Lijf & Lijn alle pijlers

Aankomen!

18-11-2017 15:46 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi :)

Zoals je misschien aan de titel kan zien is dit in tegenstelling tot de meeste/vele onderwerpen hier even iets anders ..

Ik wil namelijk graag wat meer wegen!

Het zit als volgt; Ik ben sinds een maand of 2/1,5 bezig met wat aan te komen omdat ik dat zelf graag wil en op advies van de huisarts ook wel kon gebruiken aangezien ik voor mijn postuur weinig (!) woog. Ik ben 1.70 en woog 2 maanden terug 52 (!) kg. En voor jullie beeldvorming, ik ben een man met die gegevens. ;-)

Het aankomen gaat opzicht prima hoor, nu, 2 maanden later weeg ik 60/61 kg. Het enige vreemde wat ik vind is dat, ook al ben ik bijna 10 kilo aangekomen, het eigenlijk voor mijn gevoel nergens terug zie. Als ik in de spiegel kijk zie ik hetzelfde postuur, met dezelfde smalle armen en polsen. En natuurlijk zal een weegschaal niet liegen, maar het lijkt net alsof het gebakken lucht is wat er in gaat. Ligt dat aan mijzelf of komt dit geleidelijk aan? Eet ik wellicht de verkeerde dingen?

Overigens, als mensen tips en op of aanmerkingen hebben over wat te eten of te proberen zou dat natuurlijk fijn zijn. Op een gegeven moment word je een aankom-dieet van Bananen, Pindakaas, Noten en meergranen pappen ook een beetje zat. ;)
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je wat gaan sporten erbij. Niet zoveel dat je weer afvalt, maar om spieren te kweken en er daardoor juist wat minder mager uit te zien. Ga een informeren bij een personal trainer als je je dat kunt veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Sporten? En dan voornamelijk spieropbouw. Denk dat dat de beste manier is. Verder heb ik er niet zo veel verstand van.
Alle reacties Link kopieren
Krachttraining idd. Wel vreemd dat je helemaal geen verschil ziet nu je 10 kg meer weegt?
Life is short. Eat dessert first.
Hoe heb je dat zo snel gedaan, 10 kg in 2 maanden? *jaloers*
Met veel moeite red ik net 1 kg per maand erbij.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik had al zo'n vermoeden dat de reacties zouden gaan bestaan uit voornamelijk sporten. Echter heb ik daar vanwege mijn drukke werk schema (Full-time baan en 2e extra baan in de avonden bij een poppodium waar ik backstage werk met trailers in en uitladen en podia op en afbreken) weinig tot geen tijd om dergelijke activiteiten te doen. En op mijn vrije dag wil ik dan ook graag even rust.

En Pluis, voorheen had ik daar ook moeite mee. Op advies van de huisarts eens gekeken naar weight gainers. En ja mensen, ik weet het .. Veel Weight Gainers zitten vol met vetten en zijn dikmakertjes, maar ze werken op het gebied van gewicht wel kennelijk. Dat samen met goed eten (tijdig opstaan en ontbijten, lunchen en avondeten met tussen elke maaltijd een klein tussendoortje).

Overigens doe ik het alleen om wat vet bij te krijgen en in postuur wat steviger te worden en doe het absoluut niet om een fitness body te krijgen. :) Maar als ik de reacties zo lees gaat er weinig van terecht komen tenzij ik er echt kracht training bij neem als extra?
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk kan je vet erbij krijgen en steviger worden zonder krachttraining.

Zien anderen ook niet dat je aangekomen bent? Tien kilo zou je toch moeten zien.
Life is short. Eat dessert first.
TO: weight gainers? Waar kan ik die kopen? Heb nu alleen fantomal poeder, de rest van toetjes, fruit, drinken etc. vind ik niet te nassen.
Ik zie nu op internet dat je er shakes mee moet maken?
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
18-11-2017 16:41
Natuurlijk kan je vet erbij krijgen en steviger worden zonder krachttraining.

Zien anderen ook niet dat je aangekomen bent? Tien kilo zou je toch moeten zien.
Ik heb alleen maar een opmerking gekregen dat ik een ''vettige kop' heb gekregen. Telt dat ook? ;) Hahaha

En Pluisi: Ik heb de mijne gehaald op bodystore.nl
Momenteel gebruik ik deze: https://www.bodystore.nl/colossus-2500.html (3 maal daags. S'ochtends na het eten, rond een uur of 4 en avonds voor het slapen gaan. Voegt met water ipv melk zo'n 1200 kcal extra toe aan je inname bovenop je eigen eten. Let wel dat het geen vervanger is voor eten, maar een toevoeging. Wel goed blijven eten er naast.)
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
18-11-2017 16:48
Ik zie nu op internet dat je er shakes mee moet maken?
Dat klopt. Water er bij, shaken, even koud zetten 20 minuten en is zo op. Als je melk gebruikt hou je klonten over was mijn ervaring, dus dat zou ik niet doen. Echter krijg je met melk weer extra calorietjes binnen!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees mee. Zoon van 17 is 1.90 en weegt 55 kilo. Volgt sportopleiding. Zn spieren zie je groeien. Maar is lange bonenstaak. Hij is in anderhalf jaar tijd zo'n 30 cm in de lengte gegroeid. Ooit zal het in de breedte ook wel komen. Maar tips zijn nooit verkeerd.
Ben nu al bang dat ik dat ook weer niet te nassen vind. Ik hou ook niet van milkshakes.
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
18-11-2017 16:53
Ben nu al bang dat ik dat ook weer niet te nassen vind. Ik hou ook niet van milkshakes.
Begrijpelijk, ik was er ook een beetje bang voor maar het valt best mee. Eerste keer is het altijd spannend, maar nu is het meer een routine aangezien je nu aan de smaak 'gewend' bent.

Ik ben er niet kapot van, maar het is prima te drinken. En gezien het feit dat ik er mee aangekomen ben daar waar het zonder voorheen niet lukte, en soms zelfs afviel blijf ik het lekker drinken tot ik tevreden ben .. Ik hoop het tussen de 65 en 70 kg te vinden. Maar de tijd zal het leren!
Zijn er nog smaakjes in?
Ik zie t al, ook smaakjes.
Alle reacties Link kopieren
Wat super dat ik dit topic ineens tegen kom! Ik wil ook aankomen, maar ik blijf ook op het zelfde gewicht. Ik ga dit ook eens proberen🙂
vivapimpelmees schreef:
18-11-2017 16:52
Ik lees mee. Zoon van 17 is 1.90 en weegt 55 kilo. Volgt sportopleiding. Zn spieren zie je groeien. Maar is lange bonenstaak. Hij is in anderhalf jaar tijd zo'n 30 cm in de lengte gegroeid. Ooit zal het in de breedte ook wel komen. Maar tips zijn nooit verkeerd.
Eet je zoon genoeg eiwitten? 2 gram per kilo lichaamsgewicht wordt aanbevolen voor mensen die veel sporten.
Alle reacties Link kopieren
Pluisi schreef:
18-11-2017 17:06
Ik zie t al, ook smaakjes.
Je hebt vanille, aardbei (die ik gebruik), chocolade en banaan geloof ik ..

Uit mijn ervaringen werkt het wel, maar je moet er wel consequent mee zijn, anders werkt het ook niet lijkt mij. :)


Succes!
Nutricia drink bij de apotheek. Zit per flesje wel 300 kcal in. Kun je ook gewoon online bestellen. Kwam ik ooit flink van aan van af een BMI van <17.
strikjemetstippels schreef:
18-11-2017 17:26
Nutricia drink bij de apotheek. Zit per flesje wel 300 kcal in. Kun je ook gewoon online bestellen. Kwam ik ooit flink van aan van af een BMI van <17.
Dit vind ik goor.
Alle reacties Link kopieren
Als je lichaam een hoge ectomorfe component heeft dan is het lastig aan te komen. Alles wordt verbrand. Daar valt weinig tegen te doen. Dat is nu eenmaal je bouw.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is eigenlijk lekker in je vel zitten en vertrouwen op je lichaam. Ik ben eens in een moment van veel stress ineens 10 kilo afgevallen totdat ik in ondergewicht kwam en ik ervoor moest vechten om niet nog meer te verliezen. Toen ik uiteindelijk weer beter in mijn vel zat kwam ik weer langzaam aan. Sindsdien weeg ik mijzelf niet meer en probeer ik weinig op de cijfers te letten en meer op mijn lichaam. Dit werkt voor mij uitstekend.
Mijn advies is dan ook: luister naar je lichaam. Het komt vanzelf, je bent al op 62.
Alle reacties Link kopieren
Verlegenschoenveter schreef:
21-11-2017 23:47
Mijn ervaring is eigenlijk lekker in je vel zitten en vertrouwen op je lichaam. Ik ben eens in een moment van veel stress ineens 10 kilo afgevallen totdat ik in ondergewicht kwam en ik ervoor moest vechten om niet nog meer te verliezen. Toen ik uiteindelijk weer beter in mijn vel zat kwam ik weer langzaam aan. Sindsdien weeg ik mijzelf niet meer en probeer ik weinig op de cijfers te letten en meer op mijn lichaam. Dit werkt voor mij uitstekend.
Mijn advies is dan ook: luister naar je lichaam. Het komt vanzelf, je bent al op 62.
Zal ongetwijfeld een kern van waarheid in zitten, maar ik zit nu op 60 max. Mijn stofwisseling is volgens mij echt overdreven snel haha.

Ik heb voor mijzelf nu een shake inclusief creatine aangekocht en ben die nu 2 maal daags aan het uitproberen met zoveel mogelijk goed eten tussendoor. Tevens energierepen van 500 kcal de stuk besteld, eten wel moeilijk weg maar je zit wel vol na 1 zo'n reep.

Goed en tijdig eten is voor mij lastig (Althans, meer een gemakszucht kwestie denk ik) aangezien ik vaak niet vroeg uit bed hoef. Dan blijf ik zonder problemen tot 11/13 uur in bed liggen en dan is de halve dag al weg ..
Zo te horen ontbreekt het je aan wat wilskracht.
Op je vrije dag kun je juist gaan sporten.
En waarom lig je zo lang in je bed?

Neem contact op met een voedingsdeskundige. Maak met deze persoon een voedingsschema. En ga wel sporten. Er is geen excuus om niets te doen.
Of je toont inzet, of je doet dat niet, maar klaagt niet over je ondergewicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven