Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - Deel 6

26-12-2017 11:19 2534 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 5 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!
Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!
We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.
Succes iedereen!

Deel 5 kun je hier terug vinden als je wilt terug lezen: lijf-lijn/cambridge-500-deel-5/list_messages/315765

NaamLftd/lengteStartdStapStartgVorigVorigHuidigStreefTotaal
MiniMe334 / 1.7004-113/4117,390,5------7526,8
Witherwings27 / 1.6930-014114,279,878,177,57536,7
Kloekje35 / 1.7009-111109,176,377,176,57532,6
Muisje_8532 / 1.6026-04288,179,677,576,16513,4
Bijenkoningin34 / 1.7202-0919692,490,189,2806,8
Eefsel210926 / 1.6712-09489,574,975,173,567,516
Sophiie1926 / 1.6313-091122,6109,81071058517,6
Pixymama38 / 1.5218-10173696866,6556,4
Vloerkleed--- / 1.6231-10187,978,8------689,1
Ariel14934 / 1.6922-01187,5---------75---
anoniem_205093 wijzigde dit bericht op 30-01-2019 12:36
60.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mauvi schreef:
26-12-2017 11:06
Ik wil wel schoppen maar eigenlijk moet je dat zelf doen haha. Ik jaren willen afvallen en er niets voor willen doen. En maar klagen en zeuren. En hoe meer het frustreerde hoe meer ik at. Gek werd ik er van. Nu gaat t dus heel lekker maar vraag me wel af hoe het gaat na cb. Ik merk hoe makkelijk ik nu al wat snaai met de kerst... zit zo weer in een oud patroon.

Wel lekker dat je stabiel blijft. Misschien scheelt t als je bijv per maand 1 slechtere gewoonte afleer. Bijv vanaf januari geen energy drankjes (Of alleen op een bepaalde dag). Vanaf februari geen vette hap. Vanaf maart iets anders er bij. Dat werkte bij mij ook een poos. (Geen cola meer... minder vlees... geen chocola door de week.... )

Ja ik heb al eerder cb gedaan, een paar keer zelfs. Na de vorige zwangerschap (3e poging) lukte het voor het eerst zonder moeite, 30 kilo kwijt in 5 maanden tijd ofzo. Toen kwam ik langzaam weer aan, wilde ik het weer oppakken, lukte niet, weer zwanger en nu lukt het weer niet... Ergens blijf ik die weerstand voelen terwijl ik wel graag gewoon slank wil zijn..
Alle reacties Link kopieren
Nog een weekje en dan wil ik me bij jullie aansluiten als dat mag. Ik heb de spullen in huis en start 2 januari.

Het wordt voor mij de 2e keer dat ik CB500 ga doen.

Als ik me mag aansluiten stel ik me wel netjes voor.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen is welkom! Alvast heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet echt bekend met Cambridge. Maar van wat ik heb begrepen eet je 500kcal. Doe je dat iedere dag of x dagen per week?
Alle reacties Link kopieren
Dat hangt af van welke stap je doet.
Stap 1 is idd alleen 3 producten wat neer komt op 500 kcal, elke dag, tot je over gaat naar stap 2 (en sowieso elke 4e week een "eetweek" wat inhoudt dat je een week lang mager koolhydraatarm avondeten erbij neemt).
Alle reacties Link kopieren
Oh ariel ik zie al wat er mis is gegaan qua berekening. Start gewicht moet 99 zijn. (In mijn hoofd steeds 100 als is bijna 100...). Leeftijd 41.... Wat knap dat je 30 kilo was afgevallen. Echte ervaring expert dus. Het eraf houden is wel moeilijk. Maar eigenlijk door zwangerschap dus.

Leuk weer nieuwe starters. Klinkt echt als weinig kcal trouwens 500... Ik ben in stap 2 begonnen nu in stap 3 en in januari stap 4. Wil dan gaan sporten er bij. Maar nog geen idee wat. Vind/vond sporten nooit leuk. Iemand tips??
Alle reacties Link kopieren
Mede door zwangerschap, was al wel weer zeker 10 kilo aangekomen voordat ik zwanger raakte. Dat sluipt erin eraan he... :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Merk ook wel dat de feestdagen lastig zijn ja. Heb me ook niet echt aan de regeltjes gehouden. Maar vanaf morgen weer vol goede moed aan de bak.

Motivatie vinden is lastig, maar vasthouden nog lastiger. En de enige die de schop onder de kont kan geven zijn we helaas zelf. En dat is geloof ik nu net het moeilijkst. Hoop dat iedereen de knop weer om kan zetten en zich er ook snel prettig bij voelt :)
Alle reacties Link kopieren
Ariel; ik kan niemand die een maagbalon heeft gehad. In omgeving wel aantal mensen die maagband hebben (gehad) of een gastric bypass hebben.

Laatst hoorde ik nog dat er eentje met een gastric bypass niet veel was afgevallen en aan de Cambridge wilde maar die werd bij alle consulten hier in de buurt geweigerd vanwege de maagverkleining
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Hier nog iemand met 'goede voornemens'. Een tijd terug heel wat kilo'tjes kwijt geraakt met PowerSlim, maar deze producten werken momenteel op mijn kokhalsreflex.

Dus......... tijd om een nieuw dieet te beginnen: Cambridge. 4 januari staat de eerste afspraak ingepland met de consulent, en ben nu al in twijfel of ik mijn startgewicht wil zien, of mezelf liever een paar weken van den domme houd ;).

Groetjes! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een maagband gehad van 2005 tot 2012. Viel er binnen een half jaar mee af van 90 tot 59, toen heb ik het bandje losser laten zetten. Ik was slank maar daar is ook alles mee gezegd Hahaha, ik at net zo goed gewoon teveel dus hing meerdere keren per dag boven de wc waardoor ik een tekort had aan vanalles waaronder een hb waarde van 4,5. Door het vele overgeven verschoof het bandje waardoor ik die operatief weer goed moest laten zetten, maar daarna viel ik niet echt meer af (hing toen rond de 70/75). Op een gegeven moment heb ik het vrijwillig laten verwijderen (alle 3 de operaties gewoon zelf betaald overigens). En toch.... nu 5 jaar later, weer 90 kilo, ben ik alle ellende van toen vergeten en zou ik willen dat ik het bandje nog had.. stom he :)
anoniem_205093 wijzigde dit bericht op 27-12-2017 20:52
0.92% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Succes voor de nieuwkomers. Ik vond het begin heel leuk. T ging heel snel en ik had verbazend weinig honger. Had nooit zoiets hiervoor gedaan dus de shakes en repen waren nieuw voor mij.

Merk dat t 'losser' met de kerst lastig is t herstellen vandaag. Gaat snel weer wat teveel naar binnen....
Alle reacties Link kopieren
Succes Amanda!
En jij ook met jezelf weer hervatten mauvi!
Alle reacties Link kopieren
vlekkebeest schreef:
27-12-2017 13:15
Ariel; ik kan niemand die een maagbalon heeft gehad. In omgeving wel aantal mensen die maagband hebben (gehad) of een gastric bypass hebben.

Laatst hoorde ik nog dat er eentje met een gastric bypass niet veel was afgevallen en aan de Cambridge wilde maar die werd bij alle consulten hier in de buurt geweigerd vanwege de maagverkleining

Dat had ik bij de 2e consulente dan gewoon niet vermeld...
Alle reacties Link kopieren
Zware feestdagen gehad hier .. Met gourmet alleen wat meer vlees gehad en pindasaus, had daar zo'n zin in.

Echter stond ik voor kerst al een week stil, was in die week ook ongesteld. Kan dat er mee te maken hebben? Verder kost het me momenteel veel moeite om me er streng aan te houden, heb zo'n onwijs veel zin in chips-tuckoekjes enzo. Tot nu toe nog niet genomen maar toch. Nog een weekje knallen en dan weer naar de consulent, zal wel een teleurstellend resultaat zijn dan maar dat zien we dan wel weer.

Kan iedereen de draad weer wat oppakken na sint-kerstvreterij?

Succes voor de 'nieuwelingen'! Veel doorzettingsvermogen gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Jaanz, toen ik 30 kilo afgevallen ben viel ik het meest af in de weken nadat ik een etentje of andere uitspatting had. Je lijf heeft dat toch gewoon ooit nodig, het is alleen moeilijk daarin in de balans te houden want eenmaal een uitspatting en je hunkert naar meer!! Toen ik dat eenmaal door had had ik zo m’n streefgewicht bereikt. Helaas werkt het nu niet om die mindset aan te nemen :evil: ieder lijf is anders maar ik denk heus dat het wel mee zal vallen met je weegmoment jaanz.. door aankomende menstruatie kan je idd stilstaan of zelfs aankomen, dit komt omdat je vocht vasthoudt.
Alle reacties Link kopieren
Had vanmorgen zelf gewogen en tot mijn verbazing was ik helemaal niet aan gekomen en zelfs wat af gevallen... Niet verwacht.

Wil bij 15 kg afvallen door met stap 4. Las net even wat je dan eet op een dag en vind dat echt heel veel. 2 cb producten, 250 g groenten, 2x zuivel, 1x graan, 125 eiwit, 1x fruit. Lijkt zo onwijs veel na stap 3. Ik kan me niet voorstellen dat je daar mee blijft afvallen. Iemand ervaring met afvallen in stap 4?
Alle reacties Link kopieren
Allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar! Dat het maar een slank 2018 mag worden!
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Allemaal de beste wensen voor een slanker nieuwjaar!!!

Vandaag en gister wel veel gezondigd vanaf morgen weer strak cb.
Alle reacties Link kopieren
Mauvi schreef:
29-12-2017 23:18
Had vanmorgen zelf gewogen en tot mijn verbazing was ik helemaal niet aan gekomen en zelfs wat af gevallen... Niet verwacht.

Wil bij 15 kg afvallen door met stap 4. Las net even wat je dan eet op een dag en vind dat echt heel veel. 2 cb producten, 250 g groenten, 2x zuivel, 1x graan, 125 eiwit, 1x fruit. Lijkt zo onwijs veel na stap 3. Ik kan me niet voorstellen dat je daar mee blijft afvallen. Iemand ervaring met afvallen in stap 4?
Hoi! Ik ben sinds juli bezig met cambridge, maar zat in september al in stap 4. Ik val gemiddeld anderhalve kilo per week af. Dus maak je geen zorgen :)! Ieder lichaam is natuurlijk anders, maar ook met stap 4 gaat het lekker door.
Alle reacties Link kopieren
Ariël, ik ben vandaag begonnen en zou graag in de tabel willen. Dit zijn mijn gegevens:
Naam: Pipo
Leeftijd/lengte: 46 / 1,71m
Startdatum 2-2-2018
Startgewicht: 112 kg
Streef: 85 kg
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu 1,5 shake op. Rond half 6 neem ik mijn pap en dan heb ik voor vanavond nog een halve shake. Als ik volgende week weer moet werken (deze week nog lekker vrij) kom ik veel eerder mijn bed uit en hou ik geen halve shake meer over voor de avond.
Ik was even vergeten hoe koud ik het had tijdens de vorige keer met shaken maar ik weet het nu weer precies! :'-(
Ik heb inmiddels 1,5 liter water op dus nog een halve liter te gaan.
Enige waarin ik zondig is mijn koffie, die drink ik met halfvolle, opgeschuimde melk. Twee mokken per dag. Verder doe ik niet aan zondigen. Hoe doen jullie dat?
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Eline dank je voor je antwoord. Dan val je inderdaad nog veel af in stap 4. Ik hoop dat ik dat ook hou.

Pipo zet hem op!!! Ik ontbijt op mijn werk. Neem dus niet gelijk als ik wakker wordt de shake maar zo'n 2 uur later. Is niet de bedoeling maar werkt voor mij wel. En dan op nuchtere maag groot glas lauw water en koffie. Ik heb zwarte koffie geprobeerd maar vind ik echt niet lekker. Drink 2 a 3 flinke glazen sterke koffie met magere opgeschuimde melk. Scheelt wel weer wat kcal met halfvolle en schuimt mega goed. Wel wat wateriger dan halfvol of vol. En ben meer thee gaan drinken en hou dan vooral van wat pittige thee met peper en gember. Of verse gemberthee.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mauvi, thuis drink ik mijn koffie ook met magere melk maar op m'n werk hebben we halfvolle. Ach, da's 4 dagen per week halfvol en de rest magere melk.
Ik neem mijn shake ook niet meteen als ik wakker word hoor maar ik begin heel vroeg met werken (6:00 uur in de auto) dus ik wacht ook tot 8:00 uur voor ik de eerste neem.

Vanaf volgende week ga ik ook weer een beetje sporten; om de dag een uurtje lopen en om de andere dag een uurtje naar de sportschool voor lichte fitness. Ik wil niet al mijn spieren kwijtraken door het afvallen maar ik ben me er van bewust dat ik het wel heel rustig aan moet doen.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven