Lijf & Lijn alle pijlers

Stoppen met de pil: ervaringen?

21-11-2017 19:52 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik slik nu zo'n goede 13 jaar de pil en ik ben mij aan het orrienteren om over te stappen naar de thempratuur meet methode. Maar voordat ik daaraan begin, ben ik benieuwd naar jullie ervaringen. Ik slik overigens de Yasmin pil.

Is jullie huid erop vooruit of achteruit gegaan betreft onzuiverheden?
Is jullie libido af of toegenomen?
Ben je afgevallen of juist aangekomen?
Is de bloeding heftiger, langer of pijnlijker geworden dan met de pil?
Vertel mij alles :D Alvast dank!
Ik ben nog niet ongesteld geweest sinds het stoppen met de pil bijna een maand geleden.

Ik hen na mijn ontrekkingsbloeding bijna dagelijks kast van pijn/zeurend gevoel in mijn borsten en onderbuik.

Wel voel ik mij emotioneel veel stabieler ven is mijn libido verbeterd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben deze zomer gestopt met de pil. Mijn cyclus is nog niet helemaal zoals die hoort te zijn (kan even duren, zeker als je lang de pil hebt gebruikt). Echter had ik dit al veel eerder moeten doen. Mijn gewicht verbeterde, mijn libido maar vooral mijn humeur. Ik ben echt veel emotioneel stabieler rond mijn periode en voel me gewoon ook een stuk lekkerder en gezonder.

Met de temperatuur meet methode heb ik geen ervaring, overweeg het wel maar gebruik op dit moment condooms. Je cyclus moet sowieso weer even in haar normale ritme komen op het moment dat je stopt, mijn huisarts adviseerde 3 maanden iig met condoom te doen. Geef je lichaam even de tijd om te wennen, voordat je volledig gaat vertrouwen op je temperatuur. Vooralsnog gebruiken mijn vriend en ik condooms en dat bevalt op zich niet slecht.
Alle reacties Link kopieren
Stoppen met de pil was echt een juiste keuze voor mij. 10 jaar lang werd mij verteld dat ik PDS had omdat ik heel veel last had van mijn darmen, sinds het stoppen met de pil is het verdwenen en nooit meer teruggekomen. Ook ben ik minder “oppervlakkig”, ik ervaar emoties meer. Mijn huid is erop verbeterd maar ik ben dan wel na een half jaar zwanger geworden en in de tussentijd maar 1 keer ongesteld geweest, dus geen idee hoe dit allemaal gaat zijn na mijn zwangerschap..

Al met al hoor ik meer positieve ervaringen over het stoppen met de pil, maar een klein percentage is er op achteruit gegaan (in mijn omgeving dan). Voor mij nooit meer de pil! ☺️

Mijn libido was trouwens verhoogd!
Alle reacties Link kopieren
De beste keuze ooit!
Ik had vroeger soms wat vage klachten, soms neerslachtig, plots heel boos, huilerig, veel witverlies, dan weer te droog, pijnlijke bortsen, hoofdpijn,...
Dit was in het begin van het internet-tijdperk en zoals nu iets gaan uitpluizen op internet deed ik nog niet, en ik stond er verder niet te veel bij stil.
Maar toen ik stopte met de pil viel na ruim een jaar het kwartje dat ik al deze vage klachten niet meer had.
Nu vind ik het jammer dat ik het nooit eerder heb beseft dat het door de pil kwam, ik voel me emotioneel stabiel en ben fysiek weer in orde.
Nooit overgewicht gehad maar toch wat kilo’tjes kwijt. In mijn lijf geen hormonen meer!
Hevigheid van mijn menstruatie is hetzelfde gebleven en heb ook pms, maar dat neem ik voor lief...
Ik denk dat ik ook niet meer aan de hormonen wil als ik weer anticonceptie wil gaan gebruiken.
Nu voorlopig even niks
Alle reacties Link kopieren
Het verschil qua huid was bij mij niet echt te zien.
mijn libido ging wel iets om hoog
ik werd weer iets slanker
de bloedingen waren pijnlijker
Alle reacties Link kopieren
Bij mij een minder positief verhaal. Net als anderen gestopt om even geen 'rommel' in mijn lijf te hebben, natuurlijke cyclus te zien, emotioneel stabieler te zijn. Ik ben na 11 jaar pil vorig jaar gestopt maar 4 maanden geleden weer begonnen. Echt een verschrikkelijk slechte huid gekregen. Niet een enkel puistje maar een heel gezicht, hals en rug vol dikke ontstekingen. Emotioneel niet stabieler, zelfs een flinke tijd heel opgejaagd gevoeld. Iets hoger libido maar condooms verpestten dat weer ;) cyclus zeer onregelmatig, van 29 tot 49 dagen ook na een klein jaar nog. Al met al heb ik de knoop doorgehakt er weer mee te beginnen...
Niet om af te schrikken, maar wel een tegenhanger om een realistisch beeld te vormen.
Ik merkte totaal geen verschil met of zonder.
Nouja, na een tijdje wel, want toen was ik zwanger, maar dat was ook de bedoeling.
Alle reacties Link kopieren
Is jullie huid erop vooruit of achteruit gegaan betreft onzuiverheden? Geen verschil.

Is jullie libido af of toegenomen? Beetje toegenomen

Ben je afgevallen of juist aangekomen? Niet aangekomen of afgevallen.

Is de bloeding heftiger, langer of pijnlijker geworden dan met de pil? Het eerste halfjaar na het stoppen met de pil merkte ik eigenlijk geen verschil, maar daarna kreeg ik vooral op de eerste menstruatiedag echt enorme buikpijn, rugpijn en hoofdpijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 2 maanden geleden gestopt en heb nog geen noemenswaardige menstruatie gehad.
Wel een cyclus in puisten (meer dan met de pil) en mijn emoties (lees: tranen) zijn meer aan de oppervlakte.
Libido: nog geen verandering helaas, maar seks met condoom is toch minder leuk zoals hierboven al genoemd wordt.
Tot nu toe ben ik niet heel enthousiast, maar ik geef het wat tijd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven