Lijf & Lijn alle pijlers

25 kilo afgevallen

14-10-2017 08:13 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu precies 25 kilo afgevallen. Toen ik mijn streefgewicht had bereikt was ik daar ook enorm trots op dus ging ik er van uit dat ik niet meer zal afvallen.

Het afvallen ging toen langzamer en soms sta ik een tijd stil, en dan opeens val ik weer wat af. ik kom van de 85 kilo en weeg nu 60 kilo.
Ik ben nu niet echt veel meer bezig met eten, ik eet wel gezond, geen suikers en drink veel water. Ik eet nu ook veel meer toen ik begon met diëten.
Ben daarnaast ook minder streng voor mezelf en in het weekend eet ik gewoon wat ik lekker vind. Af en toe gewoon lekker fastfood of een gebakje, drink elk weekend wel een radler en eet soms lekker broodjes. Doordeweeks eet ik gewoon gezond en genoeg tussendoortjes en fruit. Met verjaardagen kan ik gerust een gebakje eten en al dat andere lekkere eten.

Maar hoe kan het dat ik dan blijf afvallen? Of zal je lichaam zelf een signaal geven dat het klaar is? IK moet er natuurlijk wel bij zeggen dat ik redelijk actief ben en ook overdag veel aan het lopen ben ivm de schoonmaakbaantjes die ik overdag heb. En daarbij ook veel buiten ben, fietsen etc.

Als ik trek heb in eten, dan eet ik gewoon, als ik vol zit, eet ik niet omdat ik dan echt geen trek heb. Of zal ik dan toch juist meer moeten proberen te eten aangezien ik nu ook actiever ben? In het weekend eet ik alles wat ik lekker vind en dan nog val ik af.

Voor de rest voel ik mijn lichamelijk goed, keer op keer bloed laten prikken, maar daar kwam niks uit. Maar zal mijn lichaam op den duur zelf een signaal geven van dit is genoeg?

Niet dat ik mij nu nog zorg maak, maar omdat ik er van uit was gegaan dat ik op gewicht bleef.
Alle reacties Link kopieren
Mijn afvallen stopte, toen ik minder ging hardlopen. ik liep 3 keer per week een klein rondje hard (5km), maar blijkbaar was dat teveel voor mijn inname. Nu ben ik al een paar jaar stabiel. Zodra ik meer ga sporten, ga ik weer afvallen.

Ik heb dus een evenwicht bereikt :) Als jij wilt blijven bewegen/sporten, zal je meer moeten eten.
Zonder oorzaak geen gevolg
Is het erg dat je nog wat afvalt? Hoe lang ben je, hoe oud ben je, misschien is het helemaal nier erg om nog een paar kilo lichter te zijn.

Wil je het zelf niet? Of maak je je zorgen?
Bij het laatste uiteraard even langs de huisarts.
Wil je niet meer afvallen. Dan dus iets meer eten. ;-) lukt dat niet, accepteren dat je nog wat lichter wordt, met dit bewegingspatroon en deze inname.
Alle reacties Link kopieren
waarschijnlijk krijg je toch te weinig calorieën binnen ten opzichten wat je verbruikt in je dagelijks leven.

dus toch meer gaan eten. kies bijvoorbeeld voor volle producten, of wat noten, meer eiwit etc
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1.70 en ben bijna 30.

Ik eet nog dagelijks veel eiwitten, griekse yoghurt, kwark, eieren, noten en noem maar op. Af en toe ontbijtkoek etc.
Ik eet niet meer dan ik op kan, bij mij is vol ook echt vol, en stop gewoon wanneer ik een verzadigd gevoel heb.
Doe eens een specifiek eetlijstje van een dag
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeker niet gaan ocerwten want dan maak je je natuurlijke verzadigingspunt kapot.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Alle reacties Link kopieren
Hoi My Little!

Ik herken mijzelf in wat je schrijft. Ik ben zelf 10 kilo afgevallen, terwijl voor mij 5 kilo al prima was, en ik blijf ook maar afvallen.
Ook ik heb mijn voedingspatroon omgegooid; geen calorieën meer drinken, weinig suikers, minder vlees en meer voedende producten eten i.p.v. vullende producten, zoals volle yoghurt, volkoren producten en veel groenten.
Daarnaast eet ik gerust eens een oliebol (ja, daar had ik nu al zin in!) een taartje, ga ik high-tea-en, uit eten etc.

Ik denk zelf dat mijn lichaam nog niet op het punt is waar de balans is tussen inname en verbruik, waardoor ik wat meer ben gaan eten (wel gezond en voedzaam).
Als jij je echt zorgen maakt zou je eens langs kunnen gaan bij de huisarts.

Ik lees in ieder geval even mee!
my_little schreef:
14-10-2017 09:31
Ik ben 1.70 en ben bijna 30.

Ik eet nog dagelijks veel eiwitten, griekse yoghurt, kwark, eieren, noten en noem maar op. Af en toe ontbijtkoek etc.
Ik eet niet meer dan ik op kan, bij mij is vol ook echt vol, en stop gewoon wanneer ik een verzadigd gevoel heb.
Niet door eten door je verzadigingspunt dat is echt niet nodig. Je mag best nog wat lichter worden, ik zou me geen zorgen maken. Mocht er reden zijn om dat wel te doen uiteraard even langs de huisarts. Eet je ook gewoon brood rijst en pasta. Of te wel niet alleen maar eiwitten?
Alle reacties Link kopieren
Supergoed van je!!!!
Alle reacties Link kopieren
Tessa44- schreef:
14-10-2017 17:33
Niet door eten door je verzadigingspunt dat is echt niet nodig. Je mag best nog wat lichter worden, ik zou me geen zorgen maken. Mocht er reden zijn om dat wel te doen uiteraard even langs de huisarts. Eet je ook gewoon brood rijst en pasta. Of te wel niet alleen maar eiwitten?
IK eet wel gewoon brood, maar niet elke dag omdat ik daar niet altijd zin in heb. Pasta etc eet ik wel maar niet elke week en heel zelden. Aardappels eet ik bijvoorbeeld ook maar 1 of 2 keer per week. Maar als ik eet, kies ik altijd weer voor het gezonde variant, fruit, ongezouten pinda's, komkommer tomaten, af en toe ontbijtkoek etc. Maar in het weekend eet ik altijd wel wat ik lekker vind.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij toch gewoon een simpel optelsommetje van meer verbruiken dan wat je tot je neemt? Waarschijnlijk kom je niet aan de 2000 kcal of wel maar beweeg je er weer een hoop vanaf?
Alle reacties Link kopieren
Tellen doe ik niet, doe alles gewoon puur op gevoel. In het begin toen ik veel was afgevallen was ik bang om aan te komen, toen ik een hele lange tijd op gewicht bleef, kreeg ik meer vertrouwen. Sindsdien ben ik wel meer gaan eten. En vooral in het weekend eet ik wat lekker vindt, om vervolgens doordeweeks gezonder te eten maar voor mijn gevoel wel genoeg.

Het is wel zo dat ik blijf de 60 kilo blijf hangen, soms iets minder dan 60, soms 200 gram meer. Sinds ik weer hele dagen werk als schoonmaakster en hier en daar wat werk heb en overal na toe moet, merk ik wel dat ik sindsdien iets meer afval...

Toen ik op een gegeven moment mijn gewicht had bereikt, dacht ik echt niet meer dat ik nog zal afvallen, maar zorgen maak ik mij niet. Alleen had ik dit niet zo verwacht.
Alle reacties Link kopieren
het klinkt heel goed hoe je het doet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven