Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen - stok achter de deur!

17-11-2017 11:57 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha dames,

Het wordt tijd voor mij om wat te gaan afvallen en dat ook langer dan 2 weken vol te houden ;).

Het is nog niet compleet uit de hand gelopen gelukkig, maar merk wel dat het er de laatste jaren makkelijk bij- (en niet meer zo goed af) sluipt, zeker nu ik een vriend heb die s avonds nog chocola en ander lekkers voor me neerzet. Alleen kan hij alles eten en moet ik wat strenger voor mezelf zijn.

Ik beweeg op zich genoeg (2-3x per week yoga, veel lopen en fietsen) maar heb in de winter wel heel erg de neiging om lui te worden en me onder een deken op de bank terug te willen trekken ;).

Een stok achter de deur is dus nodig! Ik hoop dat er meer vrouwen hier zijn die zichzelf net even dat zetje op gezonde pad willen geven en elkaar willen motiveren :).

k schat in dat ik nu iets onder de 65 weeg, dat zal ik maandag wegen - dan ben ik weer thuis. Ik ben 1,63 dus dat voelt teveel, merk dat t me een beetje in de weg begint te zitten en ik me minder lekker in m'n vel voel. Ik wil in ieder geval weer onder de 60 duiken, liefst naar 58 kilo.

Wie doet er mee?
Alle reacties Link kopieren
Wat een rottig tijdstip zo vlak voor de feestdagen! Jij moet nu heel vaak "nee" zeggen. :proud:

Ik zou eersthet huidige gewicht proberen te bestendigen, dus ondanks de feestdagen zo weinig mogelijk aankomen, dan kan je daar nog best een kluif aan hebben.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik doe graag mee!
0,5 kg per week afvallen wordt mijn doel.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
17-11-2017 12:49
Wat een rottig tijdstip zo vlak voor de feestdagen! Jij moet nu heel vaak "nee" zeggen. :proud:
Haha dat is waar, maar daarom is het júist goed om een stok achter de deur te hebben ;). Die feestdagen duren al met al maar een paar dagen, waar ik geen zin in heb dit jaar is al die weken er omheen ook gedachteloos teveel (zoet) eten en me daar steeds slechter door te gaan voelen ;).

Daarnaast is het altijd wat; na de feestdagen staat er een vakantie voor de deur. Ik hoef niet hard te gaan maar ga wel gewoon beginnen!
Alle reacties Link kopieren
theatime schreef:
17-11-2017 14:08
Ik doe graag mee!
0,5 kg per week afvallen wordt mijn doel.
Leuk, welkom! Wil je ook delen wat je begin- en eindpunt is of juist liever niet?

K ben een weekend weg. Vanochtend uitgebreid gebruncht en daarna wel lekker veel rondgelopen. Maandag ga ik kijken wat mijn beginpunt is ;).
Ik wil graag gaan bijhouden wat ik per week kwijtraak en hoeveel totaal.
Mijn bmi is nu boven de 30 en moet daar echt weer onder.
Ik wil graag gaan bijhouden wat ik per week kwijtraak en hoeveel totaal.
Mijn bmi is nu boven de 30 en moet daar echt weer onder.
Ik doe ook graag mee! (Retrostar, hebben wij niet eerder in een topic samen gezeten?)

Ik ben sinds gister weer officieel begonnen :P Heb niet gewogen, maar een schattig gemaakt van afgelopen jaar toch weer 10 kg aangekomen. Ik geef de schuld aan mijn emotie eten. (Afstuderen, nieuwe baan, relatie over, verhuizen, alleen wonen..en dat in 1 week tijd :P ) Doet dat toch wel met je.

Nu zit het in de weg. Broek te strak, jurkjes zitten niet mooi, truitjes zitten net niet lekker etc.

Ik eet gewoon normaal en snoep wat minder. Sport doe ik NOG niet, ik wil straks wat meer aqua sport gaan doen. Maar ik ben lui en koud..dus ik stel het nog even uit.. Gelukkig loop ik iedere dag.

Verder heb ik kleine doelen. Nu eerst 2 kilo kwijt, dan onder de 75 komen, daarna onder de 72.5, dan onder de 70 en mijn doel is 67 kg. (ik ben 177)
Alle reacties Link kopieren
Ik doe graag mee!!

Nog even voor kerst een beetje afvallen, zodat het kerstjurkje mooi zal staan!

Ik ben 167 en weeg rond 73 kg :cry:
Mijn doel is nu om de weken voor kerst (+/- 4 weken gezond te eten, niet snoepen en meer te bewegen!) :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Welkom depster en Mumin! :cheer2:

Ik ga me maandag wegen! Willen jullie het ook met elkaar bijhouden?
Heb begrepen dat zo'n tabel nogal gedoe is ;) maar we kunnen ook een rijtje met begin-, streefgewicht en tot nu toe afgevallen doen. Wil ik iig wel gaan doen voor mezelf, laat maar weten wat jullie willen!

Fijn weekend!
Welkom Debater en mumin!
Een tabel hoeft voor mij ook niet.
Een lijstje met hoeveel we per week afvallen en hoeveel totaal kan wel.
Dit ga ik voor mezelf sowieso wel bijhouden.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel theatime en Tigmo! :cheer:
Denken jullie trouwens dat 1 kg per week afvallen, te veel is?

Hoe pakken jullie dit aan? Enige tips?

Ik wil namelijk vanaf volgende week 2 tot 3 keer in de week sporten en niet meer snoepen (moielijk!!!)
Alle reacties Link kopieren
Mumin schreef:
18-11-2017 16:33
Dankjewel theatime en Tigmo! :cheer:
Denken jullie trouwens dat 1 kg per week afvallen, te veel is?

Hoe pakken jullie dit aan? Enige tips?
Hoi Mumin, ik denk dat het in het begin wel snel kan gaan, maar dat 1kg per week op lange termijn wel veel is.

Ik hoop op 0,5 kg per week denk ik. Mijn aanpak wordt idd ook om niet te snoepen, gezond te eten met s avonds weinig koolhydraten en veel te bewegen. En weinig alcohol! Die wijntjes tellen ook op ;).

Ben ook van plan om hier elke dag of paar dagen een update te plaatsen, niet perse met eetlijstjes maar wel om er bewust mee bezig te blijven en elkaar beetje te kunnen aanmoedigen :). Ben benieuwd hoe het gaat worden!

Nu nog een weekend weg en nog niet heel goed bezig, moet ook morgen ongesteld worden. Maar denk dat het weegmoment maandag me even 'aan' gaat zetten.

Hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me vanochtend gewogen en was 64,8, dus dat is mijn startpunt. Hoop deze week flink op weg te gaan naar de 64!

Plan de campagne voor vandaag:
Gezond eten (nu even nadenken over de lunch want ben onderweg) en na werk een les ashtanga yoga volgen, dat is wel intensief.
En vanavond op de bank alleen thee ;).

Succes ladies!
Alle reacties Link kopieren
Ook ik doe graag mee :)
Ben altijd gewend geweest om slank te zijn en alles te kunnen eten wat ik maar wilde, maar die pret is nu over na 2 kinderen gekregen te hebben (wel heel veel andere pret voor terug gekregen natuurlijk 😁).

Ik hoop zo'n 8 kilo kwijt te kunnen raken.

Groetjes en succes alle andere dames!
Alle reacties Link kopieren
Welke stok achter de deur heb je nodig? Gezond eten, niet te veel snoepen en op zijn tijd bewegen, simpeler is het niet. Kan je dat dan echt niet zelf opbrengen zonder stok achter de deur? Over wilskracht gesproken...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
ha mamasuyra en anderen :-), in het 'Steeds Slanker' topic is wat meer activiteit en ook nog ruimte voor nieuwe meeschrijvers. Ik ben daarheen 'verhuisd' toen het hier wat rustig bleef haha. Komen jullie ook ;)
Ik wil ook weer een poging doen tot afvallen. Ben inmiddels 3 maanden bezig met weinig resultaat, logisch als je je voeding niet aanpast maar daar wil ik nu dus verandering in brengen. Het sporten hou ik wel goed vol dus dat is positief, los van het afvallen voel ik mij mentaal veel sterker en zit ik beter in mijn vel sinds ik regelmatig sport dus dat is mooi meegenomen.
Ik weeg op het moment 70 kg en wil er graag 5 kilo af hebben.
Count me in To.
Wat eten jullie allemaal op een dag? Daar ben ik wel benieuwd naar xx.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook graag mee! Merk dat er de laatste tijd een paar kilootjes bij gekomen zijn en die wil ik er graag weer af hebben!
Oké.
Ik zit gewoon weer chocolade naar binnen te stouwen.
Moet echt opzoek naar een ruggengraat.
Vanaf morgen echt geen gesnoep meer hoor. Dat beloof ik plechtig.
Alle reacties Link kopieren
Bblientje schreef:
23-11-2017 20:39
Oké.
Ik zit gewoon weer chocolade naar binnen te stouwen.
Moet echt opzoek naar een ruggengraat.
Vanaf morgen echt geen gesnoep meer hoor. Dat beloof ik plechtig.
Ik ook weer allemaal lekkers haha en ik heb precies hetzelfde met mezelf afgesproken... Laten we hopen dat we het volhouden ;)
roosjexoxo schreef:
23-11-2017 20:56
Ik ook weer allemaal lekkers haha en ik heb precies hetzelfde met mezelf afgesproken... Laten we hopen dat we het volhouden ;)
Met het koude weer grijp je ook sneller naar zoetigheid en ander comfortfood.
Heb ook weinig inspiratie voor gezondere tussendoortjes moet ik zeggen dus ideetjes zijn zeer welkom.
Morgen wil ik voor ik naar mijn werk ga een stukje hardlopen. Krijg daar altijd zo een boost van. Vroeg op de dag sporten werkt voor mij ook altijd het best merk ik, heb je ook geen tijd om jezelf ervan af te praten en het geeft een goed gevoel als je het er al op hebt zitten voor de dag.
Hoeveel weeg jij en wat is je streven?
Alle reacties Link kopieren
Bblientje schreef:
23-11-2017 21:19
Met het koude weer grijp je ook sneller naar zoetigheid en ander comfortfood.
Heb ook weinig inspiratie voor gezondere tussendoortjes moet ik zeggen dus ideetjes zijn zeer welkom.
Morgen wil ik voor ik naar mijn werk ga een stukje hardlopen. Krijg daar altijd zo een boost van. Vroeg op de dag sporten werkt voor mij ook altijd het best merk ik, heb je ook geen tijd om jezelf ervan af te praten en het geeft een goed gevoel als je het er al op hebt zitten voor de dag.
Hoeveel weeg jij en wat is je streven?
Ja snap ik! Ik moet om 7.15 op de fiets naar het station voor mijn werk dus daarvoor sporten vind ik wel erg vroeg haha. Ik weeg nu 64 kilo en wil richting de 59. Niet superveel wat eraf moet maar toen ik op dat gewicht zat voelde ik me een stuk beter en fitter!
Ik wil ook 5 kilo kwijt. Voel mij het prettigst rond de 65kg wil mijn rondingen graag behouden.
Ben nu net klaar met lopen en heb het drie kwartier uitgehouden. Hardlopen houd ik nooit heel lang vol. Te weinig variatie maar je schijnt er wel snel door af te vallen en ik voel mij nadien altijd als herboren.
Ik heb gisteren echt weer teveel gesnaaid had Pim's gekocht vind de combinatie van sinaasappel en chocola zo lekker kan het nooit bij één of twee koekjes houden en ook nog een bakje chips bij de film opgevroten, echt niet meer grappig gewoon.
Ik ga na het werk de snoepkast leeghalen en aan mijn familie doneren.
En ben nu alvast aan het bedenken wat ik vanavond zal klaarmaken. Iets gezonds en laag in calorieen.
Nu eerst maar mezelf klaar maken voor werk, begin vandaag om 11 uur, heerlijk relaxed opstarten zo.
Alle reacties Link kopieren
Ha wat leuk hier toch wat activiteit! Moet nu rennen maar kom vanmiddag even terug op uitgebreider te reageren :). Fijne dag alvast!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven