Lijf & Lijn alle pijlers

Vitaminepillen mooi haar

18-10-2017 21:36 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Iemand ervaring met vitaminepillen voor mooi en gezond haar? Vraag me af of het werkt.
Nou, ik slik nu vitaminen voor huid, haar en nagels, eigenlijk doe ik dat om sterkere nagels te krijgen. Niet alleen zijn mijn nagels nu sterker, ook wordt mijn haar steeds dikker. Welke samenstelling hebben die die jij neemt?
Je kunt het beter uit voeding halen.
Alle reacties Link kopieren
Pillen deden bij mij niet veel, wel ben ik om huid haar en nagels een oppepper te geven na een periode van haaruitval en afbrekend haar dingen gaan eten die echt goed zijn voor o.a. je haar en dat hielp!

Het bekende verhaal eigenlijk, elke dag wat walnoten en/of amandelen, alle soorten groenten en fruit en denk ook aan zaken als sesampasta (tahin) op een broodje.

Haar niet te vaak wassen en heel voorzichtig met lauw water.
Het valt echt op hoe dik en lang mijn haar is gegroeid sinds ik zo eet.
Drink ook veel meer water of kruidenthee en nauwelijks alcohol, rook niet meer.
Toen mijn haar wel uitviel en het maar een zielig stug bosje was slikte ik ook vitaminecomplex met alles erin wat je nodig zou hebben, van verschillende merken.
Niets hielp beter dan gezond en vers eten ook mijn huid ziet er stukken beter uit.

Ik denk dat elke dag een hand noten voor de vitamine E beter opgenomen wordt door je lichaam zeker icm veel fruit en groente.

Van de pillen merkte ik niet veel maar toen ik zo ging eten zag ik na een kleine 2 maanden echt verschil. Binnen een jaar is mijn haar echt 2x zo dik geworden en van op de schouders tot op mijn bh-bandje op mijn rug gegaan in lengte!!!!!!
Tussendoor wel bij laten punten zo eens in de 3,4 maanden dode punten maken je haar ook niet fraaier.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kan een vitaminepil nou goed werken voor je haar? Haar is toch dood weefsel, neemt helemaal geen vitamine op.
Alle reacties Link kopieren
Nee; als je zó weinig vitaminen en ander voedingstoffen binnenkrijgt dat je haar eronder lijdt dan eet je wel héél erg armoedig.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Sirius schreef:
18-10-2017 22:10
Pillen deden bij mij niet veel, wel ben ik om huid haar en nagels een oppepper te geven na een periode van haaruitval en afbrekend haar dingen gaan eten die echt goed zijn voor o.a. je haar en dat hielp!

Het bekende verhaal eigenlijk, elke dag wat walnoten en/of amandelen, alle soorten groenten en fruit en denk ook aan zaken als sesampasta (tahin) op een broodje.

Haar niet te vaak wassen en heel voorzichtig met lauw water.
Het valt echt op hoe dik en lang mijn haar is gegroeid sinds ik zo eet.
Drink ook veel meer water of kruidenthee en nauwelijks alcohol, rook niet meer.
Toen mijn haar wel uitviel en het maar een zielig stug bosje was slikte ik ook vitaminecomplex met alles erin wat je nodig zou hebben, van verschillende merken.
Niets hielp beter dan gezond en vers eten ook mijn huid ziet er stukken beter uit.

Ik denk dat elke dag een hand noten voor de vitamine E beter opgenomen wordt door je lichaam zeker icm veel fruit en groente.

Van de pillen merkte ik niet veel maar toen ik zo ging eten zag ik na een kleine 2 maanden echt verschil. Binnen een jaar is mijn haar echt 2x zo dik geworden en van op de schouders tot op mijn bh-bandje op mijn rug gegaan in lengte!!!!!!
Tussendoor wel bij laten punten zo eens in de 3,4 maanden dode punten maken je haar ook niet fraaier.
Dit is het allerbeste advies.
Alle reacties Link kopieren
Zoals Raldy zegt gaat het alleen maar om de kwaliteit van het centimetertje haar wat er per maand uit je hoofd groeit.

Die cellen waar je haar uit bestaan moeten natuurlijk wel gevormd kunnen worden. Haren dienen om o.a. een warmte-isolerende laag lucht vast te houden rond je huid en om je aantrekkelijker te maken voor het andere geslacht dus hoewel het geen topprioriteit is zal je lijf daar toch voedingsstoffen voor willen gebruken als die over zijn. Als er nooit iets over is eet je toch wel héél erg vreemd.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Als je haar er erg beroerd uitziet komt dat meestal door chemische en/of hittebehandelingen. Die hebben namelijk ook op nog intact haar een verwoestende uitwerking. Ook hormonen kunnen een uitwerking hebben en er bestaan ook aandoeningen waarbij je haar verhinderd wordt goed te groeien. Bijvoorbeeld bij mannelijke kaalheid die erg algemeen, ook bij vrouwen, voorkomt.

Als je het na de behandelingen langere tijd met rust laat en wat vet gebruikt bij de dagelijkse verzorging dan zullen haarschubben vanzelf weer wat gladder tegen de schacht gaan liggen (ook al is dat haar dood). Het ziet er dan vanzelf wat beter uit dan direct na de behandelingen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
@ herfstappeltaart, het laatste half jaar ben ik veel bewuster bezig met gezonde voeding. Ik eet sowieso voldoende groente en fruit en probeer daarnaast te letten op voldoende water, zo min mogelijk alcohol en sport/beweeg genoeg.

@ de rest bedankt voor alle adviezen. Heb ooit een dame horen zeggen dat zij biergistpillen innam en dat het haar er veel mooier van werd.
Alle reacties Link kopieren
@Nieki1 welke samenstelling/naam hebben jouw pillen/vitaminen?
In het Duits :-]

Vitamin A 400 µg RE
Vitamin E 12 mg α-TE
Vitamin C 60 mg
Vitamin B1 1,1 mg
Vitamin B2 1,4 mg
Niacin 18 mg NE
Vitamin B6 1,4 mg
Folsäure 400 µg
Vitamin B12 2,5 µg
Biotin 350 µg
Pantothensäure 9 mg
Magnesium 60 mg
Zink 5 mg
Kupfer 300 µg
Kieselerde 50 mg
Hyaluronsäure 3 mg
Granatapfelextrakt 100 mg
Verwacht geen onmiddelijke werking, bij mij duurde het toch wel een paar maanden voor het duidelijk merkbaar was
Alle reacties Link kopieren
Dank u! Klinkt als een multivitamine. Ga nog beter op mijn voeding letten en denk eraan een supplement er naast te nemen.
Lattemacciato44 schreef:
19-10-2017 21:17
Dank u! Klinkt als een multivitamine. Ga nog beter op mijn voeding letten en denk eraan een supplement er naast te nemen.
Ja, doe ik ook zo. Ik vind het moeilijk zonder supplement, ik ben vegetariër en daarnaast geen makkelijke eter.
Alle reacties Link kopieren
Het schijnt dat pure kokosolie verzorgend werk voor het haar, wil het vanavond in de punten aanbrengen en het dan na een nachtje slapen wassen. Wie weet is het iets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven