Lijf & Lijn alle pijlers

5-10 kilo’s (zwangerschap) eraf!

10-10-2017 21:07 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bijna 6 maanden geleden ben ik bevallen en ik zit nog zo’n 4 kilo boven m’n start gewicht. Deze wil ik graag kwijt en nog wat extra kilo’s wat ik daarvoor ook al wilde.

Wie doet ermee? Ik wil gewoon opletten met eten en niet perse op dieet.
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
Hier ruim 1,5 jaar geleden maar nog steeds last van wat overtollige kilo’s.
Zou blij zijn met 10 eraf maar iets minder is ook prima.
Voor dat ik zwanger was, woog ik rond de 60kg. Inmiddels rond de 70kg.
Ik wil voornamelijk minder snoepen (ik snoep echt heel veel) en geen frisdrank meer doordeweeks.
Ben gisteren begonnen, en heb nu al een beetje het idee dat mijn buik minder opgezet is.
Alle reacties Link kopieren
Argh ik doe mee! Nog steeds 3 kilo te gaan, voor mijn eerste kind woog ik 62, voor mijn tweede van nu 3 maanden 67 en nu ben ik 70.
Baal er van! Vanwege borstvoeding wil ik niet te hard afvallen maar idd minder snoepen. Sporten mag ik helaas niet intensief het komende jaar (!) vanwege een verzakking. Wil wel met yoga starten en ik wandel.

Ik wil eigenlijk weer terug naar 62 maar 65 zou ik al blij mee zijn. Pas de meeste kleding wel maar voel me lang niet in alles fijn.
Alle reacties Link kopieren
Welkom meiden. Voor mijn zwangerschap begon ik met 64,5 kg en nu zit ik op 67,6 kg om precies te zijn :)
Het liefst wil ik naar de 61/62 kg. Hier ook vooral minder snoepen, daar ben ik best goed in, haha. Eigenlijk wil ik ook weer wat meer gaan bewegen, maar moet er de tijd en zin nog een beetje voor vinden.
Ik vind het wel leuk om een tabel bij te houden en dan elke week een weegmoment, dat motiveert mij vaak wel om te zien wat er elke week gebeurt. Vinden jullie dat ook een goed idee?
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Alle reacties Link kopieren
Ja goed idee! Ik ben alleen niet zo handig ermee, iemand anders?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik doe ook mee! Bijna 5 maanden geleden bevallen en zit nog met 4 kg die er maar niet af wil! Eet al twee weken echt gezond en bijna geen snoep ( op af en toe een stukje chocolade na :facepalm: ) maar het gaat zo langzaam :(
Geven jullie nog bv? Want dan kan het zijn dat je lichaam een kilo of 3-5 vasthoudt. Bij mij waren die laatste kilootjes er plotseling binnen een paar weken af toen ik stopte met bv.
Alle reacties Link kopieren
SweetChili schreef:
11-10-2017 13:48
Geven jullie nog bv? Want dan kan het zijn dat je lichaam een kilo of 3-5 vasthoudt. Bij mij waren die laatste kilootjes er plotseling binnen een paar weken af toen ik stopte met bv.
Ik wel! Bij m'n oudste was er niet op te eten tegen de bv, toen ik na 11 maanden stopte woog ik 60 kilo.
Maarjaaaa iets met je eetpatroon niet aanpassen enzo kwamen de kilo's er supersnel aan.
Nu lijkt het idd of m'n lichaam perse dat gewicht vasthoudt...
Hier mogen er ook nog wel wat kilo's af.
Plan is hier ook langzaam afvallen en mn door gezond eten ivm borstvoeding. Lastig want heb hierdoor voor mijn gevoel meer trek en met de gebroken nachten ook moeier en daardoor meer zin in snoepen.
Ook wil ik weer wat meer gaan bewegen om weer in vorm te komen.

Maar misschien ook accepteren dat de laatste kilo's er waarschijnlijk pas na het stoppen af gaan.
Hier mogen er ook nog wel wat zwangerschapskilo’s af. Er zitten er denk ik nog 7 aan van de zwangerschap, maar ik was voor mijn zwangerschap ook al aan de zware kant. Dus ik wil zeker 10 kilo afvallen.
Mijn zoon is nu 8 maanden en ik probeer met zijn ritme mee te doen qua hoofdmaaltijden en tussendoortjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik geef geen Bv dus daar kan het niet aan liggen :) Ik probeer sowieso wat gezonder broodbeleg te eten, maar is lastig want hou echt ontzettend van brood met pindakaas en hagelslag, echt mega vet dus. Nu geen pindakaas meer in huis dus dat is goed haha
Alle reacties Link kopieren
Sorry meiden, ik heb dit hele topic laten versloffen en ik ben ook nog steeds niets afgevallen terwijl ik dat eigenlijk toch wel erg graag wil.
Nog meiden die mee willen schrijven? Dan gaan we er alsnog voor, inclusief tabel! :)
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven