Lijf & Lijn alle pijlers

Hoe heb jij je personal trainer gevonden?

11-12-2017 17:24 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Een tijdje geleden ben ik, samen met een vriend, begonnen met een project uit passie voor gezondheid en mensen helpen. Mijn partner heeft jarenlang als personal trainer gewerkt. Hij heeft hiervan geleerd dat veel mensen uit gezondheidsoverwegingen moeten en willen beginnen met sporten, maar een mentale barricade meestal in de weg staat.

Wij geloven dat we mensen kunnen helpen door op ze op een vertrouwde manier in contact te brengen met een trainer die ze écht met hun doel kan helpen.

We zijn al een aantal weken in gesprek met een groot aantal lokale trainers. We zijn nu op zoek naar feedback en ervaring van de sporters zelf. Daarom zijn we op zoek naar mensen die ooit een personal trainer hebben gehad, hebben gezocht of naar zouden willen zoeken.

Ben je zo iemand? Dan zou ik graag met je in contact komen! Niet alleen help je ons, maar ook iedereen die wij op onze plaats hiermee willen gaan helpen!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij mag dit alleen bij oproepjes. Misschien kun je de mods vragen om het daar heen te verplaatsen.

Ik heb mijn PT gevonden toen ik via bedrijfsfitness bij basic fit ging trainen en zij voor een paar tientjes een pakket hadden om 3x met een PT te trainen. Ik was in die periode een beetje te rond. Hij had een achtergrond via Overload en toen hij stopte heeft mij weer verwezen naar een andere Overload trainer.

Ik heb via Overload ook de workshop voor particulieren gevolgd mbt kettlebells en techniek. Erg leuk, leerzaam en zwaar.

Ik heb zelf ook weleens overwogen om PT te worden maar ik ben daar nog steeds niet uit en op dit moment staat mijn gezondheid dat niet toe.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hee,

Misschien is het een idee om je regio erbij te zetten? Of gaan jullie meteen landelijk in elke stad?

Welke diploma's moet je hebben, werkervaring en ik zou ook meteen naar een verklaring voor goed gedrag vragen, je weet maar nooit tegenwoordig ....

Welke doelgroep hebben jij en je partner voor ogen?

Succes met je project!
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
11-12-2017 17:33
Volgens mij mag dit alleen bij oproepjes. Misschien kun je de mods vragen om het daar heen te verplaatsen.

Ik heb mijn PT gevonden toen ik via bedrijfsfitness bij basic fit ging trainen en zij voor een paar tientjes een pakket hadden om 3x met een PT te trainen. Ik was in die periode een beetje te rond. Hij had een achtergrond via Overload en toen hij stopte heeft mij weer verwezen naar een andere Overload trainer.

Ik heb via Overload ook de workshop voor particulieren gevolgd mbt kettlebells en techniek. Erg leuk, leerzaam en zwaar.

Ik heb zelf ook weleens overwogen om PT te worden maar ik ben daar nog steeds niet uit en op dit moment staat mijn gezondheid dat niet toe.
Bedankt voor je reactie. Als je eventueel de stap zou nemen om zelf te gaan personal trainen, zou je dit dan zelfstandig willen doen of zou je je aansluiten bij een netwerk of zelfs binnen een bestaands organisatie?
20062016 schreef:
11-12-2017 18:13
Hee,

Misschien is het een idee om je regio erbij te zetten? Of gaan jullie meteen landelijk in elke stad?

Welke diploma's moet je hebben, werkervaring en ik zou ook meteen naar een verklaring voor goed gedrag vragen, je weet maar nooit tegenwoordig ....

Welke doelgroep hebben jij en je partner voor ogen?

Succes met je project!
Het onderzoek is nog totaal onafhankelijk van regio. We zijn op dit moment voornamelijk op zoek naar de motivatie om een personal trainer te nemen en de manieren waarop wij de connectie tussen de twee partijen kunnen verbeteren.

In principe hebben wij dus twee doelgroepen: de PT en de sporter. Onderzoek naar de PT is tot nu toe redelijk simpel omdat we die zo kunnen benaderen, maar de andere doelgroep is een beetje abstract en, buiten direct via de PT benaderen, lastig op te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou denk ik het liefst als zelfstandige werken en niet in loondienst. Ook omdat je dan zelf je tijden en voorwaarden kunt bepalen, je marketing en de doelgroep die bij je past. Ik ben zelf bijvoorbeeld al boven de 40.

In een netwerk zou ik alleen gaan wanneer de kosten opwegen tegen wat het oplevert. Er zijn zat netwerken voor zelfstandig ondernemers die meer dan duizend euro per jaar kosten of zelfs een paar duizend euro en waar iemand nooit of maar zelden een klus uithaalt.

Ik had nooit aan een PT gedacht tot in de sportschool die aanbieding op de balie zag staan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Mijn motivatie:: wel trainen, maar niet voldoende resultaten.
Ik zocht een PT die goed training en voeding op elkaar kan laten aansluiten. Bij mijn sportschool kon ik kiezen voor 3 maanden begeleiding: training + voeding en iedere week een redelijk uitgebreide meting om te zien of je op de juiste weg bent. Traject was een succes, is nu afgelopen, maar ik kan nog steeds met losse vragen bij hen terecht. Dat is heel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ncsteenman schreef:
11-12-2017 19:35
Bedankt voor je reactie. Als je eventueel de stap zou nemen om zelf te gaan personal trainen, zou je dit dan zelfstandig willen doen of zou je je aansluiten bij een netwerk of zelfs binnen een bestaands organisatie?


Het onderzoek is nog totaal onafhankelijk van regio. We zijn op dit moment voornamelijk op zoek naar de motivatie om een personal trainer te nemen en de manieren waarop wij de connectie tussen de twee partijen kunnen verbeteren.

In principe hebben wij dus twee doelgroepen: de PT en de sporter. Onderzoek naar de PT is tot nu toe redelijk simpel omdat we die zo kunnen benaderen, maar de andere doelgroep is een beetje abstract en, buiten direct via de PT benaderen, lastig op te zoeken.
Onderzoek? We zitten niet op de universiteit. Beetje vreemd.
Eerst maar eens een gedegen bedrijfsplan maken, dan naar de bank en vooruit met de geit.
Heb het razend druk en naast zelf te sporten geen tijd meer om anderen te helpen, maar ik merk zeker dat er nood aan is om begeleid te worden in een juiste voedingskeuze, fitness en cardio-oefeningen volgens een patroon te volgen, afhankelijk van de klant zijn/haar wensen. Er is zeker een markt voor. Pas als je voldoende kennis en ervaring opgebouwd hebt, kan je als zelfstandige aan de slag. Anders kan een netwerk wel efficiënt zijn om dat op te bouwen en klanten te bereiken.
Alle reacties Link kopieren
20062016 schreef:
11-12-2017 21:45
Onderzoek? We zitten niet op de universiteit. Beetje vreemd.
Eerst maar eens een gedegen bedrijfsplan maken, dan naar de bank en vooruit met de geit.
Ik begrijp je niet? Ik denk dat ik weet waar ik mee bezig ben. Een business plan schrijf je op basis van marktonderzoek, niet de andere kant op. Ik denk dat ik weet waar we mee bezig zijn ;)
Charles_Gentle28 schreef:
12-12-2017 08:56
Heb het razend druk en naast zelf te sporten geen tijd meer om anderen te helpen, maar ik merk zeker dat er nood aan is om begeleid te worden in een juiste voedingskeuze, fitness en cardio-oefeningen volgens een patroon te volgen, afhankelijk van de klant zijn/haar wensen. Er is zeker een markt voor. Pas als je voldoende kennis en ervaring opgebouwd hebt, kan je als zelfstandige aan de slag. Anders kan een netwerk wel efficiënt zijn om dat op te bouwen en klanten te bereiken.
Bedankt voor je antwoord. Heb je zelf personal training gegeven? Denk je dat mensen die op zoek zijn naar een verbeterde lifestyle waarde kunnen zien om een laagdrempelig platform te gebruiken om (eerst anoniem) de perfecte trainer te kunnen vinden?
Alle reacties Link kopieren
Ik vond mijn (particuliere) PT via social media.
Don't waste your time or time will waste you.
Alle reacties Link kopieren
Ncsteenman schreef:
11-12-2017 17:24
Hij heeft hiervan geleerd dat veel mensen uit gezondheidsoverwegingen moeten en willen beginnen met sporten, maar een mentale barricade meestal in de weg staat.
Ik ben geen officieel personal trainer, maar ik heb wel een aantal mensen begeleid en wat ik geleerd heb, is dat wanneer mensen sporten uit een extrinsieke motivatie, degenen die het op lange termijn blijven volhouden op één hand te tellen is.

Je kunt mensen niet écht met hun doel helpen, wanneer ze eigenlijk geen echt doel hebben, maar zich min of meer gedwongen voelen.

Uiteindelijk is het grotendeels een mentaal iets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven