Lijf & Lijn alle pijlers

Help ik kan de afval knop niet vinden

22-09-2017 10:15 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is zo frustrerend ik weet dat ik kan afvallen maar kan de knop niet vinden!
Elke dag denk ik nu ga ik echt beginnen en elke dag komt er wel iets lekkers voorbij en dan denk ik snel o dat kan wel.
Maar dat kan helemaal niet!
Ben bang de bestelling van mijn zoontje 10 kilo afgevallen en sta nu al maanden stil. Ben net geopereerd en van hersteld. Mag nu niet te vet eten, dat zou toch makkelijker moeten zijn.
Heeft iemand tips? Of is het herkenbaar?
Eh.. niet in je mond stoppen?
Alle reacties Link kopieren
DEATH schreef:
22-09-2017 10:21
Eh.. niet in je mond stoppen?
Was het maar zo simpel
Alle reacties Link kopieren
haakmuts schreef:
22-09-2017 10:25
Was het maar zo simpel
nou ja, je geeft zelf aan, dat je het lekker niet kunt laten staan
Als je daar eens mee begint?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet waar er steeds iets lekkers voorbij komt? Op werk of o.i.d.? Je kunt eigen gezonde alternatieve (snacks) meenemen?

En verder met boodschappen doen gewoon die ongezonde dingen laten liggen. Klinkt makkelijk natuurlijk. Als je het niet in huis hebt is de verleiding groot.

Verder misschien in een schriftje ofzo bijhouden wat je eet (dus ook de ongezonde dingen), misschien kun je een patroon vinden van wanneer je geneigd bent iets vets te eten en kun je dan het patroon doorbreken.
My life, my way
Alle reacties Link kopieren
Misschien idd opschrijven en dat is misschien een patroon kan ontdekken. Lekkers niet in huis halen is geen optie. Heb namelijk ook kinderen en een man 😀
Je kinderen en man hebben ook geen troep nodig.
Alle reacties Link kopieren
Wat een begripvolle en helpende reacties weer. Als het makkelijk was zaten veel diëtisten en psychologen binnen dit vakgebied zonder werk. Denken jullie echt dat de kans groot is dat TO nu reageert met 'jullie hebben gelijk, probleem opgelost!'? Dus wat dragen jullie reacties dan concreet bij aan hulp en antwoord op de gestelde vraag?

TO; misschien kun je aansluiten bij een groep? Met steun afvallen is vaak makkelijker dan alleen, en zo kun je ook bespreken en steeds beter begrijpen waarom je het zo moeilijk vindt en die patronen doorbreken. Een diëtist of psycholoog bezoeken, of je huisarts om mee te beginnen, kan soms ook helpen. Online cursussen, je omgeving betrekken en laten helpen... Wat heb je tot nu toe al geprobeerd in concrete zin buiten 'morgen ga ik echt minder eten'?
haakmuts schreef:
22-09-2017 10:25
Was het maar zo simpel

Zo simpel is het. Je zegt zelf ik zie elke dag wat lekkers voorbij komen en denk dat het wel kan.
Nou, niet dus.
Alle reacties Link kopieren
DEATH schreef:
22-09-2017 10:31
Je kinderen en man hebben ook geen troep nodig.
Dit dus. Er zit veel verschil in troep en lekkers. :)

Als zij graag op een stuk chocola kauwen, is dat prima toch, kies dan zelf voor een blokje met 72 of 80% cacao. En niet een hele reep. Nee een blokje.

Willen zij graag een zak winegums leegeten? Pak dan zelf lekker een stukje paprika, hak een banaan in mootjes of snij een meloen in partjes, een peer in stukjes of een appel in blokjes. Maak het jezelf niet te moeilijk, kies gewoon een lekker zoet alternatief! :)

Edit: en zoek inderdaad naar 'lotgenoten', of hoe je het ook wilt noemen. Ik heb enorme moeite met de laatste kilo's verliezen, maar nu een vriendin er ook mee bezig is, heb je toch een stok achter de deur, support je elkaar etc. :)
kleineschnitzel wijzigde dit bericht op 22-09-2017 10:35
16.55% gewijzigd
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Alle reacties Link kopieren
haakmuts schreef:
22-09-2017 10:29
Misschien idd opschrijven en dat is misschien een patroon kan ontdekken. Lekkers niet in huis halen is geen optie. Heb namelijk ook kinderen en een man 😀
Je man en kinderen hebben er ook baat bij een gezonder eetpatroon aan te leren. Dat dit voor jou zo vanzelfsprekend is, om ongezonde zooi standaard in huis te hebben, vind ik niet zo'n goed teken.
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
22-09-2017 10:32
Wat een begripvolle en helpende reacties weer. Als het makkelijk was zaten veel diëtisten en psychologen binnen dit vakgebied zonder werk. Denken jullie echt dat de kans groot is dat TO nu reageert met 'jullie hebben gelijk, probleem opgelost!'? Dus wat dragen jullie reacties dan concreet bij aan hulp en antwoord op de gestelde vraag?

TO; misschien kun je aansluiten bij een groep? Met steun afvallen is vaak makkelijker dan alleen, en zo kun je ook bespreken en steeds beter begrijpen waarom je het zo moeilijk vindt en die patronen doorbreken. Een diëtist of psycholoog bezoeken, of je huisarts om mee te beginnen, kan soms ook helpen. Online cursussen, je omgeving betrekken en laten helpen... Wat heb je tot nu toe al geprobeerd in concrete zin buiten 'morgen ga ik echt minder eten'?
Bedankt voor de hulpvolle reactie,

Ik heb nu een app gedownload waar ik bij kan houden wat ik eet.
Drink al meer water dan eerst.
Heb jij ook ervaring met afvallen.


Even terug komen op min kinderen en man hebben die troep ook niet nodig. Ik vind dat ze zeker een keer in het weekend een schaaltje chips mogen of een keer een koekje. Eet jijzelf nooit iets ongezonds?
Alle reacties Link kopieren
verkeerde topic
hamerhaai wijzigde dit bericht op 22-09-2017 10:41
95.98% gewijzigd
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Er is ook geen knop. Ik heb al jaaaren de motivatie niet dus ik laat het maar zo, heb geen zin om er een strijd van te maken. Komt wel weer. Of niet.
...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ervaring met afvallen aan de andere kant van de tafel dus (-: Mensen begeleiden.

In het weekend een schaaltje chips of een koekje: tuurlijk kan dat. Doe ik ook. Maar daarvoor hoeft het niet de hele week in huis te zijn verder toch? Je kunt het ook in kleinverpakking kopen voor hen zodat het voor jou niet beschikbaar is. Ikzelf eet in het weekend vaak een schaaltje zoute popcorn (ben ik gek op) en wat (donkere) chocolade. Verder eigenlijk niet nee. Genoeg gezonde lekkere dingen waar mijn lijf meer aan heeft.
haakmuts schreef:
22-09-2017 10:37
Bedankt voor de hulpvolle reactie,

Ik heb nu een app gedownload waar ik bij kan houden wat ik eet.
Drink al meer water dan eerst.
Heb jij ook ervaring met afvallen.


Even terug komen op min kinderen en man hebben die troep ook niet nodig. Ik vind dat ze zeker een keer in het weekend een schaaltje chips mogen of een keer een koekje. Eet jijzelf nooit iets ongezonds?
Maar wees eerlijk, het gaat hier niet over 1 schaaltje chips en 1 koekje he. En ook niet alleen in het weekend.
Alle reacties Link kopieren
Niet alles of niets doen, dus niet óf alles ongelimiteerd eten, óf al het lekkers uitbannen, want dat hou je moeilijk vol, zeker als je al moeilijk nee kan zeggen, maar keuzes maken. Je mag best af en toe wat lekkers, maar gewoon niet alles en ook gewoon niet onbeperkt. Een beetje chips smaakt ook lekker, je hoeft niet per se de hele zak leeg te eten, en je kunt ook een paar koekjes nemen in plaats van de hele rol. Als je van jezelf weet dat je niet kunt stoppen zodra je een verpakking opentrekt, kun je ook minder tegelijk in huis halen.

Verder zou ik kijken hoe calorierijk je hoofdmaaltijden zijn, veel mensen verkijken zich daarop en denken dat ze minder binnenkrijgen dan ze daadwerkelijk doen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er dingen die je superlekker vindt waarmee je je tussendoortjes tijdelijk kan vervangen?

Bijvoorbeeld dat je dan aardbeien eet ipv chips? Of iets anders wat je heel lekker vindt. Dus dat je als je zin in iets krijgt je wel wat mag eten en je dat ook lekker vindt, maar dat je met jezelf afspreekt dat dat dan altijd iets is met voedingswaarde.

Als je dit even volhoudt taal je vanzelf niet meer naar die chips. Het is even afkicken.
Alle reacties Link kopieren
DEATH schreef:
22-09-2017 10:45
Maar wees eerlijk, het gaat hier niet over 1 schaaltje chips en 1 koekje he. En ook niet alleen in het weekend.
Niet voor mij maar wel voor mijn kids!
haakmuts schreef:
22-09-2017 10:37
Even terug komen op min kinderen en man hebben die troep ook niet nodig. Ik vind dat ze zeker een keer in het weekend een schaaltje chips mogen of een keer een koekje. Eet jijzelf nooit iets ongezonds?
Jij zou ook gewoon een schaaltje chips en een keer een koekje moeten kunnen eten. Het is dus geen kwestie van helemaal geen chips/koekjes meer kopen maar zoveel/zoweinig dat er voor jullie drieën genoeg is om dit met mate te eten.

Ik raad je aan om een eetdagboek bij te gaan houden en op zoek te gaan naar je valkuilen: wat eet je? Wanneer? Waar? Als je die informatie hebt is het gemakkelijker om die situaties uit de weg te gaan of om te buigen.

Afvallen is moeilijk, merk ik nu aan den lijve. Ik heb nooit van mijn leven op mijn eten gelet, ik eet namelijk van normale gezond. Mijn gewicht is ook altijd erg stabiel geweest. Ben nu echter 2 maanden geleden bevallen en ik heb nog wat zwangerschapskilo's die er niet afgaan. Een hele rare gewaarwording voor mij. Wij eten hier na het avondeten vaak chips/koekjes/snoep. Dit probeer ik nu niet te doen. Ik ga nu daarom vaak na het eten boven zitten zodat ik mijn man niet zie snoepen. Ik hoop dat het werkt!
haakmuts schreef:
22-09-2017 10:49
Niet voor mij maar wel voor mijn kids!
Maak voor je kinderen een groot bord met van alles er op; wortel, paprika, tomaatjes, komkommer, olijven, banaan, bessen, appel, augurk, nootjes, rozijnen. Dat ziet er aantrekkelijk uit en ik weet zeker dat ze het lekker vinden en niet eens meer om koek vragen.
Alle reacties Link kopieren
Aan je zelfdiscipline werken.
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
Alle reacties Link kopieren
Ben bang de bestelling van mijn zoontje 10 kilo afgevallen en sta nu al maanden stil
.
bestel nog een zoontje, misschien val je dan nog 10 kf af.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
haakmuts schreef:
22-09-2017 10:49
Niet voor mij maar wel voor mijn kids!
Dan haal je toch pas op vrijdagmiddag dat lekkers. Maandag is het dan op en de rest van de week is de verleiding ook weg.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen krijgen echt niet elke dag chips, jouw kinderen wel? Dus daar hoef je het dan niet voor in huis te halen. Verder kun je ook dingen in huis halen die jouw man en kinderen wel lekker vinden, maar jij niet. Ik lees dat je geen vet mag eten, maar ik kan me voorstellen dat je daar ontzettende honger van krijgt, die je dan weer gaat opvullen met zoet etc. Misschien wat meer eiwit? Zoals yoghurt bijvoorbeeld. Dat vult ook goed.

Wat mij helpt is om calorieën als geld te zien; als ik calorieën aan een koekje 'uitgeef', heb ik er geen meer over om chips te eten. En niet in huis halen. Ik heb met mijn man afgesproken dat we geen chips, nootjes etc. meer in huis halen en alleen in het weekend alcohol drinken. Bij het avondeten zet ik standaard een karaf water op tafel. Mijn kinderen zijn niet zo van de gekookte groenten, maar rauwkost vinden ze prima. Dus dat zet ik dat standaard op tafel. Als je tussen de maaltijden door veel honger hebt, zijn je maaltijden misschien niet vullend genoeg. En misschien zou je eens naar een diëtist kunnen gaan, want ik kan me voorstellen dat het wat lastiger is als je geen vet mag.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven