Lijf & Lijn alle pijlers

Aantrekkelijk / verzorgd blijven als je vrij bent

22-10-2017 17:44 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik weet niet of dit in je juiste pijler staat, maar ik vroeg me af wat jullie doen om er aantrekkelijk / verzorgd uit te blijven zien als je vrij bent (na werk / weekend / vrije dag ) ? En doe je dat voor jezelf, of voor je partner ?

In mijn geval:
Voor mijn werk draag ik altijd nette kleding; jurkjes, rokjes, blouses, panty's, hakken. Als ik thuis kom trek ik dus graag wat comfortabelers aan. Dat is dan meestal een shirt / trui en een makkelijk zittende yoga broek. M'n lenzen gaan uit en bril gaat op en haren gaan in een knot. In het weekend ook m'n huiskloffie aan en ga ik make up-loos.

Ik had er met een collega over, en zij zei dat zij en haar vriend het belangrijk vinden om moeite te blijven doen voor elkaar en er aantrekkelijk uit te blijven zien. Zij loopt er ' savonds en in het weekend dus ook opgemaakt bij met nette / leuke kleding. Dat heeft me wel een beetje aan het denken gezet. MIjn man ziet mij maar zelden in m'n gewone kleding. Ik ben meestal eerder thuis dan hij. Hij ziet mij altijd mn huiskloffie, bril en knot, tenzij we visite hebben of op visite / uit eten gaan. In het weekend, als we bv samen boodschappen gaan doen heb ik ook een makkelijke spijkerbroek aan en een makkelijke sportieve jas met comfortabele schoenen (meestal gympen of lage laarsjes). Als we dan bekenden tegen komen voel ik me wat ongemakkelijk omdat die ander dan wel op hakken loopt met een nette jas, bijpassende tas etc.

Laatst besloot ik om eens mn werkkleding aan te houden. Toen mijn man thuis kwam en ik in mn jurkje aan het koken was, was hij verbaasd dat ik me nog niet had omgekleed. Ik zei dat ik er wat minder slonzig uit probeer te zien thuis. Zijn reactie: boeie, je bent toch lekker thuis ?? En vertrok vervolgens naar boven om zijn pantalon om te wisselen voor een spijkerbroek. In het weekend loopt hij ook in een spijkerbroek/vest en scheert hij zich niet. Maar toch voel ik me zo onverzorgd soms. Verder verzorgd ik me verder wel goed: regelmatig naar de kapper, let op mijn lijn en altijd op tijd epileren/waxen/ontharen, voeten goed verzorgd met vrolijk kleurtje op de nagels, ook in de winter.

Een tijd terug las ik een interview met een voetballer uit een ander land (wee niet meer welk) waarin hij zei dat Nederlandse vrouwen onverzorgd en niet vrouwelijk zijn. En dat de vrouwen uit zijn land zichzelf beter verzorgden. Hoe zit dat bij jullie ?
123454321 schreef:
22-10-2017 17:44
Een tijd terug las ik een interview met een voetballer uit een ander land (wee niet meer welk) waarin hij zei dat Nederlandse vrouwen onverzorgd en niet vrouwelijk zijn. En dat de vrouwen uit zijn land zichzelf beter verzorgden. Hoe zit dat bij jullie ?
Dit vind ik altijd zo'n rotzin (kan jij ook niks aan doen haha), maar waarom wordt er een bepaalde norm gesteld voor "vrouwelijk" zijn? Doe gewoon waar je je goed bij voelt..als jij er niet elke dag helemaal opgemaakt en in nette kleding wilt zitten; waarom zou je dat dan geforceerd doen? Je kunt bijvoorbeeld ook afspreken dat als je wat leuks gaat doen met je vriend je dan gewoon 'verzorgd' de deur uit gaat, maar ik zie geen reden om (als je thuis komt na een lange dag werken) nog helemaal opgemaakt en in 'nette' kleding te zitten tot je gaat slapen, tenzij je je daar comfortabel bij voelt natuurlijk. Trek je niets aan van andermans doen, laten en denken; doe wat jij prettig vindt. Je kunt natuurlijk wel je vriend vragen wat hij vindt, maar uiteindelijk moet hij je ook leuk vinden zoals je bent. Bovendien, als hij dus zegt dat het hem niet uitmaakt; waarom zou je je er zorgen over maken? Dan vindt hij je blijkbaar ook gewoon leuk zoals je bent! Mannen die verplicht willen dat hun vrouw er altijd opgemaakt bij zit (omdat ze anders niet vrouwelijk zijn), daar zou ik me toch eerder zorgen om gaan maken..

Ik maak me graag op, omdat ik dat leuk vind, maar mijn vriend vindt mij het mooiste zonder make-up (zegt hij althans), die zou niet eens willen dat ik er elke dag helemaal netjes bij zit haha :p
Alle reacties Link kopieren
Ik vind douchen, tandenpoetsen, haren kammen, schone kleding, etc. etc., jezelf verzorgen.

Ik heb er toch wel zo'n ongelofelijke hekel aan wanneer je jezelf niet op dirkt, je als onverzorgd wordt bestempeld! Dit is, naar mijn mening een kwestie van smaak, niet van verzorging!
Interviewer: And you see an equivalence between the idea of god and the idea of a fairy or a Leprechaun??? Dawkins: The evidence of both is equally poor! :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het belangrijk om altijd verzorgd te zijn anders voel ik me niet fijn. Ook toen ik nog single was en op een typische regenachtige zondag wist dat ik toch niemand ging zien was ik gedoucht, aangekleed en opgemaakt. Voel mezelf dan gewoon fijner. Ook regelmatig naar de kapper inderdaad, lichaam ontharen houd ik ook goed bij en voeten ook altijd verzorgd en met nagellak, zomer of winter. Single of niet.

Nu moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik niet het type ben van de pantalons en de jasjes, daar houd ik niet van. Is niet mijn smaak.
Alle reacties Link kopieren
De man van de ex-GTST-ster Victoria was dat. Een heel knappe vent.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
IBAOHI schreef:
22-10-2017 17:49
Ik vind douchen, tandenpoetsen, haren kammen, schone kleding, etc. etc., jezelf verzorgen.

Ik heb er toch wel zo'n ongelofelijke hekel aan wanneer je jezelf niet op dirkt, je als onverzorgd wordt bestempeld! Dit is, naar mijn mening een kwestie van smaak, niet van verzorging!
Dit! Precies dit. Voor mij is verzorgd: schoon en fris. En dat ben ik net zo goed in joggingbroek als in een jurkje.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
IBAOHI schreef:
22-10-2017 17:49
Ik vind douchen, tandenpoetsen, haren kammen, schone kleding, etc. etc., jezelf verzorgen.

Ik heb er toch wel zo'n ongelofelijke hekel aan wanneer je jezelf niet op dirkt, je als onverzorgd wordt bestempeld! Dit is, naar mijn mening een kwestie van smaak, niet van verzorging!
Ja dat vind ik ook. Dat je schoon bent is het allerbelangrijkst, niet dat je opgetut bent. En er zijn trouwens ook veel mensen die wel veel make-up dragen en jurkjes enzo maar er verder onverzorgd uitzien: vet haar, make-up slordig, vlek op kleding, etensresten om hun mond.. bah
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de snelle reacties al !
Ja zoals ik al zei, mijn man doet in het weekend en savonds ook wat makkelijkers aan.
Ik heb hem al die jaren dat we samen zijn nog nooit horen klagen. Volgens mij ziet hij ook niet eens verschil als ik wel of geen make up draag. Als ik niet zo goed in m'n vel zit om me een beetje lelijk voel omdat ik bv slecht heb geslapen, dan maak ik me wel op omdat ik me dan mooier/netter voel.

Ik moest vroeger als ik thuis kwam van schoon altijd andere kleding aantrekken van m'n moeder, zodat ik m'n nette kleding niet vies zou maken of beschadigen met buiten spelen. Dus zodra ik thuis kwam trok ik wat makkelijks aan, en dat is er eigenlijk altijd in gebleven.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet eens een huispak, joggingbroek of yogabroek. Dus ja, als ik gewerkt heb draag ik s avonds hetzelfde. Als ik in bad ben geweest dan hang ik verder in badjas op de bank.
Zit nu ook in een joggingbroek en trui en zonder make-up. Het eerste wat mn man doet als hij thuis komt: joggingbroek aan.
Uiterlijkheden boeit ons niet.
Jij maakt er een gewoonte van en daar krijg ik een beetje de kriebels van.
Wil je er zo nu en dan niet aantrekkelijk uitzien voor je partner?
Ik vind het zelf belangrijk om er altijd op en top uit te zien. Daar voel ik me lekker bij. Ik heb niet eens een joggingbroek of huispak of zoiets. Mijn man scheerde zich ook elke dag voor mij omdat ik een hekel heb aan ongeschoren.
Alle reacties Link kopieren
Sommige mannen vinden joggingbroeken erg aantrekkelijk...
Alle reacties Link kopieren
Ik zie er op vrije dagen nagenoeg hetzelfde uit als op werkdagen: schoon, nette kleding of iig een met zorg uitgekozen combinatie, gefohnd haar, make up. Hooguit op vrije dagen wat makkelijkere schoenen.
Maar ik vind het wel heerlijk om al rond een uur of 9 de boel eraf te halen en een huispak/pyjama aan te trekken.
Make up is inderdaad een kwestie van smaak. Ik voel me het fijnst als ik mezelf in de steigers heb gezet, wat ik dus ook dagelijks doe. Maar stiekem ben ik wel eens jaloers op vrouwen die daar schijt aan hebben.
Alle reacties Link kopieren
Op mijn werk moet ik witte werkkleding aan maar mijn haar zit altijd netjes.beetje make up op.luchtje gewoon verzorgd. Thuis boei jeans trui weet ik.op.zondag geen make up maar als ik.een avondje weg ga kleed.ik me netjes en alles.
retrostar schreef:
22-10-2017 17:51
De man van de ex-GTST-ster Victoria was dat. Een heel knappe vent.

En een dominante lul. Moet je van houden.
Alle reacties Link kopieren
Bblientje schreef:
22-10-2017 17:58
Jij maakt er een gewoonte van en daar krijg ik een beetje de kriebels van.
Wil je er zo nu en dan niet aantrekkelijk uitzien voor je partner?
We gaan wel een paar x per maand uit eten of op visite, of dat er mensen bij ons komen.
Dan kleed ik me ook leuk aan incl accessoires, dus het is niet zo dat hij me altijd in slons-modus ziet.
Hij heeft me ook wel in ergere staat gezien dan make-up loos in een huispak (denk aan kotsend van de griep of na een operatie toen hij mn wonden ging verzorgen).

Maar het zit me ook niet helemaal lekker dat ik wel moeite doe voor m'n uiterlijk als ik ga werken of als we ergens naar toe gaan, maar dat in het weekend niet voor hem doe. Maar nu ga ik dingen voor een ander invullen, want ik heb hem verder nooit horen klagen. Zal zo wel even vragen wat hij van mn huispakken denkt.
Toen mijn oudste twee kinderen klein waren was verzorgd zeg maar het laatste waar ik aandacht. Tegenwoordig met 3 kinderen doe ik wel wat meer moeite maar ik vind het nog steeds niet belangrijk genoeg om daar veel tijd aan te spenderen. Lekker boeien
Toevallig komt mijn man uit dezelfde cultuur als die voetballer en het is daar heel normaal om na het werk je om te kleden in een joggingbroek en huiskleding. Daar hebben ze zelfs eigen woorden voor. Hij lult ook maar wat.
Alle reacties Link kopieren
Haha nou ik heb het hem gevraagd. Zijn reactie: 'joh boeie, je bent toch al getrouwd. Je gaat toch niet de plee staan schrobben in een jurk, draag gewoon wat lekker zit. Ik zie je vaak zat in leuke kleding'
Als ik vrij ben verzorg ik me op dezelfde manier zoals doordeweeks. Ik doe het voor mezelf maar vind complimenten altijd leuk om te ontvangen en ook te geven. Douchen,haar wassen,scheren,tandenpoetsen,haar borstelen,wenkbrauwen epileren,deodorant en schone kleren is voor mij de basis. De rest is een extra. Ik doe iedere dag crème op mijn gezicht en ben iedere dag opgemaakt,draag oogpotlood,oogschaduw,mascara,lippenstift,nagellak en parfum. Ook sport ik regelmatig om mijn gewicht te houden. Maar ik draag waar ik zin in heb. Ik draag zowel jurkjes,maar ook even graag spijkerbroeken en pantalons. Als het straks weer koud wordt heb ik helemaal geen zin in dunne jurkjes...hooguit met een legging eronder. Ik heb ook een hoop leuke spijkerbroeken en leuke sneakers die ik dan weer met een leuke trui kan combineren. Ik hou dus van afwisseling. Onder een jurk draag ik zowel hakken als ook ballerina's. Maar geen naaldhakken! Ik ben erg bang om te vallen :O .
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp dat je niet de hele avond je werkkleding aan houdt, al doe ik dat meestal wel (jurkje met colbertje) en soms vervang ik colbertje door lekkere trui.
In het weekend meestal een spijkerbroek met een leuk shirtje of trui dat ik niet naar mijn werk aan kan, vind het heerlijk om dan juist vlottere kleding aan te hebben wat doordeweeks niet kan. Zondag wel vaak trainingsbroek, maar dus niet altijd als ik thuis ben, vind het juist leuk om mijn leuke kleding ook in het weekend aan te doen.
Ik zorg ervoor dat ik des weekends schoon ben (douchen, tanden poetsen). Verder draag ik al weinig make-up. Beetje mascara. Enige verschil is dat ik in het weekend eerder voor een legging met trui kies, ipv een jurkje. Moet gewoon lekker zitten, en warm zijn.
Alle reacties Link kopieren
IBAOHI schreef:
22-10-2017 17:49
Ik vind douchen, tandenpoetsen, haren kammen, schone kleding, etc. etc., jezelf verzorgen.

Ik heb er toch wel zo'n ongelofelijke hekel aan wanneer je jezelf niet op dirkt, je als onverzorgd wordt bestempeld! Dit is, naar mijn mening een kwestie van smaak, niet van verzorging!
Helemaal mee eens! Mijn man vindt make-up overigens vreselijk. Hij houdt echt van naturel, dus ik voel die drang ook totaal niet. Draag ook naar mijn werk alleen mascara.

Zelf vind ik het ook belachelijk dat we alleen vrouwelijk zouden zijn als we onszelf volsmeren en in een ongemakkelijk keurslijf hijsen. Is ons allemaal aangesmeerd door de commercie om andermans portemonnee te spekken.
Alle reacties Link kopieren
Lisa077 schreef:
22-10-2017 18:38
Helemaal mee eens! Mijn man vindt make-up overigens vreselijk. Hij houdt echt van naturel, dus ik voel die drang ook totaal niet. Draag ook naar mijn werk alleen mascara.

Zelf vind ik het ook belachelijk dat we alleen vrouwelijk zouden zijn als we onszelf volsmeren en in een ongemakkelijk keurslijf hijsen. Is ons allemaal aangesmeerd door de commercie om andermans portemonnee te spekken.
Kan aangeleerd (aangesmeerd ) gedrag zijn, maar ik voel me in een leuk jurkje, make up en mooie hakken écht vrouwelijker dan zonder make up in dik vest en spijkerbroek.
Voor mij is dat wel belangrijk, maar verzorgd hangt niet af van make up.
anoniem_203514 wijzigde dit bericht op 27-10-2017 03:23
88.54% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven