. Dat kan dan meekomen met voorvocht. Dat zaad gaat uit de urinebuis als de man na klaarkomen even plast.
En dit inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Nav__ schreef:
24-09-2017 14:26
Nee, misschien moet je de nieuwste wetenschappelijke artikelen er even op na slaan. Niet alles wat wij vroeger leerden met biologie is nog up to date. Dat je van voorvocht zwanger kunt raken is achterhaald en inmiddels weerlegd :).
Toch vreemd dat ze het een paar weken toch weer wat anders beweerden na het testen van voorvocht. Daar bleek uit dat er bij veel mannen wel degelijk zaadcellen werden aangetroffen. Maar goed, ik ben geen wetenschapper dus zolang ik het zelf niet onderzocht heb weet ik het nooit zeker. Maar aangezien er toch nog vrouwen op die manier zwanger raken zou ik het risico nooit nemen.
Nala2013 schreef:
24-09-2017 19:14
Toch vreemd dat ze het een paar weken toch weer wat anders beweerden na het testen van voorvocht. Daar bleek uit dat er bij veel mannen wel degelijk zaadcellen werden aangetroffen. Maar goed, ik ben geen wetenschapper dus zolang ik het zelf niet onderzocht heb weet ik het nooit zeker. Maar aangezien er toch nog vrouwen op die manier zwanger raken zou ik het risico nooit nemen.
Artikel?

Vaak raken vrouwen zwanger, omdat de man zich niet op tijd terugtrekt.
Saga_Röversdotter schreef:
24-09-2017 19:49
Artikel?

Vaak raken vrouwen zwanger, omdat de man zich niet op tijd terugtrekt.
Ja, ik ben ook heel benieuwd naar dit artikel!

Hai Saga, lekker eensgezind zijn we vandaag! :P
Alle reacties Link kopieren
Geen idee waar het was, een docu op tv. Waarbij weet ik niet meer, kwam er toevallig langs. Maar goed, aangezien jullie het zo goed weten zal ik me er verder niet mee bemoeien.
Nala2013 schreef:
24-09-2017 20:27
Geen idee waar het was, een docu op tv. Waarbij weet ik niet meer, kwam er toevallig langs. Maar goed, aangezien jullie het zo goed weten zal ik me er verder niet mee bemoeien.
???

Ik vraag uit interesse waar je informatie vandaan komt. Volgens de bij mij laatst bekende onderzoeken bevat voorvocht geen zaadcellen. Als er een nieuw inzicht is, ben ik daar benieuwd naar. Met zo'n reactie als deze heeft niemand iets aan je bericht.
Alle reacties Link kopieren
Marieke, de enige die je uitleg kan geven is een arts. Zelf heb ik dezelfde twijfels gehad. Anderhalve week overtijd en plotseling enorm veel bloedverlies en krampen. Toen niet op gereageerd aangezien ik geen mogelijkheid had gehad om te testen of dat ik zwanger was. Dus maar uitgegaan van een menstruatie. 2 jaar later raakte ik eindelijk zwanger en dit liep met 7 weken uit op een miskraam. Heftiger maar deed me ook gelijk denken aan dat andere moment. Dit ook met de arts besproken en zij denkt ook dat dit een vroege miskraam was geweest.

Maar toch zou ik het toch laten nakijken want voor hetzelfde geld is er iets anders aan de hand.
Alle reacties Link kopieren
Saga_Röversdotter schreef:
24-09-2017 20:30
???

Ik vraag uit interesse waar je informatie vandaan komt. Volgens de bij mij laatst bekende onderzoeken bevat voorvocht geen zaadcellen. Als er een nieuw inzicht is, ben ik daar benieuwd naar. Met zo'n reactie als deze heeft niemand iets aan je bericht.
Het enige wat ik nog weet is dat ze het het aan het testen waren en de proefpersonen toch redelijk gescholt waren. Kan is inderdaad klein dat het gebeurd aangezien urine neutraliseert. Sommige mannen hadden toch nog 10 miljoen zaadjes in het voorvocht. Staat in het niets tegenover sperma maar er hoeft er maar 1 goede tussen te zitten, en als de vrouw net vruchtbaar is kan ze toch dikke vette pech hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven