Lijf & Lijn alle pijlers

Pigmentvlekken

17-11-2017 08:34 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 36 jaar en heb last van pigmentvlekken in mijn gezicht. Volgens de dermatologe moet ik voortaan dagelijks een sunblock gebruiken (3x per dag) voor mijn gezicht en ‘s avonds een verhelderende crème. Ze heeft me van beide een voorbeeld genoteerd wat zij goed vindt. Verder vond ze qua verzorgingsproducten niks nodig om de huid mooi en gezond te houden aangezien dit enkel goed zou zijn voor de portemonnee van de fabrikant.

Maar ik stel me hier toch vragen bij. Zo is een reiniging van de huid toch belangrijk lijkt me? Maar was op dat moment te overdonderd om hier op door te vragen.

En hoe gebruik ik sunblock als ik al make-up op heb?

Wie heeft er hier ook last van pigmentvlekken en wat gebruiken jullie van producten voor de huid?
Alle reacties Link kopieren
Eerst sunblock en dan make-up?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee. Zelf ook veel last van pigmentvlekken. Van de huisarts nooit een doorverwijzing gekregen. Het is de laatste jaren gelukkig niet erger geworden.

Ik smeer iedere ochtend met zonnebrand factor 50. Mijn ochtendritueel: gezicht wassen met cleaner, droogmaken, tonic, moisturizer, zonnebrand.

Goed reinigen en hydrateren lijkt me echt wel heel belangrijk!

Heb je ook een advies gekregen wat je kunt doen aan de bestaande pigmentvlekken? Ga je die bleken?
Alle reacties Link kopieren
Montblanc, maar ik moet ‘s morgens, ‘s middags en om 16 uur smeren. Dus die laatste twee keer moet dan over de make-up...

Wertyu, daar dient die ‘verhelderende’ crème voor. Het betreft de pigmacare van Louis Widmer wat ze daar voor aangeraden heeft.
Alle reacties Link kopieren
In de zomer smeer ik altijd wel vaker dan 1x. Gewoon over mijn make-up (vloeibare foundation) heen. Het glimt een beetje, maar niet heel erg gelukkig. Ik gebruik de zonnebrand van Rituals.

Pigmacare van Louis Widmer klinkt alsof je dat gewoon bij de drogist kunt krijgen. Ik ga eens kijken!
Alle reacties Link kopieren
*Manon* schreef:
17-11-2017 09:34
Montblanc, maar ik moet ‘s morgens, ‘s middags en om 16 uur smeren. Dus die laatste twee keer moet dan over de make-up...

Wertyu, daar dient die ‘verhelderende’ crème voor. Het betreft de pigmacare van Louis Widmer wat ze daar voor aangeraden heeft.
Waar smeer je die makeup dan allemaal?
Alle reacties Link kopieren
Wertyu schreef:
17-11-2017 09:40
In de zomer smeer ik altijd wel vaker dan 1x. Gewoon over mijn make-up (vloeibare foundation) heen. Het glimt een beetje, maar niet heel erg gelukkig. Ik gebruik de zonnebrand van Rituals.

Pigmacare van Louis Widmer klinkt alsof je dat gewoon bij de drogist kunt krijgen. Ik ga eens kijken!
Ik denk dat je dus beter met die foundation kunt stoppen, dat is sowieso al slecht voor je huid.
Alle reacties Link kopieren
Ghostly ik heb een mooie huid, afgezien van de pigmentvlekken. En de pigmentvlekken ontstaan niet door foundation. Verder plamuur ik niet mijn hele gezicht vol. Gewoon een natuurlijk ogend klein laagje foundation.
Alle reacties Link kopieren
Oh drie keer, dat maakt het wel moeilijk. Alleen lippenstift en oogmakeup dan? Laat je de foundation voorlopig weg. Erover heen lijkt me ook niets, dan zit je lekker te smeren en meng je het met je poeder of je foundation.
Alle reacties Link kopieren
Wertyu schreef:
17-11-2017 09:46
Ghostly ik heb een mooie huid, afgezien van de pigmentvlekken. En de pigmentvlekken ontstaan niet door foundation. Verder plamuur ik niet mijn hele gezicht vol. Gewoon een natuurlijk ogend klein laagje foundation.
Als je een mooie huid hebt dan heb je die foundation niet nodig... maargoed een dikke laag of een dunne laag maakt geen moer verschil.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook gewoon dagremes met SPF30 (50 of 30 maakt namelijk weinig verschil, behalve in je portemonnee). Gebruik ik zelf ook al jaren. Hier kun je ook gewoon foundation over heen doen. Pigmacare ken ik niet, ik heb ze zelf wel van andere merken gehad, maar helaas weinig resultaat.
ghostly41 schreef:
17-11-2017 09:42
Ik denk dat je dus beter met die foundation kunt stoppen, dat is sowieso al slecht voor je huid.
Welnee joh, foundation is helemaal niet slecht voor je huid.
Clinique heeft dagcremes (ook getinte en bb/cc) met een hoge beschermingsfactor.

Reinigen zou ik wel doen, zeker als je make-up gebruikt.
In de zomer had ik deze in mijn tas. Die spuit je zo over je make-up. Misschien is dat wat?

http://www.parfumdeo.nl/index.php/36005 ... 75-ml.html

Of deze:

https://huid-producten.nl/la-roche-posa ... gKhy_D_BwE
Ik denk dat ze bedoelde dat je huid in goede conditie is en dus geen hulp nodig heeft? Ik lees vaak van mensen die zich voortdurend scrubben, peelen, etc. Terwijl ze helemaal geen slechte huid hebben. Dan denk ik ook: waarom?

Ik gebruik een facewash om mijn gezicht mee te wassen vanwege make up (al gebruik ik meestal alleen mascara en wat wenkbrauwpoeder), en een dag- en nachtcrème omdat mijn huid snel trekkerig voelt, maar doe pas meer als ik schilfertjes of pukkeltjes krijg. Huid moet ook rust krijgen, dus alles wat niet hoeft, zou ik ook niet doen.

Heb je melasma in je gezicht? Ik snap namelijk niet helemaal waarom ze die Pigmacare aanraadt. Ik zou bij haar eens informeren naar triple therapie (hydrochinon, vitamine A-zuur en cortico), of dat niet geschikt is voor jou.
Alle reacties Link kopieren
Wertyu schreef:
17-11-2017 09:40
In de zomer smeer ik altijd wel vaker dan 1x. Gewoon over mijn make-up (vloeibare foundation) heen. Het glimt een beetje, maar niet heel erg gelukkig. Ik gebruik de zonnebrand van Rituals.

Pigmacare van Louis Widmer klinkt alsof je dat gewoon bij de drogist kunt krijgen. Ik ga eens kijken!
Ik koop het in België via de apotheek en inderdaad zonder voorschrift.
Alle reacties Link kopieren
ghostly41 schreef:
17-11-2017 09:41
Waar smeer je die makeup dan allemaal?
Op mijn gezicht :idee: ?!
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra schreef:
17-11-2017 10:37
In de zomer had ik deze in mijn tas. Die spuit je zo over je make-up. Misschien is dat wat?

http://www.parfumdeo.nl/index.php/36005 ... 75-ml.html

Of deze:

https://huid-producten.nl/la-roche-posa ... gKhy_D_BwE
Bedankt voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
lux. schreef:
17-11-2017 10:47
Ik denk dat ze bedoelde dat je huid in goede conditie is en dus geen hulp nodig heeft? Ik lees vaak van mensen die zich voortdurend scrubben, peelen, etc. Terwijl ze helemaal geen slechte huid hebben. Dan denk ik ook: waarom?

Ik gebruik een facewash om mijn gezicht mee te wassen vanwege make up (al gebruik ik meestal alleen mascara en wat wenkbrauwpoeder), en een dag- en nachtcrème omdat mijn huid snel trekkerig voelt, maar doe pas meer als ik schilfertjes of pukkeltjes krijg. Huid moet ook rust krijgen, dus alles wat niet hoeft, zou ik ook niet doen.

Heb je melasma in je gezicht? Ik snap namelijk niet helemaal waarom ze die Pigmacare aanraadt. Ik zou bij haar eens informeren naar triple therapie (hydrochinon, vitamine A-zuur en cortico), of dat niet geschikt is voor jou.
Nee zij vond het blijkbaar voldoende om gewoon zonnebescherming te gebruiken om rimpels en verkleuring te voorkomen. En voor de rest een basis crème als je huid droog zou aanvoelen.

Ze noemde het diffuse pigmentatie. Het is een tweetal jaar na mijn zwangerschap plots begonnen en alleen maar erger geworden sindsdien. Heb een heel lichte huid en vermijd het om rechtstreeks in de zon te zitten omdat ik dat onaangenaam vind en dus toch die pigmentatie.

Is die triple therapie op voorschrift?
Heb wel lichtjes last van couperose. Misschien daarom niet geschikt?

Heb op voorhand nog speciaal gevraagd of het enkel voor medische vragen was of ook voor eerder cosmetische. En ze verzekerde me dat ik goed zat bij haar maar ze wimpelde me wat af vond ik tijdens het gesprek.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje drie keer per dag sunblock? Ik ben best heel alert als het op zonnebescherming aankomt maar drie keer per dag klinkt overdreven eerlijk gezegd! Nou ja, in de zomer wellicht, maar nu deze tijd van het jaar doe ik 's morgens spf30 op en dat is het dan wel voor mij.

Zelf heb ik ook pigmentvlekken, vooral op mijn slapen, zo'n stomme plek.
Ik gebruik nu Alpha Arbutin van The Ordinary (Deciem), maar moet eerlijk zeggen dat ik maar erg weinig resultaat zie. Jammer, want bij de reviews zie je best veel mensen die wel resultaat geboekt hebben,
Deciem heeft ook een ander product (RE:Pigment) die goed schijnt te zijn, maar die is me vooralsnog even te duur!

Oh en reinigen doe ik met Liz Earle cleanse & polish :heart:
ainne wijzigde dit bericht op 17-11-2017 12:30
4.96% gewijzigd
Foundation is helemaal niet slecht voor je huid als je 's avonds je huid weer goed reinigt.

Ik heb zelf ook een twee pigment of ouderdoms vlekjes in mijn gezicht en een paar kleine op mijn handen (ben 45) Smeer met vitamine A serum maar dat helpt niet of onvoldoende. Gebruik wel een dagcreme met factor en 'zon' al een hele tijd niet meer.

Ik denk dat een huidbehandeling zoals een laserbehandeling veel meer resultaat geeft dan cremes.
*Manon* schreef:
17-11-2017 11:14
Nee zij vond het blijkbaar voldoende om gewoon zonnebescherming te gebruiken om rimpels en verkleuring te voorkomen. En voor de rest een basis crème als je huid droog zou aanvoelen.

Ze noemde het diffuse pigmentatie. Het is een tweetal jaar na mijn zwangerschap plots begonnen en alleen maar erger geworden sindsdien. Heb een heel lichte huid en vermijd het om rechtstreeks in de zon te zitten omdat ik dat onaangenaam vind en dus toch die pigmentatie.

Is die triple therapie op voorschrift?
Heb wel lichtjes last van couperose. Misschien daarom niet geschikt?

Heb op voorhand nog speciaal gevraagd of het enkel voor medische vragen was of ook voor eerder cosmetische. En ze verzekerde me dat ik goed zat bij haar maar ze wimpelde me wat af vond ik tijdens het gesprek.
Ja melasma kan ook door pilgebruik of andere dingen ontstaan dan zwangerschap. Vwb of het kan als je couperose hebt, daar heb ik geen idee van. maar een familielid van me heeft onlangs triple therapie gebruikt voor melasma en dat is echt een stuk lichter geworden, vandaar dat ik het vroeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven