Lijf & Lijn alle pijlers

Gastroplastie

23-09-2017 23:02 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met gastroplastie? Dat is een nieuwe techniek om de maag te verkleinen zonder te snijden'
Ze naaien uw maag een stuk toe met draad.
Je zou 20 kg vermageren op 1 jaar.
Mijn operatie staat al op het programma. Maar nu begin ik te twijfelen.
Alle reacties Link kopieren
Waarom twijfel je? Ik heb hier geen ervaring mee, dus ik kan je verder geen advies geven. Maar hoe doen ze dat dan? Via je slokdarm? Of zeg ik nu iets heel doms?
20 kilo op een jaar is ook weinig.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken deze nieuwe techniek niet, maar heb zelf 3 jaar terug een gastric bypass gehad.
Zeer effectief en de beste beslissing ooit.
Ben 60 kg in anderhalf jaar afgevallen en nu anderhalf jaar stabiel op een gezond gewicht. Nooit spijt van gehad.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
En de operatie viel enorm mee. Zou het zo weer doen.
Als dit lijkt op een maagband zou ik het niet doen, daar hoor ik zoveel nare ervaringen mee.
Ab imo pectore
Alle reacties Link kopieren
emmylou schreef:
24-09-2017 00:03
En de operatie viel enorm mee. Zou het zo weer doen.
Als dit lijkt op een maagband zou ik het niet doen, daar hoor ik zoveel nare ervaringen mee.
Een beetje arts doet dat ook niet meer.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
http://www.obesitascentrum-zna.be/index ... troplastie

Klinkt veelbelovend
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Maagverkleining schijnt het meest effectieve vermageringsmiddel te zijn bij morbide obesitas.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ben bang van complicaties.
Dat is een operatie voor mensen met een BMI van 30 tot 35
Ben er nog niet aan uit.
Operatie is in Antwerpen
Alle reacties Link kopieren
In het linkje staat letterlijk: We screenen patiënten uitvoerig voor de ingreep want levensstijlveranderingen en dieet zijn noodzakelijk na ingreep. Dan is 20 kilo op jaarbasis dus aannemelijk. Maar omdat te behalen is dan toch heel die operatie niet nodig? Als je alleen de levensstijlverandering en het dieet doet dan ben je er toch ook?

Maar dit is dus eigenlijk een GBP-light? Kom je hier dan ook eerder voor in aanmerking, als je dus minder weegt maar wel overgewicht hebt of als je voor die GBP niet in aanmerking komt bijvoorbeeld?

Op zich vind ik dit wel een interessante ontwikkeling, de kosten worden ook niet vergoed terwijl een GBP wel onder de vergoeding valt.

Heb er persoonlijk niets mee trouwens, ben zelf 57 kilo afgevallen in bijna 2 jaar tijd zonder poespas, maar vind dit wel interessant. Waarom heeft de een een operatie nodig en waarom de ander niet. En waarom komt de een zoveel aan terwijl een ander meer kan eten, minder beweegt en gewoon slank blijft. Blijft boeiend.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al heel veel dieet en achter de rug. Ik heb steeds een jojo effekt. Kan het niet volhouden.
De kostprijs van de operatie is tussen de 4000 en 5000 euro. Geen terugbetaling.
Alle reacties Link kopieren
Het is geen sleeve operatie maar maagverkleining zonder te snijden.
Alle reacties Link kopieren
https://radio2.be/antwerpen/antwerpse-p ... in-de-buik
Emma8888 schreef:
24-09-2017 14:43
Ik heb al heel veel dieet en achter de rug. Ik heb steeds een jojo effekt. Kan het niet volhouden.
De kostprijs van de operatie is tussen de 4000 en 5000 euro. Geen terugbetaling.

Hoe ga je dan de verandering volhouden na de operatie?
Alle reacties Link kopieren
Je kan na een operatie niet veel meer eten. Altijd kleine porties.
Emma8888 schreef:
24-09-2017 15:00
Je kan na een operatie niet veel meer eten. Altijd kleine porties.

Juist bij een operatie waarna je nog maar weinig kan eten, zul je alleen maar gezond moeten eten om alle voedingsstoffen binnen te krijgen. De keuze chips of appel bestaat nog steeds. Waarom kun je na de operatie wel kiezen voor de appel en voor de operatie niet?

Ik vraag me af of een operatie een goede manier is om een stok achter de deur te hebben.
Alle reacties Link kopieren
nerdopviva schreef:
24-09-2017 15:27
Juist bij een operatie waarna je nog maar weinig kan eten, zul je alleen maar gezond moeten eten om alle voedingsstoffen binnen te krijgen. De keuze chips of appel bestaat nog steeds. Waarom kun je na de operatie wel kiezen voor de appel en voor de operatie niet?

Ik vraag me af of een operatie een goede manier is om een stok achter de deur te hebben.
Nou ja, dit bedoel ik dus eigenlijk ook.

Maar door die operatie kun je dus wel chips eten en toch afvallen omdat de hoeveelheid natuurlijk maar minimaal is en je er dus niet van aankomt. Dan ben je dus wel slank maar nog steeds niet gezond omdat je veel goede voedingstoffen misloopt. Of zie ik dat dan nu verkeerd?

Let wel, ik snap dat niet iedereen die ongezonde keuze maakt natuurlijk maar dan blijft vraag 1 alsnog over, waarom voor de operatie die keuze niet kunnen maken en na de operatie wel.
Alle reacties Link kopieren
Dag Emma8888

Mag ik weten hoe het met jou ondertussen gaat?
Heb je dan die operatie laten uitvoeren?
Ik zal nl met dezelfde gedachte, ik ben ook bij die dokter in antwerpen geweest en kom ook in aanmerking voor die operatie.
Ook ik twijfel enorm omdat je niet weet wat er op termijn gaat gebeuren en of je effectief 20 kg gaat afvallen en dan is het natuurlijk wel zuur geld.
Denk wel dat dit een goede oplossing is voor mensen met bmi 30-35

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Beste Emma8888,
Net zoals Mieke12345, zou ik ook heel graag weten hoe het nu met je gaat?
of je de operatie inmiddels hebt laten doen.
Ik zou ook echt graag willen weten hoe je dagdagelijkse leven nadien is... de eerste weken... Pijn, ongemakkelijk, misselijk...
Zou je me indien je dit zelf wil een berichtje willen sturen met nodige info.
Ik ben zelf ook aan het overwegen om deze operatie te laten uitvoeren.

Alvast bedankt voor je medewerking en info...

Groetjes DE
Alle reacties Link kopieren
Hallo Emma8888,

Heb je de operatie inmiddels laten uitvoeren ?
Ik heb vandaag de beslissing genomen en gebeld naar Erasmus voor een afspraak bij dr Heyman. Ik kan wel pas in mei terecht :-(
Wat is jouw ervaring met deze operatie en hoe gaat het nu met je ?
Zou fijn zijn om op voorhand al wat info te krijgen.
Is het momenteel nog steeds niet terugbetaalbaar ?
Groetjes ,

Tamara
Alle reacties Link kopieren
TSmolders,

En... ga je nog in mei ?
Ik heb ook een afspraak in mei, vrijdag de 18e.
Ik kom dan wel eerst bij een diëtiste, niet bij de chirurg.

Indien je facebook hebt: Gastric Bypassers Stuivenberg Antwerpen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Wie heeft de ingreep ondertussen ondergaan en hoe was dit?
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik ben hier nieuw en zou graag willen weten hoe het gaat met de dames die ondertussen de operatie hebben ondergaan.

Graag jullie ervaringen van een bang hartje dat ook een afspraak wil maken in Stuivenberg.

Graag hoor ik het van jullie.
Groetjes.
M.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Emma8888 en andere die deze ingreep reeds hebben laten doen, hoe is het gegaan ?
Ben je ondertussen al afgevallen ?
Wat was de uiteindelijke kostprijs van deze ingreep ? Is deze nog steeds niet terug betaald ?

Hoe lang duurt het voor je op gesprek mag komen en wat is dan de wachttijd naar de echte datum van ingreep ?

Groetjes,
Alle reacties Link kopieren
Emma8888 schreef:
23-09-2017 23:02
Iemand ervaring met gastroplastie? Dat is een nieuwe techniek om de maag te verkleinen zonder te snijden'
Ze naaien uw maag een stuk toe met draad.
Je zou 20 kg vermageren op 1 jaar.
Mijn operatie staat al op het programma. Maar nu begin ik te twijfelen.
Beste,

Hebt u deze operatie laten uitvoeren?
Mag ik vragen hoe het nu met je gaat en wat jouw ervaringen zijn?

Alvast heel erg bedankt,

Annelies

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven