Lijf & Lijn alle pijlers

Ingegroeide haartjes.

20-09-2017 13:32 25 berichten
De laatste tijd heb ik steeds vaker last van ingegroeide haartjes.
Ook rode "pukkeltjes".Uitslag van het scheren dus.
Bij mijn bikinilijn is het elke keer raak.
Ook bij mijn oksels zitten ze wel eens.


Ik zat zelf te denken om het dan te epileren maar een tijdje geleden las ik daar op dit forum een topic over en daarin stond dat je daar ook ingegroeide haartjes van kan krijgen, en dat de haartjes niet op juiste lengte tegelijk terugkomen.

Iemand een tip?
Alle reacties Link kopieren
Als ik het zo lees kun je er beter helemaal van afblijven. Wat worstelt komt altijd boven? ;-D
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
Ik epileer mijn benen, bikinilijn en oksels.

Ik scrub van te voren altijd. Dan dus epileren En de volgende dag weer scrubben en dan weer met de epi erover heen. Heb dan nooit last van i gegroeide haren
Alle reacties Link kopieren
Misschien anders waxen als je van epileren ingegroeide haartjes krijgt.
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
Epileren kan inderdaad voor ingegroeide haartjes zorgen (net als waxen). Komt omdat de haartjes dan teruggroeien, maar niet 'sterk' genoeg zijn om zich door de huid heen te duwen.

Met scheren had ik ook wel eens ingegroeide haartjes, maar de laatste jaren niet meer. Ik merkte pas een groot verschil toen ik ben gaan smeren na het scheren, dus gewoon de geschoren oppervlaktes na het afdrogen insmeren met een dikke bodylotion/bodybutter (bijvoorbeeld van rituals of the body shop, als het maar dik is). Daarnaast zorg ik ook dat ik altijd iets van scheerschuim/creme/conditioner gebruik wanneer ik scheer en dat ik regelmatig mijn mesjes vervang. Scrubben werkt ook (vooral met epileren en waxen), maar daar ben ik zelf nogal lui in.
Dank voor de reacties.

Siofra, bedankt voor de tip maar ik wil geen oerwoud :proud: :proud:

Ik ga het maar weer proberen met scheerschuim dan.
En een dikke creme..
Anders toch eens waxen.

Ik wil best gaan epileren maar zo n ding is best duur en als ik dan nog met hetzelfde probleem zit vind ik dat weer zonde van mijn geld.

Voor degene die scheren..Welke scheermes gebruiken jullie?
Mijn ervaring is ; hoe duurder hoe rotter.
Alle reacties Link kopieren
Voor het scheren gebruik ik altijd een scheerolie, tijdens het scheren blijft je huid dan gevoed en beschermd.
anoniem_353404 wijzigde dit bericht op 20-09-2017 14:04
0.91% gewijzigd
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Alle reacties Link kopieren
Ehm, gewoon zo'n heel goedkoop setje met mesjes van de kruidvat (of etos, geen idee meer). Heb niet echt een standaard mesjes dat ik koop, gewoon wat er op dat moment het goedkoopst is.
Ik gebruik deze (oke andere kleur/geur ding):
Afbeelding
nergens last van
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooi ding, Daremanda!
Surrender to destiny, ... drift, ... dance like a snowflake
Ik heb nu een scheermes van de etos.
En ik doe regelmatig een nieuw mesje erop.Daar word het ook alleen maar erger van O_o

Idd. een mooi ding Daremanda.
Waar heb je die vandaan?

Scheerolie kan ik inderdaad ook eens proberen.
Alle reacties Link kopieren
Oh hier moet ik toch even op reageren!

Ikzelf worstel al jarenlang met ingegroeide haren op mijn benen en bikinilijn. Zoals hierboven al gezegd: de haartjes komen niet door je huid heen met als gevolg dat ze onder de huid blijven groeien (en sommige gaan zelfs bij mij ontsteken, nogal vervelend!)

Nu heb ik heel wat geprobeerd!
- Scrubben, ja dat werkt soms maar met name de huid bij de bikinilijn is vaak gevoelig en een gevoelige huid scrubben is not done. Dan maak je het alleen maar erger, dus ik zou het alleen doen als je huid niet snel irriteert.
- Epileren, heb ik twee jaar lang volgehouden. Maar je moet je voorstellen: je trekt de hele wortel eruit. Daardoor begint je haartje dus weer helemaal opnieuw met groeien en komt hij wederom niet door je huid heen. De ingegroeide haren worden dus alleen maar erger.
- Waxen werkt daarentegen wel omdat je met waxen ook de dode huidcellen weghaalt. En dat zijn nou juist de probleemveroorzakers!
- Scheren. Beter is het om te scheren, en dan niet te glad zodat de haartjes net boven de huid blijven uitsteken = geen problemen met door de huid heen groeien = geen ingegroeide haren! Daarom is een bot mesje soms fijner dan een nieuw, dan snij je de haren minder ver af. Wel altijd scheerschuim/conditioner want anders krijg je weer irritatie.

Goed, wat voor mij dan de oplossing is:
Ik scheer en gebruik daarnaast tegenwoordig een exfoliërend product. Dat is een chemisch goedje wat in principe hetzelfde doet als scrubben maar dan zonder je huid te beschadigen/irriteren. Je hebt twee soorten: AHA of BHA.
Google zelf maar eens of dit wat voor jou is!

(sorry voor de lap tekst jongens, ik ben inmiddels expert met dit probleem haha)
De grootste fout die een mens kan maken, is bang zijn om er een te maken.
Alle reacties Link kopieren
Oh dat is een goede van dat waxen, dat wist ik helemaal niet!
Wel dat je er dode huidcellen mee verwijderde, maar ik dacht dat je dan nog steeds met hetzelfde probleem zat omdat je de haartjes er ook met wortel en al uithaalde.

Welk exfoliërend product gebruik jij? Heb er ook al wel eens naar gekeken maar kom er niet zo goed uit welk van de 16846321654465 producten ik het best kan nemen (dat nog betaalbaar is).

Merk trouwens met scheren dat ik wel gewoon glad kan scheren zonder ingegroeide haartjes te krijgen tegenwoordig, scheer ook gewoon alle kanten op en niet alleen met de haargroei mee.
Ohh die lap tekst is geen probleem.
Hoe meer oplossingen en uitleg , hoe beter :-D

Ik ga even op google zoeken..
Alle reacties Link kopieren
Wat je ook kunt doen is aspirine( dus geen paracetamol) bij de drogist kopen en tea tree olie bij d ekruidvat.
Ongeveer 8 tabletten apsirine fijnstampen met 2 theelepel op elkeaar beetje tea tree olie erbij en nog een beet basiszalf bv uierzalf.
Mengen en na scheren avonds erop smeren.Daarna oude broek aantrekken.Probleem opgelost.
Flower2017 schreef:
20-09-2017 14:16
Ik heb nu een scheermes van de etos.
En ik doe regelmatig een nieuw mesje erop.Daar word het ook alleen maar erger van O_o

Idd. een mooi ding Daremanda.
Waar heb je die vandaan?

Scheerolie kan ik inderdaad ook eens proberen.
Bol.com!
Is van Wilkinson model Intuition. Ik heb er een voor de gevoelige huid, erg fijn. :)
En als je wat meer mesjes afneemt, is het volgens mij goedkoper. Ik had startersset met 4x (dacht ik) mesjes voor nog geen 15 euro.
Ohh dat is er zo eentje met een zeepblok..
Een aantal jaar geleden heb ik zulke scheermesjes weleens gehad en ik vond het niet fijn :uh?: Jammer..
Het zeep was altijd heel snel op.En dan heb ik het echt over 2 keer scheren.


Moet wel zeggen dat ik niet met de haargroei mee scheer.
Ik scheer tegen de haargroei in.Alle kanten op.. :roll:

Iemand ervaring met die verzachtende olie voor na het scheren bij de etos?
Ik heb het vroeger weleens gehaald (maar dan spreek ik over minstens 10 jaar geleden)
Weet genees of ze het nog verkopen?
O, ik doe er echt een aantal weken mee, net tot de mesjes gaan slijten zeg maar pas dan gaat het blok ook op..
Jammer :)
Alle reacties Link kopieren
Er is een ideaal product voor, Avoyd. Dat is hier speciaal voor gemaakt. Ik ben er superblij mee!
Alle reacties Link kopieren
Of pfb vanish
Sjee wat een prijzen..
Doe je er wel lang mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe er best lang mee, een half jaartje of zo. Maar het helpt me als een tierelier, dus ik heb het er wel voor over. Ik gebruik die met het blauwe label, trouwens, de goedkoopste :-)
Alle reacties Link kopieren
Peach0909 schreef:
20-09-2017 16:32
Oh dat is een goede van dat waxen, dat wist ik helemaal niet!
Wel dat je er dode huidcellen mee verwijderde, maar ik dacht dat je dan nog steeds met hetzelfde probleem zat omdat je de haartjes er ook met wortel en al uithaalde.

Welk exfoliërend product gebruik jij? Heb er ook al wel eens naar gekeken maar kom er niet zo goed uit welk van de 16846321654465 producten ik het best kan nemen (dat nog betaalbaar is).

Merk trouwens met scheren dat ik wel gewoon glad kan scheren zonder ingegroeide haartjes te krijgen tegenwoordig, scheer ook gewoon alle kanten op en niet alleen met de haargroei mee.
Ja, ik weet het, er zijn echte zoveel producten! Ik gebruik van Paula's Choice de BHA gel. In het begin moet je het opbouwen totdat je uiteindelijk hebt gevonden wat voor jou het beste werkt (iedere dag of maar twee keer per week smeren)

PFB vanish zie ik trouwens hierboven staan: gebruikte ik ook voor mijn bikinlijn tegen ingegroeide haren. Maar: het droogt je huid ontzettend uit en daarnaast moet ik het twee keer per dag gebruiken wilde het helpen
De grootste fout die een mens kan maken, is bang zijn om er een te maken.
Alle reacties Link kopieren
Bekend probleem!
Eerste dag na scheren durf ik nog in bikini, daarna niet meer ivm rode bulten, ingegroeide haren en alle ellende.
Ben nu begonnen aan een laserbehandeling van de bikinilijn, fantastisch vind ik het nu al. 1 behandeling gehad en al een stuk minder haren!
Een paar dagen geleden stond er een review over een sugar wat behandeling op buzzfeed: https://www.buzzfeed.com/patricepeck/su ... .sgpjElkEE

Zij had ook veel last van ingegroeide haartjes en met sugar wat niet meer. Misschien dat eens proberen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven