Lijf & Lijn alle pijlers

Steeds slanker sinds juli 2017! Deel 2

22-09-2017 22:29 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
1 juli 2017 heeft Myrre29 een afvaltopic geopend. Inmiddels zijn we toe aan een deel 2. Het blijkt toch erg veel werk om zo'n tabel bij te houden voor Myrre alleen. Inmiddels is Myrre zwanger en is het juist de bedoeling dat ze aankomt in plaats van afvalt :cheer2: Vandaar dat we vanaf nu werken met een gezamenlijk account om de tabel bij te kunnen werken.

Openingspost uit deel 1:
Hi Afvallers!
In onderstaande tabel houden we onze resultaten bij! :cheer2:
We zijn op 1 juli begonnen en ik ga elke zaterdag (of zondag als ik er niet aan toekom) de resultaten bijwerken in de tabel!
Laat op zaterdag dus even de tussenstand weten. Wanneer je 2 weken of meer je gewicht niet doorgeeft zal ik je uit de tabel halen... zo blijft hij overzichtelijk! ;-)


Bye Bye kilo's! Tot nooit! :bye: :bye:
Naam Lengte Doel 11/11 18/11 25/11 02/12 09/12 16/12 23/12 30/12 06/01 afgevallen tot nu toe
IkbenIk 161 54 56,4 -9,4
Moon-Alisa 178 80 89 -
Whiterabitt 165 66.8 67 -9,4
Barlis 178 75 77.6 -0,9
Nymphadora
Tonks
1.78 65 75,4 -12,6
N L D -
N L D -
N L D -
N L D -

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Naam Lengte Doel 01/07 08/07 15/07 22/07 29/07 05/08 12/08 19/08 26/08 afgevallen tot nu toe
Myrre29 1.80 79 98.4 96.3 96.3 96 95.2 (vak) (vak) 95.2 94.1 -4.3
Moon-Alisa 1.78 80 88 88 88.5 89.0 88.5 88.5 88.5 88.5 88.5 -+0.5
Snoesje666 1.63 70 96 94.5 93 93 92.5 92.5 X X -3.5
Ninguna 1.61 59 67 67.7 65.7 65.5 65.5 64.5 64.5 63.8 64.3 -3.4
M_W 1.62 75 89 88.6 87.9 86.9 87 (vak) (vak) 86.7 86.3 -2.7
NymphadoraTonks 1.76 65 X X X 88 86.7 85.7 85.2 84.6 -3.4
Ikbenik 1.61 60 65.8 65.4 65 64.4 64.8 64 64 62.6 62.6 -3.2
Whiterabbit 1.65 70 X X X X X X 76.6 75.8 -0.8
43.2



Naam Lengte Doel 02/09 09/09 16/09 23/09 30/09 07/10 14/10 21/10 28/10 afgevallen tot nu toe
Myrre29 1.80 79 93.5 X X X X X X X X
Moon-Alisa 1.78 80 88 88 88 88 88 88 89 89 89 -
Snoesje666 1.63 70 93 93 93 X X X X -3
Ninguna 1.61 59 63.7 63.5 64.5 63.3 63.1 62.9 62.9 63.5 62.9 -4.1
NymphadoraTonks 1.78 65 82.5 81.8 81.1 79.4 79 78.2 77.9 77 77.1 -11
Ikbenik 1.61 57 62.2 61 60.4 60 59.6 58.8 X 57.8 57.6 -7.6
Whiterabbit 1.65 66.8 75.4 74.1 74 72.2 71.3 70.3 69.4 69.3 68.4 -8.0
Barlis 1.78 75 X 83.8 81.5 79.9 78.1 vak vak 78.9 78.3 -5.5
Annn 1.74 73 X 79.5
anoniem_355177 wijzigde dit bericht op 13-11-2017 07:31
30.51% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ons nieuwe topic! Dat er maar veel kilo's weer zullen verdwijnen :bye:
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
NymphadoraTonks :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :bigkiss:

Wat heerlijk! Een frisse bijgewerkte lijst, geeft meteen een soort van 'boost'!!!
Morgenochtend weer 'fris' op de weegschaal!

Laatste loodjes! :high5:
Alle reacties Link kopieren
Ik weeg 79.4 en ben nu 8.6 afgevallen.

Het viel best mee dat bijwerken van de tabel. Het is alleen even een rotklusje. Ik hoop dat ik iedereen goed bijgewerkt heb. Ik ben niemand bewust vergeten in ieder geval. Ik zie een foutje van 20.3, maar dat pas ik nog wel aan. Ik had ook het idee dat ik nieuwe namen mis in de tabel.

Gisteravond heb ik bij de McDonald's gegeten. Uiteindelijk zitten er soms HelloFresh gerechten bij met meer calorieën dan een Big Mac Menu (met cola zero). Maar goed, toen liep ik uiteindelijk om 23:30 nog buiten om mijn 10.000 stappen te halen. Voor mij is de successleutel echt om bij te houden wat ik eet en te bewegen. Ik hoef zeker niet op een blaadje sla alleen te leven om toch af te vallen.
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Nymphadora!! :)
Zowel met de kilo's als de nieuwe topic!!

Hier gaat alles goed, erg moe etc maar dat hoort er bij!
Gewicht blijft tot nu toe hetzelfde ongeveer. Doel is om niet boven de 15 kilo aan te komen deze zwangerschap...
Alle reacties Link kopieren
Leuk, nieuw topic :)

Hier weer 88. Voor mij is het oké, ik wist al dat afvallen niet mee zou vallen met de medicatie en ik ben in ieder geval niet zwaarder geworden. Wel is het met de boodschappen wat rommelig gegaan afgelopen week. Veel op het laatste moment.

Dus dat kan wel beter komende tijd. Misschien één keer een hele lading laten thuisbezorgen en daarna de verse producten regelmatig aanvullen.

Fijne zaterdag allemaal!
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Wat je zegt over die Mac donalds herken ik wel NymphadoraTonks. Met een big mac menu kom je soms lager uit in kcal, dan met een zgn 'gezondere maaltijd'. Op mijn tijdlijn v Facebook komen er ook vak tips/receptjes voorbij voor mensen die wat af willen vallen. Maar ik vind de keuze heel vreemd; wat ze in die Amerikaanse filmpje beschouwen als 'light'/gezond eten. Er komen regelmatig recepten voorbij van gezonde havermoutkoeken met honing, kokos, en chocolate chips, onder het motto van dat het allemaal natuurlijk is, "DUS" gezond/kcal arm. :facepalm:

Als je gezond wil eten is dat één uitgangspunt. Als je af wil vallen, is dat een ander uitgangspunt.
Ik denk dat het zoeken is naar het overlap gebied tussen die twee. Dus gezond EN kcal arm.
Onbeperkt noten, avocado, muesli repen en havermoutkoeken eten? Dan kom je aan.
Maar als je alleen kcal arm zou eten, dan val je af, maar ten koste v je gezondheid.

(Ik heb 2 kennissen, de eerste is in no time 20 kilo afgevallen, door veel te roken, 2 anderhalve liter flessen cola light PER DAG, te drinken. Daarnaast at ze dan heel weinig, en vooral imo gekke snacks. Een halve frikadel, stuk koek wat haar kind had laten liggen, stuk chocolade, bakje druiven-want-gezond, etc Geen groente, dat lust ze niet. Heel bijzonder. :bonk:
De andere kennis is al een jaar gezond aan het eten, maar ze valt maar niet af. Daar klaagt ze dan over. Maar tijdens een uurtje op visite haalt ze gerust 2 van die verpakte notenrepen met zaden, en een soort geperst/gedroogd fruit, uit haar tas. Ik ken ze. Ze zijn heerlijk. Maar qua kcal zitten ze wrs hoger dan een snicker. Als lunch een salade met 2 avocado's, hamblokjes, gebakken spekjes en kaas. En dan een verdwaald blaadje sla ertussen. :bonk:

De waarheid v goed afvallen zit hier wrs ergens tussenin.
Ik vind het zelf ook heel moeilijk om dat evenwicht te vinden tussen gezond en kcal arm.


Maar een keer een big Mac menu vind ik heerlijk. Compenseer ik dat de andere maaltijden wel weer, of ik ga extra sporten. Of niet. Zo lang het gemiddeld maar een beetje klopt.
Alle reacties Link kopieren
Oeh; vergeet mijn zaterdagochtend gewicht door te geven:
Ik weeg nu PRECIES 60 kilo :yes:
-5,8 vanaf juli.
Het gaat goed.

Zou mijn streefgewicht/doel naar 57 gezet kunnen worden in de tabel?
(Vlgs het voedingscentrum is een gezond gewicht bij mijn 1.61m ergens tussen de 48 en 65 kg.)
ikbenik wijzigde dit bericht op 23-09-2017 17:13
3.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Supergoed Ikbenik!!
Ik vind het echt enorm knap hoe lang jij dit allemaal zo goed volhoudt en bijna op je streefgewicht bent!! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Myrre29 schreef:
23-09-2017 11:07
Supergoed Ikbenik!!
Ik vind het echt enorm knap hoe lang jij dit allemaal zo goed volhoudt en bijna op je streefgewicht bent!! :cheer2:
:$ dankjewel, Myrre29. .,!
Ben er zelf ook wel trots op. Ben al vanaf februari bezig inmiddels... had zelf ook niet gedacht dat ik het zo lang vol zou kunnen houden, maar ben er super blij mee. :yes: een kilo of 18 inmiddels.
Alle reacties Link kopieren
Supergoed Ikbenik!

Nympha, jij bent ook goed bezig. En ik ben het met je eens dat je alles moet kunnen eten. Maar met mate, niet elke week naar de Mac. En compenseren met bewegen/ stappen.
Ik heb gisteren een heerlijk stukje chocolade gegeten.

Ik zat vanmorgen op 63,3 kilo en ben tot nu toe 3,7 kilo afgevallen.
Alle reacties Link kopieren
Myrre, als je een beetje let op je eten, hoef je niet te veel aan te komen. Ik heb een vriendin die tegen me zei toen ik zwanger was: "oh wat fijn, nu mag je alles eten". Maar zo werkt het natuurlijk niet. Gewoon lekker gezond eten is beter voor jou en de baby.

Moonalisa, kan je het er niet eens over hebben met de huisarts? Dat die medicijnen je zo beïnvloeden, maar dat je ook graag zou afvallen. Misschien heeft hij tips.
Hier nog steed 85,5 kilo, dus geen verandering... moet weer even de flow vinden ben ik bang :@@:

Knap ikbenik!! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het met mijn arts er wel eens over gehad. Hij zei dat koolhydraatarm zou kunnen helpen. Maar als ik dat probeer ben ik op het werk echt niet scherp en dat is ook niet zo handig.
Ik lees soms dat mensen ineens 130 kg zijn met deze medicijnen. Zelf hoop ik iig NIET de 90 aan te gaan tikken. Daarom ben ik eigenlijk al blij dat ondanks ophogen medicatie, ik gelijk ben gebleven in gewicht.

Er was een tijd dat ik niet kon werken. Nu met deze medicatie kan ik wel werken en dat is me ook veel waard.

Wel vrijdag met manager afgesproken dat ik uurtje korter werk voortaan en dan hoop ik dat s avonds het koken en sporten ook weer wat gedisciplineerder gaat. Hopelijk is dat uurtje net het verschil tussen: Ik plof op de bank, en: Ik ga nog even sporten. Bedenk me nu ineens dat ik dan ook voor het eten misschien kan sporten, als ik het eten de dag ervoor klaarzet.

(Voor oplettende lezers, ja ik zou eigenlijk een andere baan gaan zoeken. maar nu hebben we afgesproken dat ik op mijn huidige plek wat meer begeleiding/ondersteuning ga krijgen)

Overigens heb ik het 'geluk' dat mijn kilo's wel redelijk goed verdeeld zijn.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Oh, datmaar is wel erg fijn. Wat goed dat ze daarin steunen op je werk. Hopelijk lukt het zo om vaker te sporten.
En knap dat je inderdaad op gewicht blijft.
Alle reacties Link kopieren
Super fijn dat er een bijgewerkte tabel is! Dank je wel Nymphadora.
Mijn gewicht is nu 79.9 dus 3.9 kg in totaal eraf.
Alle reacties Link kopieren
Dank je Ninguna. Ja ik hoop wel te kunnen afbouwen op een gegeven moment maar het is nu even niet verstandig.
Ja het doel is nu om niet de 90 te gaan aantikken.

Barlis, goed bezig!
Je kunt méér.
Dag meiden, ik woog gisteren 72,2, dus dat betekent 4,4 eraf. Volg nu een week het dieet onder begeleiding en dat gaat erg goed. Eet 6 keer per dag en let heel goed op mijn porties en plan wat ik op een dag eet. En heel belangrijk, de eerste 6 weken drink ik geen alcohol. Vind het prima vol te houden tot nu toe en begin qua gewicht weer een beetje mezelf te worden. Kortom, blij!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Rabbit. Hoe zien je porties eruit? (qua groente/kh/eiwitten etc) 4,4 kg is al best veel!

Ik heb hardgelopen. Had uurtje korter gewerkt, thuis heel even 'gepauzeerd' en iets lichts gegeten. Toen gelopen en nu staat mijn eten warm te worden. Wel is het 'mealpreppen' nog niet wat het zijn moet. Ik moet echt weer wat meer dingen op voorraad gaan hebben want ik grijp nu te vaak mis. Of bijv maaltijdsalades maken voor meerdere dagen.

Iig wel trots dat ik gelopen heb. Het is nu ook nog licht, dat scheelt wel. Binnenkort wordt het weer tijd voor lampjes (volgens mij hebben de oude lampjes het begeven...)
Je kunt méér.
Hallo! Ik zou ook graag terug mee doen! De laatste weken mijn gewicht niet meer doorgeven, was druk bezig met verhuizen. In November een vakantie geboekt, zou graag nog een aantal kilotjes kwijtraken!
Alle reacties Link kopieren
Is het goed gegaan met de verhuizing? En vakantie, lekker, waar ga je heen?

Hier weer 88 kg. Ga vandaag dagje wandelen, 17 km. Heb de regenkleding mee, hoop dat het niet nodig is.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Viva888, leuk dat je er weer bent!

Dat is best een afstand hoor 17 km!

Wat was het stil hier de afgelopen week!

Ik weeg nu 79 kilo en ben in totaal 9 kilo afgevallen. :cheer2:
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
59,6 kg vanmorgen, dus -6,4 vanaf juli
Weer n pondje eraf. :)

Ik heb alleen wel veel overtollige huid :-$
Ziet er echt niet uit. Ben in het verleden te vaak te veel afgevallen, en die huid hangt er nu maar zielig bij... :cry:
Alle reacties Link kopieren
Shit zeg Ibi.
Ik las laatst in de krant dat het niet vergoeden van buikwandcorrecties vaak zorgt voor ernstige terugval in gewicht (dat is een gekke zin zo).
Dat gaat jou niet gebeuren!

Ik heb net even een BMI check gedaan en mijn BMI is nu 24.9 :cheer2:
Ik sta in het groen! Wel echt op het randje nog, maar ik ben er blij mee!
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie allemaal goed bezig zeg!
Ik woog vanmorgen 78.1 dus in totaal 5.7 kg!!
Ga morgen heerlijk 2 weken op vakantie. Ons streven is om te proberen niet aan te komen omdat we zo goed bezig zijn.
Hopen dat het lukt.
Vandaag prutweer dus ben bang dat je de regenkleding wel aan moet Mona-Lisa.
Nymph wat goed van jou! Ik zie dat jouw streefgewicht 65 kg is. Wij zijn even lang. Ik wil graag naar 75 en als dat gelukt is naar 72. Is 65 niet wat te weinig voor onze lengte?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven