Lijf & Lijn alle pijlers

kledingvoorschriften voor de wellness

06-12-2017 13:46 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan vaak op reis en komen bijgevolg ook in luxehotels met een wellness-afdeling. Tot nu toe heb ik (hebben wij) daar nooit gebruik van gemaakt. Maar eigenlijk zou ik het wel eens willen doen. Bij mijn laatste week vakantie op Gran Canaria las ik de verschillende mogelijkheden en ben zonder meer geïnteresseerd om de volgende keer ook eens te gaan. Meer bepaald voor een bodymassage, jacuzzi of een sauna....
Maar wat is nu gebruikelijk qua kleding. Ik zie vaak mensen met hun kamerjas de wellness-afdeling binnen gaan. Maar wat dragen zij eronder? Volledig naakt of toch nog een slip voor man en vrouw? Ga je bv volledig naakt op de massagetafel liggen? Ik nam laatst wat inlichtingen in de wellness van het hotel en op mijn vraag naar de kledingvoorschriften antwoordde de dame "je mag gerust je slip aanhouden". Maar dat hoeft zeker niet voor mij. Ik heb totaal geen probleem met naaktzijn. Ik voel mij 100% op mijn gemak naakt in de aanwezigheden van anderen (ook naakt of gekleed).
En in de sauna? Naakt toch? tussen andere mannen en vrouwen? Zijn er ook andere mensen in de jacuzzi of wordt daar maar één persoon tegelijk in toegelaten? Gebeurt het al eens dat er iemand met short of slip de sauna of jacuzzi binnenstapt of dat men verplicht wordt in de aanwezigheid van "anderen" kleren aan te houden?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind je vragen nogal ehm apart. Het staat namelijk altijd zeer duidelijk aangegeven hoe en wat.
Vraag het bij het betreffende voorziening. Die weten vast wel wat hun eigen beleid is. . :idea:

En het is niet zo alsof je dan ineens een hele bijzondere onderbroek aan moet die je per se ver van te voren ergens moet bestellen.
Alle reacties Link kopieren
LuikLuik heeft de kriebels in zijn onderbuikbuik...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
sprokkelientje schreef:
06-12-2017 13:51
LuikLuik heeft de kriebels in zijn onderbuikbuik...
Ja.. vivadames zonder broekjes naar de sauna... geil.
En wil ons laten weten dat hij vaak op reis gaat en dan uiteraard in luxe hotels verblijft.

Maar on topic, ik ben één keer in zo'n 'luxe-hotel-wellness'-geweest waar ik door twee locale dames onder handen werd genomen (met ondergoed aan). Nou, die dollars had ik beter kunnen besteden aan een lekker diner. De massage van mijn vriendin later op de avond was tien keer effectiever.
In sommige landen moet je juist met badkleding.
Gewoon vragen bij de wellness-faciliteit zelf. Meestal staat het duidelijk op de site en anders vertelt de medewerker wel hoe of wat (en zo niet, dan staat vragen vrij).
Oh jee, nou heb ik nog serieus geantwoord ook... :facepalm:
KeaAlpine schreef:
06-12-2017 13:56
In sommige landen moet je juist met badkleding.
Dat verschilt per plek. Ook in Nl kan dat de bedoeling zijn.
Alle reacties Link kopieren
doe gewoon lekker alles uit en kom helikopterend met de piem binnen rennen
Merk je gauw genoeg, of dat de bedoeling was
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-12-2017 14:10
doe gewoon lekker alles uit en kom helikopterend met de piem binnen rennen
Merk je gauw genoeg, of dat de bedoeling was
helikopterend... :applause:
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Niet in alle landen is naakt de regel. In se spa's waar ik in Estland ben geweest, was badkleding verplicht. En lang haar moest (in het zwembad) in een vlecht.

Ik heb ooit begrepen dat het in Zweden wel gebruikelijk is om naakt de sauna in te gaan, maar dan niet gemengd (mannen en vrouwen). (Geen idee of dat overal geldt, en of dat nu nog zo is.)

Zorg dat je badkleding bij je hebt, en informeer ter plaatse wat daar de gewoonten zijn.
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
06-12-2017 14:10
doe gewoon lekker alles uit en kom helikopterend met de piem binnen rennen
Merk je gauw genoeg, of dat de bedoeling was
En dan ben ik ook nog beelddenker :mrgreen:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven