Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met personal trainer

19-10-2017 14:02 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en ik zal me dus eerst even voorstellen. Ik ben 33 jaar, mama van twee jongens (5 en 2) en ik ben bezig met het opstarten van mijn eigen beautysalon.

Ik ben eigenlijk altijd “normaal slank” geweest. Niet te dik en niet te dun. Na mijn eerste zwangerschap, waarbij ik 21 kg ben aangekomen, was mijn lichaam zonder al te veel moeite binnen 8 weken weer terug in haar oude staat. Ongeveer een jaar later, na veel lichamelijke klachten en onbedoeld af blijven vallen, kwam naar boven dat mijn schildklier veel te hard werkte. Ik had de ziekte van Graves. Hiervoor heb ik ongeveer 9 maanden medicatie gebruikt en uiteindelijk is mijn schildklier (tot heden) weer stabiel.

Na mijn tweede zwangerschap, waarbij ik 23 kg aankwam, ging het gewicht er veel moeilijker af. Ik ben nooit meer op mijn vroegere gewicht gekomen, maar op zich was ik tevreden met hoe ik er uit zag. Tot ongeveer een jaar geleden. Ik ben later toch weer veel aangekomen (8 kg in een jaar) terwijl ik niet veel anders at dan normaal. Het werd nu wel echt frustrerend, opeens woog ik net zoveel als wanneer ik hoog zwanger was en als ik in de spiegel keek, werd ik letterlijk verdrietig! Ik herkende mezelf niet meer en vond mezelf echt te dik. Ook had ik voor het eerst in mijn leven echt overgewicht (BMI van 27) .

Al jaren slik ik antidepressiva, maar ben daar nooit echt van aangekomen, misschien nu ineens wel? Ik weet het niet. Wellicht zijn het de hormonen of gewoon het feit dat ik de 30 gepasseerd ben?

Onlangs bleek tijdens een jaarlijks bloedonderzoek dat mijn vitamine b12 extreem laag was (89) en ben ik sinds drie weken aan een injectiekuur begonnen om dit omhoog te brengen. (Verklaart mijn enorme moeheid en lusteloosheid) Verder zijn al mijn bloedwaarden ok.

Afgelopen zomer was voor mij de maat vol. Tijdens onze vakantie in Kroatië liep ik me enorm te irriteren aan mijn lichaam. Schamen is een groot woord, maar ik baal er ontzettend van dat ik het zo ver heb laten komen!

Omdat ik er zo mee zit dat ik zo ben aangekomen ben ik sinds september begonnen met sporten onder begeleiding van een personal trainer. 2 keer per week 1 uur. Echt 1 op 1 coaching. Dit ervaar ik als zeer positief. Ik voel me fitter en sterker en mentaal doet het mij erg goed! Ik ben gevoelig voor depressies en ik ben tot de conclusie gekomen dat sporten zoveel goeds doet voor de geest! Dus wat dat betreft heb ik er al veel mee gewonnen!

Ook let ik heel goed op mijn voeding. Al vind ik het op sommige momenten nog erg moeilijk. (Denk aan verjaardagen en etentjes)

Maar nu komt hetgeen waar ik tegenaan loop. Ik ben nu 7 weken bezig en nog maar 2 kilo afgevallen. Vroeger lijnde ik wel eens een weekje streng en was er zo 2,5 kilo vanaf. Waarom gaat het zo langzaam? Ik doe zo mijn best, maar het is zo frustrerend dat het zo traag gaat. Ik heb het idee dat mijn broeken iets minder knellen en makkelijker aan gaan, maar verder zie ik nog steeds een dik propje in de spiegel.

Zijn er nog meer meiden die bezig zijn met afvallen? Zijn er meiden die ook trainen met een personal coach? Zullen we elkaar motiveren? Ervaringen uitwisselen?

Nou, dit was mijn erg lange verhaal, maar ik moest het even kwijt.

Groetjes Mosss
Alle reacties Link kopieren
en je spier % ? heb je die al gemeten? Ik ben door middel van PT stuk slanker , strakker en sterker geworden. Oh en 2 kg aangekomen hahaha.

Gewicht zegt geen drol.
Heb je je vragen ook al aan je personal trainer gesteld? Die zal er wel van alles van af weten.
Heb je ook laten uitzoeken of je schildklier zich nu goed gedraagt?
Alle reacties Link kopieren
Dat trainen is goed hoor, zeker blijven doen! Maar verder zou ik me richten op voeding, dat blijft toch de belangrijkste factor in afvallen. Lees je er eens over in, puur en onbewerkt voedsel. Trage koolhydraten, veel groenten en fruit, zaden en noten, vetten en eiwitten...
Ja zal zien dat wát je eet de grootste invloed heeft, en gezond hoeft niet minder lekker te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik word 1 keer in de 6 weken gemeten. Ik was al wel 3 cm buikomvang kwijt. Spieren moet ik even nakijken wat dat was. Maar goed, mijn gewicht moet natuurlijk wel naar beneden om op een gezond BMI te komen. Maar dat is inderdaad wel een goede opmerking!

Schildklier heb ik laten onderzoeken en die is nog steeds stabiel. Daar ligt het dus niet aan.

Mijn trainer zegt dat het tijd nodig heeft, maar goed, het is daarom niet minder frustrerend..
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik 2,5 mond terug van 0 naar 2/3x per week ben gaan sporten, ben ik bijna 5kg aangekomen. En toch ben ik al 2cm kwijt op mijn heupen en 3 op mijn buik. Voel me ook fitter.
Ik denk toch aan spieropbouw.
Pas sinds een week of 2 begin ik weer af te vallen.
Dus ik vind het herkenbaar. Maar ik probeer vooral te kijken naar mijn lijf en hoe ik mij voel.
Alle reacties Link kopieren
ik bereikte pas echt resultaat na een week of 12 overigens, he en die buikomvang: dat zegt wel wat hoor!
Hoe zijn je schildklierwaardes nu? Het kan zijn dat hij nu te traag werkt waardoor je niet afvalt. Andere symptomen kunnen zijn dat je niet lekker in je vel zit, een ontevreden gevoel terwijl je geen idee hebt waarom je ontevreden bent.
Houd ook in je achterhoofd dat een autoimmuunziekte vaak samen met schildklierproblemen voor komt. Ik zeg dit omdat je te weinig vitamine B had. Het kan zijn dat veroorzaakt wordt door een autoimmuunziekte.
Alle reacties Link kopieren
Huiswerk:

https://www.femmevalerie.com/waarom-gew ... oren-zijn/
Mosss schreef:
19-10-2017 14:59
Ik word 1 keer in de 6 weken gemeten. Ik was al wel 3 cm buikomvang kwijt. Spieren moet ik even nakijken wat dat was. Maar goed, mijn gewicht moet natuurlijk wel naar beneden om op een gezond BMI te komen. Maar dat is inderdaad wel een goede opmerking!

Schildklier heb ik laten onderzoeken en die is nog steeds stabiel. Daar ligt het dus niet aan. [\b]

Mijn trainer zegt dat het tijd nodig heeft, maar goed, het is daarom niet minder frustrerend..


Stabiel als in ruim binnen de waardes?
Alle reacties Link kopieren
mango82 schreef:
19-10-2017 15:08
Stabiel als in ruim binnen de waardes?
Jep, zit perfect in het midden volgens de internist..
Alle reacties Link kopieren
Let niet meer op je kilo’s, dat is maar een getal. kijk vooral naar cm en spiermassa. dat is veel belangrijker. en bmi kun je in de gaten houden maar zegt ook niet zoveel. iemand die veel spiermassa en minimaal vet heeft kan een bmi hebben dat bij obese past. Daarnaast is voeding zeer belangrijk. Kun je dit niet met je trainer bespreken, die zou jouw vragen moeten kunnen beantwoorden.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Om veel spiermassa aan te komen moet je wel boven je onderhoud eten en heb je echt niet in een paar weken gedaan.
Je mag als vrouw zijnde blij zijn met 2 kilo in het jaar spiermassa.
Je kan wel wat beginnergains hebben maar het is veel vocht wat je vasthoud.

Aangezien de meeste vrouwen onder hun onderhoud zitten zal er weinig spiergroei zijn en zeker geen 5 kilo in een paar maand.
Alle reacties Link kopieren
mano28 schreef:
19-10-2017 15:27
Om veel spiermassa aan te komen moet je wel boven je onderhoud eten en heb je echt niet in een paar weken gedaan.
Je mag als vrouw zijnde blij zijn met 2 kilo in het jaar spiermassa.
Je kan wel wat beginnergains hebben maar het is veel vocht wat je vasthoud.

Aangezien de meeste vrouwen onder hun onderhoud zitten zal er weinig spiergroei zijn en zeker geen 5 kilo in een paar maand.
Ik heb er geen verstand van dus ik geloof je wel. Alleen wat kan dan wel verklarend zijn voor 5kg aankomen en tegelijkertijd cm’s verliezen?
Alle reacties Link kopieren
Nijntje* schreef:
19-10-2017 15:37
Ik heb er geen verstand van dus ik geloof je wel. Alleen wat kan dan wel verklarend zijn voor 5kg aankomen en tegelijkertijd cm’s verliezen?

Vocht? Misschien meet je elke x iets anders of houd je de centimeter iets strakker.
In het begin kan je wat beginnergains hebben maar geen 5 kilo,daar zou een man jaloers op zijn.

Om te groeien moet je zeker 300 tot 500 kcal boven je onderhoud zitten en met een goed voedingsschema,en dan nog is het voor een vrouw moeilijk om veel spiermassa aan te komen.
De meeste vrouwen trainen op spierbehoud en vetpercentage verlagen en dan heb je ook een goed voedingsschema nodig.
En vet laten meten door middel van huidplooimeting door dezelfde persoon(ook dat is niet 100% betrouwbaar) maar zo kan je wel
Je progressie bijhouden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven