Lijf & Lijn alle pijlers

Ziekmelden?

16-11-2017 18:46 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een aantal dagen niet fit. Het is steeds erger geworden. Hoofdpijn, snotteren, hoesten en misselijk. Krijg geen hap door mn keel. Als ik me buk of hoest dan wordt de druk op mn hoofd ondragelijk. Maar ik heb volgensmij geen koorts. Mijn werk bestaat uit veel fysieke handelingen. Veel bukken, zwaardere dingen oppakken, tillen en veel rondlopen. Ik zit bijna niet op een dag.
Nu ik rustig op de bank zit voel ik me ook belabberd maar dan is het nog te doen. Ik moet er niet aan denken dat ik de hele dag in de weer moet zijn.
Kortom. Zonder koorts toch ziekmelden?
Als het niet gaat, gaat t niet.
Je hoeft niet altijd koorts te hebben wanneer je ziek bent.
Beterschap!
Ook zonder koorts kan je ziek zijn. Dus gezien je werkzaamheden, zou ik me inderdaad ziekmelden.
Alle reacties Link kopieren
koorts vind ik geen graadmeter, het gaat er om of je je werkzaamheden kunt uitvoeren. Kan dat niet, ook niet met wat hulp of aanpassingen, ben je ziek
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Als je allebei je benen breekt heb je vast ook geen koorts, maar dan kun je toch echt niet werken. Als het niet gaat gaat het niet, klaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me ziek melden
Alle reacties Link kopieren
Ik zou bellen en zeggen wat je hier geschreven hebt. Misschien zijn er wel andere werkzaamheden die je kunt doen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Wel of geen koorts doet er niet toe. Je voelt je niet goed, dus meld je je ziek. Waarom zou je willen werken als je je zo voelt? Ziek lekker 'n weekje uit.
hamerhaai schreef:
16-11-2017 19:04
Ik zou bellen en zeggen wat je hier geschreven hebt. Misschien zijn er wel andere werkzaamheden die je kunt doen.
why? @(
redbulletje schreef:
16-11-2017 19:10
why? @(
Nou zeg dat. Zeker weer zo iemand die altijd doorwerkt, al wordt haar been eraf gereden dan naait ze het er zelf weer aan met een paar steekjes ijzergaren en hop hop naar het werk. Het stikt van dat soort mensen hier op Viva.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-11-2017 19:10
why? @(
why not?

Er zit echt nog wel iets tussen volledig werken en volledig ziek melden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
ik werk weleens als ik koorts heb,soms kan dat gewoon.
Ik meld me ook weleens ziek met een zware verkoudheid zonder koorts,omdat ik dan niet in staat ben om te werken.
Dus als jij niet kan werken,meld je je ziek.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me ziek melden.
Alle reacties Link kopieren
Lekker ziek melden.
hamerhaai schreef:
16-11-2017 19:16
why not?

Er zit echt nog wel iets tussen volledig werken en volledig ziek melden.
Toch niet voor een dagje? Wie weet knapt TO enorm op van een of twee dagen niets doen in bed en veel uitrusten.
hamerhaai schreef:
16-11-2017 19:16
why not?

Er zit echt nog wel iets tussen volledig werken en volledig ziek melden.
Ach kom toch. Lees die OP nou eens, TO doet fysiek werk. Zorg, productie, logistiek, dat soort dingen. In die sectoren is echt geen vervangend werk beschikbaar voor de lagere goden, en al helemaal niet voor een paar dagen want griepje.
Ik zou me ziek melden, dan heb je een lekker lang weekend om uit te zieken en voel je je hopelijk maandag weer beter.

beterschap!
En vergeet niet je eventuele wachtdag(en) achter je ziekteverlof te plakken
Als koorts de graadmeter is, dan moet ik me vaker ziekmelden :d

Als ik je OP lees, kun je je gerust ziek melden. Je kunt namelijk niet werken.
Ik heb echt nooit koorts dus dat vind ik zelf geen goede graadmeter voor fysieke gesteldheid. Als je je zo beroerd voelt dan zou ik mij ziek melden. Ik meld mij weinig ziek maar ik heb geen fysiek werk en kan thuis ook nog werken, dus dan kun je nog iets. Maar jij niet.

Mensen worden nu eenmaal wel eens ziek.
Ziek is ziek. Koorts is geen graadmeter en je voelt zelf het beste aan of je kunt werken of niet. Als ik je OP zo lees, dan zou ik me ziek melden en een dag of twee helemaal niets doen.
Wees niet te hard voor jezelf en meld je gewoon ziek. Daarnaast als je nu rust neemt ben je er ook weer sneller bovenop dan dat je jezelf maar blijft pushen.

Ja er zijn mensen die blijven werken tot ze erbij neervallen als ze ziek zijn en dat vind ik en hele slechte zaak.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
16-11-2017 19:16
why not?

Er zit echt nog wel iets tussen volledig werken en volledig ziek melden.
Ja het is veel makkelijker om gewoon ziek te zijn. Dat van TO ken ik, vaak te goed om thuis te blijven maarte ziek voor werk. Je kunt er dan gewoon je aandacht niet bijhouden. En als je dan nog ander werk zou moeten doen waar je ingewerkt, of dat eerst nog uitgelegs moet worden, daar staat je hoofd echt niet naar
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik zou als ik je collega was ook graag willen dat je thuis uitziekt en me niet komt aansteken.
Vanuit 'n bedrijf wordt er doorgaans ook meelevender gereageerd als je een week ziek was dan dat je na 'n dagje al weer terug bent. Want dan stelde het vast niets voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven