Lijf & Lijn alle pijlers

Nieuwe afvalgroep 20+ kilo

05-11-2017 11:31 514 berichten
Er zijn al veel groepen op het forum, maar de meeste zijn al even bezig, waardoor je in een groep stapt waar iedereen elkaar al kent en samen ook al kilo's kwijt zijn. Ik wil graag vers beginnen. Wie doet er met me mee?

Ik ben sinds mijn zwangerschap veel te zwaar en heb al verschillende keren geprobeerd af te vallen, maar steeds haak ik na max een paar weken af en ik hoop dat ik het wel volhoud als ik medestanders heb.

Wil je ook in de tabel? Geef dan je gegevens hieronder door, dan kunnen we elkaar aanmoedigen en ondersteunen.

NaamLeeftijdLengteStartgewichtHuidig gewichtStreefgewicht
HaPu301,7598,497,475
Jemima261,74126,4119,375
Zonnetje341,5799,59960
Coosje351,688683,870
Spruitelf351,7799100,577
Jadarian311,78130115
Kniptor381,708785,965
Stepperdestep301,68116116,3
Minime3331,70117,3106,580
NaamLeeftijdLengteStartgewichtHuidig gewichtStreefgewicht
MsBrightside281,77105101,372
Jillzred261,60113,810970
Pipa341,7210198,985
WakeUpje321,57777357
Babypink1,5777
Miluska271,739586,670
Sunshine199225115,5109,975
Platypoes441,74112,5111,495
Bluekiss311,808970
NaamLeeftijdLengteStartgewichtHuidig gewichtStreefgewicht
Jekkalo341,6596,2
Vajana391,68108105,778
Bonsai1,8011498,580
Madelief2791,870
Boekjes441,66144,6143,3124,9
Candy421,76119,895,180
anoniem_358205 wijzigde dit bericht op 04-01-2018 09:01
60.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hi :)

Ja ik doe geel graag mee. Ik heb vanwege schildklier problemen veel moeite met afvallen en weinig moeite met aankomen. Veel pogingen gedaan en nu gaat het sinds juni al een tijdje erg goed. Als in stabiel blijven door sporten en gezond eten. Ik ben nu 109 kilo en mijn streefgewicht is 70 kg met mij lengte van 160. Ik ben 26 jaar. En ohja ik kom van de 113.8 kg
Volg het pad van jou dromen, niet de snelweg van andermans verwachtingen.
Alle reacties Link kopieren
Doe ook graag mee. Zit nu op 99,5 kilo. Wil naar de 60 kilo. Dan zit ik ook weer net op gezond gewicht met mijn 1.57.

Wel vaker afgevallen, om het vervolgens weer op te geven als het even tegen zat en dan weer in oude gewoontes te vervallen en dan weer aan te komen. Wil dat nu echt anders aanpakken en in stapjes de verkeerde eetgewoontes afleren (vooral het snaaien s avonds en in de weekenden.
En zit ook met mijn schildklier waardoor afvallen wat moeizamer gaat. Gelukkig de laatste tijd in ieder geval gelukt om op gewicht te blijven, maar wil er wel graag weer wat vanaf hebben.

Hopelijk helpt dit topic als een goede stok achter de deur. En wel fijn dat hier iedereen net begint en nog veel moet afvallen, kan ook wel helpen dat je samen nog dat proces doorgaat.
Alle reacties Link kopieren
Zou ook wel mee willen doen. Weet mijn huidige gewicht niet exact, maar zal zo'n halverwege de 80 liggen. Ik vind afvallen heel moeilijk. Vorig jaar ben ik met behulp vd weightwatchers 8 kilo afgevallen, maar ben bang dat deze er inmiddels allemaal weer aan zitten. Mijn streef is om ruim onder de 70 uit te komen.

Inmiddels ben ik begonnen met het opbouwen van conditie dmv de crosstrainer en wil workout video's van YouTube gaan doen. En verder natuurlijk minder snoepen en gezonder eten.

Lijkt me gezellig en motiverend om met jullie dat proces door te gaan.
Wat leuk.

Hier geen medische oorzaak.
Tijdens mijn zwangerschap heb ik het motto 'dik word ik toch' aangenomen en mezelf lekker laten gaan, er geen rekening mee houdend dat na een zwangerschap je hormoonhuishouding echt anders is en afvallen misschien niet meer zo makkelijk is. Daarvoor kon ik altijd alles eten. Ik was nooit mager, maar wel goed op gewicht en mooi gevormd.
Nu ben ik niet blij met mezelf als ik in de spiegel kijk. Ik hoef geen 60 kilo te wegen (wat volgens de BMI meter een goed gewicht is voor mijn 1.75m), maar wil wel weer gewoon lekker in mijn vel zitten.
Ik heb verschillende pogingen gedaan, maar ook ik vind iedere keer wel weer een reden om terug te vallen in oude gewoonten.
Ik hoop dat ook dat ik die zwakke momenten beter kan weerstaan als ik weet dat er mensen zijn om op terug te vallen.
Alle reacties Link kopieren
Ja! Goed moment om actief mee te gaan doen :)
Weeg nu rond de 99kg (zal iets meer zijn aangezien het nu weekend is...) en als dat rond de 77 zou zijn, ben ik vast weer blijer met de persoon die ik in de spiegel zie.
Ook hier zwangerschappen achter de rug, waarbij het met name na de laatste er maar niet af wil gaan (echt een tegenvaller, vergeleken met eerder).

Ik weet inmiddels wel, dat blijvend afvallen met kleine stappen tegelijk gaat. Het duurt wel even, voordat je je een bepaalde gedragsverandering eigen hebt gemaakt. En die motivatie he....

Succes allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel meedoen. 1.72m lang en nu 101 kilo (door 2 zwangerschappen). Ik ben 32. Streefgewicht is 85kg, dat is nog steeds wat te zwaar maar ik wil ook nog een beetje lekker kunnen blijven leven/eten. Ik vind het moeilijk de motivatie weer te vinden omdat de weg zo lang is, maar dit is een goede stok achter de deur (heb ik eerder gemerkt). Dus ik doe graag mee :)
Ik ga vanavond nog Chinezen bij wijze van afscheid 😂

Morgen ga ik van start. Zal even puzzelen zijn met eten, want minderen is leuk, maar het moet ook niet te weinig zijn. De balans moet gezocht worden, maar vanavond nog even los 😋
Alle reacties Link kopieren
Geniet er van Hapu!

Leuk dat er al zoveel zijn die mee gaan doen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik wil ook graag mee doen. Bijna een jaar geleden bevallen en weeg nu rond de 130 kilo :-o :cry:

Ik wil er in ieder geval 15-20 kilo van af voordat ik opnieuw zwanger wil worden. Ik geef nog steeds borstvoeding, dus ik wil niet crashen maar gezond eten en vooral meer bewegen.

Liefs,

Jadarian
Alle reacties Link kopieren
@zonnentje41
Ik herken me in wat je schrijft. Zo wil ik het ook aanpakken. Ik had de gewoonte om blikjes lipton ice tea te drinken, daar ben ik nu mee gestopt en probeer zo langzaam mijn eet (en drink) gewoontes te veranderen. Heel veel succes!

@HaPu
Ja joh die hormonen zijn echt super irritant! Maar je kan het! Hoop dat je genoten hebt van je Chinees. Morgen weer een nieuwe dag!

@Jadarian
Lijkt me een goed doel, moet vast lukken als je fantaseert over je toekomstige zwangerschap! Idd niet gaan crashen. Ik heb zelf een diëtist waar ik veel aan heb.

Doen jullie ook sporten om af te vallen? Of focussen jullie je vooral op de voeding?
Volg het pad van jou dromen, niet de snelweg van andermans verwachtingen.
Alle reacties Link kopieren
Coosje 82
Voor workouts van YouTube kan ik je optima vita aanraden. Ze heeft hele leuke trainingen en voor ieder wat wils. Het heeft mij enorm geholpen.

Wel fijn dat je al eerder bent afgevalllen demk Ik, je weet dat je het kan!
Volg het pad van jou dromen, niet de snelweg van andermans verwachtingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meedoen. Ben begin van het jaar ongeveer 10 kg kwijtgeraakt. Maar heb mijn aandacht laten verslappen en de helft is alweer terug. Wie weet houd ik het zo langer vol.
Ik ben 38, 1,70 en weeg 87 kg.
Alle reacties Link kopieren
Ik sport er ook wel bij, al doe ik die sporten wel al tijdje. Doe 1x per week pilates en zwem ook 1 x in de week. En fiets dagelijks naar mijn werk.

Wil me nu vooral richten op het aanpassen van mijn voeding en als dat goed gaat het sporten in de week extra opbouwen.
Alle reacties Link kopieren
Jillzred schreef:
05-11-2017 23:49
Coosje 82
Voor workouts van YouTube kan ik je optima vita aanraden. Ze heeft hele leuke trainingen en voor ieder wat wils. Het heeft mij enorm geholpen.

Wel fijn dat je al eerder bent afgevalllen demk Ik, je weet dat je het kan!
Bedankt voor de tip! Had al eens wat eerder van haar gezien, maar gisteravond nog even naar workout video's gekeken. Lijkt mij idd wel wat.

Zijn er meer hier die thuis willen gaan sporten? Ik vond de filmpjes van Danielle Peazer ook wel interessant.
Chinees was heerlijk!
Vandaag met frisse moed van start met twee sneetjes roggebrood met een gekookt ei en heb net een banaan op als tussendoortje.
Ik heb me heb me vanmorgen gewogen en ik begin de strijd op 98.4.
Twee x per week volleybal ik, maar dat is niet echt een sport om af te vallen. Intensiteit ligt daar niet hoog genoeg voor, dus ik wil er wel iets bij gaan doen.
Zal eens kijken naar die filmpjes, misschien is dat inderdaad wat.
Goedemorgen Dames!

Hier ook iemand die het liefste 20 kilo zou willen afvallen. Met 20 kilo eraf zou het perfect zijn qua lengte/gewicht. Maar daar zit ook meteen de twijfel of ik me hier zou gaan aanmelden... Mijn huidige gewicht is 77 kilo en streefgewicht is 57 kilo.
Dit heb ik jaren geleden (heel veel snoepjes/koekjes/frisdrank geleden) gewogen en daarmee ben ik nog geen slank poppetje want dat is mijn bouw nu eenmaal niet maar voelde ik me wel veel fijner in mijn lichaam.

Maar die twijfel dus... mijn huidige gewicht ligt in de buurt van het streefgewicht van sommige! Ik hoop dat jullie dit niet vervelend vinden want voor mij is die 20 kilo ook echt 20 kilo.

Hoe ik het wil gaan doen... daar ben ik nog niet helemaal over uit. Natuurlijk geen snoep/koek meer en meer groente ipv aardappel/pasta/rijst.

Ik heb enige tijd geleden een week lang een programma gevolgd waarbij geen koolhydraten in de vorm van aardappel/pasta/rijst gegeten werd maar ook geen zuivel. Die week had een mooi resultaat maar was wat omslachtig (qua ontbijt/lunch avond vooraf al voorbereiden en boodschappen) en ik wil een blijvende verandering in mijn eetpatroon. Misschien dat ik er wel mee start en geleidelijk wat zaken losser doe.

Qua sporten wil ik ook wel iets meer gaan doen. Ik cross fit, heb een abbo voor 2 dagen in de week maar in de praktijk is het vaak 1x. Tijd is hierin een factor (werkt minimaal 1 avond in de week en heb een dochtertje waardoor ik iets minder flexibel ben) maar zin is ook een dingetje. Maar wie weet als het afvallen lekker gaat wordt de zin ook weer groter!

Ik ben 32 jaar, 77 kilo dus en heel eerlijk weet ik niet eens precies hoe lang ik ben! 1,57 ofzo?

Hier hoop ik samen met jullie de motivatie te behouden, successen vieren maar ook moeilijke momenten te delen!
Ik heb net de tabel bijgewerkt. Als er iets niet klopt of er aanvullende informatie is hoor ik dat graag. Wakeupje, ik zag je bericht later pas, dus zal je in de volgende ronde meenemen. Mij maakt het niet uit hoeveel je weegt en hoeveel je wil gaan wegen. Kilo's zijn kilo's en dat dat je nu zo'n beetje op mijn streefgewicht zit maakt niet dat ik het je minder gun. Wel dat ik een beetje jaloers ben ;-)
Dag dames,
Ik wil ook heel graag meedoen! Voor mijn zwangerschap was ik al veel te zwaar maar er is nog wat blijven 'plakken'. Daarnaast heb ik zwaar bekkeninstabiliteit waardoor ik niet kan sporten, vijf min lopen is nu zo'n beetje de max.
Ik ben 30, weeg nu 116 kilo en ben 1.68. een echt streefgewicht heb ik niet, ik wil gewoon lekker in mijn vel zitten.

Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
He maar Hapu en Wake-Upje jullie schelen ook bijna 20 cm ;)

Ik ben trouwens 1,68 en 35 jaar. En zou je mijn nickname willen aanpassen naar Coosje? Super dat je al zo snel een tabel hebt kunnen maken! Hebben we ook een vaste weekdag straks?
Alle reacties Link kopieren
Stepperdestep schreef:
06-11-2017 10:06
Dag dames,
Ik wil ook heel graag meedoen! Voor mijn zwangerschap was ik al veel te zwaar maar er is nog wat blijven 'plakken'. Daarnaast heb ik zwaar bekkeninstabiliteit waardoor ik niet kan sporten, vijf min lopen is nu zo'n beetje de max.
Ik ben 30, weeg nu 116 kilo en ben 1.68. een echt streefgewicht heb ik niet, ik wil gewoon lekker in mijn vel zitten.

Succes allemaal!
Wat vervelend zeg van je BI! Ben je nu ook onder behandeling van een bekkentherapeut? Ik heb destijds tijdens en na mijn zwangerschap medische fitness gedaan. Dit heeft mij redelijk geholpen. Hoe oud is je kindje nu?
Volgens onderzoek weeg je vrijdags het minste en zondag het meeste (duh), dus is woensdag de beste weegdag, want dat kom je mooi gemiddeld uit.
Ik ben wel in voor een vaste weegdag.
Jullie ook?
HaPu schreef:
06-11-2017 09:59
Ik heb net de tabel bijgewerkt. Als er iets niet klopt of er aanvullende informatie is hoor ik dat graag. Wakeupje, ik zag je bericht later pas, dus zal je in de volgende ronde meenemen. Mij maakt het niet uit hoeveel je weegt en hoeveel je wil gaan wegen. Kilo's zijn kilo's en dat dat je nu zo'n beetje op mijn streefgewicht zit maakt niet dat ik het je minder gun. Wel dat ik een beetje jaloers ben ;-)
Ik snap dat het jarloersmakend is, vandaar ook de twijfel.
Maar wij schelen idd 20 cm! En bijna 20 kilo :). Het zou heel goed kunnen zijn dat ik er nu dikker uitzie, of jij straks slanker dan ik met allebei 20 kilo minder!

Ik vind een vaste weegdag prima! Voor mij sowieso goed om maar 1x per week te wegen, anders baal ik als ik een dag iets ben bijgekomen!

Gaan jullie een dieet/programma volgen of houden jullie het ook bij niet snoepen/gezond eten?
Ik ga wel mijn eetpatroon grondig omgooien. Bij mij ligt het namelijk niet zozeer aan het snoepen, maar ik eet gewoon veel te veel. Als je me de kans geeft eet ik een brood per dag in mijn eentje op. Avondeten schep ik ook vaak een tweede of zelf derde keer op.
Nu dus vooraf geplande dag menu's. Alleen de nodige koolhydraten en de rest zoveel mogelijk vervangen met groenten en fruit.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag mee doen! Weeg precies hetzelfde als jou wakeupje en ook toevallig dezelfde lengte.
Na zwangerschap lijkt afvallen helemaal niet te lukken en maak ik ook wel erg vaak makkelijke keuzes qua eten.....
Ik ga denk ik koolhydraat arm eten en proberen meer te bewegen. Ik start in ieder geval met niet meer snoepen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven