Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallend het nieuwe jaar in: What is your challenge?

29-12-2017 15:08 193 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Ik zie meerdere topics op dit forum om gezamenlijk af te vallen. Enorm fijn, dit is juist wat ik zoek! Alle schema's zitten echter al vol, dat is wel jammer. Daarom begin ik mijn eigen schema, hopende dat er meer mensen mij zullen vergezellen!

Ik wil in 2018 10 kilo afvallen. Ik eet ongezond omdat ik veel druk ben met werk en opleiding, waardoor ik stress ervaar. Ik wil hierboven gaan staan.
Ik heb laatst een challenge gedaan om 40 dagen enkel water te drinken. Als je 40 dagen een nieuwe gewoonte vasthoudt, zal het ook langdurig effect hebben in je gedrag.

MIJN CHALLENGE: Daarom wil ik de eerste 40 dagen van januari gezond eten, veel water drinken en regelmatig oefeningen doen (3x per week).

Naam, Leeftijd, Lengte, persoonlijke challenge, startgewicht - Huidig gewicht
Roos2013, 23, 1.74, 40 dagen gezond in 2018, 99 kilo - xx
Karo, 36, 1,68, 40 dagen Pascal, 78 kilo
Friez, 1,78, -25 kilo in 2018, 140 kilo
Rrraaa, 27 jaar, 172, -10 kilo, 74 kg
Krabbin: 1.60, terug naar de 65 kilo, 71
Meubeltje, 30, 1.70, Terug naar 65kg voor april, 78kg nu.
Sansi, 27, 1.79m, twaalf kilo minder gewicht mee op vakantie in juni, 103.4 kilo nu, 90 eerste streef.
SueHeck - 34 jaar - 66 kg - streef gewicht 59 kg
Flexibel - 34 jaar - 73,0 kg
Me, 26, 69,3, 1.57. Mijn challenge is meer bewegen en begint met 5 km kunnen hardlopen
Blackpom, 1.62, 65 kilo, streefgewicht 58 kilo
Willie89, 28 jaar, 1.64, doelstelling om 59,9 te wegen, nu 71,9
Trikkie - 32 jaar - 76 kg- streef gewicht 60 kg
Fattyacid, 24, 178, Challenge 6 kilo afvallen, 2 x per week sporten en niet meer snoepen, 81
anoniem_361440 wijzigde dit bericht op 06-01-2018 09:19
29.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eerlijk gezegd niet zo goed met het bijhouden van meeschrijftopics maar ik wil wel weer een poging doen. Om een behandeling goed te doen aanslaan, zou het volgens de dokter helpen als ik wat zou afvallen dus dat is ook weer mijn goed voornemen voor 2018. Mijn doel is ook 10 kilo af te vallen in 2018.

Ik heb een voedingsplan van de dokter gekregen (ongeveer zoals Pascale Naessens) en dat wil ik sowieso volgen. Dus mijn challenge is: 40 dagen Pascal Naessens, door de dag wat meer bewegen en 1x per week echt baantjes zwemmen.

Karo, 36, 1,68, 40 dagen Pascal, 78 kilo.
hoi roos, ik wil wel mee schrijven. Ik ga vanaf 2 januari van start en mijn eerste challenge is 25 kilo afvallen. Als dat gelukt is, ga ik voor nog minimaal 15 kilo.
Ik heb me aangemeld bij een coach.

Friez, 1,78, 140 kilo
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meeschrijven. 27 jaar, 172 lang en ik wil graag 10 kilo afvallen. Nu 74kg en dat mag best wat minder. Probleem bij mij is dat ik te weinig beweeg en teveel eet. Vanaf 2 januari minder eten en meer bewegen dus!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook wel graag meeschrijven en ik start vanaf 3 januari. Ik weeg 71 en ben 1.60. Ik sport 2 a 3 keer per week, maar ik heb een zittend beroep en hou erg van eten. Na mijn zwangerschap woog ik 68 kilo (borstvoeding), maar helaas al weer 3 kilo bijgekomen. Ik wil terug naar de 65 kilo als eerste tussendoel.
Hoi hoi!

Ik wil ook graag mee doen! Door stress op werk en lui in gezond eten thuis ben ik best wat aangekomen het afgelopen jaar. Dat wil ik weer terug!

Half april ga ik lekker naar de zon. Dan wil ik weer terug zijn op mijn oude gewicht. Door meer te gaan sporten, en gezonder te gaan eten! Maar vooral door het in kleine overzichtelijke stapjes aan te pakken.

Meubeltje, 30, 1.70, Terug naar 65kg voor april, 78kg nu.

Zijn er weegmomenten wekelijks die er kunnen doorgeven?
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!
Ook ik wil graag met jullie meeschrijven. Ik heb een stok achter de deur nodig. Ik ben dit jaar eerst 15 kilo afgevallen met behulp van Weightwatchers. Toen gestopt met roken en het vreetmonster in mij ging compleet los.. Tussenstand 9 kilo er weer bij en nog maar -6 over....

2 januari wil ik weer goed bezig. Doel - 12 voor mijn vakantie (8 juni). Daarna stel ik weer een nieuw doel. Ik wil het Weightwatchers principe aanhouden, maar vooral ook doen waar ik mij goed bij voel. 2 keer per week sporten en gevarieerder en gezonder eten.

Sansi, 27, 1.79m, twaalf kilo minder gewicht mee op vakantie in juni, 102 kilo nu, 90 eerste streef.
friezinnetje2014 schreef:
29-12-2017 15:18
hoi roos, ik wil wel mee schrijven. Ik ga vanaf 2 januari van start en mijn eerste challenge is 25 kilo afvallen. Als dat gelukt is, ga ik voor nog minimaal 15 kilo.
Ik heb me aangemeld bij een coach.

Friez, 1,78, 140 kilo
roos, mijn challenge is - 25 kilo :D
Alle reacties Link kopieren
Roos2013 schreef:
29-12-2017 15:08
[...] Maximaal 15 aanmeldingen!

[...]
Beste forummers,

het is niet toegestaan om een maximaal aantal aanmeldingen te hanteren.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Hoi allemaal!

Ik wil ook graag meeschrijven. Ik ben 2 jaar geleden ruim 15 kg afgevallen. Dit kwam mede doordat ik fanatiek ging hardlopen. Afgelopen jaar heb ik een aantal blessures gehad en zit er ondertussen al weer bijna 8 kg aan.

Mijn doel is dan ook om die 8 kg weer kwijt te raken. Ik ben op dit moment blessure vrij en heb sinds een aantal weken weer heel rustig het hardlopen opgepakt. Ik loop om de dag hard.

Ik merk ook aan mezelf dat ik het lastig vind om gezond te eten als ik niet kan hardlopen. Dus dat ga ik ook weer oppakken.

Ik zal later dit weekend even mijn gegevens doorgeven.
Alle reacties Link kopieren
Meubeltje schreef:
29-12-2017 15:36
Zijn er weegmomenten wekelijks die er kunnen doorgeven?
Ja goeie, hoe is dat handig? Gewoon aan elkaar doorgeven en dan je nieuwe gewicht in het dikgedrukt zetten?

Misschien weegmoment op elke maandag?
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik wil ook graag mee schrijven.
Flexibel - 34 jaar - 73,0 kg

Mijn plan van aanpak is meer wandelen en fietsen.
Per dag niet meer dan 3 tussendoortjes.
Geen eetbuien, maar vooral een rem op ongezond eten.
Mijn doel is om in mei, 68 kg te wegen. Een kg per maand.
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

fijn dat er nog een topic is waar ik nog mee kan schrijven.

Ik ben Me, 26 jaar weeg nu 68 kilo en ben 1.57. Mijn challenge is meer bewegen en begint met 5 km kunnen hardlopen

Vooral door het challenge gedeelte heb ik het idee hier goed te zitten. Buiten dat ik bijna 10 kilo wil afvallen in 2018. Wil ik ook beginnen met hardlopen en ga hier ook mee beginnen met een groepje.

Dit jaar ben ik in 8 maanden 7 kilo kwijt geraakt. Het is een goed begin maar door veranderingen in werk en daardoor veel privé ben ik al weer 4 maanden stabiel. Dat is op zich een goed teken. Maar mijn bmi is nog te hoog en wil die echt omaag hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me ook graag! Ik ga het south beach dieet volgen (of de levensstijl moet ik natuurlijk eigenlijk zeggen..) en start 2 januari! Ik ben 1,62m, streefgewicht is 58 kg en ben nu 65 kg denk ik.. 2 januari ontmoeten de weegschaal en ik elkaar weer! Ik ga trouwen dus moet een beetje strak in vel geraken ;-). Oh en ik ben 24!
Alle reacties Link kopieren
blackpom schreef:
31-12-2017 01:43
Ik meld me ook graag! Ik ga het south beach dieet volgen (of de levensstijl moet ik natuurlijk eigenlijk zeggen..) en start 2 januari! Ik ben 1,62m, streefgewicht is 58 kg en ben nu 65 kg denk ik.. 2 januari ontmoeten de weegschaal en ik elkaar weer! Ik ga trouwen dus moet een beetje strak in vel geraken ;-). Oh en ik ben 24!
Wat een mooi doel heb je.. leuk vooruitzicht! :-)
Ik heb ook ooit jaren geleden South Beach gedaan. Viel me toen heel erg mee. Goede resultaten! Was toen nog een wat moeilijkere eter dus werd wel echt moe van bepaalde etenswaren, maar verder goed bevallen toen.
Alle reacties Link kopieren
blackpom schreef:
31-12-2017 01:43
Ik meld me ook graag! Ik ga het south beach dieet volgen (of de levensstijl moet ik natuurlijk eigenlijk zeggen..) en start 2 januari! Ik ben 1,62m, streefgewicht is 58 kg en ben nu 65 kg denk ik.. 2 januari ontmoeten de weegschaal en ik elkaar weer! Ik ga trouwen dus moet een beetje strak in vel geraken ;-). Oh en ik ben 24!
Het south beach dieet? Wat is dat? :)


Ik heb me trouwens gewogen, voor een eerste keer weegmaandag. Ik weeg nu 100 kilo! Oh my.. moet echt 10 vanaf voor starters
Alle reacties Link kopieren
me1991 schreef:
30-12-2017 23:50
Hoi iedereen,

fijn dat er nog een topic is waar ik nog mee kan schrijven.

Ik ben Me, 26 jaar weeg nu 68 kilo en ben 1.57. Mijn challenge is meer bewegen en begint met 5 km kunnen hardlopen

Vooral door het challenge gedeelte heb ik het idee hier goed te zitten. Buiten dat ik bijna 10 kilo wil afvallen in 2018. Wil ik ook beginnen met hardlopen en ga hier ook mee beginnen met een groepje.

Dit jaar ben ik in 8 maanden 7 kilo kwijt geraakt. Het is een goed begin maar door veranderingen in werk en daardoor veel privé ben ik al weer 4 maanden stabiel. Dat is op zich een goed teken. Maar mijn bmi is nog te hoog en wil die echt omaag hebben.
Hey, welkom!
Super leuk, hardlopen is top. Leu kdat je er echt een challenge van hebt gemaakt!
De app "hardlopen met Evy" is heel leuk, tip

Ik zet de nieuwen zo in het schema, ik zit nu achter mn telefoon.
succes iedereen die vandaag start. Ik ga vanaf morgen los.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik ook meeschrijven? Ik (28 /1.64 cm) ben een week voor kerst begonnen. Mijn startgewicht was 71,9. De kerstdagen heb ik redelijk goed overleefd. Gewicht toen 67,6. Helaas laatste week nogal gesnoept dus ik ga er sinds vandaag weer goed tegenaan. Mijn methode is het koolhydraatarm. Doelstelling is om 59,9 te wegen..
Gelukkig nieuw jaar allemaal! Dat alle doelen maar bereikt mogen worden!

Ik zou nog even mijn gegevens doorgeven:
SueHeck - 34 jaar - 66 kg - streef gewicht 59 kg

Ik heb het eerste rondje hardlopen in het nieuwe jaar er al weer erop zitten. :yes:
Ik merk aan mezelf dat wanneer ik 's ochtends hardloop dat ik me heel de dag super goed voel. Misschien toch eens kijken of ik dit kan inplannen voordat ik ga werken. :)
Alle reacties Link kopieren
Ik wil mij graag bij jullie aansluiten.
Ik ben Trikkie - 32 jaar - 76 kg- streef gewicht 60 kg
Vorig jaar ben ik aan een nieuwe baan en opleiding begonnen, en sinds die tijd ben ik mijn balans compleet kwijt.
Ik at veelte veel, een glaasje wijn ging er ook steeds makkelijker in en ik sport totaal niet meer.
Gevolg veel kilo's erbij en een te grote buikomvang.
Zaterdag heb ik mezelf al ingeschreven bij de sportschool en vandaag begonnen met een gezonder voedingspatroon.
Vanochtend mezelf gewogen en buikomvang gemeten (110cm), was toch wel even schrikken.
Mijn eerste doel is 3x p/w sporten en voor juli 10 kg kwijt.
Alle reacties Link kopieren
MIJN CHALLENGE: Daarom wil ik de eerste 40 dagen van januari gezond eten, veel water drinken en regelmatig oefeningen doen (3x per week).

Ghehehe ik wist niet dat januari meer dan 31 dagen had. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook graag mee

Leeftijd 24
Lengte 178
Challenge 6 kilo afvallen, 2 x per week sporten en niet meer snoepen
Gewicht 81
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig nieuw jaar allemaal!

@Meubeltje
Wat een lekker doel heb je. Heb je al een plan welke stappen je wanneer doe? Klinkt wel heel verstandig dat moet vast goed komen.
@Sansi
Hoop dat je hier de stok kan vinden. Hoe je het ook bij in een app met wat je eet? Zelf heb ik dan dat ik niet nog iets wil toevoegen (omdat het geen goede keuze is) en het daardoor niet eet.
@SueHeck
Wat knap dat je zo vaak gaat hardlopen. Nu al goed bezig!
@ Blackpom
Gefeliciteerd met je aankomend huwelijk! Ik heb het even opgezocht maar klinkt wel als een methode die haalbaar is.
@Roos
Dank! Ja ik hoop dat het hardlopen me goed bevalt. Zou wel fijn zijn als je op een vrij moment gewoon de deur uit kan gaan en bewegen ipv de sportschool in met beperkte openingstijden. Die Evy heb ik ook al eens gedaan, maar nu ga ik onder begeleiding leren hardlopen. Ben jij er ook mee bezig?
@Willie
Haha onder de 60 vind het een mooi doel. Bevalt het koolhydratenarm eten? Mag ik vragen waarom je voor arm en niet beperkt heb gekozen?
@Trikkie
Weet niet hoe lang je ben maar het streefgewicht klinkt realistisch. Te veel eten is hier een bekende valkuil. Goed dat je een stap in de sportschool heb gezet. Laat je als het kan goed begeleiden zo voorkom je nare blessures.
@Fattyacid
Leuk dat je mee wil doen. Vraag me af wat je snoept. Bedoel je dan echt snoep of valt daar koek en chips ook allemaal onder. Kan me er weinig bij voorstellen.

Iedereen heel veel succes!

Vanaf morgen ga ik beginnen vooral omdat vandaag beetje raar liep. Met me zoon die humurig was van te laat slapen en de familie bezoekjes tussendoor. Nog een goede reden is dat ik vanavond tijd heb om een boodschappenlijstje te maken.

Het wegen op maandag klinkt goed. Ik ga net als ook cm bijhouden. Niet wekelijks maar 1x per maand.

Heb er zin in!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig nieuwjaar allemaal en veel succes! Ik start morgen.. Ben er ook klaar voor. Weer terug naar gezond(er) eten na alle feestdagen.

@Me1991 Ik ga het inderdaad met een app bijhouden! Vind dit zelf altijd heel prettig werken en het geeft mij overzicht. Ik moet het alleen goed volhouden want ik heb in het verleden wel eerder gehad dat ik het allemaal wel dacht te weten en laks werd :-[

Ik ga ook wegen & meten. Wekelijks wegen en maandelijks meten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven