Lijf & Lijn alle pijlers

WeightWatchers ervaringsdeskundigen gezocht!

18-11-2017 08:57 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,

Ik heb eindelijk besloten om wat aan mijn gewicht te gaan doen. Dieeten werkt gewoon niet voor mij en ik word er series ongelukkig van. Mijn voornamelijke probleem is dat mijn porties te groot zijn en dat ik eigenlijk alles wel lekker vind. Eten is voor mij gewoon "iets leuks doen". Ik moet dus leren om mijn porties terug te brengen naar normaal.

Hierbij dacht ik dan aan weightwatchers omdat ik toch wel hulp nodig heb en niet gewoon kan stoppen met eten.

Ik heb even rond gekeken op de site van weightwatchers en ik zie daar allemaal betaalplannen enzo staan, nu weet ik alleen niet welke ik moet kiezen en vind het ook duur allemaal. Is er een goedkopere oplossing? Ik wil graag rond de 25 kg kwijt maar met 20 zou ik ook al heel blij zijn. Hopelijk zijn hier genoeg weightwatchers ervaringsdeskundigen die mij op weg kunnen helpen.

Alvast bedankt!
Volgens onderzoek is het qua dieten wereldwijd het best vol te houden dieet.
Ik heb het een tijdje gedaan en voor mij werkte het niet maar ik heb een kapotte schildklier en diabetes bleek later. Ik eet nu koolhydraat beperkt en dat werkt voor mij beter.

Maar ik ken wel veel mensen die er echt redelijk makkelijk ( wel gematigd qua snelheid) mee af gevallen zijn.
Je kan eigenlijk alles eten, je leert goed je inname te verdelen en het is niet hysterisch streng omdat je per week kijkt.
Ik had alleen online in de aanbieding, ik had geen weegmomenten nodig als motivatie. Maar kan goede stok zijn, dat weet alleen jij.

Veel punten en recepten kan je online vinden of opslaan als je alleen paar maanden lid word.
Of boeken lenen bij de bieb?
Als je te veel eet dan heb je het meeste baat bij een app die je calorieën bijhoudt in plaats van een dieet.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe de online versie en voel zelf niet de behoefte om naar weegmomenten te gaan. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat iemand dat wel fijn vindt en motiverend. Ik denk dat het dan wel van je coach afhangt.

Ik vind het heel erg goed vol te houden en word me er goed bewust van waar mijn valkuilen en verbeterpunten zitten.
taartje34 wijzigde dit bericht op 18-11-2017 09:44
Reden: Rare autocorrectie
0.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
18-11-2017 09:41
Als je te veel eet dan heb je het meeste baat bij een app die je calorieën bijhoudt in plaats van een dieet.
Dat werkte voor mij dus echt niet hè
Ik ben 10 kilo afgevallen met WW en geen seconde het gevoel gehad dat ik aan het kijken was.

Dat had ik met calorieën tellen wel heel erg.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Je realiseert je dat het business plan van Weight Watchers, en elke ander betaald dieetplan, is dat het NIET WERKT.

Ja je valt er vanaf. Maar je leert onvoldoende om op gezond gewicht te blijven. Met als gevolg dat je na een aantal maanden of jaar weer terug komt.

Wanneer het zou werken, dan zouden er nooit zoveel "herhaalders/repeaters" op de cursus zitten.

Voor dat geld zou ik eerder opzoek gaan naar iemand die jou kan leren om gezond te leven. Uitleg over portiegrootte, bewegen, gezonde voeding, etc. Wanneer je weet hoe dit kan, dan heb je de macht zelf in handen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Ik wil het ook graag online doen ja, weegmomenten bijwonen is het niet echt voor mij. Wat raden jullie mij dan aan? Weegplan voor 12 maanden of heb je na 6 maanden ook wel alles geleerd?

Boek uit de bieb lijkt mij ook wel een goeie tip bedankt!
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
18-11-2017 10:06
Je realiseert je dat het business plan van Weight Watchers, en elke ander betaald dieetplan, is dat het NIET WERKT.

Ja je valt er vanaf. Maar je leert onvoldoende om op gezond gewicht te blijven. Met als gevolg dat je na een aantal maanden of jaar weer terug komt.

Wanneer het zou werken, dan zouden er nooit zoveel "herhaalders/repeaters" op de cursus zitten.

Voor dat geld zou ik eerder opzoek gaan naar iemand die jou kan leren om gezond te leven. Uitleg over portiegrootte, bewegen, gezonde voeding, etc. Wanneer je weet hoe dit kan, dan heb je de macht zelf in handen.
Maar ik denk toch juist dat je dit ook leert bij WW of is dit te rooskleurig gedacht?
Ik wil inderdaad leren hoe ik beter kan eten, ik weet heus wel wat gezond is en wat niet maar maat houden is zo moeilijk. En snaaien tijdens series kijken is ook zo lekker.
Ik wil graag nieuwe gewoontes aanleren en ben er zeker van bewust dat dit vooral in het begin heel moeilijk gaat worden.
hamerhaai schreef:
18-11-2017 10:06
Je realiseert je dat het business plan van Weight Watchers, en elke ander betaald dieetplan, is dat het NIET WERKT.

Ja je valt er vanaf. Maar je leert onvoldoende om op gezond gewicht te blijven. Met als gevolg dat je na een aantal maanden of jaar weer terug komt.

Wanneer het zou werken, dan zouden er nooit zoveel "herhaalders/repeaters" op de cursus zitten.

Voor dat geld zou ik eerder opzoek gaan naar iemand die jou kan leren om gezond te leven. Uitleg over portiegrootte, bewegen, gezonde voeding, etc. Wanneer je weet hoe dit kan, dan heb je de macht zelf in handen.
Als je je aan de richtlijnen van WW houdt dan werkt het wel. Ook om op gewicht te blijven. De meeste mensen weten zelf wel waarom ze weer aan komen. Ze vallen terug in oude gewoontes bv weer die hele zak chips leeg eten of weer te grote en vette porties nemen. Dan is het niet gek dat je weer aan komt en dat ligt dan aan jezelf omdat je jezelf de discipline niet op kunt leggen om bv die zak chips niet leeg te eten. Dan moet je niet de fout bij WW leggen. Bij WW mag je gerust eens snoepen maar wel in beperkte mate.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb baat gehad bij psychologische begeleiding vooral .. eten zit tussen je oren en de achterliggende oorzaak moet je iets mee .. anders blijf je de bekende jojo. Ik ben blijvend 35 kg afgevallen .. niet door diëten maar door te ontdekken waarom ik at wat en hoe ik at. Dus dat is mijn tip. Diëten helpen niet . En van calorieën tellen werd ik knettergek en was ik nóg meer bezig met eten en daar wil je juist vanaf. Dat constante bezig zijn met eten en vooral wat je calorie technisch niet mag..
Alle reacties Link kopieren
bloemetjevivaa schreef:
18-11-2017 10:14
Maar ik denk toch juist dat je dit ook leert bij WW of is dit te rooskleurig gedacht?
Ik wil inderdaad leren hoe ik beter kan eten, ik weet heus wel wat gezond is en wat niet maar maat houden is zo moeilijk. En snaaien tijdens series kijken is ook zo lekker.
Ik wil graag nieuwe gewoontes aanleren en ben er zeker van bewust dat dit vooral in het begin heel moeilijk gaat worden.

Ik heb nog nooit WW gedaan, maar waarom zou je hiermee wel maat kunnen houden denk je? Je weet nu immers al wat gezond is en wat niet en nu lukt het ook niet? Denk dat daar je winst te behalen valt.

De reden waarom ik denk dat WW zo goed werkt, is dat mensen steun hebben van anderen en een stok achter de deur met weegmomenten. Bij een online plan, heb je dat al minder natuurlijk.

Maar TO je kunt het altijd proberen he. Als het tig mensen heeft geholpen, waarom jou dan niet? Succes :)
Het is gewoon heel simpel: elk pondje gaat door het mondje. 1+1=2. Weet dus wat je eet.Tel je calorieen, daar heb je tegenwoordig hele handige apps voor, met barcode scanners en al. Je hebt daar geen duur betaalde programma's voor nodig. Het besef moet toch vanuit jezelf komen. Inzicht in de simpele 1+1=2 rekensom dus. En het mooie is dat je gewoon ALLES kunt eten wat je wil maar vanzelf betere keuzes gaat maken omdat je wéét wat en hoeveel je binnenkrijgt.

Gek dat mensen wel weight watcher punten willen tellen, maar niet gewoon de calorieen!
anoniem_126923 wijzigde dit bericht op 18-11-2017 11:12
25.66% gewijzigd
kadanz schreef:
18-11-2017 11:09
Het is gewoon heel simpel: elk pondje gaat door het mondje. 1+1=2. Weet dus wat je eet.Tel je calorieen, daar heb je tegenwoordig hele handige apps voor, met barcode scanners en al. Je hebt daar geen duur betaalde programma's voor nodig.

Gek dat mensen wel weight watcher punten willen tellen, maar niet gewoon de calorieen!
:zzz:
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
18-11-2017 11:09
Het is gewoon heel simpel: elk pondje gaat door het mondje. 1+1=2. Weet dus wat je eet.Tel je calorieen, daar heb je tegenwoordig hele handige apps voor, met barcode scanners en al. Je hebt daar geen duur betaalde programma's voor nodig. Het besef moet toch vanuit jezelf komen. Inzicht in de simpele 1+1=2 rekensom dus. En het mooie is dat je gewoon ALLES kunt eten wat je wil maar vanzelf betere keuzes gaat maken omdat je wéét wat en hoeveel je binnenkrijgt.

Gek dat mensen wel weight watcher punten willen tellen, maar niet gewoon de calorieen!

Maar calorieën zeggen ook niet alles. Ik kan best 5 marsen op een dag eten en niet over mn kcal doel heengaan, maar dat is qua voedingswaarde natuurlijk 0. Denk dat dat besef wel meer komt bij mensen die WW doen, over wat gezond is en wat niet.
chocolol schreef:
18-11-2017 11:30
Maar calorieën zeggen ook niet alles. Ik kan best 5 marsen op een dag eten en niet over mn kcal doel heengaan, maar dat is qua voedingswaarde natuurlijk 0. Denk dat dat besef wel meer komt bij mensen die WW doen, over wat gezond is en wat niet.
Daar heb je gelijk in. Maar waarom zou je opeens vijf marsen gaan eten? Dat doe je nu toch ook niet? Het idee is dat je niet te veel eet, maar verder gewoon normaal door gaat met eten. Het is geen rocket science. 1+1=2. Moderne calorie-apps laten je overigens heel precies zien wat je aan vitaminen en andere voedingsstoffen binnenkrijgt, mocht je behoefte hebben aan die informatie.
Ik vind die apps super fijn, het geeft je veel inzicht over kcal en porties.

Van nature heb ik nooit honger, door medicatie altijd, en dan heb ik die controle dus nodig. Na een tijdje kost het weinig moeite om alles in te voeren. Meer moeite dan alles vreten wat los en vast zit natuurlijk, maar goed dan ben ik over 3 jaar obees en dat is echt een no go.

WW geen ervaring mee maar ik doe het liever kosteloos en gewoon met een eigen app. Het is uiteindelijk het zelfde principe, calories in calories out. Spannender is af vallen niet.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft jaren geleden meegedaan aan een programma van WW. Dat was nog voor de tijd dat er met apps en online veel gedaan werd, dus over de huidige programma's en werkwijze kan ik niet veel zeggen.

Ik ga er echter vanuit dat het principe hetzelfde is gebleven, dus alles eten, mits met mate en dat niet zien als een tijdelijk dieet maar gewoon als permanente levensstijl.
Het heeft hem destijds heel erg geholpen om op zijn streefgewicht te komen.
WW leert je wel op een andere manier naar eten te kijken, waardoor het inderdaad een soort onderdeel van je leefstijl wordt en de tips en recepten waren ook leuk om uit te proberen.

In de tussenliggende jaren is hij inmiddels aangekomen en weer afgevallen. Net zoals bij veel mensen, blijft op gewicht blijven lastig. Er zijn ook verschillende andere dieettrends voorbij gekomen en momenteel is ie weer goed op gewicht en heeft iets gevonden wat voor hem werkt, nl. een sport vinden die hij ook echt leuk vindt om te doen, waardoor trainen juist leuk is ipv een moetje. Daarnaast eet hij op dagen dat hij niet sport minder koolhydraten en een aantal dagen in de week vegetarisch. Dus het blijft gewoon zoeken naar een manier die het beste bij je past, WW is niet DE oplossing. Wel eten we nog steeds af en toe bepaalde recepten uit die tijd en sommige dingen zijn blijven hangen en verweven in onze huidige eetstijl. Dat is dan wel weer grappig.

Zelf nam ik geen deel aan WW, maar omdat ik het koken en boodschappen doen grotendeels voor mijn rekening neem bij ons thuis, schaar ik mezelf gemakshalve onder de passieve ervaringsdeskundigen. Ben ooit een keer meegeweest naar een weegdag. Ik kan me voorstellen dat die weegdag en het praatje dat de coach hield, erg motiverend werken en dat het ook echt wat toevoegt aan het programma.

Succes!
Weightwatchers is inderdaad niet DE oplossing.

Een aantal jaar geleden heb ik fanatiek meegedaan.Ik had ook veel kookboeken van ze gekocht.
Wel 10 kilo afgevallen maar het zat er al snel weer aan.En ja, dit was ook mijn eigen schuld.

Echter heb ik ook de negatieve dingen van weightwatchers gezien zoals :

Ik was slank.Echt slank.En de coach vond dat ik nog wel een paar kilo af kon vallen.
Begon ze zelf over.
Terwijl iedereen om me heen zei van nu is het wel genoeg anders word je echt te dun.Dit vond ik overigens zelf ook.
Maar het was wel..Zolang ik mijn streefgewicht naar beneden zette, moest ik nog betalen.
Coach was zelf stuk dikker dan mij, dus begreep dit allemaal niet helemaal.En vond het ook geen leuke opmerking.

Ik heb mensen gezien op weegmomenten die in huilen uitbarste.
Oke rot dat je je zo voelt.Maar als je ziet dat iemand heel obsessief bezig is met wegen en helemaal in paniek raakte omdat ze een paar gram teveel had gegeten van iets ( wat genees kwaad kon ) vind ik dat je daar wat van moet zeggen als coach en het niet moet aanmoedigen.Deze vrouw was zo obsessief dat ik alleen maar dacht jeetje, zo creëer je een eetziekte.

Ze hadden eerst andere kookboeken.Ik had best veel geld in de kookboeken gestoken.
Ineens gingen deze kookboeken eruit omdat de puntentelling niet meer goed was.Zo bleek in sommige dingen meer calorieën te zitten dan vermeld stond.
Ik vroeg ze wat ik dan met die kookboeken moest? Want ik had ze tenslotte kort daarvoor gekocht..Daarop kreeg ik een blaadje met bepaalde recepten hoe je ze anders kon maken.
Terwijl ik een stuk of 6, 7 boeken had liggen..
Mooie praatjes als je ze kocht, Tuurlijk dan word je nog enthousiaster.
Maar ondertussen waren ze achter de schermen allang bezig met de andere puntentelling.


Dit zijn echt dingen wat me ervan weerhoud om weer aan weightwatchers mee te doen.Plus dat het vrij duur is.

In de tijd dat de kilo's eraf vlogen, voelde ik me wel heel goed.
En honger heb ik niet gehad.
Het volhouden is een ander verhaal.Daar heeft weightwatchers ook niet veel mee te maken.

Producten zou ik niet van ze kopen.
Koekjes etc. kan je ook in de winkel kopen.
bloemetjevivaa schreef:
18-11-2017 10:09
Ik wil het ook graag online doen ja, weegmomenten bijwonen is het niet echt voor mij. Wat raden jullie mij dan aan? Weegplan voor 12 maanden of heb je na 6 maanden ook wel alles geleerd?

Boek uit de bieb lijkt mij ook wel een goeie tip bedankt!
Na 6 maanden heb je de dingen echt wel geleerd.
Tenminste, je weet hoe het werkt.
12 maanden is zonde van je geld.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt lieve mensen voor jullie reacties, ik ga er eens goed over nadenken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven