Lijf & Lijn alle pijlers

Stoor me erg aan lachrimpels

06-11-2017 18:00 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik ben 33 en ik heb best veel lachrimpels. Nu merk ik dat het me echt iedere dag stoort en opvalt. Zeker op foto’s. Het is gewoon heel opvallend.
Ik heb het altijd al wel enigszins gehad maar toen ik nog in de 20 was stoorde het me niet. Ik heb het gevoel dat ik er sinds een jaar of 2 een stuk sneller ouder ben gaan uitzien.
(Moeder geworden en weinig slaap heeft ook niet geholpen) moet ook zeggen dat ik nooit goed heb gesmeerd met crèmes en afhalen van make up.

Nu ben ik niet zo’n fan van plastische chirurgie maar ik ben er ook niet tegen. Op dit moment lijkt me dit wel een stap te ver maar wat zijn dan de opties?
Ik heb gezocht op behandelingen, kom laser tegen en evt Botox. Botox ben ik nog wat huiverig voor.

Graag zou ik ervaringen willen horen of tips wat ik kan doen.

Groetjes Elsa
Alle reacties Link kopieren
Oud worden willen we allemaal, maar niemand wil het zijn. Ik vind rimpels heel mooi staan bij mensen, geeft een gezicht meer karakter. Ik zou Botox ook heel eng vinden. Is toch puur vergif? Een mens kan niet mooier ouder worden dan met lachrimpels.
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
Stel je niet zo aan.

Nu zijn het lachrimpels, volgende keer iets anders. Werk aan je zelfvertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
aidem schreef:
06-11-2017 18:18
Stel je niet zo aan.

Nu zijn het lachrimpels, volgende keer iets anders. Werk aan je zelfvertrouwen.
Zoals zorgrimpels. Zelfontplooiing werkt het beste.
We turn the Cube and it twists us. — Professor Rubik
Lachrimpels zijn echt wel leuk!

Ik heb wel eens laser iets gedaan, toen ik mijn eerste rimpel had ofzo, en het hielp niks. Nu 8 jaar later stoor ik me er eigenlijk niet meer aan. Als je haar leuk zit, je goed in je vel zit en wat moois aandoet, maken die paar rimpeltjes echt niet veel uit.

Maar je kan best Botox proberen. Trekt er vanzelf weer uit en er is inmiddels echt wel genoeg ervaring mee. Als je pech hebt lijk je een paar maanden op een eend, maar dat zal wel meevallen als je het bescheiden houdt.
Ga je eerst maar beter verzorgen, daar knapt je huid ook vast van op.
Eet gezond, drink water, weinig alcohol, niet roken, crème gebruiken en je huid schoonmaken en niet volsmeren met make-up.
Er zijn geen natuurlijke oplossingen voor, je moet dan inderdaad denken aan Botox. Wat ik zelf wel zou doen als ik er last van had, ik heb wel al fillers (jukbenen/wang) en daar ben ik erg blij mee. Dus voor mij zou die stap niet meer zo groot zijn. Maar weet je zeker dat ze zo erg zijn als je denkt? Jij focust je er nu op waardoor je het eventueel uitvergroot in je hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook botox in mijn voorhoofd en mijn voorhoofd vind ik echt mooier als ik dat heb. Een hele kleine dosis, maar ik word blijer als ik in de spiegel kijk.
Maar enkel door een goede arts.
Ik ben de eerste keer vol gespoten en toen zakte mijn voorhoofd stond niet mooi.
Nu 1 keer per jaar een klein prikje. Vroeger heerste er een taboe over tegenwoordig wordt het normaler.
Als eerste, goed voor jezelf zorgen zal zeker helpen. Dus beter worden qua creme (met zonnebescherming!) en make up eraf halen zal sowieso een goed idee zijn.

Lach rimpels zijn kraaienpoten toch?

Botox daar stelt echt niet zoveel voor en je kan gewoon met een lage dosis beginnen om te kijken wat je daarvan vind. Volgens google heb je ongeveer 2 tot 10 eenheden botox nodig voor kraaienpoten, dat is per kant. Kijk wat iemand je adviseert en als ze gelijk de maximale dosis adviseren zou ik verder zoeken. Iemand die een goed resultaat na streeft geeft je liever iets te weinig om na een aantal weken wat bij te zetten dan gelijk te veel.

Er zullen vast mensen zijn die botox vergif vinden, maar ik doe het inmiddels 3 a 4x per jaar sinds de laatste 2 jaar en ik ben er blij mee. Ik begon enorme lijnen op mijn voorhoofd te krijgen en ik stoorde mij er genoeg aan om er iets aan te willen doen. Geen spijt van.
Alle reacties Link kopieren
Treurrimpels zijn erger.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet zo goed hoe je aan rimpels komt met 33. Of bedoel je dat er meer plooien zijn als je daadwerkelijk lacht? Of toch meer lijnen zichtbaar bij een ontspannen gezicht?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Wat fijn voor je, dat je lachrimpels hebt!
lemoos2 schreef:
06-11-2017 18:35
Ik snap niet zo goed hoe je aan rimpels komt met 33. Of bedoel je dat er meer plooien zijn als je daadwerkelijk lacht? Of toch meer lijnen zichtbaar bij een ontspannen gezicht?
Ik neem aan plooien als ze lacht of eventueel lijnen bij een ontspannen gezicht. Beide is heel goed mogelijk met 33 jaar.
Ik zou goed oppassen met wat je aan je gezicht laat doen, ik zag pas nog op de tv hoe slecht dat af kan lopen met iemand. Als je een beunhaas hebt dan kan je voor je leven verminkt zijn.
Werken aan je zelfvertrouwen lijkt me nuttiger. Als die kleine groter wordt kom je ook wat meer toe aan een goede nachtrust dat helpt natuurlijk ook goed.

Gezond eten en genoeg waterdrinken schijnt ook te helpen.

Maar mocht je alsnog beslissen dat je Botox wil laat je dan goed voorlichten en vraag bv aan je huisarts of hij weet waar een goede arts zit.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee. Ik ben ook 33 en ik heb het ook zo erg. Vooral voorhoofd en rond ogen. Een ander zegt gauw: "Joh, het valt wel mee". Maar als ik anderen zie van mijn leeftijd, hebben die het niet of vele malen minder. Ik stoor me er ook aan.

Mijn vriendin maakt ook gebruik van botox, ben serieus aan het overwegen om dat ook een keer te doen.
Lachrimpels zijn prachtig! :) Niets aan laten doen.
Als het nu een diepe piekerfrons is, dan zou ik je nog kunnen volgen...
Heb gehoord en gelezen dat slakkenslijm goed werkt. Zelf geen ervaring
Alle reacties Link kopieren
Waarom? Dat zijn de meest fijn rimpels om te maken! Zonde, ben er anders ook trots op.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
sinds een aantal jaar zorg ik dan ook heel goed voor mijn huid, crème, haal make up altijd af, zonnebrand en drink of rook ook niet. Daar ligt het dus nu niet aan.

En voor diegene die mij vinden aanstellen, dat snap ik wel die mening. Het is geen levensbedreigend probleem ofzo maar het is in vergelijking tot leeftijdsgenoten dus wel degelijk behoorlijk! En ik zit er zelf mee. Bij een minimale glimlach aan beide kanten diepe kraaienpoten.
Het is geen onzekerheid, ik ben geen lelijke vrouw en heb ook een leuk figuur.
anoniem_354921 wijzigde dit bericht op 06-11-2017 19:42
0.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sereia schreef:
06-11-2017 18:24
Er zijn geen natuurlijke oplossingen voor, je moet dan inderdaad denken aan Botox. Wat ik zelf wel zou doen als ik er last van had, ik heb wel al fillers (jukbenen/wang) en daar ben ik erg blij mee. Dus voor mij zou die stap niet meer zo groot zijn. Maar weet je zeker dat ze zo erg zijn als je denkt? Jij focust je er nu op waardoor je het eventueel uitvergroot in je hoofd.
Dankjewel. Ik heb het ook in mijn omgeving gevraagd en ze hebben mij niet gezegd dat ik me aanstel en ze snappen wat ik bedoel. Maar het zal zeker waar zijn dat ik me er zelf meer aan stoor dan een ander bij mij.
Laser schuurt een laag af van de huid en zorgt dat de huid wat strakker wordt en dat je meer collageen aan maakt. Maar je moet dan wel een sterke laser gebruiken en bij iemand zijn die weet wat hij doet. En het is duur. Botox verlamt je spieren en dat kan idd helpen.

Ik zou gewoon eens bij interesse naar een goed aangeschreven kliniek gaan kijken. Van zelf wordt het iig niet minder, eerder erger.
Alle reacties Link kopieren
Elza84 schreef:
06-11-2017 19:37
sinds een aantal jaar zorg ik dan ook heel goed voor mijn huid, crème, haal make up altijd af, zonnebrand en drink of rook ook niet. Daar ligt het dus nu niet aan.

En voor diegene die mij vinden aanstellen, dat snap ik wel die mening. Het is geen levensbedreigend probleem ofzo maar het is in vergelijking tot leeftijdsgenoten dus wel degelijk behoorlijk! En ik zit er zelf mee. Bij een minimale glimlach aan beide kanten diepe kraaienpoten.
Het is geen onzekerheid, ik ben geen lelijke vrouw en heb ook een leuk figuur.
Ik vind niet dat jij je aanstelt, helemaal niet alleen samen met de mogelijkheden hier aangedragen er ook anders naar leren kijken kan helpen
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik vind je geen aanteller hoor TO, zelf zou ik er niet voor kiezen maar ieder staat ntuurlijk vrij om te doen en of laten wat hij/zij wil.

Maar pas goed op waar je het laat doen
Ik vind je ook geen aansteller hoor.

Zoals ik zei, ik stoorde me enorm aan mijn voorhoofd lijnen dat ik na een behoorlijke tijd wikken en wegen besloot om eens botox te proberen, ik ben blij dat ik de stap heb genomen.

Ik schaam me er ook niet voor of doe er stiekem over, mijn beste vriendinnen weten het gewoon.
Alle reacties Link kopieren
dwynwen schreef:
06-11-2017 18:39
Ik neem aan plooien als ze lacht of eventueel lijnen bij een ontspannen gezicht. Beide is heel goed mogelijk met 33 jaar.
Ja maar voor 'plooien' qua kraaienpoten is Botox geschikt, voor fijne lijntjes wel een paardenmiddel. Misschien ook nog droogtelijnen door een vochtarme huid. Dan zijn er weer meer mogelijkheden als je toch huiverig staat tegenover Botox. Tegen plooien kun je niet noemenswaardig op qua laseren, peeling of tretinoïne.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven