Lijf & Lijn alle pijlers

Pilates

07-12-2017 22:18 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onlangs heb ik het advies gekregen om pilates te gaan doen. Wanneer ik wat meer financiële ruimte heb wil ik graag lessen volgen. Tot die tijd ben ik op zoek naar goede oefeningen om zelf te doen. Weet iemand een goed boek, website of youtubekanaal hiervoor? Alvast bedankt voor de tips!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zeker niet zonder begeleiding doen, die oefeningen doe je heel snel verkeerd zonder dat je het doorhebt. Pas na een aantal lessen kun je het ook thuis gaan proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel lang yoga gedaan. Zou dat een aardige basis zijn? Ik wil de oefeningen niet verkeerd doen, maar ben momenteel werkloos en heb even geen geld voor lessen.
Alle reacties Link kopieren
pamelacourson schreef:
07-12-2017 22:25
Ik zou het zeker niet zonder begeleiding doen, die oefeningen doe je heel snel verkeerd zonder dat je het doorhebt. Pas na een aantal lessen kun je het ook thuis gaan proberen.
Eens.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Degenen die een pilatesstudio hebben met van die apparaten zijn momenteel voor mij aardig onbetaalbaar helaas.
Zou pilates bij een sportschool ook goed zijn? Die zijn soms wat goedkoper. Hoe weet je wat goede lessen zijn? Waar moet je op letten. Tips?
Alle reacties Link kopieren
Pilates op de sportschool kan heel goed zijn, het hangt erg van de lerares af. Zonder goede begeleiding kan je snel wat fout doen zodat je eerder blessures krijgt ipv er vanaf komt. De juiste houding luistert heel nauw.

Vraag eens wat rond in je kennissenkring naar ervaringen bij sportscholen bij jou in de buurt. Je kan vaak ook proeflessen volgen.
Alle reacties Link kopieren
Wat is je doel? Waar wil je dan precies oefeningen voor?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
08-12-2017 07:44
Wat is je doel? Waar wil je dan precies oefeningen voor?
Dat is sowieso een goede vraag.

Heb je niet toevallig een aanvullend zorgpakket waarbij je nog fysio kunt krijgen? Mijn fysio kon ook hele goede pilatesoefeningen geven, daar zou je naar kunnen zoeken. Naast het aanleren van een goede houding, kan een goede docent de oefeningen ook in verschillende niveaus van zwaarte geven, zodat je het rustig op kunt bouwen.

Het is inderdaad erg belangrijk om pilates in de goede houding te doen, anders kun je ontzettende klachten krijgen. Ik heb ooit de DVD Pilates voor Dummies gekocht, dat was een hele goede beginners DVD (overigens ook pas nadat ik dus goede oefeningen aangeleerd had gekregen en wist hoe ik het moest doen).

Nu doe ik vaak pilates met het 'blogilates' kanaal op YouTube, maar dat is al wel vrij zwaar.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad goed opletten dat je het wel juist doet. Yoga-ervaring scheelt wel, maar toch. Misschien zijn er wat sportscholen e.d. bij je in de buurt waar je gratis een proefles mag doen? Neem je een paar gratis proeflessen :P , en weet je alvast welke lessen wel en niet bevallen voor als je straks lessen gaat volgen.
happiness = reality - expectations
Alle reacties Link kopieren
Zoek eens op "The Balanced Life Pilates with Robin Long" op YouTube. Zij heeft veel gratis online video's, die in series te doen zijn, bijv. 30 days of Pilates. En als je je aanmeldt op haar website krijg je volgens mij nog 2 gratis 20-minute workouts toegezonden.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
08-12-2017 07:44
Wat is je doel? Waar wil je dan precies oefeningen voor?
Ik ben dit jaar een paar keer bij de fysio gewees vanwege rugklachten. Ik heb toen het advies, enigszins dringend, om pilates te gaan doen om het te voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Lessen met docent zijn dus het beste aan te raden. Net als de fysio, maardaar ben ik helaas voor dit jaar al doorheen en ik weet nog niet wat ik volgend jaar heb.
Verder dus Dvd pilates voor dummies
Blogilates kanaal YouTube
Veel (gratis) proeflessen
The balanced life pilates with Robin Long
Genoeg uit te zoeken en te doen. Ik heb me gisteren trouwens aangemeld voor mijn eerste proefles ;)
Alle reacties Link kopieren
Pilates in algemeen is heel goed. Je kunt de oefeningen op verschillende niveaus doen waardoor het voor bijna iedereen wel geschikt is.

De Pilatesstudio's zijn meestal erg duur. Je betaalt al snel 10 euro of meer per les, en dat loopt op. Veel voordeliger is om naar een sportschool te gaan. beste is om naar sportschool met meerdere pilatesdocenten te gaan zodat je kunt kijken welke docent / lessen het beste bij je passen. Of Pilates wel/ niet goed is, is volledig docentafhankelijk. De verschillen tussen docenten zijn heel erg groot.
Banaaninmijnoor schreef:
08-12-2017 13:28
Ik ben dit jaar een paar keer bij de fysio gewees vanwege rugklachten. Ik heb toen het advies, enigszins dringend, om pilates te gaan doen om het te voorkomen.

Heeft de fysio je dan geen oefeningen gekregen waar je mee verder kunt? Kun je anders niet nog drie weken wachten en nog een of twee keer gaan? (nieuw jaar, nieuwe declaraties ;-) ) Of een fysio zoeken met fitness ruimte erbij, dat is vaak veel goedkoper (lees, net zo duur als een pilatesles, maar dan weet je zeker dat het het allerbeste is voor jouw lichaam omdat de fysio erbij zit).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven