Lijf & Lijn alle pijlers

Ten einde raad gewicht (VEGAN)

08-12-2017 16:22 172 berichten
Alle reacties Link kopieren
bedankt allemaal, ik weet genoeg.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-12-2017 19:02
Reden: TO heeft een waarschuwing gekregen voor het verwijderen van dit bericht
98.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt enorm geobsedeerd door je gewicht. Bijna zorgelijk... misschien is een diëtiste/voedingsconsulent een goede begeleiding voor je.
Persoonlijk vind ik dat je weinig eet.
Je hebt geen last van overgewicht wel last van een obsessie. Zoek daar hulp voor bij een deskundige.

dit zegt de bmi berekening
e ideale gewicht is tussen: 55.4kg t/m 74.8kg
https://www.berekenen.nl/bmi/resultaat#sN18tEX
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 08-12-2017 16:36
37.69% gewijzigd
Dit klinkt nogal ongezond. Overgewicht? Wel neee! Zoek hulp vopr jouw obsessie.

Het gemiddelde gewicht in Nederland is bullshit. Daar zitten ook dames tussen die 1,60m zijn maar ook 1,90m. Dat gemiddelde is zo nietszeggend.
anoniem_355851 wijzigde dit bericht op 08-12-2017 16:34
7.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Beste Jeedee,

dit klinkt allemaal super gezond, lekker beetje bij bewegen (wat lastig is met dit weer I know) en dan gaat het volgens mij helemaal goedkomen hoor, probeer je er vooral niet blind op te staren. Misschien een idee om ons op de hoogte te houden als stok achter de deur? :-P) :whip:
Alle reacties Link kopieren
@jane1980 ik kan me voorstellen dat het zo overkomt, maar het valt wel mee hoor. Er zijn gewoon een aantal momenten per dag dagen dat ik ermee geconfronteerd word, en het is gewoon lastig omdat het mij al jaren in de weg zit en ik maar aan blijf komen en dat moet gewoon stoppen, want het is niet gezond en als zelfs veganist worden niet helpt, weet ik niet wat ik nog meer kan proberen.
Alle reacties Link kopieren
Maar ze heeft toch gewoon overgewicht? Moet er niet aan denken dat ik 15 kilo zwaarder ben.
Dus ik snap het wel.

Ga eens naar een dietiste, ik denk dat je wel wat hulp kunt gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_360282 wijzigde dit bericht op 08-12-2017 18:36
0.00% gewijzigd
Jane1980 schreef:
08-12-2017 16:30
Je klinkt enorm geobsedeerd door je gewicht. Bijna zorgelijk... misschien is een diëtiste/voedingsconsulent een goede begeleiding voor je.
Persoonlijk vind ik dat je weinig eet.

Inderdaad. Wat je doet klinkt niet echt gezond.
Ga naar een diëtiste toe en laat je daar begeleiden aub!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt echt te veel tijd als je dit allemaal hebt zo uitgebreid uitzoekt en bijhoudt. Ben je echt Vegan gaan eten om af te vallen? Wat een onzin.. Zo houdt je het nooit vol. Ook een tussenjaar nemen om af te vallen vind ik wel heel obsessief. Ga gewoon eens doen waar je echt leuk vind

Verder is verplicht bewegen is net zo goed bewegen, dus dat is net zo effectief als vrijwillig bewegen.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
@winkelfanaat precies, ik liever ook niet :( Ik ben naar een diëtiste geweest, maar op een of andere manier voelde het niet alsof ze mij nieuwe kennis bracht. Ik zit momenteel in Australië, maar misschien als ik terug ben dat ik het nog eens kan proberen bij een andere...
Alle reacties Link kopieren
Jeedee schreef:
08-12-2017 16:37
@jane1980 ik kan me voorstellen dat het zo overkomt, maar het valt wel mee hoor. Er zijn gewoon een aantal momenten per dag dagen dat ik ermee geconfronteerd word, en het is gewoon lastig omdat het mij al jaren in de weg zit en ik maar aan blijf komen en dat moet gewoon stoppen, want het is niet gezond en als zelfs veganist worden niet helpt, weet ik niet wat ik nog meer kan proberen.
Ik zou eventueel de drankjes vervangen door water en thee of koffie. Verder: laat er een diëtist naar kijken en dan vooral de hoeveelheden. Daar valt aan de hand van je lijstje niet veel over te zeggen. Als je aankomt ondanks al die gezonde dingen, krijg je toch teveel calorieën binnen, lijkt me. Avocado en dadels zijn bijvoorbeeld gezond, maar bevatten wel heel veel calorieën.
Maar eens dat je wel moet oppassen dat het geen obsessie wordt /is.
Iets van 3 kilo en je openingspost is nog al drastisch, vooral het laatste stuk.
Je bent 18
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 08-12-2017 16:49
29.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een diëtist is waarschijnlijk het verstandigst, maar als je dat echt niet wil, download dan de app FatSecret eens. Als je hierin je lengte, gewicht en streefgewicht invult, krijg je een berekening van wat je per dag zou mogen eten om nog steeds af te vallen.
Vul je vervolgens (echt eerlijk) in wat je door de dag heen eet, krijg je een duidelijk beeld van wat je wel en niet kunt eten. Het heeft mij geholpen om ruim 20 kg af te vallen en ik het daardoor mijn eetpatroon dusdanig aan weten te passen dat ik zonder nog echt op mijn eten te letten die kilo's al bijna 2 jaar niet meer terug heb gezien.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dit een beetje anders over komt dan dat ik het bedoelde. Ik dacht dat het belangrijk was om een idee te geven van wat ik eet/doe, om hulp/ideeën te krijgen. Nee ik ben niet heel de dag aan het bijhouden wat ik eet, maar omdat ik voor de maaltijden moet zorgen hier als au pair, wéét ik wat ik klaarmaak. En néé ik ben geen vegan gegaan om af te vallen, maar omdat het gezin waar ik woon vegan is. Is het echt obsessief als ik hoopte dat dat misschien een oplossing zou zijn voor mijn overgewicht? En nee ik heb geen tussenjaar genomen om af te vallen. Ik wist niet wat ik wilde gaan studeren. Maar ik vond het ook wel een fijn idee om wat kilootjes kwijt te raken zodat ik gewoon net iets meer kan genieten van het begin van mijn studie, en ik er nu tijd voor zou hebben. En ja misschien ben ik er mee bezig, maar is het heel gek dat ik het probleem wil oplossen voordat het escaleert en ik lichamelijke klachten ga krijgen of diabetes op mijn 20ste?
O, je bent au pair dan? Omdat je het over luiers verschonen had.
Jeedee schreef:
08-12-2017 16:47
En ja misschien ben ik er mee bezig, maar is het heel gek dat ik het probleem wil oplossen voordat het escaleert en ik lichamelijke klachten ga krijgen of diabetes op mijn 20ste?
Is dat erfelijk in de familie?
ga eerst maar eens normaal eten. ik zie te veel hippe dingen met weinig voedingswaarde. Zuivel, vis, kip, ei, tahoe

en verder komt het over als weinig
en zoek hulp, want er is geen enkele reden waarom je je niet comfortabel kan voelen in een lichaam met ietsje pietsje overgewicht
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_360282 wijzigde dit bericht op 08-12-2017 18:37
99.75% gewijzigd
Stoppen met die vegan-onzin en normale proteine als vis en vlees gaan eten.
Alle reacties Link kopieren
@S-Meds ik denk dat vegan eten beter is in alle opzichten, dus waarom zou dat niet 'normaal' eten moeten worden?
Volgens mij heb je ander hulp nodig je zit niet lekker in je vel, en je hebt geen last van overgewicht.
Jij wil niet de standaard-tips. Het lastige is dat je die, in gesprek met iedere hulpverlener (diëtist, psycholoog, psychiater) als eerste zult krijgen. Als jij dan uit kunt leggen waarom die tips jou niet helpen, kunnen ze verder kijken.

Dus zoek hulp, ga naar de huisarts/diëtist/psycholoog, en ga praten. Schiet het niet na 1 keer af, maar bespreek waarom dat voor jou niet werkt. Dan kom je ergens.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je goed bezig bent, je eet gezond, je krijgt door een vegan leefwijze juist heel veel voedingsstoffen binnen. Het lijkt misschien wat weinig qua volume maar het is wel voldoende qua stoffen. Wel voldoende vetten nemen, de boel moet wel gesmeerd worden, is juist goed voor je. Alleen van het vet van dieren kom je aan, meestal is dat de boosdoener.

Ik begrijp wel dat je wat gewicht wilt verliezen, maar ik denk eerder dat je veel stress hebt omdat je erg veel op jezelf let, en als je dat wat meer loslaat enzo, zul je vanzelf meer gewicht verliezen denk ik.

Zelf eet ik ook sinds een paar jaar vegan, mijn reden is misschien anders want ik wil geen onnodig leed en dagelijks misbruik van zoveel dieren meer op mijn geweten hebben, dus heb mijn verantwoording genomen en ben daarmee gestopt, ik ben dus anders gaan kiezen. Mijn gewicht is inmiddels al heel lang genormaliseerd, ben supermooi slank en sindsdien nooit meer ziek of grieperig geweest.
Hierdoor ben ik ook niet meer bang om kanker en dat soort welvaartsziektes te krijgen (omdat ik dat dooie supermarkt eten met E-nummers niet meer tot mij neem).
Ik denk dat ook jij in zijn geheel gewoon even tijd nodig hebt om in balans te komen. En jezelf die tijd moet gunnen. Veel succes!

Ps En als je evt nog naar een diëtist of 'deskundige' gaat, zorg dan dat het iemand is die voeding echt begrijpt, die dus het oprechte bewustzijn bezit dat jij nodig hebt en jou kan adviseren in vegan voeding. Niet iemand die gesponsord wordt en uit eigenbelang daarom bepaalde troep-producten aanbeveelt. Want die heb je ook.
anoniem_354426 wijzigde dit bericht op 08-12-2017 17:11
12.31% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven