Lijf & Lijn alle pijlers

Zonnebanken

22-04-2007 23:36 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel mensen hier zonnebankte maar zijn er mee gestopt omdat ze merkte dat hun huid er van achter uit ging ?

Ik heb jaren gezonnebankt. Zodra ik wat witter werd ging ik weer.

Vorig jaar viel me opeens op hoe oud mijn huid geworden was.

Ik schrok er echt van. Ik heb nu vitamine a creme en mag dus echt niet meer. Ik moet zeggen dat het me heel veel moeite kost.

Ik zit al niet lekker in mijn vel maar vind mezelf nu helemaal niets met die bleke bek.

Ook mis ik mijn sproeten die steeds minder zichtbaar zijn.

Dus mijn vraag, zijn er hier mensen die ook gestopt zijn en hoe lang duurde het voor je gewend was aan je nieuwe huidskleur.

Ga je nog soms of helemaal niet enzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar jaar geleden ook vrij intensief gezonnebankt maar ga nu max. één keer per maand, en in de zomer helemaal niet. Zo ben ik net niet meer heel wit en verder slik ik er bruiningspillen bij, dit lijkt wel wat te helpen. Zonnebanken is zooo slecht voor je huid! Maar ja, van de gewone zon word ik lang niet zo bruin, dus af en toe dan moet het maar. En verder: lekker smeren met gekleurde crèmes! Vooral voor je gezicht vind ik ze ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Hej hier nog een zonnebank verslaafde!

ga 1 x in de week al een jaar lang!en voel me ook een stuk minder prettig als ik wit zie!

weet dat het slecht is maar denk elke keer ahh valt wel mee....maar t feit blijft, t is slecht...
Alle reacties Link kopieren
kirsie, mag ik vragen hoe vaak en hoelang je dan onder de zonnebank ding?
Alle reacties Link kopieren
Ik zonnebankte elke week een keer.

Maar ik schrok opeens zo erg van mijn huid. Ik heb rimpels gerkegen en ijn huid is oud geworden.

Ik had de zelfde instelling als jij maar opeens zag ik het.

Kijk uit want dan is het al wat te laat.
Alle reacties Link kopieren
kirs pak n keer een spray cabine, in 1x poepibruin en daarna lekker bijhouden met zelfbruiner.



ik ga ook niet meer op die bank, de zon in met factor 50 en toch ben ik lekker bruin, ff aan een andere aanpak wennen.
Alle reacties Link kopieren
Hé sto miss negative hier :)

Ik wil dat dus inderdaad een keer doen. Ik had zo' n salon gevonden maar kan hem nu niet meer terug vinden. Ik zal weer eens zoeken.

Ben alleen weer bang dat ze niet kundig genoeg zijn en ik straks met bruine vlekken over straat moet ofzo.

Is er iets waar je op moet letten waar je aan zien kan of ze kundig zijn of niet ?
Alle reacties Link kopieren
kirs ik bedoel niet zo een spray geweer, maar n cabine , dat kan niet fout gaan, er is niemand bij, je gaat daar staan een computerstem zegt wat te doen en telt af en je hoort een enorme puf, die jij nooit kan laten en dan ben je bruin, de grote fohn gaat aan en hetzelfde ritueel doe je omgedraaid ook, ik kwam zelf niet meer bij vh lachen daar in mijn eentje,
Alle reacties Link kopieren
Een puf die ik nooit kan laten ??? Nou dat is er nog wel 1 dan ;)

Ik bedoelde ook zo'n cabine en heb net weer het adres gevonden.

Als je het bijhoud met zelfbruiner dan zie je het dus behoorlijk lang ? Wat kost het iets van 18 euro ofzo ? En hoe lang zie jij het.

Trouwens is het dan zo dat zij een kleur instellen of werkt het niet zo. Ik dacht dat je ook vlekken kon krijgen dat ikd at toen gehoord heb
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt met zo'n spraycabine toch van die vieze plekken bij je handen?

Of valt dat mee tegenwoordig?



Lijkt me op zich ook wel wat, geen zon/zonnebank maar toch een lekker kleurtje ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik wil jullie graag vertellen over mijn zonnebank-ervaring.



Ik ging tot voor kort in de "donkere maanden" 1 keer per 3 á 4 weken naar die bekende grote keten. Maar paar maanden terug kreeg ik ineens last van jeuk (heel erg en overal, maar het meest op m'n onderbenen) en daarna verschenen er allemaal rode/schilferige plekken van toch wel minstens 2 centimeter doorsnee. Als de plekken verdwijnen worden het pigmentloze (dus witte) vlekken. Na verschillende dokterbezoekjes en verschillende creme's en zalfjes, zei de dokter dat het een huidinfectie is (pytiriasis genaamd) die wordt veroorzaakt door een schimmel en meestal onder de zonnebank wordt opgelopen. Niet zo heel fris dus en vooral niet leuk, want ik ben inmiddels een kuurtje verder en het is nog niet weg. En ik heb nu dus een lelijke, jeukerige huid met vooral op mijn benen tamelijk grote, ontsierende witte vlekken.



Moet wel zeggen dat ik inmiddels contact heb gehad met het Sundays-hoofdkwartier. Ik kreeg een hele nette reactie terug en ze nemen contact op met de eigenaar van de studio in mijn woonplaats om tot een bevredigende oplossing te komen. Maar goed, dan weten jullie in ieder geval dat je een risico loopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven